Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapen/slaapmedicatie

Slapen/slaapmedicatie

73 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slaap goed op zoplicon,maar dan wel 2 pillen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Absoluut.
Ik gebruik dit al jaaren, en zowaar, ik kan er echt goed door slapen. Icm 1 zolpidem.
Binnen 10 minuten ben ik vertrokken.
Want bijna niet kunnen slapen heeft mij een daverende, dreunende burn-out opgeleverd, en deze heeft verrekte lang geduurd...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#3
WilSlapen zei:
Dat slaap nodig is, is me onderhand al pijnlijk duidelijk.

M'n arts heeft inmiddels besloten contra-indiceringen aan de kant te leggen en gaat opiatan (oxycodon) voorschrijven met een midazolam neusspray erbij. Hoop dat dat iets doet.
Klik om te vergroten...
Oxycodon ontspant , maar kan ook juist energie geven, tip. Neem dus je oxy op het moment van rust , lichten uit, in bed liggen, eventueel iets relaxend lezen of kijken ( YouTube heeft veel tips voor slaap muziek, asmr video’s. ) geef je over aan t gevoel.
Dan versterkt het je rust , ( ga je de deur uit op oxy of op visite dan wordt je heel actief) Succes en laat ons weten hoe t gaat .
W
WilSlapenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag allen,


Met de handen in het haar hier maar een account aangemaakt, in de hoop dat enige ervaringsdeskundigen o.i.d. nog tips hebben.

Het probleem is, zoals de gebruikersnaam aangeeft, slapen.
Het lukt me simpelweg niet. Het heeft niet te maken met piekeren, onrust, wat dan ook; ik kom gewoon niet in slaap.
Hiervoor ook onder behandeling van een psychiater/Slaap-Waakcentrum, maar ook zij zitten onderhand met de handen in het haar wat te doen.

Onderhand heb ik alle benzo's (voorgeschreven) afgetikt. Van (voor mijn doen als onervaren gebruiker) monsterdoseringen tot combinaties, niets schijnt te helpen. Opiaten zouden de volgende stap zijn; deze zijn helaas vanwege epilepsie gecontraindiceerd.
M'n behandelend artsen hebben geen opties meer en geven aan dat ik een second-opinion kan aanvragen, maar een andere arts kan gok ik niet opeens nieuwe medicatie tevoorschijn toveren.

Zijn er hier mensen die toevallig nog ideeen hebben qua medicatie die eventueel als goede bijwerking in slaap vallen hebben?

Promethazine, benzo's en combinaties van deze zijn al geprobeerd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
En de niet benzo categorie?
Ben zelf heel tevreden over Zolpidem.
W
WilSlapenLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Z-drugs ook gehad inderdaad, die waren al voor de benzo's. Helaas ook geen effect.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Zo te lezen heeft ts al heel veel medicatie geprobeerd.
Klik om te vergroten...
de rc ook?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alprazolam ,etizolam clonazolam,diclazolam?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Geen idee maar valt ook onder slaapmiddelen
Klik om te vergroten...
hij zoekt slaapmiddelen
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Absoluut.
Ik gebruik dit al jaaren, en zowaar, ik kan er echt goed door slapen. Icm 1 zolpidem.
Binnen 10 minuten ben ik vertrokken.
Want bijna niet kunnen slapen heeft mij een daverende, dreunende burn-out opgeleverd, en deze heeft verrekte lang geduurd...
Klik om te vergroten...
Same here, ben blij dat dit heel erg helpt, ook tegen ptss. Ik leef weer!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
En datzelfde is bij mij nu het geval.
Ptss is heel zwaar om mee te moeten leven.
En dan nog eens niet slapen...ga der maar aan staan!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
En datzelfde is bij mij nu het geval.
Ptss is heel zwaar om mee te moeten leven.
En dan nog eens niet slapen...ga der maar aan staan!
Klik om te vergroten...
I feel you!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
De narigheid is wel, dat de buitenwereld totaal niet ziet wat er speelt, niet weet waar het om draait, laat staan, hoe ze er mee om moeten gaan.
Maar dat is niet anders...
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#14
WilSlapen zei:
Dag allen,


Met de handen in het haar hier maar een account aangemaakt, in de hoop dat enige ervaringsdeskundigen o.i.d. nog tips hebben.

Het probleem is, zoals de gebruikersnaam aangeeft, slapen.
Het lukt me simpelweg niet. Het heeft niet te maken met piekeren, onrust, wat dan ook; ik kom gewoon niet in slaap.
Hiervoor ook onder behandeling van een psychiater/Slaap-Waakcentrum, maar ook zij zitten onderhand met de handen in het haar wat te doen.

Onderhand heb ik alle benzo's (voorgeschreven) afgetikt. Van (voor mijn doen als onervaren gebruiker) monsterdoseringen tot combinaties, niets schijnt te helpen. Opiaten zouden de volgende stap zijn; deze zijn helaas vanwege epilepsie gecontraindiceerd.
M'n behandelend artsen hebben geen opties meer en geven aan dat ik een second-opinion kan aanvragen, maar een andere arts kan gok ik niet opeens nieuwe medicatie tevoorschijn toveren.

Zijn er hier mensen die toevallig nog ideeen hebben qua medicatie die eventueel als goede bijwerking in slaap vallen hebben?

Promethazine, benzo's en combinaties van deze zijn al geprobeerd.
Klik om te vergroten...
Xyrem is nog een optie
Z
ZompjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Al eens alternatieve behandelingen geprobeerd? Ik dacht meteen aan acupunctuur of cranio-sacraalbehandeling. Misschien zijn er onbewuste blokkades in je energetisch systeem die het slapen verhinderen.... klassieke geneeskunde kan zulke dingen niet opzoeken omdat het op een totaal andere manier werkt. Voorts mss iets met voeding? Ik weet dat puur kriekensap voor Melatonine aanmaak en havermout eten voor het slapen. Haver ontspant. Meer info bij voedingsdeskundige. Dit alles al dan niet in combinatie met medicijnen. Ik wens je een deugddoende nachtrust toe!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe gaat t nu, ben je inmiddels verder gekomen.
Zo nee dan heb ik wel een tip. Hypnotherapie.
Er is ergens iets in je brein ( scan maken is ook een idee)
Het is niet 123 slaap
het zijn woorden , ruimte en in jezelf keren.
ik denk dag jij net als ik toen er zo tegen op keek.
Ik kon het toch niet, ik was geen slaper
Ik ben een denker...

nu wel zolpidem 1 mg
Al jaren en slaap 6/8 uren . Maar niet eens diep. Vaak wakker.
Wel slaap ik snel door.

1 sessie goede hypno / lees hart en hoofd in balans , en wie weet is je ritme weer op te bouwen . Ik heb er zoveel rugzakken af mogen doen daar, gelachen en gehuild en ik heb nog zeker tijd nodig voor alles een plek te geven, maar ik ben sterker en een goede mama.

laat je wat horen ?
PB mag ook

x
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zolpidem is ook maar enkel als inslaper geschikt.
Het is hetgene dat mij het meest snel in slaap krijgt, maar nooit langer dan een paar uur. Zelfs niet met dubbele, of zelfs driedubbele dosis.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelf neem ik 200mg seroquel en als dat niet werkt 2mg clonazepam erboven op.
Maar dat is zeker geen ideale wereld.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
Zelf neem ik 200mg seroquel
Klik om te vergroten...
Das ook wel een aardige dosis, zo opgebouwd door tolerantie? Ik heb een tijdje 25mg gebruikt en ging daar echt nokkie van maar ben gestopt vanwege sufheid overdag. Met benzo's heb ik dat daarin tegen niet

Mijn vader neemt een paar druppels THC olie en zweert erbij.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
PowerPlant zei:
Das ook wel een aardige dosis, zo opgebouwd door tolerantie? Ik heb een tijdje 25mg gebruikt en ging daar echt nokkie van maar ben gestopt vanwege sufheid overdag. Met benzo's heb ik dat daarin tegen niet

Mijn vader neemt een paar druppels THC olie en zweert erbij.
Klik om te vergroten...
Ik voelde zelf pas effect op 100mg, maar niet genoeg om te zeggen dat ik er in slaap van viel.
Daarom dat m'n psychiater het op 200 heeft gezet, nog maar een week geleden, kijken wat het geeft.

Ben ook pro thc olie, is heel goed tegen paniekaanvallen, maar wist niet dat je er van kon slapen.
Is het omdat het hem kalm maakt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."