Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar is mephedrone 2010 gebleven?

Waar is mephedrone 2010 gebleven?

56 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pleuny zei:
Zoals de titel zegt , ik had ooit 2 of 3 keer mephedrone in 2010 gedaan en dat was zo erg next level machtig dat ik me afvraag of die zelfde mephedrone er nog is. Kent iemand die oude mephedrone van toen nog ? Wat een goddelijke euphorie had die toch en wil dat nog steeds een keer doen . Het is alleen nergens te verkrijgen 4mmc . Fuck mdma mega boring in verhouding tot 4mmc (de echte )
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Maarre.. 4mmc is toch gewoon 4mmc? Of wat bedoel je precies? Dat het meestal niet voorkomt dat je daadwerkelijk 4mmc in handen krijgt? Want dat klopt idd wel. Het wordt gewoon minder aangeboden. Heb zelf een jaar geleden een paar gram via een bekende kunnen aanschaffen en uiteraard even een sample laten testen: mephedrone. Was wel de eerste in 3 jaar tijd die bij dat testcentrum een sample mephedrone binnenbracht, wisten ze me te vertellen.
Klik om te vergroten...
Van een plug met goeie connecties heb ik vrij laat kennis gemaakt met goeie 4-MMC. De rush was heel bijzonder lekker inderdaad. Het deed denken aan de rush die je hebt van MDMA als je ogen wat trillen, maar dan lekkerder met meer euforie en wat minder liefdevolle uitbarstingen richting anderen.

Via het darkweb heb ik ook wel eens 4-MMC gekocht. Dat heb ik laten testen, en het was ook gewoon 4-MMC. Met een weegschaal heb ik de dosis hetzelfde gehouden als voorheen (200 milligram oraal). En totaal geen lekkere rush.

Mijn vermoeden is dat de lekkere mephedrone mogelijk geïsomeriseerd was. Net als met (meth)amfetamine kan je van 4-MMC een linksdraaiende en een rechtsdraaiende versie hebben. Dus mogelijk was de mephedrone vroeger vrij zuivere dex-mephedrone, en wordt er nu soms nog een racemisch mengsel verkocht.

Maar weten doe ik het niet natuurlijk.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Van een plug met goeie connecties heb ik vrij laat kennis gemaakt met goeie 4-MMC. De rush was heel bijzonder lekker inderdaad. Het deed denken aan de rush die je hebt van MDMA als je ogen wat trillen, maar dan lekkerder met meer euforie en wat minder liefdevolle uitbarstingen richting anderen.

Via het darkweb heb ik ook wel eens 4-MMC gekocht. Dat heb ik laten testen, en het was ook gewoon 4-MMC. Met een weegschaal heb ik de dosis hetzelfde gehouden als voorheen (200 milligram oraal). En totaal geen lekkere rush.

Mijn vermoeden is dat de lekkere mephedrone mogelijk geïsomeriseerd was. Net als met (meth)amfetamine kan je van 4-MMC een linksdraaiende en een rechtsdraaiende versie hebben. Dus mogelijk was de mephedrone vroeger vrij zuivere dex-mephedrone, en wordt er nu soms nog een racemisch mengsel verkocht.

Maar weten doe ik het niet natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ah thanks voor deze opheldering! Zou een verklaring kunnen zijn idd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
cutepool zei:
Ik heb het al eerder gelezen.

"In fact, almost every analysis performed on mephedrone before the ban shows a similar high purity.[3] [4] [5] However, these tests would not necessarily detect isomers, which play an important role in determining the effects of a drug."

Ik heb al eerder over geschreven. Sinds 2014 ofzo hadden ze in UK underground al dit onderzocht, twee isomers in verschillende ratio's. Niet veel verschil. Ook hier:

"Analysis of mephedrone purchased from the internet before the ban found it was racemic, a 50/50 mixture of isomers. [5] Analysis of mephedrone found at a UK festival in 2014 and in UK wastewater, as well as multi-kg seizures of the mephedrone precursor 2-bromo-4’-methylpropiophenone, indicates that post-ban mephedrone is also racemic."

***

"However, Dr. Zee believes that the smell does indeed have something to do with why pre-ban felt so different to some people.

"That is a psychological effect. If you read the literature about the Pepsi challenge: if you put the Coca-Cola in a blue cylinder and the Pepsi cola in a red cylinder, you'll see that people make more mistakes. They guess wrongly more often than if you put both drinks in a white cylinder. So, it shows that the priming of the mindset plays a role in the experience that you have from the drug," he says.

***

"With pre-ban, my customers sold it to websites and stuff, and some of them would actually ask for the pissy stuff. I was surprised to find in 2008 that I ran a batch and it was super clear and with big crystals, and people didn't want it. Because they didn't recognise it visually."

***

"One can witness the debate about the distinction between MDMA produced via PMK or Safrole; where old timers are saying that MDMA is not as good as it was in the late 90s and before, regardless of how much they consume; even though there should be no difference in effect. Perhaps it's human nature to view our past through rose-tinted glasses; and when our pupils were huge and dilated, those glasses get rosier still."
Of mensen die zeggen dat "Molly" beter werkt dan pillen 🤦‍♀️

Wat waren ze (drugs) vroeger goed. Toen we nog jong en niet ervaren waren. Tegenwoordig? Pfff.

Ik heb letterlijk geen verschil gemerkt tussen pre ban en post ban (goede). Nooit effecten na 30 sec ervaren behalve tintelingen in mijn hele gezicht (ketamine intramuscular werkt in een halve minuut ofzo). Tranen, vieze drip, kan gezicht niet meer voelen. Maar wat minuutjes later gaat dit alles weg en dan voel ik me WAAAUUUUUUUUW. En zo sinds de ban.

Of ik heb nooit een goede 4mmc gehad 🤷🏼‍♂️
Of verschillen in men microbiomes veroorzaakten zulke dingen, no idea.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Ah thanks voor deze opheldering! Zou een verklaring kunnen zijn idd.
Klik om te vergroten...
Ik lees hierboven dat pre-ban 4-MMC ook racemisch zou zijn. Sorry die reactie las ik pas later. Als dat zo is dan heb ik er verder geen verklaring voor. Wel is het ook mijn ervaring inderdaad.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een andere mogelijke verklaring is natuurlijk neurotoxiciteit.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had jij de meph naar een testcentrum gestuurd of met reagents getest? Want purity speel ook een belangrijke rol, andere caths die tijdens synthesis worden gemaakt ook.
Heb ooit een research gezien over neurotransmitters. die tijdens gebruikt worden vrijgelaten. Door gebruik van mephedrone (andere beta ketones ook) werden ze enorm hoog. Hoe langer je gebruikt hoe hoger de "drempel" wordt tot je iets kan voelen of de gewenste effecten bereiken. Tolerantie kan wel jarenlang zelfde blijven als je niks aan upregulation of bepaalde receptoren doet.
Ik hoop dat het te lezen is, heb eigenlijk nooit lange zinnen in nederlands gebouwed, vooral niet als het om drugs gaat.
Hier is het ook een leuke tabel: PubMed Central, Table 1: Curr Neuropharmacol. 2017 Jul; 15(5): 738–749. Published online 2017 Jul. doi: 10.2174/1570159X14666161130130718 (nih.gov)
En de actuele research:
Neurotoxicity Induced by Mephedrone: An up-to-date Review (nih.gov)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
cutepool zei:
Had jij de meph naar een testcentrum gestuurd of met reagents getest? Want purity speel ook een belangrijke rol, andere caths die tijdens synthesis worden gemaakt ook.
Heb ooit een research gezien over neurotransmitters. die tijdens gebruikt worden vrijgelaten. Door gebruik van mephedrone (andere beta ketones ook) werden ze enorm hoog. Hoe langer je gebruikt hoe hoger de "drempel" wordt tot je iets kan voelen of de gewenste effecten bereiken. Tolerantie kan wel jarenlang zelfde blijven als je niks aan upregulation of bepaalde receptoren doet.
Ik hoop dat het te lezen is, heb eigenlijk nooit lange zinnen in nederlands gebouwed, vooral niet als het om drugs gaat.
Hier is het ook een leuke tabel: PubMed Central, Table 1: Curr Neuropharmacol. 2017 Jul; 15(5): 738–749. Published online 2017 Jul. doi: 10.2174/1570159X14666161130130718 (nih.gov)
En de actuele research:
Neurotoxicity Induced by Mephedrone: An up-to-date Review (nih.gov)
Klik om te vergroten...
Ja het was getest en 4-MMC was de enige stof. Maar zuiverheid was wel een ding want het was een beetje grijsachtig poeder terwijl de 'oude' mephedrone die ik kende echt heel mooie lichtgele kristallen waren.
Maar die zuiverheid kan maar iets van 10-20% schelen ofzo en dat zou je dan met de dosering weer moeten kunnen rechttrekken; en dat was dus niet zo.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ja het was getest en 4-MMC was de enige stof. Maar zuiverheid was wel een ding want het was een beetje grijsachtig poeder terwijl de 'oude' mephedrone die ik kende echt heel mooie lichtgele kristallen waren.
Maar die zuiverheid kan maar iets van 10-20% schelen ofzo en dat zou je dan met de dosering weer moeten kunnen rechttrekken; en dat was dus niet zo.
Klik om te vergroten...
En uw zweet stonk naar kattenpis. Dat is wat mij vooral bijgebleven is als groot verschil.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Azraël zei:
Mdma werkt gewoon niet meer zoals vroeger.
Klik om te vergroten...

Dat ligt aan jou dan. MDMA is nog steeds MDMA hoor.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
cutepool zei:
Ik heb vaker 4mmc gehad (sinds ban) en maar twee keer was het niet goed genoeg. Voor de rest altijd zoals het hoort.
Zulke verhalen dat het niet te vergelijken is vertellen meestal mensen die sinds toen heel veel van alles gebuikt hebben. Ook vergeten ze dat 10 jaar voor ons lichaam niet niks is.
Klik om te vergroten...
Nee het schijnt dat pre ban 4mmc van een chinees fabrikant kwam die impuur was en daardoor exteem euphorisch was.
Source: https://www.talkingdrugs.org/where-did-all-the-real-mephedrone-go
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Sourcen mogen we hier sowieso niet. Dat terzijde mag je wel zeggen dat de old skool 4-mmc van de markt verdwenen is. 9 van de 10 als je het vind zal je een andere research chemical krijgen. Als je effectief 4-mmc krijgt is dat meestal een slap brouwsel.
Klik om te vergroten...
Ik vraag ook niet om een source he , ik vroeg me alleen af of er dus verschil in zit.
Pre ban kwam van 1 chinese fabrikant en die zijn of dood of zitten vast . Jammer dat die niet te verkrijgen is en nu weet je helemaal niet wat je krijgt . 3mmc hoef ik niet . Mdma is onzin gaylorderige drug die eens per jaar chill is misschien . Ik wil die cathone mephedrone stimulatie . Waar blijven die euphorische goedjes waar waar waar o waar ? Is er dan niks boeienders op de markt ? Eentje die me hele dopamine leeg zuigd tegelijkertijd al me serontonine en noradrenaline en elke fking receptor zwijnt .
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Nee het schijnt dat pre ban 4mmc van een chinees fabrikant kwam die impuur was en daardoor exteem euphorisch was.
Source: https://www.talkingdrugs.org/where-did-all-the-real-mephedrone-go
Klik om te vergroten...
Juist niet 🙄
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Batches verschillen sowieso. Of het nou 4-mmc is of niet. Er zijn zat research chemicals met steengoede en poepslechte batches. Elk lab doet het wel op zijn manier en niet elke chemicus is even capabel of aandachtig. Freeway cola is ook cola.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, toen 3mmc als sample vlak na de 4mmc ban meegegeven werd bij bestellingen was dit ook gewoon heel veel beter dan hetgeen van afgelopen paar jaar
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het echt jammer dat ik de 4mmc hype net had gemist
J
Jelle666Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb niet alles gelezen maar ik zit met een meer heikele kwestie... Waar is de speed van eind jaren '90 gebleven?? Eigenlijk kan ik dit veralgemenen naar menig ander lekkers. Wat is er aan de hand?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jelle666 zei:
Waar is de speed van eind jaren '90 gebleven?
Klik om te vergroten...
Deze discussie is al vaker gevoerd op het forum, vrij recent nog hier en hier. Wellicht dat je daar een antwoord kan vinden op je vraag. Dit topic gaat echt over 4-mmc (hoewel je wel dezelfde argumenten terug ziet komen).
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
B00N zei:
Ik vond nog een klein zakkie van 15 jaar oud ofzo. Heeft temperatuursschommelingen ondergaan maar zat in luchtdicht potje. Is dit nog te nakken?

Bekijk bijlage 58309
Klik om te vergroten...

Is het nog poeder en klaar om te snuiven?
Dan gewoon opsnatsen die handel.
Goeie ouwe 4M.
P
PrutsertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja is poeder en schoon!!

Goed advies thanks!
G
GroteSmurfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat het poeder kwalitatief niet veel veranderd zal zijn de afgelopen 15 jaar, ondanks de temperatuurschommelingen.

Maarrr, mocht het zakje nog niet op zijn, zou ik je ten zeerste aanraden om het even naar een testcentrum te brengen. De chemische structuur die op de achterkant van het zakje staat is de structuur van 4-me-MAPB en niet die van 4-MMC. Van dit stofje is echt zeer weinig tot niets bekend over de risico's op korte danwel lange termijn.

Dus als het inderdaad 4-me-MAPB is zou ik het weggooien, je bent namelijk echt je eigen proefkonijn als je dit stofje neemt!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
GroteSmurf zei:
Ik denk dat het poeder kwalitatief niet veel veranderd zal zijn de afgelopen 15 jaar, ondanks de temperatuurschommelingen.

Maarrr, mocht het zakje nog niet op zijn, zou ik je ten zeerste aanraden om het even naar een testcentrum te brengen. De chemische structuur die op de achterkant van het zakje staat is de structuur van 4-me-MAPB en niet die van 4-MMC. Van dit stofje is echt zeer weinig tot niets bekend over de risico's op korte danwel lange termijn.

Dus als het inderdaad 4-me-MAPB is zou ik het weggooien, je bent namelijk echt je eigen proefkonijn als je dit stofje neemt!
Klik om te vergroten...
Screenshot_20240322_143105_Chrome.jpg

Edit. Vergeet wat ik zeg. Zie het verschil nu ook.

Dit is toch gewoon 4-mmc wat op zijn zakje staat...
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Is het nog poeder en klaar om te snuiven?
Dan gewoon opsnatsen die handel.
Goeie ouwe 4M.
Klik om te vergroten...
is waarschijnlijk al lang binnen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."