fyi elke antidepressiva ken afkick verschijnselen en ja de ene wat meer dan de ander
daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
Nou haldol is hier wel een uitzondering,het is een klassieke antipsychotica die gelukkig bijna nooit meer gebruikt word ,alleen in depot word het gegeven aan acute crisis gevallen,om iemand zo snel mogelijk lam te leggen. Dan hebben we het wel over klanten die een rm of ibs aan hun kont hebben hangen. Maar goed ik zit met escitalopram te vechten weer een ander type drug waar je slecht vanaf komt.Dat paard omleggen kun je met veel andere medicatie ook....en vergeet de rc's niet.
Daar zitten ook heel potente middelen tussen!
Haldol ken ik verder niet ( gelukkig)
Ik heb het dus niet nodig.
Die man spoort niet ,loopt te zeiken over me benzo,'s terwijl hij het gebruik van dit soort middelen aanspoort net alsof hij er een bonus van krijgt voor het behalen van duizenden kapotte zieltjesEscitalopram kan een echte bitch zijn met afbouwen maar dat verschilt ook weer heel erg.
De steeds stopt ineens zonder klachten en de ander zit tegen het plafond.
Heb helaas ook geen tips waarmee je dit kan verzachten.
Jammer dat je psychiater nogal koel reageerde, maar uiteindelijk dan toch druppels voorschreef.
Nee sorry ik heb naar mijn idee veel gedaan ,ook veel contact en beloofde me op te volgen. Nu maanden verder nog niet 1 telefoontje hoe het met me gaat. Ze laten je gewoon spartelen in het diepe dus na 30 jaar psychiatrie kap ik met ggzZo'n reactie is ook niet gepast.
Je hoort te beginnen, als het over afbouwen gaat met; wat wil jijzelf?
Dan leg je de voor- en nadelen uit, altijd afsluiten met; als er wat is, gelijk bellen, daar zijn we voor.
Dat is ook gelukkig wat ik om me heen zie.
Loopt het nou langs elkaar heen?Nee sorry
Dat is helaas de praktijk.Nu maanden verder nog niet 1 telefoontje hoe het met me gaat. Ze laten je gewoon spartelen in het diepe dus na 30 jaar psychiatrie kap ik met ggz
Oh haha ja denk dat het langs elkaar liep ,excuusLoopt het nou langs elkaar heen?
Ik ben erg stoned en het is warm binnen.
"Zo'n reactie van je psychiater is ook niet gepast."
Het sloeg niet op jouw reactie.
Ok ja dat had ik indd verkeerd begrepen ,ja het zijn best rotzakken en denken in hokjesLoopt het nou langs elkaar heen?
Ik ben erg stoned en het is warm binnen.
"Zo'n reactie van je psychiater is ook niet gepast."
Het sloeg niet op jouw reactie.
Ik kan je vertellen dat ik in die 30 jaar nog nooit iets echt positiefs heb kunnen merken ,die stijve harken blijven gewoon hangen in hun eigen gewoontes.Dat is helaas de praktijk.
Het meest wordt hierover geklaagd door de GGZ zelf.
Afdelingen psychiatrie verbonden aan ziekenhuizen hebben soms wat meer tijd maar ook daar is het niet meer wat het zijn moet, de zorg wankelt.
30 jaar is lang, heb je altijd slechte ervaringen gehad?
Netjes, ga zo door!Kleine update ik zit nu op 1 druppel !
Dank je @Manu76 voor de water tapering!
Misschien ga ik voor the hard way en dat is een instant stop erop en dan 2 weken uitziekenNetjes, ga zo door!
Zelfs 1 druppel kun je nog langzaam afbouwen 😅
Ik zat aan 1 druppel in 1 glas water en iedere week gooide ik een grotere hoeveelheid van het glas door de goot totdat ik het aandurfde geheel te stoppen.
Ondertussen 7 weken geleden mijn laatste slok water met Brintellix genomen. Ik voel me ondertussen gelukkig geheel verlost!
Tja, 1 druppel klinkt niet zo gevaarlijk. De theorie van een bekende pro (Ashton ofzo..) spreekt over afbouwen tot één- veertigste van je start dosis. Dus als je afbouwt zoals ik van 20mg was het aanbevolen om af te bouwen naar 0,5 mg, oftewel een equivalent van een halve druppel.Misschien ga ik voor the hard way en dat is een instant stop erop en dan 2 weken uitzieken![]()
Ondertussen ken ik de klapjes van de zweep ,een halve druppel krijg ik niet uit flesje geperst of moet glas water vullen en die voor de helft weggooien.Tja, 1 druppel klinkt niet zo gevaarlijk. De theorie van een bekende pro (Ashton ofzo..) spreekt over afbouwen tot één- veertigste van je start dosis. Dus als je afbouwt zoals ik van 20mg was het aanbevolen om af te bouwen naar 0,5 mg, oftewel een equivalent van een halve druppel.
Precies. Glas vullen en een druppel erbij en een deel weg knikkeren. Eerst 1/4 of een dikke duim weggooien en dan een paar dagen later 2 vingers bijvoorbeeld.Ondertussen ken ik de klapjes van de zweep ,een halve druppel krijg ik niet uit flesje geperst of moet glas water vullen en die voor de helft weggooien.
Wat geeft dat nou, als je medicijnen nodig hebt, dan neem ze gewoon!en maar klagen dat ik een mega grote medicatie lijst heb !
Tja, afbouwen moet je rustig aan doen heb ik ook ondervonden. De hersenen (dopamine ed receptoren) zijn gewend geraakt aan de medicatie en echt lastig om ermee te stoppen.
Één pot nat is mijn gedachte als het Benzodiazepines, SSRI of Pregabaline betreft. Misschien kan de antipsychotica er ook bij..
Na klein jaar afbouwen van de Pregabaline ben ik ook de Brintellix gaan afbouwen (SSRI). Ik dacht dat dat makkelijker ging worden, maar hetzelfde drama. Van 20 mg telkens kleine stappen naar beneden. Eerste 5 tot 10 mg ging nog redelijk soepel, maar laatste stapjes ging het om 0,15 mg .. en nu zit ik op dag 4 met 0,17mg en durf ik te geloven dat ik over een paar dagen naar 0,0mg kan.
Tot 1,25 mg kon ik nog met pilletje afbouwen, minder werd onmogelijk eigenlijk en ben toen overgestapt op druppels (laatste 2-3 maanden ongeveer)
Die laatste maanden pakte ik 1 druppel in 10ml water.. en telkens bij afbouw stap nam ik minder van het glas. Ondertussen dus één zevende van het glaasje en ongeveer 1/7 mg van die stof.
Langzaam afbouwen is voor velen de enige manier als je lange periode hebt geslikt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."