Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

Alprazolam retard voor woedeuitbarstingen/opgefoktheid

47 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 5 pillen alprazolam retard voorgeschreven gekregen, aangezien ik de afgelopen paar weken heel erg opgefokt ben en eigenlijk gewoon standaard aan het anticiperen ben om iemand te moeten bevechten of zo. Door m'n ervaring van afgelopen jaar met benzodiazepinen ben ik er helemaal klaar mee, maar ik ben nu dusdanig gespannen en boos de hele tijd dat het me niet lukt om echt te ontspannen voor een langere tijd aaneen, dus ik heb alprazolam retard gekregen indien nodig.

Heeft iemand ervaring met alprazolam retard voor deze klachten? Wat ervaarde je en was het effectief?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Oke. Ik heb de laatste dagen ook behoorlijke belading in me, en heb zelf 2 dagen achter elkaar nu Alprazolam 1mg geprobeerd om rustiger te worden, maar helaas heeft het niet mijn doel bereikt. (Minder irritatie's, fysiek geweld willen gebruiken)

Ik ga misschien overstappen op Diazepam als m'n dealer het nog heeft. Dat werkt bij mij prettiger ook omdat dat de lichamelijke onrust dempt bij mij.
Klik om te vergroten...
Heb je de alprazolam op voorschrift of haal je dat ook bij een dealer? Als het niet op voorschrift krijgt: is het geen mogelijkheid om dat toch op die manier te krijgen? Zelf experimenteren met benzodiazepinen is vrij riskant.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweevteev zei:
Heb je de alprazolam op voorschrift of haal je dat ook bij een dealer? Als het niet op voorschrift krijgt: is het geen mogelijkheid om dat toch op die manier te krijgen? Zelf experimenteren met benzodiazepinen is vrij riskant.
Klik om te vergroten...
Ik heb Clonazepam op voorschrift, 1.5mg per dag maar neem dat niet meer. Heb Valium èn Alprazolam allebei niet op voorschrift, maar zou ik wel kunnen krijgen. De reden die ik heb komt misschien raar/ongelovig over maar als ik het zelf moet betalen is het veel makkelijker voor mij om controle erover te houden en is het ook mijn verantwoordelijkheid er goed mee om te gaan. Als ik via een apotheek mijn medicijnen krijg dan heb ik zelf geen controle erover en ga ik daar misbruik van maken en dat wil ik niet.

Edit

Ik vertrouw mezelf eerder dan een HA die klakkeloos alles voorschrijft. En het afbouwen heb ik zelf gedaan. Mijn ervaringen zijn ook niet zo positief bij huisartsen behalve mijn oude maar die is wel verdiend met pensioen.

Ik wil alleen via psychiater medicijnen bespreken/regelen maar die kan ik niet 1,2,3 regelen omdat ik niet in behandeling zit.

Zelf dokteren is zeker niet aan te raden met weinig tot geen ervaring ook als je geen controle hebt. Ik heb wèl controle.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Ik heb letterlijk in de afgelopen sessie tegen m'n therapeut gezegd dat ik haar niet vertrouw en dat het eigenlijk niet echt uitmaakt wat ze zegt; er is niets dat ze kan zeggen wat me doet geloven dat ik daadwerkelijk alles eerlijk kan zeggen, zonder dat ik gestraft zal worden voor mijn eerlijkheid en openheid. Ze heeft me één keer een heel erg intens gevoel van woede en wantrouwen gegeven en dat heeft blijkbaar permanente schade toegebracht aan mijn band met haar. Misschien dat dat nog kan veranderen, maar heb er een hard hoofd in.

Ik heb 2 vrijwilligersbaantjes en ik ga binnenkort ook stage lopen, dus ik heb meer dan genoeg te doen. Dat helpt gelukkig ook wel bij minderen met drugs, ik kan bijvoorbeeld moeilijk nog impulsief LSD gaan doen doordeweeks, maar helaas gaat het toch nog geregeld mis.
Klik om te vergroten...
Geef dagboek en dankbaarheidslijstje een kans. Kun je om een andere therapeut vragen? Als je je geremd voelt heeft therapie (te) weinig resultaat. Als je dingen achterhoudt kom je niet tot de kern.

Drempels opwerpen tegen drugsgebruik werkte bij mij nooit. Als ik de volgende dag werk had gebruikte ik gewoon en meldde mij ziek. Kan zijn dat het bij jou (nog) goed gaat, maar je zult echt de kern moeten vinden en die aanpakken. Dan herstel je ook echt, en je zult dan gaan vinden wat je altijd in drugs hebt proberen te vinden.

Ik voel me regelmatig tegenwoordig nuchter zo als ik me voelde op mijn favoriete combi, Dexmaphetamine+Diazepam. Dat kwam allemaal doordat ik alles heb verteld, schaamte of niet, of het nou vervelende gevolgen zou kunnen hebben of niet, of de therapeut of andere gesprekspartner me nou voor gek zou verklaren of niet, of ik er zin in had of niet. Alle bullshit die ik mezelf wijs maakte uit het raam gooien, alles wat ik mezelf 40+ jaar lang wijs maakte op de proef stellen. Wat levert al dat ingesleten gedrag me nou echt op? Uiteindelijk kwam de conclusie: geen ene fuck. Ik ben toen naar mijzelf en de wereld gaan kijken op een manier met steeds minder egoïstiche gekleurdheid die ik in gebruik had opgebouwd. Wat is er nou echt aan de hand? Wat heb ik eraan om boos te blijven op iemand? Wat betekent het als ik gefrustreerd raak omdat ik mijn zin niet krijg omdat ik niet vertel wat ik wil? En wat gebeurt er als ik mijn wens uitspreek zonder daar veel verwachtingen bij te hebben? Hoe kan ik shit niet meer persoonlijk maken, want ik verspil zo veel energie met frustratie en andere afbrekende emoties die eigenlijk grosso modo niets oplevert dan lijden voor mezelf, en die verder nergens op slaat, niets bijdraagt? En zo kon ik mijn ego stukje bij beetje afbreken. Ik doe wat ik denk dat goed is voor mijzelf en anderen om me heen en als jij het daar niet mee eens bent, jammer dan :) Opvoeden is een taak voor je ouders niet voor mij. Zo veel mogelijk bij de feiten blijven en geen bullshitjes meer.

Alles waarvan ik zei "maar hoe kan het dan dat het werkt?" en "waarom dan?" gewoon gaan doen en ervaren DAT het werkt. Ik kon het allemaal aan, en dat kun jij ook.

Wat een epistel is 't geworden. Hopelijk zit er iets tussen waar je wat aan hebt. Ik denk dat de hamdvraag voor mij uiteindelijk was: wat heb ik er nou eigenlijk aan? Als ik die los van mijn behoeftes kan beantwoorden dan weet ik of het de moeite waard is om te doen of dat ik het beter kan laten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweevteev zei:
Echt? Kutzooi... Ik had niet de verwachting dat ik pure euforie en innerlijke rust ging ervaren, maar er was voor mij oprecht geen verschil voor en na inname.


Ja, heb m'n psychiater na m'n woedeaanval meteen gemaild, want ik heb ook niet het idee dat dit 'm is. :/
Klik om te vergroten...
Het lijkt mij dat Benzo’s ook niet zo geschikt zijn voor iets explosiefs als woede. In ieder geval niet oraal. Dat duurt ten minste 10-20 minuten voordat het werkt. Dan ben je al lang de pan uit geflipt als je de woede aan voelt komen en je ‘t dan neemt. Zou je het preventief nemen dan moet je er bijna wel dagelijks aan, en dat is echt een heel slecht idee met Benzo’s. Maar die instelling zit er bij jou al wel in. Buiten therapie zou je eventueel misschien iets als Olanzapine kunnen gaan nemen maar dat is best een paardenmiddel.

Beter zorg je natuurlijk dat je irritaties niet ophopen tot woede. Praat je er wel genoeg over?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Echt? Kutzooi... Ik had niet de verwachting dat ik pure euforie en innerlijke rust ging ervaren, maar er was voor mij oprecht geen verschil voor en na inname.


Ja, heb m'n psychiater na m'n woedeaanval meteen gemaild, want ik heb ook niet het idee dat dit 'm is. :/
Klik om te vergroten...
Ik ben vroeger gediagnostiseerd met ODD en ADHD. Had vroeger veel woede problemen ik werd op ritalin gezet daardoor werd ik heel rustig maar wel een zombie. Ik had echt veel woede ik sloopte alles als iemand iets zei wat me niet aanstond sloeg ik zo een raam eruit of trapt ik een deur kapot. Ben ook op gegroeid met huiselijk geweld onze ouders sloten ons soms op toen we klein waren (ik en me zusje) ik hou wel heel erg van me ouders. Vooral me vader heb ik heel veel mee gevochten tot elkaar slaan met vuist toe en heb hem een keer van de trap gegooid en met een mes voor hem gestaan. Hij sloeg ons altijd op onze blote kont totdat de handafdrukken erop stonden (om niks). Mijn vader heeft hier heel vaak zijn excuus voorgemaakt en hij is heel erg veranderd ook naar zijn stiefkinderen toe. Hij heeft er van geleerd had hij dat toen maar ook bij ons gedaan. Maar mijn ouders zijn inmiddels gescheiden, het is wel raar dat mijn vader qua uiterlijk gewoon er knapper is geworden mijn pa zag er slechter uit toen hij bij me ma was.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Praat je er wel genoeg over?
Klik om te vergroten...
Ik heb 3x per week therapie en 1x per week ook individuele sessies. Geloof me, ik praat er genoeg over, daarom ben ik zo radeloos dat ik ermee naar m'n psychiater gegaan ben en er alprazolam voor gekregen heb. Ik weet echt niet wat ik moet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Ik heb 3x per week therapie en 1x per week ook individuele sessies. Geloof me, ik praat er genoeg over, daarom ben ik zo radeloos dat ik ermee naar m'n psychiater gegaan ben en er alprazolam voor gekregen heb. Ik weet echt niet wat ik moet.
Klik om te vergroten...
Hoop dat ik dit ook ga krijgen zoveel hulp
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
trippymeeuw zei:
Hoop dat ik dit ook ga krijgen zoveel hulp
Klik om te vergroten...
Heb je al ervaring met therapie? Ik doe momenteel MBT (mentalisation based therapy) voor m'n emotiedisregulatie. Het is een traject van 18 maanden en toe nu toe vind ik het écht top!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Zweevteev heb je al eens een langdurige klinische behandel opname gehad?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
Heb je al ervaring met therapie? Ik doe momenteel MBT (mentalisation based therapy) voor m'n emotiedisregulatie. Het is een traject van 18 maanden en toe nu toe vind ik het écht top!
Klik om te vergroten...
Ik heb emdr gehad 3sessies heb mijn therapie toen niet afgemaakt. Dus heb niet echt echt ervaring ermee. Wat fijn om te horen dat je ervaring positief is❤️💪🏼
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
@Zweevteev heb je al eens een langdurige klinische behandel opname gehad?
Klik om te vergroten...
Ik heb 5 weken intern gezeten. Dat deed me heel goed, maar toen zeiden ze dat ze me gingen ontslaan, omdat de opname zogenaamd geen toevoeging meer zou hebben en toen ben ik leip geworden, vroegtijdig weggegaan en heb ik direct de dag dat ik wegging drugs gedaan, terwijl ik eigenlijk al 3 maanden nuchter was.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Ik heb emdr gehad 3sessies heb mijn therapie toen niet afgemaakt. Dus heb niet echt echt ervaring ermee. Wat fijn om te horen dat je ervaring positief is❤️💪🏼
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je zit, maar als je oprecht geïnteresseerd bent in het volgen van therapie, stuur me dan even een berichtje. Ik denk graag met je mee!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweevteev zei:
Ik heb 5 weken intern gezeten. Dat deed me heel goed, maar toen zeiden ze dat ze me gingen ontslaan, omdat de opname zogenaamd geen toevoeging meer zou hebben en toen ben ik leip geworden, vroegtijdig weggegaan en heb ik direct de dag dat ik wegging drugs gedaan, terwijl ik eigenlijk al 3 maanden nuchter was.
Klik om te vergroten...
Hmm, wat was de reden van ontslag? En was het een behandelopname of crisisopname? Daar zit wel verschil in natuurlijk.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Hmm, wat was de reden van ontslag? En was het een behandelopname of crisisopname? Daar zit wel verschil in natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Het was een vrijwillige opname. Het doel ervan was om me te stabiliseren voor therapie, want ik was veel te instabiel om toen al te beginnen. Ook was de bedoeling dat ik onder toezicht ingesteld werd op venlafaxine.

Dat het "te slecht ging met me", maar dat was niet omwille van de opname, dat was omdat ik gewoon hele leipe bijwerkingen kreeg van de venlafaxine die ik daar moest opbouwen en al maandenlang doodongelukkig was, omdat mijn psychiater besloot me geen lisdexamfetamine meer voor te schrijven en ik niet serieus genomen werd toen ik aangaf dat dat een extreem slechte keuze was geweest. Ik had echt mijn rust gevonden in de kliniek, maar toen ze zeiden dat ze me volgende week maar gingen ontslaan, ging er bij mij een knop om en wilde ik gewoon z.s.m.weg.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
Het was een vrijwillige opname. Het doel ervan was om me te stabiliseren voor therapie, want ik was veel te instabiel om toen al te beginnen. Ook was de bedoeling dat ik onder toezicht ingesteld werd op venlafaxine.

Dat het "te slecht ging met me", maar dat was niet omwille van de opname, dat was omdat ik gewoon hele leipe bijwerkingen kreeg van de venlafaxine die ik daar moest opbouwen en al maandenlang doodongelukkig was, omdat mijn psychiater besloot me geen lisdexamfetamine meer voor te schrijven en ik niet serieus genomen werd toen ik aangaf dat dat een extreem slechte keuze was geweest. Ik had echt mijn rust gevonden in de kliniek, maar toen ze zeiden dat ze me volgende week maar gingen ontslaan, ging er bij mij een knop om en wilde ik gewoon z.s.m.weg.
Klik om te vergroten...
Dat snap ik! Vervelend dat het zo gegaan is!

Dit is hoogstwaarschijnlijk geen behandelopname geweest. Je zou eens kunnen kijken na klinische dialectische gedragstherapie of klinische schematherapie. Ik heb veel geleerd bij de DGT. Deze duurde 9 maanden en was erg intensief en speciaal ontwikkeld voor persoonlijkheidsproblematiek in het speciaal borderline.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
Torchic zei:
Dat snap ik! Vervelend dat het zo gegaan is!

Dit is hoogstwaarschijnlijk geen behandelopname geweest. Je zou eens kunnen kijken na klinische dialectische gedragstherapie of klinische schematherapie. Ik heb veel geleerd bij de DGT. Deze duurde 9 maanden en was erg intensief en speciaal ontwikkeld voor persoonlijkheidsproblematiek in het speciaal borderline.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad ook wel goede verhalen over klinische DGT gehoord. Mijn beste vriendin (die ook borderline heeft) gaat dat doen in Den Haag. Ik was er ook voor aangemeld, maar ben van de wachtlijst gehaald, omdat ik dus al MBT doe en het niet nodig zou zijn.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Ik heb inderdaad ook wel goede verhalen over klinische DGT gehoord. Mijn beste vriendin (die ook borderline heeft) gaat dat doen in Den Haag. Ik was er ook voor aangemeld, maar ben van de wachtlijst gehaald, omdat ik dus al MBT doe en het niet nodig zou zijn.
Klik om te vergroten...
Ik hoop natuurlijk dat MBT voldoende gaat zijn voor je want dat is ook een heel intensief traject. Maar mocht je toch meer nodig hebben zou ik DGT wel kunnen aanraden😊

Voor vragen stuur gerust een berichtje! Onderhand zo ongeveer alle therapieën en behandelingen wel gehad passend bij mijn problematiek en volgensmij delen wij veel dezelfde struggles.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zweevteev zei:
Ik weet niet waar je zit, maar als je oprecht geïnteresseerd bent in het volgen van therapie, stuur me dan even een berichtje. Ik denk graag met je mee!
Klik om te vergroten...
Moet naar vnn maandag
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
Torchic zei:
Ik hoop natuurlijk dat MBT voldoende gaat zijn voor je want dat is ook een heel intensief traject. Maar mocht je toch meer nodig hebben zou ik DGT wel kunnen aanraden😊

Voor vragen stuur gerust een berichtje! Onderhand zo ongeveer alle therapieën en behandelingen wel gehad passend bij mijn problematiek en volgensmij delen wij veel dezelfde struggles.
Klik om te vergroten...
Ik meen te herinneren dat je al eerder aangeboden had aan me om je een berichtje te sturen, zal ik morgen of overmorgen ook zeker doen! Volgens mij hebben we (helaas) inderdaad veel gelijkenissen, dus ben benieuwd naar jouw ervaringen met hulpverlening.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."