Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWellbutrin XR 150 Mg recreatief gebruiken

Wellbutrin XR 150 Mg recreatief gebruiken

64 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is wellbutrin XR 150 recreatief te gebruiken? Enkel serieuze info en tips graag. Dosis? En dergelijke? Euforie uit te halen? Onzinnige antwoorden gelieve zich te onthouden
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
tequilavodka zei:
Is wellbutrin XR 150 recreatief te gebruiken? Enkel serieuze info en tips graag. Dosis? En dergelijke? Euforie uit te halen? Onzinnige antwoorden gelieve zich te onthouden
Klik om te vergroten...


Pharms - Bupropion (also Wellbutrin; Zyban) : Erowid Exp: Main Index

A categorized index of first-person experiences with Pharms - Bupropion
erowid.org
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:

Pharms - Bupropion (also Wellbutrin; Zyban) : Erowid Exp: Main Index

A categorized index of first-person experiences with Pharms - Bupropion
erowid.org
Klik om te vergroten...
Geraak daar niet direct wijs uit...
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:

Pharms - Bupropion (also Wellbutrin; Zyban) : Erowid Exp: Main Index

A categorized index of first-person experiences with Pharms - Bupropion
erowid.org
Klik om te vergroten...
Ik zoek meer ervaringen van iemand van hier die dit al heeft geprobeerd
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er staan daar zat ervaringen.

Zou er niet teveel van verwachten.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Er staan daar zat ervaringen.

Zou er niet teveel van verwachten.
Klik om te vergroten...
Heb er een paar gelezen maar dat is vooral snuiven dan. Met al die bindmiddelen en dergelijke geen pretje. Geen mogelijk oraal high te geraken?
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga het niet doen. Mooi in de kast laten staan. Is niet echt zinvol voor mijn gezondheid. Ok ik ben steeds op zoek naar een high maar ik kan dagen of weken zonder, ben ik dan ook verslaafd? Is altijd gevarieerd... Nog mensen in mijn kring zeggen dat ik verslaafd ben maar ik voel dat zo niet aan ..
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als het geen euforie geeft begin ik er zelfs niet aan. Maar dan zou ik de juiste dosis willen weten en liefst oraal indien mogelijk. Eventueel pletten en opdrinken
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Totaal niet recreatief in mijn ogen en ervaring met Wellbutrin.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Totaal niet recreatief in mijn ogen en ervaring met Wellbutrin.
Klik om te vergroten...
Wat heb je dan ervaren? Heb hier gelezen dat het vergelijkbaar is met speed
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben het nu toch aan het overwegen bij gebrek aan wat anders
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er staan ook aardig wat reviews op reddit over dat middel mocht je nog wat info zoeken.
Aangezien het op je nor en dopa receptoren aangrij[pt is het wel handig dat die ook weer helemaal opgevuld aangevuld en herstelt zijn van een vorige trip. Anders is het effect niet te merken. Het is een antidepressivum dus geen Mao remmers gebruiken tegelijkertijd.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik snap je punt wel @Roze Olifant Bupropion is niet bijzonder interessant als roesmiddel en een recreatieve dosis is waarschijnlijk gevaarlijk hoog, dus het is zeker geen aanrader, maar als je zegt dat bupropion ‘totaal niet recreatief’ is begint het bij mij een beetje te kriebelen 😅

Ik denk persoonlijk dat bupropion in hetzelfde rijtje past als stoffen als quetiapine en pregabaline. Deze stoffen worden misbruikt omdat ze enige recreatieve waarde hebben, maar meestal is dat bij gebrek aan beter. Dus ik zou bij deze stoffen misschien spreken van een ‘beperkte’ recreatieve waarde.

Roze Olifant zei:
Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend.
Klik om te vergroten...
Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam — een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Ik snap je punt wel @Roze Olifant Bupropion is niet bijzonder interessant als roesmiddel en een recreatieve dosis is waarschijnlijk gevaarlijk hoog, dus het is zeker geen aanrader, maar als je zegt dat bupropion ‘totaal niet recreatief’ is begint het bij mij een beetje te kriebelen 😅

Ik denk persoonlijk dat bupropion in hetzelfde rijtje past als stoffen als quetiapine en pregabaline. Deze stoffen worden misbruikt omdat ze enige recreatieve waarde hebben, maar meestal is dat bij gebrek aan beter. Dus ik zou bij deze stoffen misschien spreken van een ‘beperkte’ recreatieve waarde.
Klik om te vergroten...

Daarin kan ik me vinden! Ik stelde het te zwart-wit. Wat jij zegt is genuanceerder en daarmee kloppender.

OtherShore zei:
Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam. Een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.
Klik om te vergroten...

Kan ik me indenken. Ik heb in de meest actieve maanden van mijn depressie (achteraf jammer genoeg, denk ik) destijds helemaal geen antidepressiva gebruikt. Ik ben er pas mee begonnen toen het iets beter ging en ik m’n proefschrift weer begon op te pakken. Helaas werkte de SNRI (duloxetine) die ik toen kreeg alleen maar tegen wat dat betreft; weliswaar minder depressie, maar ook teveel ‘no fucks given’, weinig gedachten maar ook geen motivatie, ik kwam toen nog amper m’n bed uit, werd er heel lam van.

Achteraf gezien had ik aan dat middel (of een meer reguliere SSRI) in de acutere fase van de depressie meer gehad. Maar omdat ik toen juist weer actief moest/wilde worden, zijn we overgestapt op Wellbutrin (i.c.m. methylfenidaat als ik echt ging werken) en voor die ‘staart’ van depressie was dat dus een prima middel, was er erg tevreden over. Maar kan me dus helemaal voorstellen dat je er in die Ă©cht depressieve fase te weinig of niks aan hebt. Sterker nog: omdat het een milde psychostimulant is zou het angst - en inderdaad, die is wel herkenbaar - insomnia juist kunnen triggeren, dus in die zin juist nadelig op je stemming kunnen werken.

Ik hoorde trouwens van m’n toenmalige psychiater dat het ook regelmatig samen wordt voorgeschreven met een SSRI, om de vervelende bijwerkingen van de SSRI te counteren (gewichtstoename, inactiviteit, laag libido).

Is echt per situatie en per persoon aftasten wat wel en niet werkt. Was er bij jou een middel dat wel effectief was?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Was er bij jou een middel dat wel effectief was?
Klik om te vergroten...
We hebben uiteindelijk geen effectief middel gevonden, dus ik probeer het nu via de niet-medicamenteuze weg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
We hebben uiteindelijk geen effectief middel gevonden, dus ik probeer het nu via de niet-medicamenteuze weg.
Klik om te vergroten...

De niet-medicamenteuze weg is sowieso (naast eventueel medicatie) in principe de belangrijkste, al zeker op de langere termijn. Sterkte! Ik hoop dat het je wat beterschap brengt. 🍀
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ja, strikt genomen heb je dan misschien gelijk. Ik had het over orale inname, ik weet dat het nasaal gebruikt * kan * worden maar dat dit wordt afgeraden. Het wordt ook wel ‘poor man’s cocaine’ genoemd. Klinkt toch niet heel aantrekkelijk, en is dus inderdaad op hoge doseringen gevaarlijk. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Heb verhalen gelezen (ook op dit forum zelfs reports geloof ik, even geen tijd om ze terug te zoeken) over dat de effecten dan behoorlijk naar kunnen worden.



Amfetaminen staan wel bekend als recreatief. Bupropion over het algemeen niet. Tuurlijk kun je het misbruiken, maar vind dat toch geen heel representatieve vergelijking, ook al is bupropion officieel een cathinone.



I know, maar dat is dan ook geen recreatieve dosering maar een therapeutische (oraal). 😉 Je bouwt normaal op van 150 mg, naar 300 mg (naar voor sommige mensen 450 mg) om depressie te behandelen. Het is een apart middel eigenlijk, vooral stemmingsstabiliserend maar ook een hele milde psychostimulant. Maar qua sterkte van dat laatste weer niet vergelijkbaar met methylfenidaat of dexamfetamine. Bij de meeste mensen doet het dan ook relatief weinig op ADHD-klachten (hoewel het voor sommigen wel wat daarop kan werken). Ik vond het overigens wel een prettig middel bij depressie, veel minder bijwerkingen (voor mij) dan SSRI’s maar ook wel een veel subtielere antidepressieve werking. En een beetje een ‘hit or miss’, lees online ook wel verhalen van mensen die er niks aan hadden. Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend. En bij fullblown depressie met hele duistere gedachten is dat mogelijk niet voldoende. Ik gebruikte het in de latere fase van depressie, toen ik weer actief werk moest doen. In combinatie met (naar behoefte) methylfenidaat destijds.

* Edit: Oh, nog bijzonder feitje. Ik ben destijds min of meer per ongeluk cold turkey met Wellbutrin gestopt. Ik was na zo’n anderhalf jaar gebruik (naar tevredenheid) al wel aan het overwegen om een keer te gaan stoppen. Maar op vakantie een paar dagen achter elkaar vergeten te nemen (300 mg), niks van gemerkt en daarna maar besloten om het dan gewoon niet meer te nemen. Dat is geen aanrader, want dit werkt voor iemand anders misschien niet zo. Beter afbouwen. Maar dit moet je met een SSRI toch echt niet proberen. Daardoor voelde het voor mij in therapeutische dosis wel als een vrij ‘relaxt’ middel. Ik twijfel in sombere periodes wel eens om het weer op te starten, aangezien het me hielp en ik er indien gewenst zo eenvoudig ook weer vanaf kwam.



Zal het straks eens bekijken, thanks! 🙂 Ben benieuwd of ik het al gezien heb, heb me destijds voor ik het (langdurig) ging gebruiken wel verdiept in de stof, maar komt me zo niet bekend voor.
Klik om te vergroten...
Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).
Ik heb in de vakantie op eigen houtje proberen afbouwen maar kreeg veel last van hoofdpijn en weer veel meer nare gedachten, piekeren,... dus toch maar opnieuw begonnen.

Ik heb nochtans heel lang het idee gehad dat het op zich weinig effecten had, hoewel ik na 2 maanden wellbutrin, ondanks tegenadvies van psycholoog en huisarts, terug aan het werk ben gegaan. En hierdoor mijn depressie uiteindelijk ook wel terug stabiliseerde.

Ik ben bang om te stoppen omdat ik me nu 80% van de tijd wel best ok voel. Maar goed, mijn arts zou het binnenkort toch willen afbouwen.
Ik slik trouwens 300mg per dag.

Recreatief oraal zou ik het dus ook zeker niet noemen.. nasaal geen ervaring mee, noch behoefte aan... dan liever wat echte C.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij had Wellbutrin een plafond qua effect? Wel sneu dit allemaal te lezen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Girlysogroovy zei:
Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).
Ik heb in de vakantie op eigen houtje proberen afbouwen maar kreeg veel last van hoofdpijn en weer veel meer nare gedachten, piekeren,... dus toch maar opnieuw begonnen.

Ik heb nochtans heel lang het idee gehad dat het op zich weinig effecten had, hoewel ik na 2 maanden wellbutrin, ondanks tegenadvies van psycholoog en huisarts, terug aan het werk ben gegaan. En hierdoor mijn depressie uiteindelijk ook wel terug stabiliseerde.

Ik ben bang om te stoppen omdat ik me nu 80% van de tijd wel best ok voel. Maar goed, mijn arts zou het binnenkort toch willen afbouwen.
Ik slik trouwens 300mg per dag.

Recreatief oraal zou ik het dus ook zeker niet noemen.. nasaal geen ervaring mee, noch behoefte aan... dan liever wat echte C.
Klik om te vergroten...
Snap de angst wel om zonder te proberen leven maar misschien heeft het al genoeg gedaan om je op dit beter pad te brengen. Denk dat je arts je alleszins zoiets niet kan verplichten als je dat echt niet wil.
O
Okelol678Lid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
besef je wel wat ik zeg ? binnen X zoveel uur na inname (bij de xl zelfs tot 24 uur na inname ) kan je nog seizures krijgen die potentieel dodelijk zijn (ligt er ook aan welke vorm , hoelang , al heb ik ze zelf nooit gehad wel gezien dood eng )
is er iemand om je heen ? oid
Klik om te vergroten...
Even nadruk hierop! Ik ben in het ziekenhuis opgenomen geweest omdat het risico bij overdosering nog 24 uur lang aanwezig blijft! En die overdosering heb je ook al snel bereikt. Blijf er ajb gewoon vanaf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."