Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine kicken

Olanzapine kicken

68 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik ben blij dat we allebei die rotzooi laten voor wat het is!
Klik om te vergroten...
Precies ! voor mij is het een soort van pensioen gaan, en terug keren naar vrijheid in vorm van alles te kicken wat er op me lijstje stond en het is gelukt!
Dat moet een Gods zegen zijn denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mee eens. Het is nu aan ons om vol te blijven houden met clean te zijn.
Dan blijven we ons veel beter voelen dan als we gebruiken....
Houd vol! Dan doe ik dat ook.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Mee eens. Het is nu aan ons om vol te blijven houden met clean te zijn.
Dan blijven we ons veel beter voelen dan als we gebruiken....
Houd vol! Dan doe ik dat ook.
Klik om te vergroten...
Even een kleine aanvulling op de zopiclon ,ik heb hem ook en het is ook een wondermiddeltje .
Hij valt wel onder de benzo's maar hij gedraagt zich anders,Zopiclon is een agonist en gedraagt zich als een benzo door op het GABA systeem te gaan werken.
Daarbij is het geen slaappil maar een inslaper met zeer korte halfwaardetijd ,bij mij werkt hij niet verslavend omdat ik soms per ongeluk of bewust er geen pak voor ik ga slapen ,ik schat in hoe moe ik ben en meestal werkt dat ook ,alleen als ik geestelijk nog zeer actief ben moet ik hem nemen om me gedachtes stil te zetten.

Fijne dag verder bro!
En we vechten vrolijk door!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alsof we het over de duivel hebben.
De behandelaar laat me mooi zitten ,ik vraag om advies en hij belt niet eens..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Hier ben ik het niet mee eens, tenminste als ik naar mezelf kijk.
Om van de benzo's af te komen, heb ik een naar traject moeten volgen.
Ik had 6 weken opname in een afkick kliniek nodig, waar ik 4 weken van volkomen van het padje was.
Daarna een tijdlang nog moeite gehad, cravings enzovoorts
Ik heb het niet gemakkelijk gehad. Nee. Integendeel....
Klik om te vergroten...
Ik vond Benzo's ook een stuk lastiger dan Antipsychotica om vanaf te komen. Maar allebei is het klote.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Welke antipsychotica heb je genomen?
Was het stoppen zwaar?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Welke antipsychotica heb je genomen?
Was het stoppen zwaar?
Klik om te vergroten...
Olanzapine. Hoogste dosis 20mg. Een jaar of 4 aan gezeten. Meerdere stoppogingen op het tempo van de psychiater mislukten allemaal (4-5 keer ofzo) vanwege aanhoudende slapeloosheid. Ik viel toen ook nog regelmatig terug in gebruik en dat hielp ook niet echt. Toen ik wat langer clean was kreeg ik een andere psychiater en die liet het mij op mijn eigen tempo doen. Toen lukt het wel door het langzaam aan te doen en de dosis pas weer te verlagen nadat mijn slaap weer degelijk was (6-7 uur per nacht). En nu alweer bijna 2 jaar er helemaal vanaf.

Toen ik er af was kreeg ik pas door wat voor afgevlakt leven ik leidde onder die medicatie. Bah.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Knap gedaan!
Ja, die antipsychotica vlakken nogal wat af....
Als ik naar mezelf kijk, ik heb 50 mg quetiapine afgebouwd, ik heb er nog 100 mg van over.
Deze kan ik helaas niet missen, ik slaap zonder deze quetiapine geen seconde meer.
Dus laat ik het maar zo.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Hier ben ik het niet mee eens, tenminste als ik naar mezelf kijk.
Om van de benzo's af te komen, heb ik een naar traject moeten volgen.
Ik had 6 weken opname in een afkick kliniek nodig, waar ik 4 weken van volkomen van het padje was.
Daarna een tijdlang nog moeite gehad, cravings enzovoorts
Ik heb het niet gemakkelijk gehad. Nee. Integendeel....
Klik om te vergroten...
Ik ben het volkomen met je eens, iedereen is immers anders.
Wat bij mij een makkie is is voor jou mega zwaar en slopend,daarom vind ik je ook een held dat je het gehaald heb!
Zelfde voor mij met de olanzapine en vele andere die ik dit jaar heb gekickt.zonder klieniek gelukkig want die heb ik als bruin junk genoeg gezien so i can feel u.
Dit jaar ben ik door afbouw in januari ziek geworden en ik ben nog steeds ziek als een hond.
Dus net als jou keihard bikkelen voor hetzelfde doel ,en dat is vrijheid bro.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, dat is vrijheid! Ik gun deze iedereen.
Respect voor jou, dat je na lange tijd gebruiken, van het bruin en wit af bent!
Dat is je toch maar goed gelukt!
En nu moeten we hard werken om in herstel te blijven, zo mogelijk zonder terugval....
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Ja, dat is vrijheid! Ik gun deze iedereen.
Respect voor jou, dat je na lange tijd gebruiken, van het bruin en wit af bent!
Dat is je toch maar goed gelukt!
En nu moeten we hard werken om in herstel te blijven, zo mogelijk zonder terugval....
Klik om te vergroten...
Bruin is 30 jaar geleden gebeurd,coke , oxycodon, escitalopram, olanzapine,Xanax, clonidine allemaal dit jaar!
Dank je voor het compliment,dat is ook wederzijds.
Waar een wil is een weg. En wij hebben gekozen voor de rechte weg.
Met succes ben je dan een taaie odf niet haha.
Topper!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coke is nog even opletten.
Psychofarmaca over me lijk dat ze dat nog in de strot duwen!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Die laatste 2.5mg heb ik als volgt aangepakt,1week 1.25mg en was daarbij een goede 2 dagen beroerd maar sliep goed ,na een week om precies te zijn vrijdag ben ik totaal gestopt en weer een paar dagen beroerd maar slapen als een os haha
Ik denk door ruim een jaar te wachten met die afbouw een makkie geworden terwijl afbouw van 20 naar 2.5mg dikke ellende was.
Ik met wel dat ik zo scherp ben als de punt van de naald en soms wat emotioneel flexibel haha maar dat stabiliseert zich wel.
Oh ja ook nog 6x Xanax 0.5mg er tussen door nog afgegooid haha.
Benzo afbouw is zo makkelijk echt!
Klik om te vergroten...
Hoezo is benzo afbouw makkelijk?
Minimaliseer je dit niet?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Hoezo is benzo afbouw makkelijk?
Minimaliseer je dit niet?
Klik om te vergroten...
Dit is voor iedereen anders.
In mijn geval ga ik hier heel soepel doorheen ,dus ik spreek niet voor iedereen maar voor mezelf in die post.

Edit:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijk ervaring post is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soulassasins zei:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijke ervaring is.
Klik om te vergroten...
Dit, dus. Ik heb het 6 weken lang klinisch moeten doen en ik heb het zwaar gehad.
@Raver heeft over deze materie ook wel iets vermeld....

Benzo afkick kan heel moeilijk zijn!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzo's ,antipsychotica ,antidepressiva ,kunstmatige painkillers denk aan Oxy is allemaal spul waar je ver vandaan wil blijven.
Het zijn verslavingen die serieuze impact heb op je leven als je eraf wil geraken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Dit, dus. Ik heb het 6 weken lang klinisch moeten doen en ik heb het zwaar gehad.
@Raver heeft over deze materie ook wel iets vermeld....

Benzo afkick kan heel moeilijk zijn!
Klik om te vergroten...

Soulassasins zei:
Dit is voor iedereen anders.
In mijn geval ga ik hier heel soepel doorheen ,dus ik spreek niet voor iedereen maar voor mezelf in die post.

Edit:
Als je de moeite had genomen om ook de conversatie tussen mij en @De Zandman te lezen, had je kunnen concluderen dat het een persoonlijk ervaring post is.
Klik om te vergroten...
Ik had het wel degelijk gelezen. Wil gewoon niet dat je ook per ongeluk die valkuil in trapt. Snap je 🩷
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
Ik had het wel degelijk gelezen. Wil gewoon niet dat je ook per ongeluk die valkuil in trapt. Snap je 🩷
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je bezorgdheid mijn dank is ook groot ! :redheart:
Ik heb de psychofarmaca de rug toegekeerd en heb dit jaar ontzettend moeten knokken om 5 soorten medicaties te kicken en met succes!
Xanax afbouw heb ik amper gevoeld omdat ik ze al onregelmatig nam en soms had ik er dagen bij dat ik ze gewoon niet pakte en dat was een recept van 6x0.5mg verdeeld over de dag dus ik ben cold turkey gestopt en eigenlijk zero problemen gehad.
Nu mag ik met trots zeggen dat ik alleen nog maar me broodnodige Mitrazepine nog heb en 10mg valium voor me RLS.
Cravings naar de gestopte medicatie heb ik totaal niet ,sterker nog ik haat ze.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe maf het ook klinkt ,al die afbouw en ellende heb het me meer kennis gegeven over psychofarmaca die ik als ervaringsdeskundige goed kan gebruiken.
Het geeft me duidelijk een meerwaarde om mee te werken met patiënten die ook verslaafd zijn aan deze gemene middelen.
Dus ik zie dit als een groot leermoment en verrijking van me kennis ,en daar kan ik mensen mee helpen in de verslavingszorg.
Mijn kennis van geest verruimende middelen is al groot ,door zelf in die hel te zitten als ex hero junk 30 jaar geleden.

Ik ben overigens een zorgzaam type wat ook in mijn sterrenbeeld naar boven komt.
De Maagd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Soulassasins zei:
Mijn kennis van geest verruimende middelen is al groot ,door zelf in die hel te zitten als ex hero junk 30 jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Hoe lang en hoeveel bruin heb je gebruikt?
Per dag een gram?
Dat is niet niks. Reuze knap dat je het gebruik van die zooi hebt kunnen stoppen!
Respect, man!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."