#1
fyi elke antidepressiva ken afkick verschijnselen en ja de ene wat meer dan de ander
daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
Zelfs de druppels per mg afbouwen is echt hel maar niet voor iedereen ,de gebruikers duur telt hier ook erg meefyi elke antidepressiva ken afkick verschijnselen en ja de ene wat meer dan de ander
daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
Ik heb alleen ervaring met die laatste druppel afbouwen.. en was zeker ook niet makkelijk.Zelfs de druppels per mg afbouwen is echt hel maar niet voor iedereen ,de gebruikers duur telt hier ook erg mee
De laagste mg is het zwaarste ,net alsof je keihard cold turky gaat ,vandaar mijn vergelijking met opiaten ookal is dit niet zo natuurlijk maar de afkick vind ik toch verdacht veel lijken als een acute dope onthouding.Ik heb alleen ervaring met die laatste druppel afbouwen.. en was zeker ook niet makkelijk.
Ik had mijn glaasje 10cl (voorgaande even aangepast want ik schreef 10 ml) met 1 druppel en mijn spuitje van 5ml.
Dag 1 tot dag 7 nam ik mijn 10 cl.
Dag 7 tot dag 14: 10cl -/- 1spuitje van 5ml = 95ml
Dag dat ik me beter voelde gingen er 2 spuitjes uit en dronk ik 90ml
En dit bleef ik doen tot ik op één veertigste van de startdosis kwam (ik begon met afbouwen van 20mg jaar geleden), en kwam dus op 50ml = 0,5mg Brintellix.
Nu de laatste weken, had ik misschien direct mogen stoppen volgens de literatuur, maar ik ik heb nog wat tussen sprongen gemaakt naar de 17 ml die ik nu drink (ongeveer 0,17 mg)
Heel herkenbaar, al heb ik minder last van slapen en vaak 2 dagen maagzuur dat naar boven komt, wat mogelijke hoofdpijn en een dagje aan de lege kant. Telkens meeste last op dag 2-4 na een afbouw stap.ik slaap ruk en voel me klote en nerveus soms ook erg prikkelbaar en verbaal agressief.
Ja die hoofdpijn a;lsof je 2 gram coke heb gerookt de dag ervoor en een dikke kater heb ,inderdaad paracetamol werkt goed daartegen dus dat is al iets wat opgelost kan worden.Heel herkenbaar, al heb ik minder last van slapen en vaak 2 dagen maagzuur dat naar boven komt, wat mogelijke hoofdpijn en een dagje aan de lege kant. Telkens meeste last op dag 2-4 na een afbouw stap.
Op dag 2 of 3 trakteerde ik me wel eens op een 0,5 tot 1 gram paracetamol en in eerdere stadium pakte ik wel eens 1 dag (rond dag 6) de hoeveelheid die ik gewend was geraakt voordat ik laatste trede afging.
Maar nog even mijn aanraden.. als je nu op de 3 druppels zit is het misschien tijd om met de watertaper te beginnen. Iets om over na te denken in ieder geval.Ja die hoofdpijn a;lsof je 2 gram coke heb gerookt de dag ervoor en een dikke kater heb ,inderdaad paracetamol werkt goed daartegen dus dat is al iets wat opgelost kan worden.
Ik neem je advies beslist mee want dit is een methode om nog langzamer te dalen natuurlijk ,bedank!Maar nog even mijn aanraden.. als je nu op de 3 druppels zit is het misschien tijd om met de watertaper te beginnen. Iets om over na te denken in ieder geval.
En ook geen verschillende medicijnen tegelijk afbouwen, maar eerst één en dan de volgende.
Succes!
Top, geen haast hebben en dat kom je er wel. Die paar maanden dat het meer tijd vraagt maken weinig uit uiteindelijk.Ik neem je advies beslist mee want dit is een methode om nog langzamer te dalen natuurlijk ,bedank!
Oh ja bewegen en beetje kracht training iedere dag en als de zon er is sta ik als een ringstaart maki me spieren op te warmen wat ook veel scheelt,en dan savonds nog een warme douche maakt me dag weer goed!Top, geen haast hebben en dat kom je er wel. Die paar maanden dat het meer tijd vraagt maken weinig uit uiteindelijk.
Andere optie die ik heb onderzocht waren de taper strips, maar kwam ik verder niet tegen hier in Spanje en zijn niet verzekerd bij meeste verzekeraars, dus kan prijzige optie zijn.
En wat mij trouwens ook flink helpt deze laatste maanden is het zweten in sportschool en baantjes trekken in het zwembad.
Zal wel lobby van Big Pharma zijn dit er niet op zit te wachten dat mensen afbouwen.De regenboog apotheek schijnt voor een lage prijs tapering strips te maken ,best krom dat het niet gezien word als geneesmiddel en dus moet betalen
Precies en dat was ook het geval bij oxy ,eerst flink vol duwen tot de max en al je dan kapot eraan gaat geven ze niet thuis. Ik heb gelukkig een heel goede dokter een mooie inteligente vrouw die open stond voor mijn verhaal en hoe ik me wou behandeln met medicatie die ze niet goed kende en legde hiermee mijn deskundigheid in mijn handen. En zo is het geschied ik was binnen 3 dagen clean en gezond.,we hebben nog uren gepraat de doc en ik en ze had diep respect en heb ze gewezen op de gevaren van voorschrijven en dat doet ze nu ook,wat een top vrouw!Zal wel lobby van Big Pharma zijn dit er niet op zit te wachten dat mensen afbouwen.
Dank je voor de reply ja het systeem is zo krom als maar zijn kan hier en die artsen waarover ik ook me dikke twijfels heb vertrouw ik ook niet meer.Ik word zo moe van de onwetendheid van artsen. Alsof ze alleen worden gelobbyd om voor te schrijven, daar leren ze wel over. Maar zodra het gaat om stoppen met iets nou hou je dan maar vast in Nederland.
"Want het valt allemaal wel mee joh!"
Zo kreeg ik eens naar me hoofd geslingerd dat ik een paradoxale reactie had op benzos zwaar in de ontwenningsverschijnselen van de benzos. Zijn advies; zsm naar beneden! ðŸ«
Of schreef een arts mij ooit Haldol voor terwijl dat echt geen pretje is in combinatie met GHB omdat ik hallucinaties had van slaapdeprivatie. Ging alleen maar nóg slechter daarna.
Sterkte kerel!! We zijn er voor je.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."