Hi Insomia!
Ik raad je aan om het boek: "Versla het slaapmonster" te lezen. Klinkt een beetje corny ofzo, maar vind het inhoudelijk echt veel beter dan ik aanvankelijk dacht.
Het is geen bevel uiteraard
![:grin:]()
, ik bedoel het op z'n allerliefst, maar probeer eens uit om je niet te identificeren met slaapproblemen. Je zou op de eerste plaats je username kunnen veranderen in iets anders wat jouw uniek maakt. Jij bént geen insomniac je hebt nu tijdelijk een probleem met slapen. En dat is net zo veranderlijk als al het andere in het leven. Om mezelf duidelijker uit te drukken, vraag ik je het volgende te doen:
Draai je handpalm naar je gezicht toe en plaats hem zachtjes tegen de punt van je neus. Wat zie je? Voornamelijk je hand. Zo ziet je slaapprobleem eruit als je je ermee identificeert. Beweeg nu langzaam je handpalm van je vandaan. Zie je hoe de zichtbaarheid van de rest van de omgeving groter wordt en je handpalm kleiner? Dat is wat er gebeurt als je je focus verandert. Het geeft een nieuw perspectief.
Ik zou als ik jou was samen met je huisarts een plan maken (met of zonder slaapmiddelen), het boek lezen, je bezig houden met zelfliefde (kan via verschillende wegen: een cursus, mdma, psychedelica, goede voeding, fijne boeken) en andere vormen van liefde (in het geval dat je je bv eenzaam voelt ofzo), zoals met mensen afspreken of met lotgenoten praten. Er zijn erg veel mensen met slaapproblemen. Je bent niet alleen
![:)]()
.