Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote 'wat voor domme shit heb jij gedaan o.i.v (research) benzo's?

Het grote 'wat voor domme shit heb jij gedaan o.i.v (research) benzo's?

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
HuisbaasBob zei:
Ik heb wel eens een dikke sleutelpunt explosief opgesnoven.

Ik had toentertijd een hobbylab in de schuur, en daar had ik o.a acetonperoxide gemaakt. Dat is een wit kristallijn poeder en bewaarde ik in kleine glazen vials die ik van de labopleiding mee had genomen.

Echter bewaarde ik ook mijn MXE in zo'n potje en heb ik de verkeerde gepakt op een dag.
Ik voelde wel meteen dat het geen mxe was en toen viel het kwartje.

Snel en voorzichtig mijn neus gesnoten aangezien dat spul bij wijze van spreken al ontploft als je te hard niest 😂
Klik om te vergroten...
Damn bob , zet dat spul in de schuur als je wat gaat gebruiken..
Gelukkig ben je er nog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey DF leden,

Ik heb de afgelopen jaren best wat benzo's weggeslikt, waarvan ik (om eerlijk te zijn) ook niet alles getest heb. Toen mijn nieuwe plug XANAX bars verkocht ging ik er blind van uit dat dit goedje alprazolam bevatte... Echter hoorde ik van een kennis dat xanax bars zoals we ze kennen in Nederland, 99% van de gevallen een research chemical bevat dat ergens moet lijken op alprazolam. Op een gegeven moment slikte ik dagelijks een of meerdere bars flualprazolam (2MG getest bij Jellinek testcentrum) per bar. ik schaam me voor deze tijd, zeker omdat ik vaak combineerde met alcohol en ik echt geen fuck meer gaf om niks en niemand. (Buitenom dat alcohol + benzo's al een dodelijke combi kan zijn). Die kennis vertelde mij dat hij in zijn gebruikers periode drie keer vast heeft gezeten voor winkeldiefstal, omdat hou hij het zelf omschreef 'Het kon me geen fuck meer schelen. Ik ben benieuwd of jullie ook zulke shit hebben meegemaakt onder (research) benzos

(Een van) mijn ervaringen met flualprazolam + alcohol

Ik en mijn (toenmalige en huidige) vriendin zaten in een hotel. Onder invloed van Xanax en MDMA (En wat G) leek het mij wel lekker om een jointje te roken. Ergens had ik gehoord dat als je de douche heel heet zet, de kans op afgaan van het brandalarm nihil zou zijn. Wij dus douchen en smoken totdat het brandalarm toch afging. Twee minuten later kwam de manager even polshoogte temen in onze kamer. Met het blowen waren we enigszins nog weggekomen, al viel managers blik op een telefoon waar een aantal lijnen (ik gok amfetamine) op lagen. Dit zag de manager niet zo zitten en hij verzocht ons het hotel te verlaten.

ik en mijn vriendin waren het hier niet mee eens. (In onze onredelijke staat van verkeer door alle middelen) dus weigerden om het hotel te verlaten ' (We hadden immers €140 euro voor de nacht betaald) en weigerden het hotel te verlaten. Ondertussen kwam die pik continue aan onze deur en begon hij steeds dreigender te verkondigen dat wij z.s.m het hotel moesten verlaten. Ik kon het dan ook niet laten om telkens kutopmerkingen tegen hem te maken. Toen ik uiteindelijk mn spullen gepakt had en net het hotel uitliep met rolkoffer en al (vriendin was nog binnen, weigerde te vertrekken en deed alsof ze sliep 😆) stonden er 6 agenten en werd ik geboeid en op de grond geleid. 'aanhoiding verdenking Opiumwet, en of ik nog wat illegaals bij me had. Een flesje G van geschat nog 25 ml. De rest lag in het hotel.

Al met al heeft het ons beiden een boete van €600 en een nachtje politie-hotel opgeleverd.


Inmiddels gebruik ik nog maar zelden benzo's, met uitzonderingen diazepam of XANAX retard 1MG

F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelic-experience zei:
Hey DF leden,

Ik heb de afgelopen jaren best wat benzo's weggeslikt, waarvan ik (om eerlijk te zijn) ook niet alles getest heb. Toen mijn nieuwe plug XANAX bars verkocht ging ik er blind van uit dat dit goedje alprazolam bevatte... Echter hoorde ik van een kennis dat xanax bars zoals we ze kennen in Nederland, 99% van de gevallen een research chemical bevat dat ergens moet lijken op alprazolam. Op een gegeven moment slikte ik dagelijks een of meerdere bars flualprazolam (2MG getest bij Jellinek testcentrum) per bar. ik schaam me voor deze tijd, zeker omdat ik vaak combineerde met alcohol en ik echt geen fuck meer gaf om niks en niemand. (Buitenom dat alcohol + benzo's al een dodelijke combi kan zijn). Die kennis vertelde mij dat hij in zijn gebruikers periode drie keer vast heeft gezeten voor winkeldiefstal, omdat hou hij het zelf omschreef 'Het kon me geen fuck meer schelen. Ik ben benieuwd of jullie ook zulke shit hebben meegemaakt onder (research) benzos

(Een van) mijn ervaringen met flualprazolam + alcohol

Ik en mijn (toenmalige en huidige) vriendin zaten in een hotel. Onder invloed van Xanax en MDMA (En wat G) leek het mij wel lekker om een jointje te roken. Ergens had ik gehoord dat als je de douche heel heet zet, de kans op afgaan van het brandalarm nihil zou zijn. Wij dus douchen en smoken totdat het brandalarm toch afging. Twee minuten later kwam de manager even polshoogte temen in onze kamer. Met het blowen waren we enigszins nog weggekomen, al viel managers blik op een telefoon waar een aantal lijnen (ik gok amfetamine) op lagen. Dit zag de manager niet zo zitten en hij verzocht ons het hotel te verlaten.

ik en mijn vriendin waren het hier niet mee eens. (In onze onredelijke staat van verkeer door alle middelen) dus weigerden om het hotel te verlaten ' (We hadden immers €140 euro voor de nacht betaald) en weigerden het hotel te verlaten. Ondertussen kwam die pik continue aan onze deur en begon hij steeds dreigender te verkondigen dat wij z.s.m het hotel moesten verlaten. Ik kon het dan ook niet laten om telkens kutopmerkingen tegen hem te maken. Toen ik uiteindelijk mn spullen gepakt had en net het hotel uitliep met rolkoffer en al (vriendin was nog binnen, weigerde te vertrekken en deed alsof ze sliep 😆) stonden er 6 agenten en werd ik geboeid en op de grond geleid. 'aanhoiding verdenking Opiumwet, en of ik nog wat illegaals bij me had. Een flesje G van geschat nog 25 ml. De rest lag in het hotel.

Al met al heeft het ons beiden een boete van €600 en een nachtje politie-hotel opgeleverd.


Inmiddels gebruik ik nog maar zelden benzo's, met uitzonderingen diazepam of XANAX retard 1MG
Klik om te vergroten...
Jezus, dit is echt één van de meest achterlijke dingen die ik de afgelopen tijd geleden heb. Wat win je hiermee?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om maar bij je eigen PF (leuk gevonden) te blijven..All in all, you're just another brick in the wall. Man man wat kunnen mensen het zichzelf moeilijk maken.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk niet dat het per definitie aan de benzo's lag😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychose, bij willekeurige mensen in de tuin gelopen, politie gebeld, paniekaanval, gevallen met de fiets. Twee hele vriendelijke agenten en de bewoner waren zo begripvol en empathisch, ik heb geluk gehad, maar het was doodeng. Die agent moest ook steeds mij erbij halen omdat ik steeds wegkeek. Hij zei zo van: "kijk me eens aan. Nee, kijk me aan. Het is allemaal goed. Alles is oké. Maak je geen zorgen. Je broer en je begeleider komen eraan. Adem rustig in en uit". En dat had zo'n heilzame werking. Politie agenten zijn meestal of veruit meestal hele goede mensen en heb niets dan lof.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Psychose, bij willekeurige mensen in de tuin gelopen, politie gebeld, paniekaanval, gevallen met de fiets. Twee hele vriendelijke agenten en de bewoner waren zo begripvol en empathisch, ik heb geluk gehad, maar het was doodeng. Die agent moest ook steeds mij erbij halen omdat ik steeds wegkeek. Hij zei zo van: "kijk me eens aan. Nee, kijk me aan. Het is allemaal goed. Alles is oké. Maak je geen zorgen. Je broer en je begeleider komen eraan. Adem rustig in en uit". En dat had zo'n heilzame werking. Politie agenten zijn meestal of veruit meestal hele goede mensen en heb niets dan lof.
Klik om te vergroten...

Echt klote en gênant om dat zo mee te maken , voor jezelf en de anderen die je erbij betrekt.
Ik heb ook 1 keer een psychose/delirium gehad en mijn moeder heeft me toen opgehaald , helemaal koekoek was ik toen en zo gênant dat ik me er nu nog voor schaam.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fisherman's friend zei:
Echt klote en gênant om dat zo mee te maken , voor jezelf en de anderen die je erbij betrekt.
Ik heb ook 1 keer een psychose/delirium gehad en mijn moeder heeft me toen opgehaald , helemaal koekoek was ik toen en zo gênant dat ik me er nu nog voor schaam.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad verschrikkelijk. Bij mij zat er een hele lange periode van chronisch slaaptekort aan vooraf. Het was gedoemd om te gebeuren, en toen het dat eenmaal deed was ik achteraf opgelucht. Het was een alarmsignaal van mijn lichaam. DON'T FUCKING PULL THIS SHIT.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Het is inderdaad verschrikkelijk. Bij mij zat er een hele lange periode van chronisch slaaptekort aan vooraf. Het was gedoemd om te gebeuren, en toen het dat eenmaal deed was ik achteraf opgelucht. Het was een alarmsignaal van mijn lichaam. DON'T FUCKING PULL THIS SHIT.
Klik om te vergroten...

Ik snap je .
Hopelijk is het de tijd erna beter gegaan met je.
Bij mij wel, heb er van geleerd , drugs weggegooid en niks meer gekocht.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb wel eens een dikke sleutelpunt explosief opgesnoven.

Ik had toentertijd een hobbylab in de schuur, en daar had ik o.a acetonperoxide gemaakt. Dat is een wit kristallijn poeder en bewaarde ik in kleine glazen vials die ik van de labopleiding mee had genomen.

Echter bewaarde ik ook mijn MXE in zo'n potje en heb ik de verkeerde gepakt op een dag.
Ik voelde wel meteen dat het geen mxe was en toen viel het kwartje.

Snel en voorzichtig mijn neus gesnoten aangezien dat spul bij wijze van spreken al ontploft als je te hard niest 😂
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Politie agenten zijn meestal of veruit meestal hele goede mensen en heb niets dan lof.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal !

Desondanks begint mijn hart angstig te kloppen als ik een politie uniform zie. Jeugdtrauma: als zevenjarige "gepakt" terwijl ik over een wandelpad langs de sloot fietste (kortste weg naar school want "Te Laat").

Recenter trauma: toen ik net voor de deadline een brief wilde posten (had eerder gezegd dat die brief al lang op de post zat > schuldgevoel) op het Hoofdpostkantoor, snel weggerend en weggefietst want er was een hoop politie daar (poging tot overval door een met een mes gewapende figuur). Achtervolgd door twee politiewapens en een motoragent. Na een kleine kilometer klemgereden. Besloten niet de gracht in te springen. Na enig heen en weer maakte de motoragent excuses.

Er is een recent tweede vergelijkbaar incident, toen zonder politionele excuses.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
2 sixpack's bier (330ml) gekocht s'nachts voor 40€.

Heb daar nog steeds spijt van🤣
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
HuisbaasBob zei:
Ik heb wel eens een dikke sleutelpunt explosief opgesnoven.
HuisbaasBob zei:
Snel en voorzichtig mijn neus gesnoten aangezien dat spul bij wijze van spreken al ontploft als je te hard niest 😂
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dit is toch fantastisch. Dit zijn de dingen waar ik op drugsforum van smul. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Even de structuurforumle van acetonperodie, voor de labnerds onder ons:

1674831545048.png
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Hoofdpostkantoor
Klik om te vergroten...
België? Wij hebben die niet meer.
P
Pluk vd PettefletLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een taxi laten komen om peuken te halen aangezien het hele gezelschap te erg naar de kl*te was om de straat op te gaan.

Dit was ergens eind jaren 90', in de tijd dat ik nog geregeld MDMA (in combinatie met alcohol) gebruikte => Ik gebruik dat al jaren niet meer. De kater is voor mij zo heftig dat de voordelen niet meer tegen de nadelen opwegen. - EDIT: Maar bedenk me nu dat ik de titel niet goed gelezen heb.. scusi!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
BenzoLiefhebber zei:
2 sixpack's bier (330ml) gekocht s'nachts voor 40€.

Heb daar nog steeds spijt van🤣
Klik om te vergroten...
Ach, als dat is nog vrij beschaafd voor wat er kan gebeuren onder invloed van benzo's toch? 😂
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah, mooi een topic over Stupid Shit I Did. Een bescheiden verhaaltje dit keer. Coke + een Diazepam.

Ik zou op het huis van mijn ouders passen omdat zij op vakantie waren. Had ik altijd alle vrijheid en het comfort van een echt grotemensenhuis. Ikzelf woonde op een etage in de Utrechtse binnenstad. Daar had ik ook mijn dealer, en ik zou wat envelopjes inslaan om mee te nemen naar het huis van mijn ouwelui in het oosten des lands. Ik haalde er 5 of 6 ofzo en m'n dealer gaf me twee halfjes cadeau. Altijd welkom natuurlijk en ik nam een halfje mee naar huis en liet de rest in de auto omdat ik het niet oner handbereik wilde hebben. Uiteraard was het halfje binnen vrij korte tijd op, en ik nam een Valiumpje om wat te kalmeren. En ik wilde meer natuurlijk, maar dat lag in de auto. Toen ben ik in m'n badjas met m'n strakke bekje naar m'n auto gelopen middenin Utrecht op een vrijdagavond om nog anderhalf gram coke te gaan pakken, zorgeloos door de Diazepam natuurlijk.

Niet dramatisch maar zeker niet m'n beste moment. Verder natuurlijk heel vaak de grenzen opgezocht om zo veel mogelijk tijd te hebben om te kunnen gebruiken. Dat ik net niet vercrackt eruit zag om toch nog naar kantoor te kunnen, of dat ik net goed genoeg was om auto te rijden enzo. Echt heel naar altijd want ik maakte me altijd zorgen, en dat wist ik ook van te voren altijd maar ik bleef het doen :(. Domme shit zat dus, en ook onverantwoord. Maar ik heb m'n leven gebeterd :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Echt heel naar altijd want ik maakte me altijd zorgen, en dat wist ik ook van te voren altijd maar ik bleef het doen :(.
Klik om te vergroten...
Ik had vorige week weer zo'n zieke gebruikersdroom. Het enige gevoel wat bleef hangen zijn die zorgen. Angst, schuld, schaamte, teleurgesteld zijn in mezelf, kortom alle voedingsbodem om jezelf compleet waardeloos te vinden.

Ergens wel fijn, want dat herinnert me weer even aan hoe gebruiken ècht voelde.

Maarja herkenbaar dit. Jezelf om alles zorgen maken, maar toch al die domme dingen blijven doen omdat je 'moet' gebruiken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
BenzoLiefhebber zei:
Denk niet dat het per definitie aan de benzo's lag😂
Klik om te vergroten...

Dit! Die droge afsluiting van het report: ‘inmiddels gebruik ik nog maar zelden benzo’s’.

Zo te lezen waren er MDMA, GHB, wiet, amfetamine (?) én oja benzo’s in het spel. 😂
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Psychose, bij willekeurige mensen in de tuin gelopen, politie gebeld, paniekaanval, gevallen met de fiets. Twee hele vriendelijke agenten en de bewoner waren zo begripvol en empathisch, ik heb geluk gehad, maar het was doodeng. Die agent moest ook steeds mij erbij halen omdat ik steeds wegkeek. Hij zei zo van: "kijk me eens aan. Nee, kijk me aan. Het is allemaal goed. Alles is oké. Maak je geen zorgen. Je broer en je begeleider komen eraan. Adem rustig in en uit". En dat had zo'n heilzame werking. Politie agenten zijn meestal of veruit meestal hele goede mensen en heb niets dan lof.
Klik om te vergroten...

Ahw. Fijn dat je deze goede ervaring met politie-agenten hebt. Je hoort vaak met name negativiteit over politie. Mijn schoonbroer/zwager zit bij de politie en ik denk, hem kennende, (en hoop) dat hij ook op deze manier zou omgaan met iemand die duidelijk psychotisch is.

Ik herinner me van jou een verhaal dat je een keer met je fiets de supermarkt in was gelopen onder invloed van LSD. Niet om je hiermee negatief in de spotlights te zetten, zo bedoel ik het niet (we hebben allemaal maffe dingen gedaan on drugs, zo ook ikzelf, zij het niet zo spectaculair) maar ik moet hier wel eens aan denken als ik op een random middag de Jumbo / Lidl / Plus / Albert Heijn binnenloop. Hoe verwarrend dit moet zijn geweest voor zowel jouzelf als de supermarktbezoekers. Maar vooral voor jouzelf.

* Oops sorry voor de dubbelpost, maar samenvoegen is een hoop gedoe op mijn telefoon.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."