Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke benzo's zijn het sterkst?

Welke benzo's zijn het sterkst?

32 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#1
willemv zei:
De sterkte van benzo's is afhankelijk van de dosis.

Clonezapam werkt overigens maar 18 uur maximaal en 2mg staat gelijk aan 10mg diazepam. Temazepam is niet verslavend vanwege zijn effect maar door de korte werkingsduur. Kortwerkende benzo's zijn veel verslavender als langwerkende benzodiazepinen en Temazepam geeft max 4. uur een voelbaar effect. Voor zover ik weet is het hier in Nederland zelfs een eerste keus benzodiazepinen en wordt het net als oxazepam massaal voorgeschreven. In hogere dosissen kan het wel een heel hevige roes veroorzaken.
Klik om te vergroten...

Dit klopt niet helemaal:
Valium wordt als standaard maat gebruikt voor de sterkte. Men gebruikt bij een omrekentabel dus altijd valium als vergelijking.

flunitrazepam (rohypnol) wordt x10 gedaan

clonazepam wordt x 12,5 gedaan
2 mg clonazepam x 12,5 = 25 mg valium

die tabel laat dus ook zien dat clonazepam sterker is dan rohypnol. Verder wordt clonazepam als de meest hardnekkig benzo om van af te kicken beschreven in America.

Groetjes
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
12Dexter zei:
IK ben wel erg blij met mn Nitrazepammetjes....Effect blijft wel erg lang hangen....
Tema's voel ik niet meer zoveel van, denk vanwege mn carbamazepine medicatie :openmouth:
Klik om te vergroten...

Meer dan logisch die redenatie , en na wat research komt er ook uit dat ze (deels) op dezelfde gaba receptoren werken, dus (licht?) een kruistolerantie, je zou ook een z-benzo kunnen vragen als je dit te lang vind werken. Die werken (in mijn ervaring) een stuk korter denk aan uur of 6-9 bij zopiclon/zolpidem etc.
D
DeLoze1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb met alle benzo's behalve de bromazepam ervaring. Ik denk dat de fluni's toch echt wel boven aan mijn lijstje staan. De eerste keer dat ik 1 van 2mg nam heb ik maar nauwelijks mijn slaapkamer bereikt! Vind het ook echt jammer dat ze bijna niet meer te krijgen zijn! Vind het sowieso lastig met benzo's de laatste tijd.
Na de fluni's kies ik denk ik de flurazepam en de midazolam. Alleen de midazolam werkt zo kort. Ik denk dat dat mijn top 3 is.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Staurodorm dan Flunitrazepam en dan Zolpidem voor ik.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Extraminimal zei:
die tabel laat dus ook zien dat clonazepam sterker is dan flunitrazepam.
Klik om te vergroten...
Je moet er ook rekening mee houden dat Clonazepam een aanzienlijk langere halfwaardetijd heeft.

OT: Ik zou uit nieuwsgierigheid voor Flurazepam gaan omdat ik die nog niet heb ervaren. Die niet mee gerekend was ik voor Flunitrazepam gegaan.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#6
MellowMarcelloww zei:
Hoi,
Ik ben een bron op het spoor die mij de volgende spulletjes kan leveren:

Oxazepam
Temazepam
Lorazepam
Bromazepam
Lormetazepam
Flunitrazepam
Flurazepam
Clonazepam

Ik heb ervaring met diazepam, xanax en tetrapezam, en ik weet dat die middelen nogal van elkaar verschillen.

Ik vraag me af of iemand me kan vertellen welke van die acht bovengenoemde middelen het grootste rekreatieve effekt heeft, dus niet alleen dat je er suf en kalm van wordt, maar ook een beetje euforisch. Wat mij betreft geldt altijd hoe heftiger hoe beter.

Bedankt voor de reakties alvast.
Klik om te vergroten...
Flunitrazepam (2mg) (euforisch)daar ga je het meest wous van worden, of reaktieve effect van zult hebben, helemaal als je daar iets bij gaat drinken, (opiumwet) dan Oxazepam (euforisch)(als het 50mg is), dan Clonazepam (2mg), dan Lormetazepam (2mg), dan Temazepam (20mg), en dan de rest volgens mijn sinds jaren 80 ervaring)
Lormetazepam is een typisch slaapmiddel maar wel krachtig, en flurazepam heeft niks met flunitrazepam te maken.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Je moet er ook rekening mee houden dat Clonazepam een aanzienlijk langere halfwaardetijd heeft.

OT: Ik zou uit nieuwsgierigheid voor Flurazepam gaan omdat ik die nog niet heb ervaren. Die niet mee gerekend was ik voor Flunitrazepam gegaan.
Klik om te vergroten...
Clonazepam 2 is nog nooit als rapedrug gebruikt, en naar mijn ervaring laat flunitrazepam 2 of rohypnol (ropies) je wel de meest idiote en angstsvrije gedachten opkomen van alle maal. Ik ben een keer met 5 ropies en wat bier van de 8e naar de 9e verdieping (jaren 80) geklommen in een 13 hoog flatgebouw gewoon bij de tralies, gewoon omdat ik dacht dat ik het kon, en dit laat maar even zien hoe je angstgevoelens verdwenen zijn, je vergeet ook naar links en rechts te kijken in het verkeer, levensgevaarlijk. Ook hooligans in de jaren 80 vraten 2 ropies op en wat bier voordat ze het stadium binnengingen, daarvan hebben ze nog die naam als gekken te keer kunnen gaan in een voetbalstadium. Flurazepam heeft niks met flunitrazepam te maken, maar zo heeft ieder stofje zijn unieke karakter.
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Leo91 zei:
Flunitrazepam zou de sterkste van allemaal zijn, ik merkte NIKS..
lorazepam en flurazepam werken goed bij mij met hoge tolerantie.
Klik om te vergroten...
Ik heb flunitrazolam van verschillende vendors in blotter en pellet. Ze doen echt niets.
Flurazepam ken ik niet en lorazepam is en bekende van de dokter.
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Packjam zei:
Clonazepam 2 is nog nooit als rapedrug gebruikt, en naar mijn ervaring laat flunitrazepam 2 of rohypnol (ropies) je wel de meest idiote en angstsvrije gedachten opkomen van alle maal. Ik ben een keer met 5 ropies en wat bier van de 8e naar de 9e verdieping (jaren 80) geklommen in een 13 hoog flatgebouw gewoon bij de tralies, gewoon omdat ik dacht dat ik het kon, en laat maar even zien hoe je angstgevoelens verdwenen zijn, je vergeet ook naar links en rechts te kijken in het verkeer, levensgevaarlijk. Ook hooligans in de jaren 80 vraten 2 ropies op en wat bier voordat ze het stadium binnengingen, daar hebben ze nog die naam als gekken te keer kunnen gaan in een voetbalstadium
Klik om te vergroten...
Dan heb je echt mazzel dat je dat overleefd hebt. Koekwaus!
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vladimir1978 zei:
Dan heb je echt mazzel dat je dat overleefd hebt. Koekwaus!
Klik om te vergroten...
Ja dacht ik ook volgende dag, man man wat nu weer uitgevreten
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vladimir1978 zei:
Ik heb flunitrazolam van verschillende vendors in blotter en pellet. Ze doen echt niets.
Flurazepam ken ik niet en lorazepam is en bekende van de dokter.
Klik om te vergroten...
Nou die pellets stuk of 2 dan ga je wel neet hoor, moet je uitkijken dat je niet out gaat, mijn moeder vandaag gecremeerd, daar neem je niks tegen
W
WceendjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
willemv zei:
De sterkte van benzo's is afhankelijk van de dosis.

Clonezapam werkt overigens maar 18 uur maximaal en 2mg staat gelijk aan 10mg diazepam. Temazepam is niet verslavend vanwege zijn effect maar door de korte werkingsduur. Kortwerkende benzo's zijn veel verslavender als langwerkende benzodiazepinen en Temazepam geeft max 4. uur een voelbaar effect. Voor zover ik weet is het hier in Nederland zelfs een eerste keus benzodiazepinen en wordt het net als oxazepam massaal voorgeschreven. In hogere dosissen kan het wel een heel hevige roes veroorzaken.
Klik om te vergroten...
Eeuhm nee 1 mg staat gelijk aan 12.5 mg diazepam dus 2mg is 25 mg dia equivalent volgens mij
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel goed dat je een vraagstelling plaatst op het eind bij het omhoog kicken van een oud topic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."