Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlanzapine kicken

Olanzapine kicken

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Nogmaals, ik vind het knap dat je met gebruiken gestopt bent, al helemaal omdat je er toch lang mee bezig bent geweest!
Dat mag echt weleens gezegd worden.
Bruin is nou eenmaal de koning van de drugs, en dan nog met sos erbij....
Nogmaals, respect!

Voor mij was het stoppen met drank en daarna benzo's ook niet makkelijk, zeker niet, maar ik denk dat stoppen met horse veel zwaarder is.
Ik heb een junk weleens horen zeggen dat het stoppen met die horse te vergelijken is met het stoppen met roken, en dat een miljoen maal versterkt.
Klik om te vergroten...
Klopt als ik nog maar ff me shot oversloeg door gebrek aan bruin lag ik binnen een uur als een foetus in elkaar gekropen van de pijn en ellende ,ik heb ook vaak met het pistool tegen het hoofd gezeten ,zelfs me moeder gevraagd om te schieten maar ze kon het niet. Dit zijn dingen die je levenslang kapot maken.
Ik voel me geprezen dat ik hier mag spreken ,was dat 30 jaar geleden ook maar zp dan had ik niet zoveel slachtoffers gemaakt met me gedeal.
11 steekwonden en 3 kogelgaten zijn getuigen van me fast life,ik had 30 jaar geleden al dood moeten zijn maar wilskracht heb me eruit getrokken en DF geeft me waar ik al lang naar zoek en dat is lotgenoten om te helpen en ook mezelf te helpen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daar heb je volkomen gelijk in!
De strijd is zwaar geweest, het leven is "anders" geworden, maar ik ben vrij!
En dat is een heerlijk gevoel.
Jammer genoeg moet ik medicijnen op doktersvoorschrift nemen.
Daar baal ik weleens van....maar ja.
De ouderdom komt met gebreken.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Voor mij was het stoppen met drank en daarna benzo's ook niet makkelijk
Klik om te vergroten...
Daarom ben jij ook een held!
Hou vol zou ik zeggen ,nuchter leven lijkt saai maar het gevoel wat je heb en het idee heb dat je heb moeten knokken voor dat vrije gevoel moet wel een gods zegen zijn bro
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Daar heb je volkomen gelijk in!
De strijd is zwaar geweest, het leven is "anders" geworden, maar ik ben vrij!
En dat is een heerlijk gevoel.
Jammer genoeg moet ik medicijnen op doktersvoorschrift nemen.
Daar baal ik weleens van....maar ja.
De ouderdom komt met gebreken.
Klik om te vergroten...
Never change a winning team !
Als je nu naar tevredenheid stabiel ben en een goede mindset heb ,haal jezelf dan ook niet uit je stabiele omgeving door iets te veranderen in je medicatie.
Pas als de tijd rijp is mag en kan je verder gaan denken en ook werkelijk uitvoeren ,want ieder pilletje is er eentje teveel!
Nu mag je met recht trots zijn bro!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je voor het compliment!
Ik voel me iedere dag trots dat ik geen drank of benzo's gebruik, en uit het casino wegblijf.
Iedere dag trots! Of beter nog: iedere avond trots.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Dank je voor het compliment!
Ik voel me iedere dag trots dat ik geen drank of benzo's gebruik, en uit het casino wegblijf.
Iedere dag trots! Of beter nog: iedere avond trots.
Klik om te vergroten...
Ja lekker he grijnzend in bed liggen met het idee dat je lichaam niets nodig heb om te slapen haha
Is wel ff wennen die nieuwe situatie ,maar vervelend neeee juist uitstekend. :)
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#7
Poeh dt is inderdaad een zware afbouw.
Zelf heb ik Olanzapine vanaf 20 mg per twee weken met 5mg afgebouwd tot 2,5 mg en dat toen gestopt.
Dat was even twee weken echt heel pittig maar daarna kon ik weer door.
Sterkte ermee!!!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo goede dag DF vrienden.
Vandaag heb ik besloten om de olanzapine af te bouwen na een ellendige afbouw van Escitalopram wat me overigens gelukt is!
Ik ben al afgebouwd van 20mg naar 2.5mg maar dit spul is een bitch.
Laten we zeggen een graadje erger dan Escitalopram waar ik ook al 10 maanden over gedaan heb om van 20 naar 0 te gaan.
Echter ben ik vastberaden om verder te gaan en van de staatsdrugs af te komen ,op paar benzo's na want dat zijn dingetjes waarvan ik vrolijk af kan kicken in 2 weken tijd dus die geven me geen kopzorgen .
Mijn vraag is ook om even mee te denken hoe ik dat mini pilletje ga hanteren ,mijn gedachte gaat uit naar 4 kwartjes ,ik weet dat het een trail and error gaat worden maar goed ik moet er doorheen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Hallo goede dag DF vrienden.
Vandaag heb ik besloten om de olanzapine af te bouwen na een ellendige afbouw van Escitalopram wat me overigens gelukt is!
Ik ben al afgebouwd van 20mg naar 2.5mg maar dit spul is een bitch.
Laten we zeggen een graadje erger dan Escitalopram waar ik ook al 10 maanden over gedaan heb om van 20 naar 0 te gaan.
Echter ben ik vastberaden om verder te gaan en van de staatsdrugs af te komen ,op paar benzo's na want dat zijn dingetjes waarvan ik vrolijk af kan kicken in 2 weken tijd dus die geven me geen kopzorgen .
Mijn vraag is ook om even mee te denken hoe ik dat mini pilletje ga hanteren ,mijn gedachte gaat uit naar 4 kwartjes ,ik weet dat het een trail and error gaat worden maar goed ik moet er doorheen.
Klik om te vergroten...
Goed bezig man.

Ik vond het ook pittig, totdat mijn psychiater zei: roep maar als je een recept wil en de afbouw regel je zelf maar.

Ieniemienie pilletjes. Maar met een scherp scheermes en een snijplankje zijn ze wel in 4en te krijgen. Ik vermoed dat je wel ervaring hebt met een scheermesje :wink:

Hoe ik het een jaar of twee heb gedaan:

pilletje door midden. Mislukt het en heb ik 1 groot deel en een klein deel: weg ermee, en opnieuw proberen. De heflt weer door de helft. En als je een fatsoenlijke 3/4 hebt: nemen.

Je zult je wel wat wankel voelen en slecht slapen. Hoort erbij. Ga door met 3/4 totdat je voor jouw doen een redelijke nacht hebt. Voor mij was dat 6 á 7 uur. Slaap je een paar dagen tot een week goed genoeg dan ga je naar 1/2. En volgens hetzelfde principe naar 1/4. En daarna volgens hetzelfde principe naar om de dag. Daarna 1 keer in de 3 dagen. En als je er klaar voor bent stop je een week. En gaat dat goed dan nog een week niks, en voor je het door hebt kun je weer leven zonder Olanzapine.

Slow & Steady wins the race. Onthoud dat maar. Stel jezelf geen deadline, en laat je leiden door hoe je je voelt en hoe je slaapt. En maak geen beslissingen nadat je een dag goed slaapt maar kijk het een paar dagen tot een week aan.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Goed bezig man.

Ik vond het ook pittig, totdat mijn psychiater zei: roep maar als je een recept wil en de afbouw regel je zelf maar.

Ieniemienie pilletjes. Maar met een scherp scheermes en een snijplankje zijn ze wel in 4en te krijgen. Ik vermoed dat je wel ervaring hebt met een scheermesje :wink:

Hoe ik het een jaar of twee heb gedaan:

pilletje door midden. Mislukt het en heb ik 1 groot deel en een klein deel: weg ermee, en opnieuw proberen. De heflt weer door de helft. En als je een fatsoenlijke 3/4 hebt: nemen.

Je zult je wel wat wankel voelen en slecht slapen. Hoort erbij. Ga door met 3/4 totdat je voor jouw doen een redelijke nacht hebt. Voor mij was dat 6 á 7 uur. Slaap je een paar dagen tot een week goed genoeg dan ga je naar 1/2. En volgens hetzelfde principe naar 1/4. En daarna volgens hetzelfde principe naar om de dag. Daarna 1 keer in de 3 dagen. En als je er klaar voor bent stop je een week. En gaat dat goed dan nog een week niks, en voor je het door hebt kun je weer leven zonder Olanzapine.

Slow & Steady wins the race. Onthoud dat maar. Stel jezelf geen deadline, en laat je leiden door hoe je je voelt en hoe je slaapt. En maak geen beslissingen nadat je een dag goed slaapt maar kijk het een paar dagen tot een week aan.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je reply ,ik ken inmiddels helaas al de klapjes van de zweep dus ik ga me schrap zetten voor een weekje stuiteren.
Het is echt ongekend hoe verslaafd je raakt aan dit spul ,het vraagt niet naar meer maar als je een dosis vergeet dan breekt de pleuris uit.
En dan die zogezegde behandelaars ,ze snappen het gewoon niet hoe dit soort spul precies werkt en wat het doet met je lichaam en geest en ja dan het verhaal met afbouwen waar ze blijkbaar niets van willen weten.
Hun denken in stripjes per week wat ze kunnen verkopen/dealen aan mensen die in de shit zitten.
Zelfde verhaal met Oxycodon ,je volstoppen na een ct scan ,hey ik ben ex dope verslaafd he en daar ging ik weer op me bek in 2017 na 30 jaar onthouding aan zware opiaten shotten.
Ik wilde stoppen maar gaven ook een niet thuis ,dus ik heb zelf een behandeltraject uitgetrokken samen met me huisarts van wat ik nodig heb en hoeveel ,maf om een dokter te leren hoe je in 3 dagen clean kan zijn.
Nu behandel ik ook verslaafden in woonvoorzieningen SDW hier ,ik praat vooral met ze uit de ogen van een junk of dealer als ervaringsdeskundige.
Dat is iets heel anders dan praten tegen een dokter die er geen reet van snapt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soulassasins zei:
Dank je voor je reply ,ik ken inmiddels helaas al de klapjes van de zweep dus ik ga me schrap zetten voor een weekje stuiteren.
Het is echt ongekend hoe verslaafd je raakt aan dit spul ,het vraagt niet naar meer maar als je een dosis vergeet dan breekt de pleuris uit.
En dan die zogezegde behandelaars ,ze snappen het gewoon niet hoe dit soort spul precies werkt en wat het doet met je lichaam en geest en ja dan het verhaal met afbouwen waar ze blijkbaar niets van willen weten.
Hun denken in stripjes per week wat ze kunnen verkopen/dealen aan mensen die in de shit zitten.
Zelfde verhaal met Oxycodon ,je volstoppen na een ct scan ,hey ik ben ex dope verslaafd he en daar ging ik weer op me bek in 2017 na 30 jaar onthouding aan zware opiaten shotten.
Ik wilde stoppen maar gaven ook een niet thuis ,dus ik heb zelf een behandeltraject uitgetrokken samen met me huisarts van wat ik nodig heb en hoeveel ,maf om een dokter te leren hoe je in 3 dagen clean kan zijn.
Nu behandel ik ook verslaafden in woonvoorzieningen SDW hier ,ik praat vooral met ze uit de ogen van een junk of dealer als ervaringsdeskundige.
Dat is iets heel anders dan praten tegen een dokter die er geen reet van snapt.
Klik om te vergroten...
Ja joh. Psychiaters zouden het eerst zelf maar eens moeten nemen voordat ze het mogen voorschrijven. Ik heb ook ooit een laconieke gehad. Gelukkig is de jongere garde meestal wel beter op de hoogte van afbouwen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
Alsof we het over de duivel hebben.
De behandelaar laat me mooi zitten ,ik vraag om advies en hij belt niet eens..
Klik om te vergroten...
Bel hem / haar zelf ff dan.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Bel hem / haar zelf ff dan.
Klik om te vergroten...
Ja ik bel al sinds maandag snapte ,wat een zak maar ik heb hem al meerdere keren ontmoet op dit laconiek gedrag en dat was niet fijn
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Soulassasins zei:
Ja ik bel al sinds maandag snapte ,wat een zak maar ik heb hem al meerdere keren ontmoet op dit laconiek gedrag en dat was niet fijn
Klik om te vergroten...
Heeft de zorginstelling een noodnummer? Bel je dat toch.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#15
Olanzapine zat ik op 30mg

Dik geworden erdoor zo 30 kilo erbij man man man drama. Zelf ben ik om deze reden overgestapt naar amisulpride wat minder heftig spul. Afbouwen van stapjes van 100mg start binnekort. Olanzapine in hogete doseringen doe je in stapjes van 5 of 2.5 mg wat meer voordehand liggend is. Ik zou inderdaad als je bijna bij 0 zit ineens heel weinig eraf halen. Door 4re ofzo met medicijn snijder
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Olanzapine zat ik op 30mg

Dik geworden erdoor zo 30 kilo erbij man man man drama. Zelf ben ik om deze reden overgestapt naar amisulpride wat minder heftig spul. Afbouwen van stapjes van 100mg start binnekort. Olanzapine in hogete doseringen doe je in stapjes van 5 of 2.5 mg wat meer voordehand liggend is. Ik zou inderdaad als je bijna bij 0 zit ineens heel weinig eraf halen. Door 4re ofzo met medicijn snijder
Klik om te vergroten...
30mg is 10mg boven het maximum ,welke debiel heb dit voorgeschreven ?
Verder wel heel veel succes met het afbouwen van deze staatdrug !
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
30mg is 10mg boven het maximum ,welke debiel heb dit voorgeschreven ?
Verder wel heel veel succes met het afbouwen van deze staatdrug !
Klik om te vergroten...
Ik ben onder behandeling bij het GGZ.
Goede zorg hoor. Je zegt dat 20mg het max is maar in praktijk blijkt dat in sommige gevallen niet zo te zijn. Er bestaan gegronde redenen om meer te geven terwijl dit niet voor de meeste gevallen voordehand liggend is. Sterker nog, in Amerika geven ze soms zelfs 40mg ! Typisch Amerika, i k now :tongueout: . Maar nee je hebt soort van gelijk, maar moet e erlijk zeggen dat ik er zelf eerlijk gezegd wel baat bij had om 30 te nemen. Olanzapine heeft mij goed geholpen ! Het is en blijft natuurlijk een drug, dat is waar. Ik zeg altijd gelukkig maar dat wij niet in china geboren waren...dan had ons leven er heel anders uitgezien
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zit nu weer aan de olanzapine, maar in het verleden was ik ermee gestopt. Sliep slecht, was sneller overprikkeld en mijn gevoelsleven was weer helemaal terug. Neem veel rust, overprikkeld jezelf niet teveel met tv's en muziek en probeer te mediteren. Je moet hier even doorheen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Heeft de zorginstelling een noodnummer? Bel je dat toch.
Klik om te vergroten...
Ik heb toen een crisis lijn gebeld toen meneer besloot om me totaal niets uit te schrijven,een meerdere heb toen ook adequaat gehandeld en direct al me medicatie te geven.
Dit is nu te persoonlijk geworden aangezien hij me vraag negeert en dus niet beld
Na 3 weken wachten is dit mijn conclusie.
Inmiddels is de olanzapine eraf weer in mun eentje weer aangeklooit
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Na een tijdje hebben we contact nu maar nu het volgende ,ik zal zijn emailtje aan mij ff plakken.

Hoi Jurgen, heb ik je al gezegd dat ik ga stoppen met mijn werkzaamheden voor ggzwnb? Zoniet bij deze. Min contract zit erop. Deze week is de laatste week dat ik hier ben. Recepten zijn vooruitgestuurd. In januari komen twee nieuwe collega’s (psychiaters) voor mij in de plaatst.

Veel succes met het afbouwen van j medicatie. Een god streven denk ik.

Ik zie die lul nu als mens!, door die paar simpele woorden in de laatste zin.
Hij erkent hierbij me strijd tegen de medicatie en waar ik voor sta ,jammer dat er nu in mijn stad geen 1 behandelaar meer is tot januari minimaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."