Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine gebruiken i.p.v. speed

Dexamfetamine gebruiken i.p.v. speed

46 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Je hebt (heul) erg veel dexamfetamine nodig om er een goede recreatieve dosis van te maken, en daarvoor is het veel te duur. Oja - en je maakt het ook niet minder duur voor de mensen met o.a. gedragsstoornissen die het middel als medicijn nodig hebben. Er is al veel schaarste van medicatie en je kan altijd aan pep komen dus ik zou het gewoon lekker niet doen.
Klik om te vergroten...
Mwah, dat is echt niet mijn ervaring. Als ik 25mg oraal nam ging ik echt wel heel lekker voor een uurtje of 5-6. Voor mij was het ook wel degelijk recreatief omdat al mijn sociale angst als sneeuw voor de zon verdween. De schaarste is een goed punt, maar als TS het bij één keer houdt is het niet zo dat hij hele volksstammen hun Dex onthoudt.

@scoobybono Dexamfetamine is een mooie eerste ervaring met amfetamine denk ik. Van de apotheek dus zuiver. Voor een nachtje op de dansvloer zou ik om te beginnen 10-15mg nemen met 1 redose na 4 uur van dezelfde hoeveelheid. Als je dat afgemeten van je maat mee kunt krijgen kom je misschien minder snel in de verleiding om te gaan bingen ermee.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
MetalGuy zei:
Lichamelijk wel, geestelijk niet!

Of beter gezegd: Lichamelijk krijg je een boost. Terwijl de euforie mist! Dit maakt dexamfetamine ongeschikt om recreatief te gebruiken. En als je er al een soort van euforie van wilt ervaren moet je al gigantische hoeveelheden nemen zoals @ljuv zegt.

Dexamfetamine is dan ook puur functioneel! Zie het maar als een: Ritalin met ballen!
Klik om te vergroten...
Mja het is ook wel weer een lekker persoonlijk verhaal want ik heb hier ook wel eens gelezen dat men helemaal lekker gaat op 10mg Dex... De effecten zouden een beetje zoals speed moeten zijn maar minder, vooral minder euforisch inderdaad. Je mist de ‘levo-amfetamine’ die wel in pep/speed zit, deze heeft een zwakkere werking dan dex waardoor dex in principe als ‘sterker’ gezien wordt dan pep. In principe zou 20-30 mg dex ongeveer een recreatieve dosis moeten zijn oraal. Ietsje minder dan je een pepbommetje zou maken eigenlijk.

Maar de farmaceuten naaien neurodiversjes al jaren met leipe prijzen en schaarste dus zou lache zijn als we dat niet verder in de hand werken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Als ik 25mg oraal nam ging ik echt wel heel lekker voor een uurtje of 5-6.
Klik om te vergroten...
Mja ik snuif altijd dus dan worden de doseringen wel wat hoger natuurlijk. Maar dan nog. Das toch al zeker 5 pillen van een doosje van 30eu, en pillen van bijna 1eu per stuk haha. Als je dan bedenkt dat pep een IK ZEG NIETS per gram is en op elke straathoek te vinden is…

dupont zei:
als TS het bij één keer houdt
Klik om te vergroten...
Je weet zelf ook wel beter dan dit 😂
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Mja ik snuif altijd dus dan worden de doseringen wel wat hoger natuurlijk. Maar dan nog. Das toch al zeker 5 pillen van een doosje van 30eu, en pillen van bijna 1eu per stuk haha. Als je dan bedenkt dat pep een *prijs* per gram is en op elke straathoek te vinden is…
Klik om te vergroten...
Okay fair point. Dan is het in jouw voorbeeld nog een duur grammetje ook :wink:
ljuv zei:
Je weet zelf ook wel beter dan dit 😂
Klik om te vergroten...
Aiii... Busted! 😅
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Dan is het in jouw voorbeeld nog een duur grammetje ook :wink:
Klik om te vergroten...
Heheh precies… een randstedelings straatgrammetje
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Je hebt (heul) erg veel dexamfetamine nodig om er een goede recreatieve dosis van te maken
Klik om te vergroten...
Dit ging overigens inderdaad meer over snuiven. En dat komt dan weer omdat je per pil ook (ongeveer) 245mg bindmiddel binnenkrijgt. Je zou dus ook 5 * pillen van 250mg met 5 mg dex weg ‘moeten’ snuiven. Dus 1,25g substantie snuiven voor t zelfde effect als van 0,025g pep🙃
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
@ljuv verwijder je prijs even 😘. Maar het gaat nog wel voor goedkoper dan dat.

Dex werkt prima als speed en je kunt er zeker hard op gaan. Maar zoals meeste zeggen, is het iets minder euforisch en als je meer blijft nemen om het fijne gevoel te chasen wordt het snel lichamelijk qua bijwerkingen.

Als start dosis zou ik 10mg doen en dan bijnemen met 2.5mg of 5mg. Maar dat is afhankelijk van hoe je ervaring er mee is. Less is more. En niet meer bijnemen als je te veel lichamelijke bijwerkingen krijgt. Dex werkt sws wel vrij lang door vind ik. Dus na 1 of 2x bijnemen beste om gewoon niet meer te nemen. Als je denkt dat je niet meer hard gaat, ga dan maar eens kwartiertje half uurtje zitten. Paar slokjes drinken en dan terug. En evalueer dan of die nog doorwerkt, vaak is dat wel zo.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dex geeft je een droge bek, speed niet.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Mwah, dat is echt niet mijn ervaring. Als ik 25mg oraal nam ging ik echt wel heel lekker voor een uurtje of 5-6. Voor mij was het ook wel degelijk recreatief omdat al mijn sociale angst als sneeuw voor de zon verdween. De schaarste is een goed punt, maar als TS het bij één keer houdt is het niet zo dat hij hele volksstammen hun Dex onthoudt.

@scoobybono Dexamfetamine is een mooie eerste ervaring met amfetamine denk ik. Van de apotheek dus zuiver. Voor een nachtje op de dansvloer zou ik om te beginnen 10-15mg nemen met 1 redose na 4 uur van dezelfde hoeveelheid. Als je dat afgemeten van je maat mee kunt krijgen kom je misschien minder snel in de verleiding om te gaan bingen ermee.
Klik om te vergroten...
10 mg van die tentin voel
Je echt geen reet van.. en het is helaas te duur om dat wat ik van de apotheek heb eens een keer recreatief te gebruiken😂
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Dex geeft je een droge bek, speed niet.
Klik om te vergroten...
Speed ook.
ljuv zei:
Mja het is ook wel weer een lekker persoonlijk verhaal want ik heb hier ook wel eens gelezen dat men helemaal lekker gaat op 10mg Dex... De effecten zouden een beetje zoals speed moeten zijn maar minder, vooral minder euforisch inderdaad. Je mist de ‘levo-amfetamine’ die wel in pep/speed zit, deze heeft een zwakkere werking dan dex waardoor dex in principe als ‘sterker’ gezien wordt dan pep. In principe zou 20-30 mg dex ongeveer een recreatieve dosis moeten zijn oraal. Ietsje minder dan je een pepbommetje zou maken eigenlijk.

Maar de farmaceuten naaien neurodiversjes al jaren met leipe prijzen en schaarste dus zou lache zijn als we dat niet verder in de hand werken.
Klik om te vergroten...
de prijzen zijn debiel. Ik heb liever Dex dan methylfenidaat, dat laatste voelt echt als vergif maar helaas is dat het enige dat ze dan weer vergoeden. (Ze weten het waarschijnlijk dat mensen liever Dex nemen)

10/15 mg is onmerkbaar though. Alleen makkelijker praten. Dex zou meer euforisch zijn dan pep, moet het nog op hogere dosis proberen. Voel van pep zelf vrij weinig en hooguit wat nadelige effecten. Zal wel de adhd zijn
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hebbenzekezine? zei:
Ik heb liever Dex dan methylfenidaat, dat laatste voelt echt als vergif
Klik om te vergroten...
Exact dit dios mio. Liever een hoopje chaos en ellende dan terug naar methyl. Maar ik ben inmiddels in de positie de extra kosten voor dex te dragen gelukkig.

Hebbenzekezine? zei:
10/15 mg is onmerkbaar though.
Klik om te vergroten...
Voor “ons” dan he. Ik geloof echt wel dat andere, niet neurodiverse mensen, hier wel goed op gaan.
Sterker nog: ik merk er ook wat van haha lol. Alleen niet recreatief. Ik word er gewoon een sociaal geaccepteerd en in de maatschappij functionerend persoon van🤡

Hebbenzekezine? zei:
Voel van pep zelf vrij weinig en hooguit wat nadelige effecten.
Klik om te vergroten...
Ook weer zelfde hier haha. Ik krijg er helemaal geen lekkere rush van, maar mijn emotieregulatie is helemaal fucked up erna. Als in: zeker een dag lang leip depressief. Ik heb dit niet van mdma en sos. En sos vind ik wel een heerlie rushje.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
10mg zonder tolerantie voel je echt wel
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
maar mijn emotieregulatie is helemaal fucked up erna. Als in: zeker een dag lang leip depressief
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook altijd heel erg na pep
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieb00n zei:
10mg zonder tolerantie voel je echt wel
Klik om te vergroten...
Hmmmm ja is wel echt beetje treshhold dosis vgm heur… maar goed, kan natuurlijk wel. Iedereen is anders. Maar als je geen diagnose hebt en het recreatief zou willen gebruiken zou ik denk ik wel wat hoger doseren.

Koffieb00n zei:
Dit heb ik ook altijd heel erg na pep
Klik om te vergroten...
Haha het is inmiddels zo dat ik al een beetje paniekjes krijg bij het idee pep te gebruiken. Dus dat doe ik dan ook niet meer🙃
Heb jij hier geen last van bij dex, dan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Ook weer zelfde hier haha. Ik krijg er helemaal geen lekkere rush van, maar mijn emotieregulatie is helemaal fucked up erna. Als in: zeker een dag lang leip depressief.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk alsof de duivel zegt: je mag even met de lift naar de hemel, maar de prijs voor een ticket is dat je daarna met de lift helemaal naar beneden komt naar mijn domein.

Waarop jij: hmm, ik wil echt graag de hemel nu voelen. En mijn toekomstige zelf kan naar de hel wat mij betreft. Sounds like a deal!

Duivel: oké dan. Zie je later bij mij thuis. :grimacing:


Nee maar serieus, speed kater is de verschrikkelijkste mentale kater die ik ooit heb ervaren. Op een punt was het echt alsof ik mezelf had verloren en begreep dan om de een of andere reden niet dat dat tijdelijk was en ik me weer goed, of: gewoon zou voelen. Voor mij persoonlijk: absoluut verschrikkelijk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Eigenlijk alsof de duivel zegt: je mag even met de lift naar de hemel, maar de prijs voor een ticket is dat je daarna met de lift helemaal naar beneden komt naar mijn domein.

Waarop jij: hmm, ik wil echt graag de hemel nu voelen. En mijn toekomstige zelf kan naar de hel wat mij betreft. Sounds like a deal!

Duivel: oké dan. Zie je later bij mij thuis. :grimacing:
Klik om te vergroten...
😂😂😂
e x a c t dit. En dat het paradijs dan eigenlijk een soort van sprookjesbos zonder sprookjes of zingende paddestoelen blijkt te zijn.

Mindless zei:
Op een punt was het echt alsof ik mezelf had verloren en begreep dan om de een of andere reden niet dat dat tijdelijk was en ik me weer goed, of: gewoon zou voelen.
Klik om te vergroten...
Ja dit is exact mijn ervaring. Niet kunnen stoppen met huilen, zeker weten dat ik nooit meer zou kunnen stoppen behalve als ik sliep. No way Jose, die duivel mot ik niet meer.
En mijn ex-huisgenoot* maar niet begrijpen waarom ik zo kwaad was toen hij me speed gaf ipv coke zoals hij zei. Gooi me dan gewoon meteen voor een trein🙄😡

* ik snap dat deze uitspraak voor velen erg verwarrend is. Ik bedoel hiermee niet mijn huidige huisgenoot aka toekomstige ex aka liefde van m’n leven. Ik bedoel hiermee de man die daadwerkelijk mijn huisgenoot was😂😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
😂😂😂
e x a c t dit. En dat het paradijs dan eigenlijk een soort van sprookjesbos zonder sprookjes of zingende paddestoelen blijkt te zijn.
Klik om te vergroten...
Ja bij tripmiddelen heb je dan tenminste een grote kans eerst dat sprookjesbos te ervaren.

Heb op psychedelica ook echt Hel ervaren. Ik weet ook niet wat erger was, dat of die speed katers. Laat ik het maar houden op afschuwelijk op hun eigen manier.

ljuv zei:
Ja dit is exact mijn ervaring. Niet kunnen stoppen met huilen, zeker weten dat ik nooit meer zou kunnen stoppen behalve als ik sliep. No way Jose, die duivel mot ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Voor mij ook niet, al moet ik ook wel zeggen dat een groot deel van de ernst van die katers kwam door het verwaarlozen van mezelf. Ik dacht niet meer aan genoeg eten, genoeg drinken, genoeg slapen. Ik dacht daar gewoon niet aan, wat echt heel atypisch is voor mij. Met bijvoorbeeld mdma ben ik daar juist heel erg gericht op: goed voor mezelf (en anderen) zorgen en de kater zo minimaliseren.

ljuv zei:
En mijn ex-huisgenoot* maar niet begrijpen waarom ik zo kwaad was toen hij me speed gaf ipv coke zoals hij zei. Gooi me dan gewoon meteen voor een trein🙄😡

* ik snap dat deze uitspraak voor velen erg verwarrend is. Ik bedoel hiermee niet mijn huidige huisgenoot aka toekomstige ex aka liefde van m’n leven. Ik bedoel hiermee de man die daadwerkelijk mijn huisgenoot was😂😅
Klik om te vergroten...
Dat is echt te fout, iemand iets anders geven dan je zegt dat het is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Eigenlijk alsof de duivel zegt: je mag even met de lift naar de hemel, maar de prijs voor een ticket is dat je daarna met de lift helemaal naar beneden komt naar mijn domein.

Waarop jij: hmm, ik wil echt graag de hemel nu voelen. En mijn toekomstige zelf kan naar de hel wat mij betreft. Sounds like a deal!

Duivel: oké dan. Zie je later bij mij thuis. :grimacing:


Nee maar serieus, speed kater is de verschrikkelijkste mentale kater die ik ooit heb ervaren. Op een punt was het echt alsof ik mezelf had verloren en begreep dan om de een of andere reden niet dat dat tijdelijk was en ik me weer goed, of: gewoon zou voelen. Voor mij persoonlijk: absoluut verschrikkelijk.
Klik om te vergroten...
Dit maar de hemel wordt steeds naarder en naarder 🤧

En toch nog één keer proberen of het toch weer fijn kan worden. WTF man 😅
M
MDRecreantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb een keer een pil gekregen van een ADHD'er.. loved it. Scherp, uplifting, warm. Jammer dat het spul voor patiënten zo duur is geworden want ze geven nu niets meer weg :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Heb op psychedelica ook echt Hel ervaren. Ik weet ook niet wat erger was, dat of die speed katers. Laat ik het maar houden op afschuwelijk op hun eigen manier.
Klik om te vergroten...
Hmmm ja, dat heb ik nog nooit ervaren (semi)gelukkig.

Mindless zei:
Dat is echt te fout, iemand iets anders geven dan je zegt dat het is.
Klik om te vergroten...
Oh het was nog veel erger. “Het is echt sos hè. Owee als het pep is, ik wil echt geen pep.” “Nee nee nee het is sos.” 👃🏻 “haha grapje”

Maar jullie kennen me: spijt heeft hij zeker gehad😈
De dag erna snapte hij ook heul goed waarom hij het serieus moet nemen als mensen zoiets aangeven. Ha-ha.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."