Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs GHB wel gevaarlijk (onder die voorwaarden)

Is GHB wel gevaarlijk (onder die voorwaarden)

19 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SkylineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel mensen weten heel weinig over GHB af.
Dat is volgens mij de enige reden dat GHB potentieel gevaarlijk is.

GHB is ONGEVAARLIJK onder enkele voorwaarden:
-Je combineert NIET met alcohol
-Je weet precies wat de concentratie in je flesje is, en;
-Je weet hoeveel je lichaam aankan (en dus je beting met lage doseringen)
(je bent er niet allergisch voor)
(en je drinkt niet ontzettend veel water)
En welke dosering veel of weinig is, kun je op talloze sites op internet vinden.

Als iemand vind dat GHB nog steeds gevaarlijk is, ook als je je aan die regels houd, maak mij aub wijzer :wave:
E
ExortLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik geef je overal gelijk in. Behalve 1 ding, de doseringen heb ik nog nooit op i-net in ml zien staan, kan ook niet want je weet nooit hoe sterk et meestal is in vloeibare vorm. De meeste doseringen op i-net zijn in grammen gegeven dus poedervorm, wat het minst voorkomt in Nederland, iig minder als vloeibare vorm.
S
SkylineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jah idd, uiteindelijk moet je scheikundige formules beheersen voor je weet wat de goede dosering is
of oefenen met kleine hoeveelheden hoeveel je aankan ofzo?
ik weet het eigenlijk ook niet echt... volgens mij weet niemand het
s
speedygirlLid
01-01-2024, 00:00
#4
van ghb weet ik ni zo heel veel, alleen heb ik me laten vertellen dat het heel moeilijk te doseren is en je makkelijk overdosis kan hebbe :confused:
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
speedygirl zei:
van ghb weet ik ni zo heel veel, alleen heb ik me laten vertellen dat het heel moeilijk te doseren is en je makkelijk overdosis kan hebbe :confused:
Klik om te vergroten...
Dat klopt, vandaar het derde punt van de topicstarter, dus dat je goed weet wat je lichaam aankan, maar dit blijft een moeilijke zaak. Het hangt ook een beetje samen met het eerste punt: je kunt onmogelijk goed doseren als je onder invloed bent van alcohol. Maar wat wordt er verstaan onder "gevaarlijk", dat je er niet direct aan doodgaat :wink:? Elke drug heeft negatieve gevolgen, maar de gebruikers verwaarlozen ze in veel gevallen...
A
AbstruseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik en mn vrienden zijn vroeger regelmatig in contact gekomen met GHB en ik moet zeggen dat ik nog nooit iemand met schuimbek ofzo heb gezien. En nochtans waren we jong, onbezonnen en hebben we overdreven :flushed:
Ikzelf heb nooit meer dan 2 potjes per avond genomen en heb nooit negatieve effecten ondervonden. Een kameraad van mij daarentegen had er op een avond 4 (!) binnen, hij had overdreven koude rillingen en zweette heel fel maar kon voor de rest "normaal" doen (voor iemand met 4 potjes in zn kraag). Dat is het enige en naar mijn weten was het geen slechte GHB (ik heb ooit gehoord: hoe witter de slijmachtige vloeistof hoe beter enjah, di zag toch wel redelijk wit :) )
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
en het is niet dat je de volgende dag nog eerder van stemming veranderd? Dat hoorde ik van een teamgenootje van me namelijk. Het ene moment was ie vrolijk en dan voelde die zich weer kut.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maat van mij had kei veel gezopen en toen gepakt, maar hij heeft het ook overleeft hij werd er wel super lam van natuurlijk dus is hij maar gaan slapen we hebben hem beetj ein de gaten gehouden terwijl die sliep en verder is het goed gekomen met hem, niks last, meestal ga je gewoon kotsen als je te veel pakt en zal je je heel moe voelen, dus ff wat red bull achterover slaan :grin:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drazzic zei:
Maat van mij had kei veel gezopen en toen gepakt, maar hij heeft het ook overleeft hij werd er wel super lam van natuurlijk dus is hij maar gaan slapen we hebben hem beetj ein de gaten gehouden terwijl die sliep en verder is het goed gekomen met hem, niks last, meestal ga je gewoon kotsen als je te veel pakt en zal je je heel moe voelen, dus ff wat red bull achterover slaan :grin:
Klik om te vergroten...

Wat jij nu zegt is dus echt heel erg dom en onverantwoord. Die vriend van je kan voortaan maar beter uitkijken, zelfs met red bull erbij ga je nog hartstikke dood van de combinatie alcohol + GHB.

Hier moet je serieus mee uitkijken. Dit soort mensen geven de verantwoordelijke drugsgebruikers een slecht imago.. Zonde :(.
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Drazzic zei:
Maat van mij had kei veel gezopen en toen gepakt, maar hij heeft het ook overleeft hij werd er wel super lam van natuurlijk dus is hij maar gaan slapen we hebben hem beetj ein de gaten gehouden terwijl die sliep en verder is het goed gekomen met hem, niks last, meestal ga je gewoon kotsen als je te veel pakt en zal je je heel moe voelen, dus ff wat red bull achterover slaan :grin:
Klik om te vergroten...

Wat jij nu zegt is dus echt heel erg dom en onverantwoord. Die vriend van je kan voortaan maar beter uitkijken, zelfs met red bull erbij ga je nog hartstikke dood van de combinatie alcohol + GHB.

Hier moet je serieus mee uitkijken. Dit soort mensen geven de verantwoordelijke drugsgebruikers een slecht imago.. Zonde :(.
Klik om te vergroten...

Geloof me ik ben absoluut geen verantwoordelijke drugsgebruiker. En ik weet heel goed dat de combi alcohol + ghb heel gevaarlijk is en dat je het natuurlijk nooit moet doen. Ik wou alleen vertellen hoe het met mijn maat is gegaan.
Als je te veel pakt ga je vaak kotsen en wordt je lam, ik zet er niet voor niks een smiley achter tuurlijk heeft red-bull daar geen merkbaar effect op. Als je erg lam wordt ben je al te ver en moet je uitkijken.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
GHB blijft hoe dan ook 'n gevaarlijke drug, juist omdat (zoals eerder gezegd) de dosering heel moeilijk te bepalen is. Ook kan het voorkomen dat je al zo wazig bent dat je ff niet meer weet waar je mee bezig bent en toch blijft bijpakken. Ook dit is mij, meerdere malen, overkomen. Na 2x out te zijn geweest en 1x op straat 500 m van de disco af ben gevonden (terwijl ik met mijn handen in mijn gezicht sloeg) (nu wel grappig), heb ik ondertussen mijn lesje wel geleerd.
Ik zeg niet dat ik 't nooit meer zal gebruiken (ons kent ons), maar in 't wekelijkse stap leven of feestjes zul je 't me niet meer zien pakken...
L
L-MackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb gisteren ook voor de eerste keer GHB gedronken. Ik heb een goede slok gedaan van een flesje cola waar behoorlijk wat in zat. IK had al 2 xtc-pillen gepakt die waren nog aan het werken. En toen begon de GHB te werken, ik moest oppeens heel zwaar ademen alsof ik een lucht tekort had ben toen ff naar buiten gegaan. Daar is het een beetje beter geworden maar ik had het echt warm in men borst. Voor de rest was ik aan het flashen in mijn kopie maar niet lichamelijk. Ik was dus niet opgepepd. Het was leuk om te proberen maar ik hou het toch maar bij mijn xtc-pilletjes. GHB gaf me maar een raar gevoeltje.
w
weirdbarbieLid
01-01-2024, 00:00
#13
heei.
ghb is gevaarlijk..maar je lichaam kan veel ghb aan. je zou het niet zeggen, begin met 5 ml... ik ben al goed leip na een halve candy maar 5 ml ghb is redelijk te doen...goede vriend van mij weet precies hoeveel je moet dosereren met je lichaamsgewicht..ik zal hem wel eens vragen.. 1x gehad was super leuk in de stad 5 ml en toen nog us 3ml . het jammere is dat het maar 2/3 uur werkt..het betere is dat je je daarna gewoon super chill en actief voelt. nix kater nix brak nix depri..
maar pas op!
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#14
Skyline zei:
Veel mensen weten heel weinig over GHB af.
Dat is volgens mij de enige reden dat GHB potentieel gevaarlijk is.

GHB is ONGEVAARLIJK onder enkele voorwaarden:
-Je combineert NIET met alcohol
-Je weet precies wat de concentratie in je flesje is, en;
-Je weet hoeveel je lichaam aankan (en dus je beting met lage doseringen)
(je bent er niet allergisch voor)
(en je drinkt niet ontzettend veel water)
En welke dosering veel of weinig is, kun je op talloze sites op internet vinden.

Als iemand vind dat GHB nog steeds gevaarlijk is, ook als je je aan die regels houd, maak mij aub wijzer :wave:
Klik om te vergroten...

de zin "je weet hoeveel je lichaam aankan" vind ik een beetje vreemd. als je het voor het eerst doet weet je dat niet en de dosis is voor iedereen verschillend.

en wat bedoel je met niet teveel water drinken? als ik drugs opheb drink ik liters water. waarom is dat slecht?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#15
weirdbarbie zei:
heei.
ghb is gevaarlijk..maar je lichaam kan veel ghb aan. je zou het niet zeggen, begin met 5 ml... ik ben al goed leip na een halve candy maar 5 ml ghb is redelijk te doen...goede vriend van mij weet precies hoeveel je moet dosereren met je lichaamsgewicht..ik zal hem wel eens vragen.. 1x gehad was super leuk in de stad 5 ml en toen nog us 3ml . het jammere is dat het maar 2/3 uur werkt..het betere is dat je je daarna gewoon super chill en actief voelt. nix kater nix brak nix depri..
maar pas op!
Klik om te vergroten...

Dat mag dan wel zo zijn, maar helaas kun je GHB niet afmeten in ml, omdat pure GHB in peodervorm is. Alleen lossen wij het voor het gemak op. Mss is die van jouw met 5 ml wel zodanig verdund, dat als je het ooit nog eens pakt, van een ander, je een veel hogere dosis kunt innemen dan verwacht. Dáár zit nu juist dat gevaar in
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens mij is dat ook erg gezond :) Water doet wonderen.

Naarja werd GHB niet omgezet in h20 ? Heeft het daar niet iets mee te maken?
p
p4r4n01dLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb vorig weekend bijna flugel flesje GHB opgemaakt (20 ML)

heb er ook fuckin veel bij gezopen en coke gebruikt ...
werd er wel fucking lam van .. maar heb niet echt t gevoel gehad dat ik nu op t randje zat van wat ik kon hebben .....

dus persoonlijk drink ik er lekker op los als ik ghb ga gebruiken ...
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
p4r4n01d zei:
heb vorig weekend bijna flugel flesje GHB opgemaakt (20 ML)

heb er ook fuckin veel bij gezopen en coke gebruikt ...
werd er wel fucking lam van .. maar heb niet echt t gevoel gehad dat ik nu op t randje zat van wat ik kon hebben .....

dus persoonlijk drink ik er lekker op los als ik ghb ga gebruiken ...
Klik om te vergroten...

Ah kom op man, WORD NOU EENS WAKKER. Of, met alle respect hoor, liever niet meer. Door mensen als jij krijgen drugs zo'n ontzettend slechte naam, omdat je er gewoon stug bij drinkt.

ARGH. :angry:
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#19
heidrun zei:
en wat bedoel je met niet teveel water drinken? als ik drugs opheb drink ik liters water. waarom is dat slecht?
Klik om te vergroten...
bij xtc schijnt het gevaarlijk te zijn om heelveel water te drinken omdat je lichaam vocht dan moeilijker kan afvoeren, en dat kan dan op de één of andere manier in je hersenen terechtkomen..
Heb er nognooit van gehoord dat dat gevaar ook bij ghb aanwezig is..
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#20
idd bij xtc is dat zo, 1 of 2 glazen per uur is de dosis dan.. het heeft ook iets te maken met zout ofzo.. zoute dingen eten zijn ook goed onder xtc, alleen kunne de meeste dit niet.. ik wel :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."