#1
Is wellbutrin XR 150 recreatief te gebruiken? Enkel serieuze info en tips graag. Dosis? En dergelijke? Euforie uit te halen? Onzinnige antwoorden gelieve zich te onthouden
Is wellbutrin XR 150 recreatief te gebruiken? Enkel serieuze info en tips graag. Dosis? En dergelijke? Euforie uit te halen? Onzinnige antwoorden gelieve zich te onthouden
Geraak daar niet direct wijs uit...Pharms - Bupropion (also Wellbutrin; Zyban) : Erowid Exp: Main Index
A categorized index of first-person experiences with Pharms - Bupropionerowid.org
Ik zoek meer ervaringen van iemand van hier die dit al heeft geprobeerdPharms - Bupropion (also Wellbutrin; Zyban) : Erowid Exp: Main Index
A categorized index of first-person experiences with Pharms - Bupropionerowid.org
Heb er een paar gelezen maar dat is vooral snuiven dan. Met al die bindmiddelen en dergelijke geen pretje. Geen mogelijk oraal high te geraken?Er staan daar zat ervaringen.
Zou er niet teveel van verwachten.
Wat heb je dan ervaren? Heb hier gelezen dat het vergelijkbaar is met speedTotaal niet recreatief in mijn ogen en ervaring met Wellbutrin.
Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam â een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend.
Ik snap je punt wel @Roze Olifant Bupropion is niet bijzonder interessant als roesmiddel en een recreatieve dosis is waarschijnlijk gevaarlijk hoog, dus het is zeker geen aanrader, maar als je zegt dat bupropion âtotaal niet recreatiefâ is begint het bij mij een beetje te kriebelen đ
Ik denk persoonlijk dat bupropion in hetzelfde rijtje past als stoffen als quetiapine en pregabaline. Deze stoffen worden misbruikt omdat ze enige recreatieve waarde hebben, maar meestal is dat bij gebrek aan beter. Dus ik zou bij deze stoffen misschien spreken van een âbeperkteâ recreatieve waarde.
Ja, dit is ook mijn ervaring. Daarom had ik er ook niet zo veel aan. Ik was redelijk stabiel depressief en daarbij hielp bupropion eigenlijk niet. Het verstoorde ook mijn slaap en dat kwam de situatie niet ten goede. En idd, ontwenningsverschijnselen zijn zeldzaam. Een groot voordeel. Wel een mooi middel eigenlijk, vooral voor mensen waarbij SSRIs niet aanslaan, maar voor mij werkte het dus niet.
We hebben uiteindelijk geen effectief middel gevonden, dus ik probeer het nu via de niet-medicamenteuze weg.Was er bij jou een middel dat wel effectief was?
We hebben uiteindelijk geen effectief middel gevonden, dus ik probeer het nu via de niet-medicamenteuze weg.
Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).Ja, strikt genomen heb je dan misschien gelijk. Ik had het over orale inname, ik weet dat het nasaal gebruikt * kan * worden maar dat dit wordt afgeraden. Het wordt ook wel âpoor manâs cocaineâ genoemd. Klinkt toch niet heel aantrekkelijk, en is dus inderdaad op hoge doseringen gevaarlijk. Zelf zou ik er niet aan beginnen. Heb verhalen gelezen (ook op dit forum zelfs reports geloof ik, even geen tijd om ze terug te zoeken) over dat de effecten dan behoorlijk naar kunnen worden.
Amfetaminen staan wel bekend als recreatief. Bupropion over het algemeen niet. Tuurlijk kun je het misbruiken, maar vind dat toch geen heel representatieve vergelijking, ook al is bupropion officieel een cathinone.
I know, maar dat is dan ook geen recreatieve dosering maar een therapeutische (oraal). đ Je bouwt normaal op van 150 mg, naar 300 mg (naar voor sommige mensen 450 mg) om depressie te behandelen. Het is een apart middel eigenlijk, vooral stemmingsstabiliserend maar ook een hele milde psychostimulant. Maar qua sterkte van dat laatste weer niet vergelijkbaar met methylfenidaat of dexamfetamine. Bij de meeste mensen doet het dan ook relatief weinig op ADHD-klachten (hoewel het voor sommigen wel wat daarop kan werken). Ik vond het overigens wel een prettig middel bij depressie, veel minder bijwerkingen (voor mij) dan SSRIâs maar ook wel een veel subtielere antidepressieve werking. En een beetje een âhit or missâ, lees online ook wel verhalen van mensen die er niks aan hadden. Ik weet niet hoe werkzaam het is bij een zware depressie, voor mijn gevoel werkte het veel meer stabiliserend dan dempend. En bij fullblown depressie met hele duistere gedachten is dat mogelijk niet voldoende. Ik gebruikte het in de latere fase van depressie, toen ik weer actief werk moest doen. In combinatie met (naar behoefte) methylfenidaat destijds.
* Edit: Oh, nog bijzonder feitje. Ik ben destijds min of meer per ongeluk cold turkey met Wellbutrin gestopt. Ik was na zoân anderhalf jaar gebruik (naar tevredenheid) al wel aan het overwegen om een keer te gaan stoppen. Maar op vakantie een paar dagen achter elkaar vergeten te nemen (300 mg), niks van gemerkt en daarna maar besloten om het dan gewoon niet meer te nemen. Dat is geen aanrader, want dit werkt voor iemand anders misschien niet zo. Beter afbouwen. Maar dit moet je met een SSRI toch echt niet proberen. Daardoor voelde het voor mij in therapeutische dosis wel als een vrij ârelaxtâ middel. Ik twijfel in sombere periodes wel eens om het weer op te starten, aangezien het me hielp en ik er indien gewenst zo eenvoudig ook weer vanaf kwam.
Zal het straks eens bekijken, thanks! đ Ben benieuwd of ik het al gezien heb, heb me destijds voor ik het (langdurig) ging gebruiken wel verdiept in de stof, maar komt me zo niet bekend voor.
Snap de angst wel om zonder te proberen leven maar misschien heeft het al genoeg gedaan om je op dit beter pad te brengen. Denk dat je arts je alleszins zoiets niet kan verplichten als je dat echt niet wil.Ik slik nu een jaar wellbutrin door depressie vorig jaar. In het begin enorm veel bijwerkingen en 8kg afgevallen (nadat ik er door een keto dieet al 30 kwijt was).
Ik heb in de vakantie op eigen houtje proberen afbouwen maar kreeg veel last van hoofdpijn en weer veel meer nare gedachten, piekeren,... dus toch maar opnieuw begonnen.
Ik heb nochtans heel lang het idee gehad dat het op zich weinig effecten had, hoewel ik na 2 maanden wellbutrin, ondanks tegenadvies van psycholoog en huisarts, terug aan het werk ben gegaan. En hierdoor mijn depressie uiteindelijk ook wel terug stabiliseerde.
Ik ben bang om te stoppen omdat ik me nu 80% van de tijd wel best ok voel. Maar goed, mijn arts zou het binnenkort toch willen afbouwen.
Ik slik trouwens 300mg per dag.
Recreatief oraal zou ik het dus ook zeker niet noemen.. nasaal geen ervaring mee, noch behoefte aan... dan liever wat echte C.
Even nadruk hierop! Ik ben in het ziekenhuis opgenomen geweest omdat het risico bij overdosering nog 24 uur lang aanwezig blijft! En die overdosering heb je ook al snel bereikt. Blijf er ajb gewoon vanafbesef je wel wat ik zeg ? binnen X zoveel uur na inname (bij de xl zelfs tot 24 uur na inname ) kan je nog seizures krijgen die potentieel dodelijk zijn (ligt er ook aan welke vorm , hoelang , al heb ik ze zelf nooit gehad wel gezien dood eng )
is er iemand om je heen ? oid
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."