Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKnokken tegen Lexapro

Knokken tegen Lexapro

43 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Soulassasins zei:
Misschien ga ik voor the hard way en dat is een instant stop erop en dan 2 weken uitzieken :)
Klik om te vergroten...
Tja, 1 druppel klinkt niet zo gevaarlijk. De theorie van een bekende pro (Ashton ofzo..) spreekt over afbouwen tot één- veertigste van je start dosis. Dus als je afbouwt zoals ik van 20mg was het aanbevolen om af te bouwen naar 0,5 mg, oftewel een equivalent van een halve druppel.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Tja, 1 druppel klinkt niet zo gevaarlijk. De theorie van een bekende pro (Ashton ofzo..) spreekt over afbouwen tot één- veertigste van je start dosis. Dus als je afbouwt zoals ik van 20mg was het aanbevolen om af te bouwen naar 0,5 mg, oftewel een equivalent van een halve druppel.
Klik om te vergroten...
Ondertussen ken ik de klapjes van de zweep ,een halve druppel krijg ik niet uit flesje geperst of moet glas water vullen en die voor de helft weggooien.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Ondertussen ken ik de klapjes van de zweep ,een halve druppel krijg ik niet uit flesje geperst of moet glas water vullen en die voor de helft weggooien.
Klik om te vergroten...
Precies. Glas vullen en een druppel erbij en een deel weg knikkeren. Eerst 1/4 of een dikke duim weggooien en dan een paar dagen later 2 vingers bijvoorbeeld.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soulassasins zei:
en maar klagen dat ik een mega grote medicatie lijst heb !
Klik om te vergroten...
Wat geeft dat nou, als je medicijnen nodig hebt, dan neem ze gewoon!
Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om te nemen en krijgen wat je nodig hebt!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Tja, afbouwen moet je rustig aan doen heb ik ook ondervonden. De hersenen (dopamine ed receptoren) zijn gewend geraakt aan de medicatie en echt lastig om ermee te stoppen.

Één pot nat is mijn gedachte als het Benzodiazepines, SSRI of Pregabaline betreft. Misschien kan de antipsychotica er ook bij..

Na klein jaar afbouwen van de Pregabaline ben ik ook de Brintellix gaan afbouwen (SSRI). Ik dacht dat dat makkelijker ging worden, maar hetzelfde drama. Van 20 mg telkens kleine stappen naar beneden. Eerste 5 tot 10 mg ging nog redelijk soepel, maar laatste stapjes ging het om 0,15 mg .. en nu zit ik op dag 4 met 0,17mg en durf ik te geloven dat ik over een paar dagen naar 0,0mg kan.

Tot 1,25 mg kon ik nog met pilletje afbouwen, minder werd onmogelijk eigenlijk en ben toen overgestapt op druppels (laatste 2-3 maanden ongeveer)

Die laatste maanden pakte ik 1 druppel in 10ml water.. en telkens bij afbouw stap nam ik minder van het glas. Ondertussen dus één zevende van het glaasje en ongeveer 1/7 mg van die stof.

Langzaam afbouwen is voor velen de enige manier als je lange periode hebt geslikt.
Klik om te vergroten...

Antipsychotica kunnen hier zeker bij. Zelf geen ervaring mee, maar ik volg een aantal YouTube-kanalen waarin mensen spreken over benzo/SSRI-/antipsychotica-afbouw, waaronder het horrorfenomeen ‘akathisia’, en de laatste groep is minstens zo, zij het niet nog meer berucht daarvoor dan de overige twee. Echt ronduit luguber zijn die verhalen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Wat geeft dat nou, als je medicijnen nodig hebt, dan neem ze gewoon!
Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om te nemen en krijgen wat je nodig hebt!
Klik om te vergroten...
Zo denkt de dokter er niet over helaas ,maar hij krijgt zijn zin zodra ik klaar ben met 2 medicaties dan steek ik me middelvinger op en ben weg
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb vandaag afgerekend met mijn zogezegde behandelaar ,hij heb me klakkeloos me clonidine afgepakt zonder afbouw ervan wat mijn leven letterlijk in gevaar kan brengen omdat je daar niet zomaar mee mag stoppen.
Hij zou vorige week woensdag een mail sturen naar mijn arts .maar na een controle van mij bij de arts was er niets bekend en ze vonden het ook bizar maar ze zeiden geef ze er van langs en nu heb ik dat gedaan!
Ik heb ggz gebeld met de boodschap voor die psychiatrisch verpleegkundige !
Ik heb hem een incompetente klootzak genoemd en dat ik zijn kop eraf draai als hij me dit nog eens flikt ,en toen was het stil aan de andere kant van de lijn,met de boodschap dat ze mijn boodschap zou doorgeven hahaha stumpers
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yay vandaar gestopt met die klerezooi ,ik hoop op een goed weekje ziek en dan zijn we vrij!
Op naar olanzapine zou ik dan zeggen om daar mee af te rekenen ,ja een pil die karma krijgt van mij haha
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Dat paard omleggen kun je met veel andere medicatie ook....en vergeet de rc's niet.
Daar zitten ook heel potente middelen tussen!
Haldol ken ik verder niet ( gelukkig)
Ik heb het dus niet nodig.
Klik om te vergroten...
Nou haldol is hier wel een uitzondering,het is een klassieke antipsychotica die gelukkig bijna nooit meer gebruikt word ,alleen in depot word het gegeven aan acute crisis gevallen,om iemand zo snel mogelijk lam te leggen. Dan hebben we het wel over klanten die een rm of ibs aan hun kont hebben hangen. Maar goed ik zit met escitalopram te vechten weer een ander type drug waar je slecht vanaf komt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Escitalopram kan een echte bitch zijn met afbouwen maar dat verschilt ook weer heel erg.
De steeds stopt ineens zonder klachten en de ander zit tegen het plafond.
Heb helaas ook geen tips waarmee je dit kan verzachten.
Jammer dat je psychiater nogal koel reageerde, maar uiteindelijk dan toch druppels voorschreef.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Escitalopram kan een echte bitch zijn met afbouwen maar dat verschilt ook weer heel erg.
De steeds stopt ineens zonder klachten en de ander zit tegen het plafond.
Heb helaas ook geen tips waarmee je dit kan verzachten.
Jammer dat je psychiater nogal koel reageerde, maar uiteindelijk dan toch druppels voorschreef.
Klik om te vergroten...
Die man spoort niet ,loopt te zeiken over me benzo,'s terwijl hij het gebruik van dit soort middelen aanspoort net alsof hij er een bonus van krijgt voor het behalen van duizenden kapotte zieltjes
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo'n reactie is ook niet gepast.
Je hoort te beginnen, als het over afbouwen gaat met; wat wil jijzelf?
Dan leg je de voor- en nadelen uit, altijd afsluiten met; als er wat is, gelijk bellen, daar zijn we voor.
Dat is ook gelukkig wat ik om me heen zie.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Zo'n reactie is ook niet gepast.
Je hoort te beginnen, als het over afbouwen gaat met; wat wil jijzelf?
Dan leg je de voor- en nadelen uit, altijd afsluiten met; als er wat is, gelijk bellen, daar zijn we voor.
Dat is ook gelukkig wat ik om me heen zie.
Klik om te vergroten...
Nee sorry ik heb naar mijn idee veel gedaan ,ook veel contact en beloofde me op te volgen. Nu maanden verder nog niet 1 telefoontje hoe het met me gaat. Ze laten je gewoon spartelen in het diepe dus na 30 jaar psychiatrie kap ik met ggz
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
fyi elke antidepressiva ken afkick verschijnselen en ja de ene wat meer dan de ander

daarom bestaan er ook druppels waarmee je 1mg per keer kan afbouwen
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Top, geen haast hebben en dat kom je er wel. Die paar maanden dat het meer tijd vraagt maken weinig uit uiteindelijk.

Andere optie die ik heb onderzocht waren de taper strips, maar kwam ik verder niet tegen hier in Spanje en zijn niet verzekerd bij meeste verzekeraars, dus kan prijzige optie zijn.

En wat mij trouwens ook flink helpt deze laatste maanden is het zweten in sportschool en baantjes trekken in het zwembad.
Klik om te vergroten...
Oh ja bewegen en beetje kracht training iedere dag en als de zon er is sta ik als een ringstaart maki me spieren op te warmen wat ook veel scheelt,en dan savonds nog een warme douche maakt me dag weer goed!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soulassasins zei:
De regenboog apotheek schijnt voor een lage prijs tapering strips te maken ,best krom dat het niet gezien word als geneesmiddel en dus moet betalen
Klik om te vergroten...
Zal wel lobby van Big Pharma zijn dit er niet op zit te wachten dat mensen afbouwen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Zal wel lobby van Big Pharma zijn dit er niet op zit te wachten dat mensen afbouwen.
Klik om te vergroten...
Precies en dat was ook het geval bij oxy ,eerst flink vol duwen tot de max en al je dan kapot eraan gaat geven ze niet thuis. Ik heb gelukkig een heel goede dokter een mooie inteligente vrouw die open stond voor mijn verhaal en hoe ik me wou behandeln met medicatie die ze niet goed kende en legde hiermee mijn deskundigheid in mijn handen. En zo is het geschied ik was binnen 3 dagen clean en gezond.,we hebben nog uren gepraat de doc en ik en ze had diep respect en heb ze gewezen op de gevaren van voorschrijven en dat doet ze nu ook,wat een top vrouw!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vraag me werkelijk af in hoeverre er in de artsen opleiding er aandacht en uitleg over ( medicijn) verslaving wordt besteed.
Naar mijn idee is die aandacht en uitleggen over deze heikele materie een ondergeschoven kindje. Maw er wordt veel te weinig over gesproken en geleerd.
Het is ooit echt tenenkrommend wat een arts weet en doet qua voorschrijven van medicijnen die verslavende werking hebben....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik word zo moe van de onwetendheid van artsen. Alsof ze alleen worden gelobbyd om voor te schrijven, daar leren ze wel over. Maar zodra het gaat om stoppen met iets nou hou je dan maar vast in Nederland.

"Want het valt allemaal wel mee joh!"

Zo kreeg ik eens naar me hoofd geslingerd dat ik een paradoxale reactie had op benzos zwaar in de ontwenningsverschijnselen van de benzos. Zijn advies; zsm naar beneden! 🫠

Of schreef een arts mij ooit Haldol voor terwijl dat echt geen pretje is in combinatie met GHB omdat ik hallucinaties had van slaapdeprivatie. Ging alleen maar nóg slechter daarna.

Sterkte kerel!! We zijn er voor je.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Ik word zo moe van de onwetendheid van artsen. Alsof ze alleen worden gelobbyd om voor te schrijven, daar leren ze wel over. Maar zodra het gaat om stoppen met iets nou hou je dan maar vast in Nederland.

"Want het valt allemaal wel mee joh!"

Zo kreeg ik eens naar me hoofd geslingerd dat ik een paradoxale reactie had op benzos zwaar in de ontwenningsverschijnselen van de benzos. Zijn advies; zsm naar beneden! 🫠

Of schreef een arts mij ooit Haldol voor terwijl dat echt geen pretje is in combinatie met GHB omdat ik hallucinaties had van slaapdeprivatie. Ging alleen maar nóg slechter daarna.

Sterkte kerel!! We zijn er voor je.
Klik om te vergroten...
Dank je voor de reply ja het systeem is zo krom als maar zijn kan hier en die artsen waarover ik ook me dikke twijfels heb vertrouw ik ook niet meer.
Vroeger toen ik een jaar of 17 was kreeg ik van de speed een psychose en kreeg ook haldol ,nou heb een week op bed gelegen omdat ik simpelweg er niet uit kon komen ,eten was een dik probleem want viel met me kop in een hete bord soep en zag overal beestjes ,me moeder heb me eraf gehaald en na een dag liep ik weer vrolijk rond zonder klachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."