#1
afgemaakt = afgemat maar soms wil ik mezelf defenestreren als ik weer zo'n klotenacht heb gehad, dus afgemaakt kan op zich ookHoi allemaal,
Ik slaap al zo'n 8 jaar slecht, heb in het verleden therapie gehad en sta nu op een wachtlijst voor een nieuwe behandeling. Een tijd lang slikte ik mirtazepine, dat werkte erg goed, maar na een jaar of twee helaas niet meer. Heb dat twee maanden geleden helemaal afgebouwd.
En ik slik ik heel af en toe, eens in de 4-5 maanden, pammetjes, en dan maximaal vijf dagen achter elkaar alleen als ik echt radeloos ben, krijg ik er 15 van de huisarts. De ene keer werkt 't goed, de andere keer slaap ik er nog slechter door of maar vier uurtjes. Heeft te maken met tolerantie en ik vermoed een overactieve brein, mijn amygdala is een soort pavlovhondje.
Na twee nachten van vier uur slaap zou ik vanavond heel, heel graag een goede nacht maken, ben echt afgemaakt. Hoeveel mg raden jullie aan? Inslapen lukt al met een half pilletje, het doorslapen is bij mij het probleem. Zelfs 20 mg werkt niet... Heeft het zin om eenmalig 40 mg te slikken? of bijv. 30 mg en dan als ik nachts wakker word weer 10 mg? Ik heb nog vier pillen van 10 mg, zijn ze erna - gelukkig - op. (heb dit keer twee weken = gedaan met 15 pillen)
Tips zijn heel, heel welkom. De laatste die ik nam was eergisteren (10 m5) en toen was ik om 2.00 klaarwakker. :/
