Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine kicken

Olanzapine kicken

68 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Hoezo is benzo afbouw makkelijk?
Minimaliseer je dit niet?
Klik om te vergroten...
Dit is voor iedereen anders.
In mijn geval ga ik hier heel soepel doorheen ,dus ik spreek niet voor iedereen maar voor mezelf in die post.

Edit:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijk ervaring post is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijke ervaring is.
Klik om te vergroten...
Dit, dus. Ik heb het 6 weken lang klinisch moeten doen en ik heb het zwaar gehad.
@Raver heeft over deze materie ook wel iets vermeld....

Benzo afkick kan heel moeilijk zijn!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benzo's ,antipsychotica ,antidepressiva ,kunstmatige painkillers denk aan Oxy is allemaal spul waar je ver vandaan wil blijven.
Het zijn verslavingen die serieuze impact heb op je leven als je eraf wil geraken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dit, dus. Ik heb het 6 weken lang klinisch moeten doen en ik heb het zwaar gehad.
@Raver heeft over deze materie ook wel iets vermeld....

Benzo afkick kan heel moeilijk zijn!
Klik om te vergroten...

Soulassasins zei:
Dit is voor iedereen anders.
In mijn geval ga ik hier heel soepel doorheen ,dus ik spreek niet voor iedereen maar voor mezelf in die post.

Edit:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijk ervaring post is.
Klik om te vergroten...
Ik had het wel degelijk gelezen. Wil gewoon niet dat je ook per ongeluk die valkuil in trapt. Snap je 🩷
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Ik had het wel degelijk gelezen. Wil gewoon niet dat je ook per ongeluk die valkuil in trapt. Snap je 🩷
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je bezorgdheid mijn dank is ook groot ! :redheart:
Ik heb de psychofarmaca de rug toegekeerd en heb dit jaar ontzettend moeten knokken om 5 soorten medicaties te kicken en met succes!
Xanax afbouw heb ik amper gevoeld omdat ik ze al onregelmatig nam en soms had ik er dagen bij dat ik ze gewoon niet pakte en dat was een recept van 6x0.5mg verdeeld over de dag dus ik ben cold turkey gestopt en eigenlijk zero problemen gehad.
Nu mag ik met trots zeggen dat ik alleen nog maar me broodnodige Mitrazepine nog heb en 10mg valium voor me RLS.
Cravings naar de gestopte medicatie heb ik totaal niet ,sterker nog ik haat ze.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe maf het ook klinkt ,al die afbouw en ellende heb het me meer kennis gegeven over psychofarmaca die ik als ervaringsdeskundige goed kan gebruiken.
Het geeft me duidelijk een meerwaarde om mee te werken met patiënten die ook verslaafd zijn aan deze gemene middelen.
Dus ik zie dit als een groot leermoment en verrijking van me kennis ,en daar kan ik mensen mee helpen in de verslavingszorg.
Mijn kennis van geest verruimende middelen is al groot ,door zelf in die hel te zitten als ex hero junk 30 jaar geleden.

Ik ben overigens een zorgzaam type wat ook in mijn sterrenbeeld naar boven komt.
De Maagd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Soulassasins zei:
Mijn kennis van geest verruimende middelen is al groot ,door zelf in die hel te zitten als ex hero junk 30 jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Hoe lang en hoeveel bruin heb je gebruikt?
Per dag een gram?
Dat is niet niks. Reuze knap dat je het gebruik van die zooi hebt kunnen stoppen!
Respect, man!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb echt maandenlang gevoeld dat ik met de benzo's gestopt was. Ook geestelijk duurde het erg lang. Maar het komt allemaal goed! Moeilijk was het in de laatste plaats omdat de verslavings arts een fout had gemaakt met het berekenen van het afbouwschema....
Benzo's? Nooit meer!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Hoe lang en hoeveel bruin heb je gebruikt?
Per dag een gram?
Dat is niet niks. Reuze knap dat je het gebruik van die zooi hebt kunnen stoppen!
Respect, man!
Klik om te vergroten...
Ik moest 4 keer per dag een kwart gram spuiten en vaak ging er nog een kwartje coke bij.
Ongeveer 8 jaar heb ik gebruikt en ook methadon gehad en zelfs dan ging ik bij gebruiken ,ik was hopeloos verloren en ben de enige overlevende uit die tijd.
Al me makkers ,broeders geef het maar een naam ,maar ik ben ze allemaal kwijt aan de naald.
Naltrexone heb me gered ,1 tablet en 10 uur stuiteren en ik was clean!
Daarna tegen terugval nog een jaar naltrxone gebruikt om de cravings weg te houden ,na dat jaar hebben me eigen hersens het overgenomen en heb nooit meer een puntje bruin gebruikt en gezien als 30 jaar!
Bedankt voor het compliment, dat waardeer ik wel bro.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nogmaals, ik vind het knap dat je met gebruiken gestopt bent, al helemaal omdat je er toch lang mee bezig bent geweest!
Dat mag echt weleens gezegd worden.
Bruin is nou eenmaal de koning van de drugs, en dan nog met sos erbij....
Nogmaals, respect!

Voor mij was het stoppen met drank en daarna benzo's ook niet makkelijk, zeker niet, maar ik denk dat stoppen met horse veel zwaarder is.
Ik heb een junk weleens horen zeggen dat het stoppen met die horse te vergelijken is met het stoppen met roken, en dat een miljoen maal versterkt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Nogmaals, ik vind het knap dat je met gebruiken gestopt bent, al helemaal omdat je er toch lang mee bezig bent geweest!
Dat mag echt weleens gezegd worden.
Bruin is nou eenmaal de koning van de drugs, en dan nog met sos erbij....
Nogmaals, respect!

Voor mij was het stoppen met drank en daarna benzo's ook niet makkelijk, zeker niet, maar ik denk dat stoppen met horse veel zwaarder is.
Ik heb een junk weleens horen zeggen dat het stoppen met die horse te vergelijken is met het stoppen met roken, en dat een miljoen maal versterkt.
Klik om te vergroten...
Klopt als ik nog maar ff me shot oversloeg door gebrek aan bruin lag ik binnen een uur als een foetus in elkaar gekropen van de pijn en ellende ,ik heb ook vaak met het pistool tegen het hoofd gezeten ,zelfs me moeder gevraagd om te schieten maar ze kon het niet. Dit zijn dingen die je levenslang kapot maken.
Ik voel me geprezen dat ik hier mag spreken ,was dat 30 jaar geleden ook maar zp dan had ik niet zoveel slachtoffers gemaakt met me gedeal.
11 steekwonden en 3 kogelgaten zijn getuigen van me fast life,ik had 30 jaar geleden al dood moeten zijn maar wilskracht heb me eruit getrokken en DF geeft me waar ik al lang naar zoek en dat is lotgenoten om te helpen en ook mezelf te helpen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daar heb je volkomen gelijk in!
De strijd is zwaar geweest, het leven is "anders" geworden, maar ik ben vrij!
En dat is een heerlijk gevoel.
Jammer genoeg moet ik medicijnen op doktersvoorschrift nemen.
Daar baal ik weleens van....maar ja.
De ouderdom komt met gebreken.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Voor mij was het stoppen met drank en daarna benzo's ook niet makkelijk
Klik om te vergroten...
Daarom ben jij ook een held!
Hou vol zou ik zeggen ,nuchter leven lijkt saai maar het gevoel wat je heb en het idee heb dat je heb moeten knokken voor dat vrije gevoel moet wel een gods zegen zijn bro
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Daar heb je volkomen gelijk in!
De strijd is zwaar geweest, het leven is "anders" geworden, maar ik ben vrij!
En dat is een heerlijk gevoel.
Jammer genoeg moet ik medicijnen op doktersvoorschrift nemen.
Daar baal ik weleens van....maar ja.
De ouderdom komt met gebreken.
Klik om te vergroten...
Never change a winning team !
Als je nu naar tevredenheid stabiel ben en een goede mindset heb ,haal jezelf dan ook niet uit je stabiele omgeving door iets te veranderen in je medicatie.
Pas als de tijd rijp is mag en kan je verder gaan denken en ook werkelijk uitvoeren ,want ieder pilletje is er eentje teveel!
Nu mag je met recht trots zijn bro!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dank je voor het compliment!
Ik voel me iedere dag trots dat ik geen drank of benzo's gebruik, en uit het casino wegblijf.
Iedere dag trots! Of beter nog: iedere avond trots.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Dank je voor het compliment!
Ik voel me iedere dag trots dat ik geen drank of benzo's gebruik, en uit het casino wegblijf.
Iedere dag trots! Of beter nog: iedere avond trots.
Klik om te vergroten...
Ja lekker he grijnzend in bed liggen met het idee dat je lichaam niets nodig heb om te slapen haha
Is wel ff wennen die nieuwe situatie ,maar vervelend neeee juist uitstekend. :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
Klik om te vergroten...
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen ,het nadeel van die medicatie is wederom verslaving omdat je savonds dan toch stiekem een halfje bij pakt met het idee van het zal allemaal wel goed komen.
Dan ben ik eerder een voorstander van Quentapine in heel lage dosering ,denk aan 12,5mg of Olanzapine 2.5mg ,het voordeel van deze medicatie is dat het geestelijk niet om meer vraagt als je je eigen strikt aan dosis houd ,zo heb ik 20 jaa 20mg olanzapine gebruiken zonder maar 1 sec te denken aan meer pakken.
Dus het komt dan op discipline uit en medicatietrouwheid ,zoals ik je nu ken lijk me dit wel eens de moeite waard om het bespreekbaar te maken bij de arts en zijn visie erop loslaat.
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen.
Klik om te vergroten...
Normaliter klopt dit.
Helaas niet bij mij.
Ik heb slaaponderzoeken gehad en deze gaven aan dat ik moet blijven gebruiken, 10 mg zolpidem en 100 mg quetiapine.
die quetiapine ga ik met een arts ter discussie stellen of dit niet minder kan.

Soulassasins zei:
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ik in de toekomst minder medicijnen nodig heb.
Nog niet zo lang geleden is de medicatie nagekeken, maar het is nog niet het moment om te minderen volgens de huisarts....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Normaliter klopt dit.
Helaas niet bij mij.
Ik heb slaaponderzoeken gehad en deze gaven aan dat ik moet blijven gebruiken, 10 mg zolpidem en 100 mg quetiapine.
die quetiapine ga ik met een arts ter discussie stellen of dit niet minder kan.


Ik hoop dat ik in de toekomst minder medicijnen nodig heb.
Nog niet zo lang geleden is de medicatie nagekeken, maar het is nog niet het moment om te minderen volgens de huisarts....
Klik om te vergroten...
Ik snap het nu het nu goed gaat indd niets veranderen,de tijd voor verandering dient zichzelf aan.

Je mag me altijd een pm doen mocht je willen praten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."