Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine gebruiken i.p.v. speed

Dexamfetamine gebruiken i.p.v. speed

46 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Nice. Dit vroeg ik me vandaag af. Ik ga niet zo goed op pep, maar wel op dex.

Ik krijg het gewoon voorgeschreven en heb 6 maanden klinisch onderzoek gedaan met de psychiater en is zeer goed afgesteld naar de best functionele dosis.

Het recreatief gebruik ervan is per persoon verschillend. Ik ben er vrij gevoelig voor dus als ik recreatief zou gebruiken neem ik 15mg in een keer. Terwijl bij sommige mensen dit een standaard dosis is.

Mijn tijden en hoeveelheden zijn in 3 doseringen eerste twee 7.5mg en de laatste is om de rebound te verzachten en geen crash te veroorzaken 2.5mg, allemaal om de 4u.
Klik om te vergroten...
Met 15mg merk ik niets anders dan met 5 mg bijvoorbeeld. Maar reguliere amfetamine heeft mij ook nooit geboeid om denk ik diezelfde reden.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben gekend met Methylfenidaat voor ADHD en amfetamine rc's.

Dexametamine blijkt de potente Rilatine/Ritaline variant te zijn. Dus denk best dat het bij nul tolerantie lekker speedy gevoel kan geven. Maar het is toch gewoon pak duurder dan pep of amfetamine rc's?
En dat het minder of niet euforisch zou zijn lijkt me ook aannemelijk.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Ik ben gekend met Methylfenidaat voor ADHD en amfetamine rc's.

Dexametamine blijkt de potente Rilatine/Ritaline variant te zijn. Dus denk best dat het bij nul tolerantie lekker speedy gevoel kan geven. Maar het is toch gewoon pak duurder dan pep of amfetamine rc's?
En dat het minder of niet euforisch zou zijn lijkt me ook aannemelijk.
Klik om te vergroten...
Ritalin is methylfenidaat. Dexamfetamine werkt anders. Maar heb hier wel eens gelezen dat mensen het euforischer vinden dan racemische amfetamine. Heb in de wenningsfase wel een verbetering in stemming waargenomen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nihilist88 zei:
Ik ben gekend met Methylfenidaat voor ADHD en amfetamine rc's.

Dexametamine blijkt de potente Rilatine/Ritaline variant te zijn. Dus denk best dat het bij nul tolerantie lekker speedy gevoel kan geven. Maar het is toch gewoon pak duurder dan pep of amfetamine rc's?
En dat het minder of niet euforisch zou zijn lijkt me ook aannemelijk.
Klik om te vergroten...

Dat is dus niet het geval.


Levoamfetamine werkt op het centrale zenuwstelsel en zorgt ervoor dat je alert, wakker en gefocust bent.

Dextroamfetamine verhoogt voornamelijk je dopamine door de extra afgifte van neurotransmitters uit de synaptische blaasjes. Het remt ook eiwitten, waardoor het langer in de synaptische spleet blijft en de effecten versterkt worden. Hierdoor is dextroamfetamine het meest euforische van de twee, in tegenstelling tot levoamfetamine.

Stel je voor dat iemand zonder ADHD een algemene dopamine waarde van 100 heeft. Mensen met ADHD zouden dan aanzienlijk lager scoren, bijvoorbeeld 50. Dextroamfetamine verhoogt dus de dopamine niveaus, waardoor mensen met ADHD die van een normaal persoon kunnen bereiken. Hierdoor kunnen zij gemakkelijker hun aandacht bij specifieke taken houden, rustig nadenken en plannen maken/uitvoeren, omdat er geen tekort meer is aan deze beloningsstof.

Echter, als iemand zonder ADHD het neemt, heeft het zeker een recreatief effect, aangezien hun dopamine niveaus boven de normale waarden stijgen. Dit geldt ook voor mensen met ADHD die een niet-therapeutische dosis nemen.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Dat is dus niet het geval.


Levoamfetamine werkt op het centrale zenuwstelsel en zorgt ervoor dat je alert, wakker en gefocust bent.

Dextroamfetamine verhoogt voornamelijk je dopamine door de extra afgifte van neurotransmitters uit de synaptische blaasjes. Het remt ook eiwitten, waardoor het langer in de synaptische spleet blijft en de effecten versterkt worden. Hierdoor is dextroamfetamine het meest euforische van de twee, in tegenstelling tot levoamfetamine.

Stel je voor dat iemand zonder ADHD een algemene dopamine waarde van 100 heeft. Mensen met ADHD zouden dan aanzienlijk lager scoren, bijvoorbeeld 50. Dextroamfetamine verhoogt dus de dopamine niveaus, waardoor mensen met ADHD die van een normaal persoon kunnen bereiken. Hierdoor kunnen zij gemakkelijker hun aandacht bij specifieke taken houden, rustig nadenken en plannen maken/uitvoeren, omdat er geen tekort meer is aan deze beloningsstof.

Echter, als iemand zonder ADHD het neemt, heeft het zeker een recreatief effect, aangezien hun dopamine niveaus boven de normale waarden stijgen. Dit geldt ook voor mensen met ADHD die een niet-therapeutische dosis nemen.
Klik om te vergroten...
Mooi uitgelegd @Snuffelaar! Wat is voor jou bijvoorbeeld recreatief? Ik heb al eens 20/25mg geprobeerd maar niet noemenswaardig ander effect dan gewoon wakker. Maar reguliere amfetamine gaf mij ook nooit iets bijzonders. Alleen vervelend wakkere nachten. Jaren dus niet meer aangeraakt. Plus t voelde chemisch smerig tijdens het wakker liggen
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hebbenzekezine? zei:
Mooi uitgelegd @Snuffelaar! Wat is voor jou bijvoorbeeld recreatief? Ik heb al eens 20/25mg geprobeerd maar niet noemenswaardig ander effect dan gewoon wakker. Maar reguliere amfetamine gaf mij ook nooit iets bijzonders. Alleen vervelend wakkere nachten. Jaren dus niet meer aangeraakt. Plus t voelde chemisch smerig tijdens het wakker liggen
Klik om te vergroten...
Ik krijg capsules dexamfetaminesulfaat voorgeschreven van 20mg die ik minstens 1x per dag gebruik, vaak een tweede in de loop van de middag en heel soms nog een derde.

Ik vind hem persoonlijk recreatief tussen 40-60mg maar dat zijn hoge dosissen, waarschuwing voor mensen die meelezen. Maakt me best wel vrolijk maar niet knetter high ofzo.

Is dat het enige wat je voelt op dex ongeacht de dosis?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Ik krijg capsules dexamfetaminesulfaat voorgeschreven van 20mg die ik minstens 1x per dag gebruik, vaak een tweede in de loop van de middag en heel soms nog een derde.

Ik vind hem persoonlijk recreatief tussen 40-60mg maar dat zijn hoge dosissen, waarschuwing voor mensen die meelezen. Maakt me best wel vrolijk maar niet knetter high ofzo.

Is dat het enige wat je voelt op dex ongeacht de dosis?
Klik om te vergroten...
Ja ik heb een keer over de dag heen 50mg op, maar t deed me niks bijzonders, alleen wakker. En leek juist mn (wel leuke, dus niet piekerende) gedachtes te versterken waardoor ik niet kon slapen.

ik heb van amfetamines ook nooit een energieboost ervaren, enkel alleen op 4fa destijds. Met tintelingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."