Dank je voor je reply ,ik ken inmiddels helaas al de klapjes van de zweep dus ik ga me schrap zetten voor een weekje stuiteren.Goed bezig man.
Ik vond het ook pittig, totdat mijn psychiater zei: roep maar als je een recept wil en de afbouw regel je zelf maar.
Ieniemienie pilletjes. Maar met een scherp scheermes en een snijplankje zijn ze wel in 4en te krijgen. Ik vermoed dat je wel ervaring hebt met een scheermesje
Hoe ik het een jaar of twee heb gedaan:
pilletje door midden. Mislukt het en heb ik 1 groot deel en een klein deel: weg ermee, en opnieuw proberen. De heflt weer door de helft. En als je een fatsoenlijke 3/4 hebt: nemen.
Je zult je wel wat wankel voelen en slecht slapen. Hoort erbij. Ga door met 3/4 totdat je voor jouw doen een redelijke nacht hebt. Voor mij was dat 6 á 7 uur. Slaap je een paar dagen tot een week goed genoeg dan ga je naar 1/2. En volgens hetzelfde principe naar 1/4. En daarna volgens hetzelfde principe naar om de dag. Daarna 1 keer in de 3 dagen. En als je er klaar voor bent stop je een week. En gaat dat goed dan nog een week niks, en voor je het door hebt kun je weer leven zonder Olanzapine.
Slow & Steady wins the race. Onthoud dat maar. Stel jezelf geen deadline, en laat je leiden door hoe je je voelt en hoe je slaapt. En maak geen beslissingen nadat je een dag goed slaapt maar kijk het een paar dagen tot een week aan.
Het is echt ongekend hoe verslaafd je raakt aan dit spul ,het vraagt niet naar meer maar als je een dosis vergeet dan breekt de pleuris uit.
En dan die zogezegde behandelaars ,ze snappen het gewoon niet hoe dit soort spul precies werkt en wat het doet met je lichaam en geest en ja dan het verhaal met afbouwen waar ze blijkbaar niets van willen weten.
Hun denken in stripjes per week wat ze kunnen verkopen/dealen aan mensen die in de shit zitten.
Zelfde verhaal met Oxycodon ,je volstoppen na een ct scan ,hey ik ben ex dope verslaafd he en daar ging ik weer op me bek in 2017 na 30 jaar onthouding aan zware opiaten shotten.
Ik wilde stoppen maar gaven ook een niet thuis ,dus ik heb zelf een behandeltraject uitgetrokken samen met me huisarts van wat ik nodig heb en hoeveel ,maf om een dokter te leren hoe je in 3 dagen clean kan zijn.
Nu behandel ik ook verslaafden in woonvoorzieningen SDW hier ,ik praat vooral met ze uit de ogen van een junk of dealer als ervaringsdeskundige.
Dat is iets heel anders dan praten tegen een dokter die er geen reet van snapt.