Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLangdurig lorazepam/etizolam gebruik, afbouwen?

Langdurig lorazepam/etizolam gebruik, afbouwen?

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Carlitos zei:
Dank voor deze link, hiervan was ik me dus niet bewust, interessant gegeven.
Ik praat over 12 jaar terug in de tijd, wellicht dat het toen anders was, alleen de regels van de stickertjes zijn blijven hangen en daar kwam ik dus mee aankakken.
Klik om te vergroten...
Kan best dat het veranderd is hoor. Toch weet je zelf wel goed wat wel en niet kan. En rijden met benzo op kan gewoon echt niet.
Ja ik ben er een beetje moraalridder mee (heb een rep hoog te houden hier 😜) dus het was niet als aanval bedoeld!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begrijp nooit de berekening ervan m.ijn arts zei 5 mg lorazepam is 1 diazepam.Is dat nou zo?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
joetsie zei:
Ik begrijp nooit de berekening ervan m.ijn arts zei 5 mg lorazepam is 1 diazepam.Is dat nou zo?
Klik om te vergroten...
1mg Lorazepam staat tot 10 mg diazepam. (https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm)
Er zijn ook andere tabellen in omloop die iets verschillen.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Carlitos zei:
En hoe lang neem je die dexamf al?
Wat een mongool om Lorazepam voor te schrijven voor anxiety door dex, het maakt je situatie alleen maar meer complex en lastiger.

Beste antwoord is al gegeven, dosis benzos omrekenen naar dias en dat afbouwen.
Klik om te vergroten...
De dexamfetamine neem ik nu ongeveer 2 jaartjes. Niet dagelijks zoals eigenlijk voorgeschreven is. Voornamelijk doordeweeks.
Lorazepam is mij niet voorgeschreven... Deze heb ik gekregen van iemand die het nog voorgeschreven kreeg op recept terwijl deze persoon allang afgebouwd en gestopt was. Deze persoon had dus nog een heleboel doosjes en recepten liggen die niet meer nodig waren.. Was in een periode waarin ik slecht sliep en even een paar goeie nachten slaap nodig had. Uiteindelijk is dit uitgelopen tot zelfmedicatie en dagelijks gebruik...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
En hier wordt het nog eens gezegd:
Rijd nooit onder invloed van een stof, welke het besturen van een voertuig kan beïnvloeden. Nee. Kan echt niet heden ten dage.
Ja, toen ik nog dronk, nee zoop, reed ik ook weleens. Met veel te veel bier op.
Dat is meer dan 20 jaar geleden, en toen kon het ook niet...
Dat onder invloed rijden geldt ook voor drugs, en ook voor sommige medicijnen.
Het is niet anders.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Carlitos zei:
Dank voor deze link, hiervan was ik me dus niet bewust, interessant gegeven.
Ik praat over 12 jaar terug in de tijd, wellicht dat het toen anders was, alleen de regels van de stickertjes zijn blijven hangen en daar kwam ik dus mee aankakken.
Klik om te vergroten...
Inmiddels staat er inderdaad heel duidelijk op de verpakking 'niet rijden'
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
En hier wordt het nog eens gezegd:
Rijd nooit onder invloed van een stof, welke het besturen van een voertuig kan beïnvloeden. Nee. Kan echt niet heden ten dage.
Ja, toen ik nog dronk, nee zoop, reed ik ook weleens. Met veel te veel bier op.
Dat is meer dan 20 jaar geleden, en toen kon het ook niet...
Dat onder invloed rijden geldt ook voor drugs, en ook voor sommige medicijnen.
Het is niet anders.
Klik om te vergroten...
Mee eens! Zelf ook vaak zat onder invloed van dingen gereden, maar als ik daar op terug kijk schaam ik me ervoor. Als je iemand er het ziekenhuis door inrij zal je jezelf ook nooit ervoor vergeven
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee. Dat wil je echt niet meemaken...
40 jaar geleden reed ik regelmatig naar Doornroosje in Nijmegen, met een kameraad en reken maar, dat de terugreis qua onder invloed zijn van thc, schering en inslag plaatsvond...
Wat hebben wij daar lopen te blowen dat het een lieve lust was!
Toen ik ooit eens aan mijn maatje in crime vroeg, of ik " anders" reed als we weer terugtreden, zei hij;
Je reed kaarsrecht, en heel relaxed naar huis.
Ik heb me nooit onveilig gevoeld...
Ysja, dat waren andere tijden.
Minder verkeer, veel minder zelfs, en toen kon dit nog....(in Theorie)
Ik zou nu tegenwoordig deze rit echt niet meer zo maken. Nee.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#9
cutepool zei:
Ga naar je huisarts. Je kunt het met diaz gaan afbouwen, gaat makkelijk en zonder stress. Heb 4mg lorazepam afgebouwd in iets van 4 maanden. Maar ik deed het ook ultra voorzichtig, 1mg Diaz per week ofzo
Klik om te vergroten...
Hoeveel diazepam tov 4 mg lorazepam? En hoe was de afbouw?. Hoe voelde de omzetting naar diazepam in het begin? Slik je ook antidepressiva?
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Carlitos zei:
1mg Lorazepam staat tot 10 mg diazepam. (https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm)
Er zijn ook andere tabellen in omloop die iets verschillen.
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit 10 mg diazepam per dag geslikt. In het begin hielp t perfect.ik was na tig jaar gestopt met seroxat. En dacht dut is beter. Maar t hielp na 2 jaar niet meer. Ik durfde ook niet te stoppen. Toen bij suïcide op ggz crisis afd .stopten ze me vol met 2,5 lorazepam. 6 op dag zo nodig. En nu 6 maanden later, geminderd, maar kom er niet af. Wordt heftig ziek. Zieker dan als je bv stopt met opiaten. Echt heftig ziek. Weerstand wordt in 1xmínder . Ik wordt er depressiever van en heb steeds aangegeven dat dit verkeerd afloopt en ik besef dat ik suïcide pleeg maar ggz laat t me slikken. Ik ben zover heen dat ik bang ben voor mijn ongecontroleerde gedachten en ineens zo heftig raar in mijn hoofd word dat ik weet dat een suïcide niet lang meer duurt.ik schrijf mijn verhaal(elders op drugsforum) omdat ik ergens hoop dat iemand me kan helpen. Heel raar. Ik heb esketamine gevraagd bij ggz maar zelfs off label moet ik eerst ECT hebben gehad en toen ik me ten einde raad daar voor wou opgeven, duurde het nog een half jaar. Ik heb geen maand meer besef ik al te goed. Ze willen je wel helpen met de levenseindeklinoek maar esketamine of ECT dat kan niet. Ach weer een patiënt minder. Volgens mij geven ze je die lorazepam zo dat je in een put valt waar niemand je uittrekt en je alleen nog de oplossing zelfmoord ziet
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit komt uit de Ashton manual.
4 Lorazepam is dus 40mg Diazepam

1654955484562.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."