Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer verliest XTC/MDMA zijn magie?

Wanneer verliest XTC/MDMA zijn magie?

33 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
troksky zei:
geen last van nadelige gevolgen?
Klik om te vergroten...
Hoezo?
Welke nadelige gevolgen?
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#2
De echte first timer “magie” dat je niet weet wat je overkomt en je volledig als kind voelt in zo’n gigantisch indoor ballenbak/speelparadijs. Dat is er wel snel afgegaan, vervolgens weet je beetje wat je te verwachten staat en laat je gewoon over je heen komen en geniet je ervan.

Sws heeft MDMA best wel snel voor mij de magie verloren, maar dan bedoel ik niet voor de effecten die minder waren, maar meer de bijwerkingen die meer aanwezig waren, vooral het niet kunnen pissen en ontzettende stijve nek dat volledig doortrekt naar m’n schouders en achterhoofd heeft me eigenlijk wel beetje ervan weerhouden om het continue te blijven gebruiken. Denk de laatste keer op een feestje/festival is meer dan 2-3 jaar geleden en in een thuis setting is dat nu 4 maanden geleden geweest met daarvoor ook weer 1 jaar er tussen.

Maar eigenlijk wat iedereen hier ook al schrijft, als je te hoge doseringen naar binnen jast en je niet netjes aan de 2-3 maanden regel houdt kan de lol er snel vanaf zijn.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hang het ook niet af in welke context je dat gebruikt...
Kan mij inbeelden thuis met partner is anders dan feestje en wat de verwachtingen zijn ?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
troksky zei:
Hang het ook niet af in welke context je dat gebruikt...
Kan mij inbeelden thuis met partner is anders dan feestje en wat de verwachtingen zijn ?
Klik om te vergroten...
Ik zou het ff googlen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauzeling zei:
De echte first timer “magie” dat je niet weet wat je overkomt en je volledig als kind voelt in zo’n gigantisch indoor ballenbak/speelparadijs. Dat is er wel snel afgegaan, vervolgens weet je beetje wat je te verwachten staat en laat je gewoon over je heen komen en geniet je ervan.
Klik om te vergroten...
Nah het is voor mij altijd weer magisch.

Dat innerlijke kind dat in complete verwondering is over de wereld is je meest diepe eigen zelf. Dat kun je zelfs nuchter ervaren. Entactogenen maken het enkel makkelijker om die stroom van gedachten over het dagelijkse leven te doorbreken en het kind in jezelf toe te laten.

Wauzeling zei:
Sws heeft MDMA best wel snel voor mij de magie verloren, maar dan bedoel ik niet voor de effecten die minder waren, maar meer de bijwerkingen die meer aanwezig waren, vooral het niet kunnen pissen en ontzettende stijve nek dat volledig doortrekt naar m’n schouders en achterhoofd heeft me eigenlijk wel beetje ervan weerhouden om het continue te blijven gebruiken. Denk de laatste keer op een feestje/festival is meer dan 2-3 jaar geleden en in een thuis setting is dat nu 4 maanden geleden geweest met daarvoor ook weer 1 jaar er tussen.

Maar eigenlijk wat iedereen hier ook al schrijft, als je te hoge doseringen naar binnen jast en je niet netjes aan de 2-3 maanden regel houdt kan de lol er snel vanaf zijn.
Klik om te vergroten...
Ja dat ligt aan te hoge doseringen denk ik.

Meer mindful ermee omgaan en meer bewust die innerlijke verwondering toelaten, is key.

Edit: En het idee loslaten dat die magie uit dat stofje komt. Het komt van jezelf.
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo allemaal,

Veel mensen zeggen dat na een aantal keer MDMA/XTC gebruiken het stofje zijn magie verliest, en dat je de eerste paar keer dus echt moet laten tellen, maar na hoeveel keer gebeurt dat?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of is het juist nooit gaan vervelen? Hoe heb je het weer intressant gekregen? En wat zijn ook goede middelen om eens te gebruiken wanneer je het punt bereikt dat XTC zijn magie verliest.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en mening!
Bedankt!
K
KiikiinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij is het nooit gaan vervelen zolang je er maar goede pauzes tussen in houdt en niet te vaak gebruikt :)
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je herstel (pauzes) zijn essentieel. Misbruik wordt betaald met magie, (verantwoord) gebruik wordt beloond met magie.
Er wordt gezegd dat het nooit meer zo zal worden als de eerste keer. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Buiten de verrassing van de come-up (de eerste keer weet je niet echt wat je kunt verwachten) zijn de effecten bij mij niet afgenomen. Wel is het de ene keer iets beter dan de andere maar dat kan aan zoveel factoren liggen als set/setting/mood/voeding enz enz.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Na hocus pocus pilatus pas :tilttearlaugh:

Als het verantwoord wordt gebruikt, wat ik nooit heb gedaan behalve de eerste 2-3 keer, kan het best wel lang behouden blijven. Maar netjes aan de 3-maanden regel houden maar ondertussen wel andere drugs(alcohol is ook drug) volgas gebruiken doet deze regel natuurlijk teniet. Daarnaast maken zoveel factoren de space: de setting, je voeding, je algehele gezondheid etc.

Als je altijd buiten gaat zitten kauwen dan is het een paar maandjes leuk in de zomer en daarna werd het bij mij wel al snel niet meer leuk. Als je het alleen op feesten gebruikt paar keer per jaar dan zal het vast jarenlang goed gaan.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#10
Normaal doseren (max. 140 mg), de pauzes respecteren en kan jaren plezier hebben. In mijn persoonlijke ervaring al meer dan 12 jaar.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vroeger om de drie maanden een MDMA weekend.
Dat ging goed. Maar toen ik niet meer met vrienden naar de feestjes ging was de lol er ook snel af
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
XTC is 1 van de drugs die ik echt maar heel af en toe gebruikt en ik daarom in mijn leven nog helemaal niet zo heel vaak gehad heb. En bij mij werkt het daarom echt nog helemaal prima. Ik heb 1 jaar gehad waarin ik het vijf keer gebruikt heb met kortere pauzes ertussen. Maar ook toen ging de magie er niet af bij de vijfde keer. Maar normaal gesproken zit er echt wel minimaal drie maanden maar vaak wel veel langer tussen bij mij.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Vroeger om de drie maanden een MDMA weekend.
Dat ging goed. Maar toen ik niet meer met vrienden naar de feestjes ging was de lol er ook snel af
Klik om te vergroten...
Echt? Ik vind mdma thuis zeker zo leuk als op n feestje
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#14
naar mijn mening zodra je het "misbruikt". wat voor velen al snel het geval is, is de magie al weg. voor mij was magie al verloren na een jaar of zo. Op een gegeven moment moest ik 2 blauwe mitsu's (2x 180mg) nemen om t ĂĽberhaupt te voelen. mijn advies is dan ook om het maximaal 1x per 3 maanden te gebruiken en niet te redosen ipv elk weekend jaren achter elkaar pillen blijven vreten alsof t boterhammen zijn. als ik dit vroeger wist was ik er heel anders mee omgegaan.. nu is t voorgoed verpest. maar t is niet anders. gelukkig kan ik nog wel "geluk" (in de zin van hoe je dat uit mdma kan halen, niet in het algemeen) halen uit 4-FMA dus probeer dat zoveel mogelijk in te slaan voor de ban.

maar mocht je net beginnen met mdma/xtc hou het dan op een paar keer per jaar en laat die 5-HT receptor gewoon in zijn waarde ipv m ernstig te misbruiken (zo ernstig dat ie vanaf een mooie dna-achtige draad degradeert tot een afgeknipt stukje garen). hij zal nooit meer t zelfde zijn als voor het misbruik.

hier een voorbeeld van hoe de serotonine receptors uitgewoond zijn naar honderden grammen mdma, hun kracht is even sterk als een een vis op het land.

1724096669518.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."