Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen idee meer behalve er een einde aan maken

Geen idee meer behalve er een einde aan maken

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Belangrijke raad: Als het aankomt op psychoactieve medicatie vertrouw enkel op een ervaren psychiater. Vlak voor mijn zelfmoordpoging was ik ook eerst naar mijn huisdokter geweest en die begon mij op eigen houtje xanax en cipralexa voor te schrijven, de effecten daarvan waren nefast en zijn volgens mij mede verantwoordelijk dat ik een poging gedaan heb.

Huisdokters hebben van bijlange niet zo veel kennis van psychiatrie als een volwaardige ervaren psychiater. Vraag aan je huisdokter om je door te verwijzen en wees voorzichtig met wat die u voorschrijven, ik had misschien pech dat dat niet zo'n goede huisdokter was maar wees toch maar voorzichtig.
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#2
-Rataplan- zei:
Belangrijke raad: Als het aankomt op psychoactieve medicatie vertrouw enkel op een ervaren psychiater. Vlak voor mijn zelfmoordpoging was ik ook eerst naar mijn huisdokter geweest en die begon mij op eigen houtje xanax en cipralexa voor te schrijven, de effecten daarvan waren nefast en zijn volgens mij mede verantwoordelijk dat ik een poging gedaan heb.

Huisdokters hebben van bijlange niet zo veel kennis van psychiatrie als een volwaardige ervaren psychiater. Vraag aan je huisdokter om je door te verwijzen en wees voorzichtig met wat die u voorschrijven, ik had misschien pech dat dat niet zo'n goede huisdokter was maar wees toch maar voorzichtig.
Klik om te vergroten...

Ben ik wel enigzins mee eens. Mijn huisdokter wees mij door naar een psychiater maar omdat ik geen medicijnen wilde moest ik naar een psycholoog. Ik heb in mijn leven wel met zo'n 20 psychologen gesproken maar ik wilde het toch proberen en het vooral niet opgeven. Helaas kost het echt een berg geld en ben ik zo bij een "goedkope" optie via de overheid bij een psycholoog beland. Het gaf rust tijdens de gesprekken maar de dag erna begon de ellende opnieuw.

Een nieuwe psycholoog ingeschakeld: dit keer EMDR therapie 60eu p/u. Absurd voor woorden dat nodige hulp zo duur moet zijn maar los van dat had ik weer hetzelfde gevoel als al die andere 21 psychologen.

Om even een insteek aan te brengen: doordat ik dit deed gaf het mij moed, moed dat ik toch echt iets moest doen en dat andere mijn problemen niet kunnen oplossen. Op dit moment voel ik mij beter omdat ik mijn eigen inzichten beter leer kennen. Je omgeving is belangrijk maar dat is soms lastig te bepalen als vrienden van vrienden erbij komen.. Als ik mij voortaan niet fijn voel vertrek ik naar huis. ik hoop zo dat je iets aan mijn verhaal hebt Ruuupert 🫶
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
niet doen bro, geloof me het leven zal altijd beter worden desondanks wat er nu allemaal al afgespeelt heeft in je leven, ik heb 4 jaar ket depressie gelopen etc etc, 3x geprobeert 3x terug naar huis gegaan. ik ben mezelf dankbaar voor dat ik zit nu in een betere positie dan ooit,

waar een weg is is een wil je kan dit topper!!!
J
JustMeAnd-ILid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik slik nu trouwens citalopram > verwezen door mijn laatste psycholoog. Het werkt wel tegen mijn paniekaanvallen en nare gedachten.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ruuupert wat erg zeg. Ik herken heel erg veel van wat je zegt: niet zozeer bij mezelf, maar mijn beste vriendin heeft wel veel van de klachten die je beschrijft met je gemeen. Hele jaren van haar (vroege) kindertijd zijn uit haar geheugen, ze heeft ook last van psychogene niet-epileptische aanvallen (PNEA), ze is ook bijna een jaar dakloos geweest én ze is ketamineverslaafd geweest, wat ze in eerste instantie gebruikte om minder aanvallen te krijgen.

ruuupert zei:
veel clinieken willenn mij niet aannemen omdat ze het te complex vinden door
Klik om te vergroten...
Letterlijk story of her life. Het heeft echt bloed, zweet en tranen gekost om haar op de plek te krijgen waar ze nu zit. Ik ken je niet, maar als ik zo lees waar je last van hebt, dan moet ik meteen aan haar denken en hoe erg zij dagelijks aan het lijden is, al jarenlang. Ze heeft ook een euthanasieaanvraag geprobeerd te doen, maar daarvoor komt ze nu sowieso nog niet in aanmerking, aangezien ze nog niet officieel uitbehandeld is. Ik hoop echt dat het niet zo ver hoeft te komen voor jou en ik wens je het allerbeste. Als je je hart wil luchten of iets dergelijks, aarzel dan a.u.b. niet om me een berichtje te sturen.

Heel erg veel sterkte en warmte toegewenst. Ik leef met je mee.
r
ruuupertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik typ dit met een brok in mn keel
Ik wil op alles reageren ... maar dat lukt me niet. Ik wil alleen zeggen dat dit me wel kracht geeft. Ik ben nogsteeds elke dag aan vechten voor me leven maar. Dit heeft me zo onverwachts veel steun gegeven. Ik ben dankbaar

Ik. Heb geen woorden meer voor nu maar lees elke reactie meerdere keren. Per dag




Dank jullie wel
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn dat je er kracht uit haalt. Het is idd de bedoeling om je te steunen in je strijd heel fijn om dan te lezen dat het een klein beetje helpt. Heel veel sterkte.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
ruuupert zei:
Ik typ dit met een brok in mn keel
Ik wil op alles reageren ... maar dat lukt me niet. Ik wil alleen zeggen dat dit me wel kracht geeft. Ik ben nogsteeds elke dag aan vechten voor me leven maar. Dit heeft me zo onverwachts veel steun gegeven. Ik ben dankbaar

Ik. Heb geen woorden meer voor nu maar lees elke reactie meerdere keren. Per dag




Dank jullie wel
Klik om te vergroten...
Dank jou, hou je haaks! (90graden), you know?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
-Rataplan- zei:
Huisdokters hebben van bijlange niet zo veel kennis van psychiatrie als een volwaardige ervaren psychiater.
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me ook vrij logisch.
Een psychiater is een specialist op het gebied van de psyche en een huisarts is een soort van all rounder en deze kan je in geval van psychische problemen het beste doorverwijzen naar een specialist op dit gebied.
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ruuupert zei:
Ik typ dit met een brok in mn keel
Ik wil op alles reageren ... maar dat lukt me niet. Ik wil alleen zeggen dat dit me wel kracht geeft. Ik ben nogsteeds elke dag aan vechten voor me leven maar. Dit heeft me zo onverwachts veel steun gegeven. Ik ben dankbaar

Ik. Heb geen woorden meer voor nu maar lees elke reactie meerdere keren. Per dag




Dank jullie wel
Klik om te vergroten...
alles gaat goed komen maat!! we hete for you
r
ruuupertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey vrienden ...
Ik ben er nog .. ben verre van mezelf.
Alles verschijnselen zijn er en voel me radeloos. Nog 8 dagen voor de dubbele intake voor de clinic amathist in almere dit omdat dit de beste plek zou zijn op dit moment. Als ik niks neem raak ik helemaal in paniek en. Ben ik bang voor aanvallen en psychoses dus ik neeem wat ik heb ... en wat ik krijg van de arts .
Na die laatste overdose ben ik constant. Aant shaken .... ook omdat ik natuurlijk al aant afkikken ben vann die klote benz o s
Probeer als t lukt wat alcohol te drinken
En ik had nog keta dus neem soms een beetje daarvan. Om gewoon efff het down zijn te verminderen pffffff kut uwv had een fout gemaaakt weer dus weer gekort op mn uitkering. Precies nu superhandig 10 dagen voor mn intake .....pffff ik hoop zp dat t daar een beetje oke is en ik zsm opgenomen kan worden. Hier moet ik natuurlijk doen alsof er niks aan de hand is soort van. Pfffffff dacht geef even een update . Miss had ik naar de meeting moeten gaan .....
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#12
ruuupert zei:
moet ik natuurlijk doen alsof er niks aan de hand is soort van. Pfffffff dacht geef even een update . Miss had ik naar de meeting moeten gaan .....
Klik om te vergroten...
Dat kan nog steeds. Ga naar de eerstvolgende. Niet opgeven omdat deze dag niet is gelukt.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#13
ruuupert zei:
Hey vrienden ...
Ik ben er nog .. ben verre van mezelf.
Alles verschijnselen zijn er en voel me radeloos. Nog 8 dagen voor de dubbele intake voor de clinic amathist in almere dit omdat dit de beste plek zou zijn op dit moment. Als ik niks neem raak ik helemaal in paniek en. Ben ik bang voor aanvallen en psychoses dus ik neeem wat ik heb ... en wat ik krijg van de arts .
Na die laatste overdose ben ik constant. Aant shaken .... ook omdat ik natuurlijk al aant afkikken ben vann die klote benz o s
Probeer als t lukt wat alcohol te drinken
En ik had nog keta dus neem soms een beetje daarvan. Om gewoon efff het down zijn te verminderen pffffff kut uwv had een fout gemaaakt weer dus weer gekort op mn uitkering. Precies nu superhandig 10 dagen voor mn intake .....pffff ik hoop zp dat t daar een beetje oke is en ik zsm opgenomen kan worden. Hier moet ik natuurlijk doen alsof er niks aan de hand is soort van. Pfffffff dacht geef even een update . Miss had ik naar de meeting moeten gaan .....
Klik om te vergroten...
Maak je ook wel eens een wandeling? Of mediteren/ademhalingsoefeningen?
Dit heeft bij mij altijd voor rust en moed gezorgd in tijden dat alles even tegen zit, ik kan het je echt aanraden!
Gewoon even 10 minuten voor jezelf nemen, op je ademhaling en je lichaam focussen en dan zul je merken dat alle gedachten weg gaan en je weer fris verder kunt met de dag!
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan dit boek heel erg aanraden voor dissociatieve stoornissen
www.bol.com

Omgaan met traumagerelateerde dissociatie | 9789026522642 | Suzette Boon | Boeken | bol

Omgaan met traumagerelateerde dissociatie (Paperback). De Dissociatieve Identiteitsstoornis (DIS) en de Dissociatieve Stoornis Niet Anderszins...
www.bol.com www.bol.com
Heb er anderen al goed mee kunnen helpen, zowel voor jezelf als voor eventuele hulpverleners die jou willen helpen een zeer goede aanrader.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey @ruuupert
Hoe is het nu met je kom je de dagen nog wat door.?
Hoop dat je inmiddels wat minder in paniek bent.
Had je nog nagedacht of je nog een meeting ging proberen voor je je intake hebt of is de stap toch nog net even te groot?
Sterkte met de laatste wachtdagen. Hopelijk weet je snel waar je aan toe bent en heb je profijt van de hulp.

Sterkte en veel liefs!
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zeg altijd maar zo ook de terugval moet je kunnen omarmen. Zet het opnieuw weer op het goede spoor. Hoop altijd dat het dan iets makkelijker is weer om het vol te houden. Boos worden op jezelf maakt vaak dat je in een negatief spiraal komt. Zeg niet dat het altijd lukt natuurlijk. Maar zou zeggen niet zo hard voor jezelf pak het weer op en begin opnieuw en je kunt vast een andere meeting vinden misschien online wat makkelijker?
Heel veel sterkte nog een paar dagen doorbijten en dan heb je hulp van de kliniek. En huisarts kun je ook bellen voor advies er hoeft niet altijd echt iets acuuts te zijn.
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lieve ruuupert, ik wil je zoveel zeggen maar laat ik beginnen met dat de wereld beter is met jou erin. Ik snap dat je zo niet verder kan. Maar wil je echt d**d of alleen niet meer op deze manier leven en zie je geen andere uitweg? Ik denk het laatste. Ook al zie je nu geen andere uitweg, die is er wel! Stapje voor stapje de goede richting in. Dat je je hier uit is al een goede stap. Ook voor jou heeft het leven nog veel te bieden!
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Indy007 zei:
Lieve ruuupert, ik wil je zoveel zeggen maar laat ik beginnen met dat de wereld beter is met jou erin. Ik snap dat je zo niet verder kan. Maar wil je echt d**d of alleen niet meer op deze manier leven en zie je geen andere uitweg? Ik denk het laatste. Ook al zie je nu geen andere uitweg, die is er wel! Stapje voor stapje de goede richting in. Dat je je hier uit is al een goede stap. Ook voor jou heeft het leven nog veel te bieden!
Klik om te vergroten...
gesproken!! elk kleine stapje op naar verandering is vooruitgang,
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ruuupert zei:
Hey vrienden ...
Ik ben er nog .. ben verre van mezelf.
Alles verschijnselen zijn er en voel me radeloos. Nog 8 dagen voor de dubbele intake voor de clinic amathist in almere dit omdat dit de beste plek zou zijn op dit moment. Als ik niks neem raak ik helemaal in paniek en. Ben ik bang voor aanvallen en psychoses dus ik neeem wat ik heb ... en wat ik krijg van de arts .
Na die laatste overdose ben ik constant. Aant shaken .... ook omdat ik natuurlijk al aant afkikken ben vann die klote benz o s
Probeer als t lukt wat alcohol te drinken
En ik had nog keta dus neem soms een beetje daarvan. Om gewoon efff het down zijn te verminderen pffffff kut uwv had een fout gemaaakt weer dus weer gekort op mn uitkering. Precies nu superhandig 10 dagen voor mn intake .....pffff ik hoop zp dat t daar een beetje oke is en ik zsm opgenomen kan worden. Hier moet ik natuurlijk doen alsof er niks aan de hand is soort van. Pfffffff dacht geef even een update . Miss had ik naar de meeting moeten gaan .....
Klik om te vergroten...
Intake inmiddels gehad? Ben je oké?
r
ruuupertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey vrienden. T gaat wat beter. Ben weer naar buiten aan het gaan ben na de huisarts geweest raad aan om niet teveel thuis af te gaan kicken dus blijs steady
Merk wel dat ik meer drink (alcohol) dat werkt goed maar zal het niet makkelijker maken intake gehad. 3 weken detox minimaal naar opname en daarna naar een speciale cliniek voor zware keugd trouma. Ik ben benieuwd. Deptessie is een stuk minder maar dat komt door de flubromazpam die ik weer neem.

Over 3 weken ga ik de detox in.

Ik wil jullie enorm bedanken voor de steun de liefde en de interesse het heeft me even door die shit getrokken. Nu nog even volhouden gelukkig heeft het uwv zijn excuses Angeboden en kan ik weer eten drinken em de deur uit.

Love u guys !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."