Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden! Mijn naam is Jenny en ik ben nieuw hier. Ik ben hier om wat advies te vragen. Mijn huidige partner heeft ‘vermoedelijk ‘ een cocaïne verslaving. Sinds een aantal weken is zijn gedrag veranderd, doet hij stiekem ( neemt overal telefoon mee naar toe, drukt berichten weg). In eerste instantie had ik vermoedens tot vreemdgaan, echter vond ik gisteren in de schuur een deksel met wit poeder erop. Regelmatig toiletgebruik maar voornamelijk de verandering in gedrag wat mij opvalt ( afstandelijk zijn, mij niet aankijken, zich veel ziekmelden op werk) wij kennen elkaar nog niet zo lang. Ik had vermoedens van borderline, maar nu vallen puzzelstukjes ineen. dit speelt al een aantal weken en nu ik erover nadenk, eigenlijk dagelijks. Uiteraard wil ik hem confronteren maar zonder dat hij zich aangevallen voelt. Ik wil hem laten weten dat ik er ben voor hem en voorkomen dat dit stiekeme gedrag aanhoudt. Ik hoop dat iemand een tip voor mij heeft hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik merk regelmatig een geïrriteerde houding, vooral s morgens, dus dat is uiteraard geen geschikt moment. Help"
"Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Of hij daadwerkelijk verslaafd is, of het om een enkele keer gaat, weet ik zelf (nog) niet. Ik wil sowieso de vraag stellen of hij weleens gebruikt en aan de hand van zijn antwoord zal ik wellicht iets verder komen."
"Lezen en leren zei: Een cokeverslaafde laat niet zulke brokken liggen. ik zou eerst maar gewoon eens vragen naar eventueel gebruik en niet beginnen over ‘verslaving’ of coke. Als iemand iets heel anders gebruikt is het nl heel makkelijk en goudeerlijk om op de vraag ‘ben jij verslaafd aan coke?’ volmondig ‘Nee!’ te antwoorden. Klik om te vergroten... Daar heeft u gelijk in. Uit ervaring in het verleden weet ik dat inderdaad de laatste kruimels vaak worden genuttigd."
"insomnie zei: Hoi allemaal, Ik slaap al zo'n 8 jaar slecht, heb in het verleden therapie gehad en sta nu op een wachtlijst voor een nieuwe behandeling. Een tijd lang slikte ik mirtazepine, dat werkte erg goed, maar na een jaar of twee helaas niet meer. Heb dat twee maanden geleden helemaal afgebouwd. En ik slik ik heel af en toe, eens in de 4-5 maanden, pammetjes, en dan maximaal vijf dagen achter elkaar alleen als ik echt radeloos ben, krijg ik er 15 van de huisarts. De ene keer werkt 't goed, de andere keer slaap ik er nog slechter door of maar vier uurtjes. Heeft te maken met tolerantie en ik vermoed een overactieve brein, mijn amygdala is een soort pavlovhondje. Na twee nachten van vier uur slaap zou ik vanavond heel, heel graag een goede nacht maken, ben echt afgemaakt. Hoeveel mg raden jullie aan? Inslapen lukt al met een half pilletje, het doorslapen is bij mij het probleem. Zelfs 20 mg werkt niet... Heeft het zin om eenmalig 40 mg te slikken? of bijv. 30 mg en dan als ik nachts wakker word weer 10 mg? Ik heb nog vier pillen van 10 mg, zijn ze erna - gelukkig - op. (heb dit keer twee weken = gedaan met 15 pillen) Tips zijn heel, heel welkom. De laatste die ik nam was eergisteren (10 m5) en toen was ik om 2.00 klaarwakker. :/ Klik om te vergroten... Ik neem meestal 2 oxazepammetjes, slaap er dan als een Roosje op. Ook problemen met doorslapen, inslapen geen probleem"
"Stonologie zei: Oxazepam is alleen geen slaap benzodiazepine. Mischien wel de minst goede van alle pammetjes als het op slaap aankomt. Voor mij ook de enige benzo die te kort duurt en te specifiek voor angst is om door te slapen. Effect duurt dan ook max zo'n 6 uur. Fijn dat het voor je werkt though, maar misschien niet voor een echte insomniac. Klik om te vergroten... Oxa behoort tot de benzodiazepinen. Ik denk dat voornamelijk de rede van insomnia een groot deel uitmaakt van wat bij wie goed werkt. Bij deze insomniac werkt het goed om in iedergeval minimaal 6 slaapuurtjes te kunnen pakken"
"BenzoLiefhebber zei: Diazepam is wel een vreemde keuze voor slaap problemen. Lorazepam zal misschien beter werken voor je, al werken die 8-12u. Wel met overleg HA natuurlijk. Dosis kan ik niet aanbevelen, dat is persoonsgebonden. Klik om te vergroten... Even uit nieuwsgierigheid, waarom vind je diazepam een vreemde keuze? Oxa en dia zijn immers de meest gebruikte slaapmedicatie en wordt meestal als eerste door een arts voorgeschreven. No offence, gewoon nieuwsgierig"