Re: Benzodiazepinen algemene informatie
Heb de lijst met benzo's eens goed een update gegeven, zijn er (schrikbarend) veel..
Heb de lijst met benzo's eens goed een update gegeven, zijn er (schrikbarend) veel..
Jixx zei:Wooow! Ik wist niet dat er zoveel verschillende benzodiazepines zijn. Ik kende er wel een aantal, maar zoveel wist ik echt niet. Allemaal binnen Nederland verkrijgbaar?
Net zoals de andere benzodiazepinen heeft de stof de volgende werkingen:
- vermindering van angst (anxiolyticum)
- vermindering van spanning
- maakt slaperig
- kalmerend effect
- spierontspannend (gevaar voor vallen bij bejaarden)
MeejheM zei:zelf moet ik ook eens stoppen met die zooi. ik zit nu op de minimale dosis(qua tabletten), maar het laatste zetje heb ik nog nodig.
MeejheM zei:Goed bezig!
ik denk dat het niet alleen morgen, maar ook elke dag daarna beter zal gaan. zelf moet ik ook eens stoppen met die zooi. ik zit nu op de minimale dosis(qua tabletten), maar het laatste zetje heb ik nog nodig.
Succes in elk geval.
MeejheM zei:Je weet zelf al een hoop, de rest zou ik zelf aa een arts vragen.
een beetje een kutantwoord, maar met benzo's is het belangrijk dat je gebruik in elk geval in beeld is bij je behandelend arts.
Tijdloos zei:MeejheM zei:Je weet zelf al een hoop, de rest zou ik zelf aa een arts vragen.
een beetje een kutantwoord, maar met benzo's is het belangrijk dat je gebruik in elk geval in beeld is bij je behandelend arts.
+1
En een antwoord kan flurazepam iets zijn ?
Laat je arts het wel weten ja. Mocht je ooit in een ziekenhuis terecht komen krijg je het naar hun wens. Anders weten ze ook niks om te helpen.
Beetje kutantwoord net als hierboven.
Zeg gewoon dat je een lang werkende bzd nodig hebt zoals flurazepam e.d
Vergis je niet met flunitrazepam die is kort.
Flunitrazepam is, ondanks zijn lange eliminatiehalfwaardetijd, toch te beschouwen als een kortwerkend hypnoticum. Omdat het verdelingsvolume van flunitrazepam zo groot is, wordt de werkingsduur niet meer door eliminatie bepaald maar door de distributie over de weefsels (distributiehalfwaardetijd is 3 uur).
Succes man!
Vergis je niet met flunitrazepam die is kort.
Flunitrazepam is, ondanks zijn lange eliminatiehalfwaardetijd, toch te beschouwen als een kortwerkend hypnoticum. Omdat het verdelingsvolume van flunitrazepam zo groot is, wordt de werkingsduur niet meer door eliminatie bepaald maar door de distributie over de weefsels (distributiehalfwaardetijd is 3 uur).
Succes man!
Tijdloos zei:Beterschap man , en geen idee of het toeval is maar flurazepam is de winnaar met halfwaardetijd. 40-250 uur na 1tablet. Dagelijks bouwd dit enorm op. Daarom svp medicatietrouw blijven en van je arts.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Bij mij werkt 1 capsule (30mg) 1,5 dag soms twee maar was drank in het spel.
Best wishes

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."