Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine kicken

Olanzapine kicken

68 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Precies! Fijn is dat, nietwaar?
Als ik het moeilijk heb, denk ik altijd aan: maar ik gebruik nu niet, en heb ook niets gebruikt. Dat is iig een goede zaak!
Qua slapen liggen de zaken anders helaas.
Ik heb een slaapstoornis, daarvoor moet ik helaas medicijnen gebruiken op voorschrift.
Anders slaap ik helemaal niet....
Klik om te vergroten...
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen ,het nadeel van die medicatie is wederom verslaving omdat je savonds dan toch stiekem een halfje bij pakt met het idee van het zal allemaal wel goed komen.
Dan ben ik eerder een voorstander van Quentapine in heel lage dosering ,denk aan 12,5mg of Olanzapine 2.5mg ,het voordeel van deze medicatie is dat het geestelijk niet om meer vraagt als je je eigen strikt aan dosis houd ,zo heb ik 20 jaa 20mg olanzapine gebruiken zonder maar 1 sec te denken aan meer pakken.
Dus het komt dan op discipline uit en medicatietrouwheid ,zoals ik je nu ken lijk me dit wel eens de moeite waard om het bespreekbaar te maken bij de arts en zijn visie erop loslaat.
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Kijk slaapmiddelen zijn maar een tijdelijke oplossing voor max 2 weken en dan is het stoppen.
Klik om te vergroten...
Normaliter klopt dit.
Helaas niet bij mij.
Ik heb slaaponderzoeken gehad en deze gaven aan dat ik moet blijven gebruiken, 10 mg zolpidem en 100 mg quetiapine.
die quetiapine ga ik met een arts ter discussie stellen of dit niet minder kan.

Soulassasins zei:
Het zijn allemaal rotmiddelen maar de benzo vrije oplossing is er !
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ik in de toekomst minder medicijnen nodig heb.
Nog niet zo lang geleden is de medicatie nagekeken, maar het is nog niet het moment om te minderen volgens de huisarts....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Normaliter klopt dit.
Helaas niet bij mij.
Ik heb slaaponderzoeken gehad en deze gaven aan dat ik moet blijven gebruiken, 10 mg zolpidem en 100 mg quetiapine.
die quetiapine ga ik met een arts ter discussie stellen of dit niet minder kan.


Ik hoop dat ik in de toekomst minder medicijnen nodig heb.
Nog niet zo lang geleden is de medicatie nagekeken, maar het is nog niet het moment om te minderen volgens de huisarts....
Klik om te vergroten...
Ik snap het nu het nu goed gaat indd niets veranderen,de tijd voor verandering dient zichzelf aan.

Je mag me altijd een pm doen mocht je willen praten!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Je mag me altijd een pm doen mocht je willen praten!
Klik om te vergroten...
Dank je, hiervan ga ik gebruik maken!
Beter pm dan hier praten!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Soulassasins hoe staat het ervoor zo na de feestdagen?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
@Soulassasins hoe staat het ervoor zo na de feestdagen?
Klik om te vergroten...
Prima ik heb nog wel wat slaap probleempjes maar dat is te handelen met wat training na weken niets doen .
Ik ben alleen in de ochtend nog beetje beroerd maar dat trekt weg na me banaantje en bakje koffie dus ik heb ook deze keer gewonnen !
Dus ik ben zo goed als nuchter op me Remeron en valiumpje na ,geen remeron = de wereld een grote grijze gehaktbal haha dus dat is me levensredder!
Valiumpje voor de nacht is voor RLS.
Dus naar een jaar knokken 5 soorten medicaties gekickt en nu nog 2 relatief onschuldige over dus ik ben trots dat ik me een vrij man mag noemen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Prima ik heb nog wel wat slaap probleempjes maar dat is te handelen met wat training na weken niets doen .
Ik ben alleen in de ochtend nog beetje beroerd maar dat trekt weg na me banaantje en bakje koffie dus ik heb ook deze keer gewonnen !
Dus ik ben zo goed als nuchter op me Remeron en valiumpje na ,geen remeron = de wereld een grote grijze gehaktbal haha dus dat is me levensredder!
Valiumpje voor de nacht is voor RLS.
Dus naar een jaar knokken 5 soorten medicaties gekickt en nu nog 2 relatief onschuldige over dus ik ben trots dat ik me een vrij man mag noemen!
Klik om te vergroten...
Goed bezig man. Ik vond de ochtenden ook altijd het lastigst toen ik met downers afbouwde. Fucking naar om zo de dag te beginnen en frustrerend dat het steeds weer hetzelfde riedeltje was (soms maandenlang), maar het kwam altijd goed.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Goed bezig man. Ik vond de ochtenden ook altijd het lastigst toen ik met downers afbouwde. Fucking naar om zo de dag te beginnen en frustrerend dat het steeds weer hetzelfde riedeltje was (soms maandenlang), maar het kwam altijd goed.
Klik om te vergroten...
Ja de ochtend en slapeloosheid waren de echte slopers ,ziek voelen nam ik voor lief met ook de wetenschap dat het over gaat.
Ik heb toch nog een dikke 3 weken moeten lijden voor het langzaam maar gestaag beter ging!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."