Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine kicken

Olanzapine kicken

68 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Goed bezig man.

Ik vond het ook pittig, totdat mijn psychiater zei: roep maar als je een recept wil en de afbouw regel je zelf maar.

Ieniemienie pilletjes. Maar met een scherp scheermes en een snijplankje zijn ze wel in 4en te krijgen. Ik vermoed dat je wel ervaring hebt met een scheermesje :wink:

Hoe ik het een jaar of twee heb gedaan:

pilletje door midden. Mislukt het en heb ik 1 groot deel en een klein deel: weg ermee, en opnieuw proberen. De heflt weer door de helft. En als je een fatsoenlijke 3/4 hebt: nemen.

Je zult je wel wat wankel voelen en slecht slapen. Hoort erbij. Ga door met 3/4 totdat je voor jouw doen een redelijke nacht hebt. Voor mij was dat 6 á 7 uur. Slaap je een paar dagen tot een week goed genoeg dan ga je naar 1/2. En volgens hetzelfde principe naar 1/4. En daarna volgens hetzelfde principe naar om de dag. Daarna 1 keer in de 3 dagen. En als je er klaar voor bent stop je een week. En gaat dat goed dan nog een week niks, en voor je het door hebt kun je weer leven zonder Olanzapine.

Slow & Steady wins the race. Onthoud dat maar. Stel jezelf geen deadline, en laat je leiden door hoe je je voelt en hoe je slaapt. En maak geen beslissingen nadat je een dag goed slaapt maar kijk het een paar dagen tot een week aan.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je reply ,ik ken inmiddels helaas al de klapjes van de zweep dus ik ga me schrap zetten voor een weekje stuiteren.
Het is echt ongekend hoe verslaafd je raakt aan dit spul ,het vraagt niet naar meer maar als je een dosis vergeet dan breekt de pleuris uit.
En dan die zogezegde behandelaars ,ze snappen het gewoon niet hoe dit soort spul precies werkt en wat het doet met je lichaam en geest en ja dan het verhaal met afbouwen waar ze blijkbaar niets van willen weten.
Hun denken in stripjes per week wat ze kunnen verkopen/dealen aan mensen die in de shit zitten.
Zelfde verhaal met Oxycodon ,je volstoppen na een ct scan ,hey ik ben ex dope verslaafd he en daar ging ik weer op me bek in 2017 na 30 jaar onthouding aan zware opiaten shotten.
Ik wilde stoppen maar gaven ook een niet thuis ,dus ik heb zelf een behandeltraject uitgetrokken samen met me huisarts van wat ik nodig heb en hoeveel ,maf om een dokter te leren hoe je in 3 dagen clean kan zijn.
Nu behandel ik ook verslaafden in woonvoorzieningen SDW hier ,ik praat vooral met ze uit de ogen van een junk of dealer als ervaringsdeskundige.
Dat is iets heel anders dan praten tegen een dokter die er geen reet van snapt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Dank je voor je reply ,ik ken inmiddels helaas al de klapjes van de zweep dus ik ga me schrap zetten voor een weekje stuiteren.
Het is echt ongekend hoe verslaafd je raakt aan dit spul ,het vraagt niet naar meer maar als je een dosis vergeet dan breekt de pleuris uit.
En dan die zogezegde behandelaars ,ze snappen het gewoon niet hoe dit soort spul precies werkt en wat het doet met je lichaam en geest en ja dan het verhaal met afbouwen waar ze blijkbaar niets van willen weten.
Hun denken in stripjes per week wat ze kunnen verkopen/dealen aan mensen die in de shit zitten.
Zelfde verhaal met Oxycodon ,je volstoppen na een ct scan ,hey ik ben ex dope verslaafd he en daar ging ik weer op me bek in 2017 na 30 jaar onthouding aan zware opiaten shotten.
Ik wilde stoppen maar gaven ook een niet thuis ,dus ik heb zelf een behandeltraject uitgetrokken samen met me huisarts van wat ik nodig heb en hoeveel ,maf om een dokter te leren hoe je in 3 dagen clean kan zijn.
Nu behandel ik ook verslaafden in woonvoorzieningen SDW hier ,ik praat vooral met ze uit de ogen van een junk of dealer als ervaringsdeskundige.
Dat is iets heel anders dan praten tegen een dokter die er geen reet van snapt.
Klik om te vergroten...
Ja joh. Psychiaters zouden het eerst zelf maar eens moeten nemen voordat ze het mogen voorschrijven. Ik heb ook ooit een laconieke gehad. Gelukkig is de jongere garde meestal wel beter op de hoogte van afbouwen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Alsof we het over de duivel hebben.
De behandelaar laat me mooi zitten ,ik vraag om advies en hij belt niet eens..
Klik om te vergroten...
Bel hem / haar zelf ff dan.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Bel hem / haar zelf ff dan.
Klik om te vergroten...
Ja ik bel al sinds maandag snapte ,wat een zak maar ik heb hem al meerdere keren ontmoet op dit laconiek gedrag en dat was niet fijn
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Ja ik bel al sinds maandag snapte ,wat een zak maar ik heb hem al meerdere keren ontmoet op dit laconiek gedrag en dat was niet fijn
Klik om te vergroten...
Heeft de zorginstelling een noodnummer? Bel je dat toch.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Olanzapine zat ik op 30mg

Dik geworden erdoor zo 30 kilo erbij man man man drama. Zelf ben ik om deze reden overgestapt naar amisulpride wat minder heftig spul. Afbouwen van stapjes van 100mg start binnekort. Olanzapine in hogete doseringen doe je in stapjes van 5 of 2.5 mg wat meer voordehand liggend is. Ik zou inderdaad als je bijna bij 0 zit ineens heel weinig eraf halen. Door 4re ofzo met medicijn snijder
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Olanzapine zat ik op 30mg

Dik geworden erdoor zo 30 kilo erbij man man man drama. Zelf ben ik om deze reden overgestapt naar amisulpride wat minder heftig spul. Afbouwen van stapjes van 100mg start binnekort. Olanzapine in hogete doseringen doe je in stapjes van 5 of 2.5 mg wat meer voordehand liggend is. Ik zou inderdaad als je bijna bij 0 zit ineens heel weinig eraf halen. Door 4re ofzo met medicijn snijder
Klik om te vergroten...
30mg is 10mg boven het maximum ,welke debiel heb dit voorgeschreven ?
Verder wel heel veel succes met het afbouwen van deze staatdrug !
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
30mg is 10mg boven het maximum ,welke debiel heb dit voorgeschreven ?
Verder wel heel veel succes met het afbouwen van deze staatdrug !
Klik om te vergroten...
Ik ben onder behandeling bij het GGZ.
Goede zorg hoor. Je zegt dat 20mg het max is maar in praktijk blijkt dat in sommige gevallen niet zo te zijn. Er bestaan gegronde redenen om meer te geven terwijl dit niet voor de meeste gevallen voordehand liggend is. Sterker nog, in Amerika geven ze soms zelfs 40mg ! Typisch Amerika, i k now :tongueout: . Maar nee je hebt soort van gelijk, maar moet e erlijk zeggen dat ik er zelf eerlijk gezegd wel baat bij had om 30 te nemen. Olanzapine heeft mij goed geholpen ! Het is en blijft natuurlijk een drug, dat is waar. Ik zeg altijd gelukkig maar dat wij niet in china geboren waren...dan had ons leven er heel anders uitgezien
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zit nu weer aan de olanzapine, maar in het verleden was ik ermee gestopt. Sliep slecht, was sneller overprikkeld en mijn gevoelsleven was weer helemaal terug. Neem veel rust, overprikkeld jezelf niet teveel met tv's en muziek en probeer te mediteren. Je moet hier even doorheen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Heeft de zorginstelling een noodnummer? Bel je dat toch.
Klik om te vergroten...
Ik heb toen een crisis lijn gebeld toen meneer besloot om me totaal niets uit te schrijven,een meerdere heb toen ook adequaat gehandeld en direct al me medicatie te geven.
Dit is nu te persoonlijk geworden aangezien hij me vraag negeert en dus niet beld
Na 3 weken wachten is dit mijn conclusie.
Inmiddels is de olanzapine eraf weer in mun eentje weer aangeklooit
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na een tijdje hebben we contact nu maar nu het volgende ,ik zal zijn emailtje aan mij ff plakken.

Hoi Jurgen, heb ik je al gezegd dat ik ga stoppen met mijn werkzaamheden voor ggzwnb? Zoniet bij deze. Min contract zit erop. Deze week is de laatste week dat ik hier ben. Recepten zijn vooruitgestuurd. In januari komen twee nieuwe collega’s (psychiaters) voor mij in de plaatst.

Veel succes met het afbouwen van j medicatie. Een god streven denk ik.

Ik zie die lul nu als mens!, door die paar simpele woorden in de laatste zin.
Hij erkent hierbij me strijd tegen de medicatie en waar ik voor sta ,jammer dat er nu in mijn stad geen 1 behandelaar meer is tot januari minimaal.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
Ik zie die lul nu als mens!, door die paar simpele woorden in de laatste zin.
Hij erkent hierbij me strijd tegen de medicatie en waar ik voor sta ,jammer dat er nu in mijn stad geen 1 behandelaar meer is tot januari minimaal.
Klik om te vergroten...

Ja, het zijn natuurlijk ook mensen he. Maar psychiaters wordt aangeleerd om niet persoonlijk betrokken te raken en afstand te houden. Door het aanstaande ontslag kan dat even opzij denk ik. Dat zal een echtere versie zijn van hem dan de versie die je steeds hebt gezien...
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Ja, het zijn natuurlijk ook mensen he. Maar psychiaters wordt aangeleerd om niet persoonlijk betrokken te raken en afstand te houden. Door het aanstaande ontslag kan dat even opzij denk ik. Dat zal een echtere versie zijn van hem dan de versie die je steeds hebt gezien...
Klik om te vergroten...
Als hij er nu altijd zo over dacht zou het een top behandelaar zijn ,mja ze zitten vast aan regels en beleid net zoals in het vrije bedrijf waar je vroeger lol mocht maken op de werkvloer mdat mag ook niet meer je bent maar een nummertje en je hoort maar te werken hoe de baas het wil.
Ondanks al het meningsverschil is hij toch altijd met me meegegaan ,dus ik zit met gemixte gevoelens van verdriet en machteloosheid en hun net zo goed!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die laatste 2.5mg heb ik als volgt aangepakt,1week 1.25mg en was daarbij een goede 2 dagen beroerd maar sliep goed ,na een week om precies te zijn vrijdag ben ik totaal gestopt en weer een paar dagen beroerd maar slapen als een os haha
Ik denk door ruim een jaar te wachten met die afbouw een makkie geworden terwijl afbouw van 20 naar 2.5mg dikke ellende was.
Ik met wel dat ik zo scherp ben als de punt van de naald en soms wat emotioneel flexibel haha maar dat stabiliseert zich wel.
Oh ja ook nog 6x Xanax 0.5mg er tussen door nog afgegooid haha.
Benzo afbouw is zo makkelijk echt!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit nu op dag 8 van de totale stop en ben nog steeds ziek ,loopneus ,misselijk ,onrustig slapen ,spierpijn.
Lijkt erg op een stevige griep maar dat is het niet.
Wat een klerezooi zeg ,me lontje is wel een stuk langer geworden van een paar mm naar ruim een meter.
Every move is a calulated step ,alsof ik in oorlog ben maar wel weg wil rennen van het vechten.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ok dag 12 en nog steeds ziek ,zelfde verhaal als hierboven
Alleen nu plafonddiensten gekregen als bonus.

Ik zing het wel uit zo heb ik in 1 jaar 5 medicaties gedumpt
Oxy ,Escutalopram, Olanzapine, clonidine, xanax

Dus of ik een vechter ben ? Echt wel!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
Benzo afbouw is zo makkelijk echt!
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens, tenminste als ik naar mezelf kijk.
Om van de benzo's af te komen, heb ik een naar traject moeten volgen.
Ik had 6 weken opname in een afkick kliniek nodig, waar ik 4 weken van volkomen van het padje was.
Daarna een tijdlang nog moeite gehad, cravings enzovoorts
Ik heb het niet gemakkelijk gehad. Nee. Integendeel....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
Klik om te vergroten...
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen ,het nadeel van die medicatie is wederom verslaving omdat je savonds dan toch stiekem een halfje bij pakt met het idee van het zal allemaal wel goed komen.
Dan ben ik eerder een voorstander van Quentapine in heel lage dosering ,denk aan 12,5mg of Olanzapine 2.5mg ,het voordeel van deze medicatie is dat het geestelijk niet om meer vraagt als je je eigen strikt aan dosis houd ,zo heb ik 20 jaa 20mg olanzapine gebruiken zonder maar 1 sec te denken aan meer pakken.
Dus het komt dan op discipline uit en medicatietrouwheid ,zoals ik je nu ken lijk me dit wel eens de moeite waard om het bespreekbaar te maken bij de arts en zijn visie erop loslaat.
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Soulassasins zei:
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen.
Klik om te vergroten...
Normaliter klopt dit.
Helaas niet bij mij.
Ik heb slaaponderzoeken gehad en deze gaven aan dat ik moet blijven gebruiken, 10 mg zolpidem en 100 mg quetiapine.
die quetiapine ga ik met een arts ter discussie stellen of dit niet minder kan.

Soulassasins zei:
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ik in de toekomst minder medicijnen nodig heb.
Nog niet zo lang geleden is de medicatie nagekeken, maar het is nog niet het moment om te minderen volgens de huisarts....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."