Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswordt GBL in water afgebroken ?

wordt GBL in water afgebroken ?

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#1
kwezel zei:
je lichaam hoeft GBL niet af te breken.

GBL krijgt een OH groep in het lichaam, dan heb je GHB dat weer afgebroken word in water en CO2.

maar dat maakt voor het nuttigen ervan niet zoveel verschil.. zou het sowieso bij GHB houden, is goedkoper en veel minder schadelijk.
Klik om te vergroten...

ghb is niet goedkoper hoor dat kan natuurlijk niet als je gbl+gootsteenontstopper doet,maar ik bedoelde eigenlijk.

een flugel met GBL + water dat heb ik nu staan en wordt GBL dan afgebroken (dus neemt het in sterkte af als ik het in het water laat staan?
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
1. kan geen kwaad

2.

Als je GBL met NaOH (gootsteenontstopper) laat reageren

C4H6O2 (GBL) + NaOH --> C4H7O3Na

Nu heb je H te weinig en een Na teveel.
Daarom laat je het met HCl (zoutzuur) reageren:

C4H7O3Na + HCl --> C4H8O3 (GHB) + NaCl

NaCl is gewoon keukenzout

Dus, de gootsteenontstopper drink je niet op !!! ghb is beter dan gbl
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#3
mmn zei:
kwezel zei:
je lichaam hoeft GBL niet af te breken.

GBL krijgt een OH groep in het lichaam, dan heb je GHB dat weer afgebroken word in water en CO2.

maar dat maakt voor het nuttigen ervan niet zoveel verschil.. zou het sowieso bij GHB houden, is goedkoper en veel minder schadelijk.
Klik om te vergroten...

ghb is niet goedkoper hoor dat kan natuurlijk niet als je gbl+gootsteenontstopper doet,maar ik bedoelde eigenlijk.

een flugel met GBL + water dat heb ik nu staan en wordt GBL dan afgebroken (dus neemt het in sterkte af als ik het in het water laat staan?
Klik om te vergroten...
waarom zou je het in water bewaren? laat het gewoon GBL tot je het wil drinken, gooi dan een halve coladop vol + watcola ofzo..

maar ik blijf erbij...drink gewoon ghb. werkt beter en het is minder schadelijk.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#4
kwezel zei:
mmn zei:
kwezel zei:
je lichaam hoeft GBL niet af te breken.

GBL krijgt een OH groep in het lichaam, dan heb je GHB dat weer afgebroken word in water en CO2.

maar dat maakt voor het nuttigen ervan niet zoveel verschil.. zou het sowieso bij GHB houden, is goedkoper en veel minder schadelijk.
Klik om te vergroten...

ghb is niet goedkoper hoor dat kan natuurlijk niet als je gbl+gootsteenontstopper doet,maar ik bedoelde eigenlijk.

een flugel met GBL + water dat heb ik nu staan en wordt GBL dan afgebroken (dus neemt het in sterkte af als ik het in het water laat staan?
Klik om te vergroten...
waarom zou je het in water bewaren? laat het gewoon GBL tot je het wil drinken, gooi dan een halve coladop vol + watcola ofzo..

maar ik blijf erbij...drink gewoon ghb. werkt beter en het is minder schadelijk.
Klik om te vergroten...


vermengen met water gebeurt vaker, makkelijker te doseren en ghb werkt niet beter. Werkt net zo goed, schadelijker is het wel, dan wel alleen bij veel gebruik. Bij gebruik van GBL blijven namelijk stoffen achter in het lichaam, dat bij meer gebruik zich opspaart

dat je eht maar even weet :wink:
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#5
oke.. nouja ik heb eenmalig gbl gebruikt en ik vond 2 x 2,5 ml toch echt niet zo heftig als bijvoorbeeld 2 x 4 ml ghb :mrgreen:

maar dat kan ook persoonlijk zijn natuurlijk. ik vind ghb wel wat lekkerder inwerken ook..
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#6
kwezel zei:
oke.. nouja ik heb eenmalig gbl gebruikt en ik vond 2 x 2,5 ml toch echt niet zo heftig als bijvoorbeeld 2 x 4 ml ghb :mrgreen:

maar dat kan ook persoonlijk zijn natuurlijk. ik vind ghb wel wat lekkerder inwerken ook..
Klik om te vergroten...

GHB is veleeeeee beter dan gbl vind ik ook persoonlijk
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#7
vond ik ook, tot ik eergisteren in een epileptische insult terecht kwam thuis. mijn adem stokte, ik begon te trillen en liep blauw aan.. (dit allemaal buiten bewustzijn) gelukkig was mijn zusje er op tijd bij, anders had ik dit niet meer kunnen typen waarschijnlijk.

ben de ghb wel afgeleerd, het is verleidelijk spul en je grenzen vervagen er nogal van.. ik heb altijd gezegd dat het wel meevalt dat spul, maar ik heb nu uit 1e hand kunnen merken dat het wel degelijk gevaarlijke troep is.

nu nergens last meer van behalve mijn tong, die heeft het tijdens die aanval nogal moeten ontgelden. verder wel heel erg geschrokken natuurlijk.

pas ermee op!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
kwezel zei:
vond ik ook, tot ik eergisteren in een epileptische insult terecht kwam thuis. mijn adem stokte, ik begon te trillen en liep blauw aan.. (dit allemaal buiten bewustzijn) gelukkig was mijn zusje er op tijd bij, anders had ik dit niet meer kunnen typen waarschijnlijk.

ben de ghb wel afgeleerd, het is verleidelijk spul en je grenzen vervagen er nogal van.. ik heb altijd gezegd dat het wel meevalt dat spul, maar ik heb nu uit 1e hand kunnen merken dat het wel degelijk gevaarlijke troep is.

nu nergens last meer van behalve mijn tong, die heeft het tijdens die aanval nogal moeten ontgelden. verder wel heel erg geschrokken natuurlijk.

pas ermee op!
Klik om te vergroten...

....... hoe kwam het? Teveel genomen, ik begrijp je verhaal niet echt goed.
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik had idd wel een dopje of 2 teveel op. mede omdat ik al een nacht bezig was en er bijna niks meer van voelde. een paar keer te kort op elkaar een dosis genomen en toen zat er ff iets teveel in mijn bloed.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeg maar tegen je zus dat ze zwaar kan overdrijven
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flugeltje zei:
Zeg maar tegen je zus dat ze zwaar kan overdrijven
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je?

ik (en mn zusje) weet het verschil wel tussen 'gewoon' nokkie gaan of een epileptische aanval krijgen omdat je hersenen het gewoon niet meer aankunnen.. dokter zei ook: hij had dr geen 10 minuten meer moeten liggen, dan was de ambulance niet meer nodig geweest. (aangezien mijn ademhaling ook stokte en ik blauw aanliep, noem je dat dan overdrijven?) mijn zussie zit nu geloof ik nog te trillen..

iedereen moet zelf weten hoe hij/zij er tegenaan kijkt, ik geef alleen informatie. ik dacht namelijk ook dat niks me wat kon maken als ik G op had.
B
BROWSERLid
01-01-2024, 00:00
#12
mmn zei:
ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je GBL in water doet dat het dan afgebroken wordt klopt dit ?
of las ik het nou verkeerd en wordt GBL in je lichaam afgebroken in water>?
want ik heb namelijk een flugel met 50% water en 50% GBL om het beter te doseren
Klik om te vergroten...

KLOPT!!

water breekt GBL af in ongeveer 3 dagen.

overigens die ik het ook, gbl verdunnen met water.
maar dat flugeltje gaat die dag dan ook op :mrgreen:
k
knurftLid
01-01-2024, 00:00
#13
space scientist zei:
Werkt net zo goed, schadelijker is het wel, dan wel alleen bij veel gebruik. Bij gebruik van GBL blijven namelijk stoffen achter in het lichaam, dat bij meer gebruik zich opspaart
dat je eht maar even weet :wink:
Klik om te vergroten...
Wat voor stoffen? Doel je op zware metalen? Deze kunnen ook in slecht gebrouwde ghb zitten.
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#14
kwezel zei:
Flugeltje zei:
Zeg maar tegen je zus dat ze zwaar kan overdrijven
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je?

ik (en mn zusje) weet het verschil wel tussen 'gewoon' nokkie gaan of een epileptische aanval krijgen omdat je hersenen het gewoon niet meer aankunnen.. dokter zei ook: hij had dr geen 10 minuten meer moeten liggen, dan was de ambulance niet meer nodig geweest. (aangezien mijn ademhaling ook stokte en ik blauw aanliep, noem je dat dan overdrijven?) mijn zussie zit nu geloof ik nog te trillen..

iedereen moet zelf weten hoe hij/zij er tegenaan kijkt, ik geef alleen informatie. ik dacht namelijk ook dat niks me wat kon maken als ik G op had.
Klik om te vergroten...
flugeltje, wat bedoelde je nu helemaal met overdrijven? aangezien ik serieus bijna de pijp uit was.

sinds die tijd geen ghb meer aangeraakt trouwens. opzich wel weer een keer zin in binnenkort, maar ik pas vortaan wel op als de tolerantie na een nachtje in gaat kicken.. dan is het gewoon weer stoppen voor deze jongen. :wink:
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#15
kwezel zei:
kwezel zei:
Flugeltje zei:
Zeg maar tegen je zus dat ze zwaar kan overdrijven
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je?

ik (en mn zusje) weet het verschil wel tussen 'gewoon' nokkie gaan of een epileptische aanval krijgen omdat je hersenen het gewoon niet meer aankunnen.. dokter zei ook: hij had dr geen 10 minuten meer moeten liggen, dan was de ambulance niet meer nodig geweest. (aangezien mijn ademhaling ook stokte en ik blauw aanliep, noem je dat dan overdrijven?) mijn zussie zit nu geloof ik nog te trillen..

iedereen moet zelf weten hoe hij/zij er tegenaan kijkt, ik geef alleen informatie. ik dacht namelijk ook dat niks me wat kon maken als ik G op had.
Klik om te vergroten...
flugeltje, wat bedoelde je nu helemaal met overdrijven? aangezien ik serieus bijna de pijp uit was.

sinds die tijd geen ghb meer aangeraakt trouwens. opzich wel weer een keer zin in binnenkort, maar ik pas vortaan wel op als de tolerantie na een nachtje in gaat kicken.. dan is het gewoon weer stoppen voor deze jongen. :wink:
Klik om te vergroten...

Het lijkt erop alsof flugeltje de G probeerd te verdedigen. Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat je een epileptische aanval hebt gehad door de G. GHB werkt namelijk op de neurotransmitter GABA en indirect ook op Glutamaat. Een onbalans tussen deze twee kan de oorzaak zijn van een epileptische aanval.

Groeten,

Action_man
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
action_man zei:
kwezel zei:
kwezel zei:
Flugeltje zei:
Zeg maar tegen je zus dat ze zwaar kan overdrijven
Klik om te vergroten...
hoe bedoel je?

ik (en mn zusje) weet het verschil wel tussen 'gewoon' nokkie gaan of een epileptische aanval krijgen omdat je hersenen het gewoon niet meer aankunnen.. dokter zei ook: hij had dr geen 10 minuten meer moeten liggen, dan was de ambulance niet meer nodig geweest. (aangezien mijn ademhaling ook stokte en ik blauw aanliep, noem je dat dan overdrijven?) mijn zussie zit nu geloof ik nog te trillen..

iedereen moet zelf weten hoe hij/zij er tegenaan kijkt, ik geef alleen informatie. ik dacht namelijk ook dat niks me wat kon maken als ik G op had.
Klik om te vergroten...
flugeltje, wat bedoelde je nu helemaal met overdrijven? aangezien ik serieus bijna de pijp uit was.

sinds die tijd geen ghb meer aangeraakt trouwens. opzich wel weer een keer zin in binnenkort, maar ik pas vortaan wel op als de tolerantie na een nachtje in gaat kicken.. dan is het gewoon weer stoppen voor deze jongen. :wink:
Klik om te vergroten...

Het lijkt erop alsof flugeltje de G probeerd te verdedigen. Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat je een epileptische aanval hebt gehad door de G. GHB werkt namelijk op de neurotransmitter GABA en indirect ook op Glutamaat. Een onbalans tussen deze twee kan de oorzaak zijn van een epileptische aanval.

Groeten,

Action_man
Klik om te vergroten...




Van elke drugs kun je een epileptische aanval krijgen...
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van elke drugs kun je een epileptische aanval krijgen...
Klik om te vergroten...
jongen, ik heb zo'n beetje alles gebruikt toen ik vroeger aan het housen was en dit heb ik nog nooit meegemaakt van welke drug dan ook. en om nu te zeggen dat ik altijd verstandig met drugs om ben gegaan vroeger? nou nee, niet echt.

met ghb heb ik al zovaak nokkie gelegen dat ik niet eens meer in de gaten had dat het ook wel eens gevaarlijk kon zijn. ik heb dat nu meegemaakt en ben blij dat ik geen hartstilstand heb gehad.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
kwezel zei:
Van elke drugs kun je een epileptische aanval krijgen...
Klik om te vergroten...
jongen, ik heb zo'n beetje alles gebruikt toen ik vroeger aan het housen was en dit heb ik nog nooit meegemaakt van welke drug dan ook. en om nu te zeggen dat ik altijd verstandig met drugs om ben gegaan vroeger? nou nee, niet echt.

met ghb heb ik al zovaak nokkie gelegen dat ik niet eens meer in de gaten had dat het ook wel eens gevaarlijk kon zijn. ik heb dat nu meegemaakt en ben blij dat ik geen hartstilstand heb gehad.
Klik om te vergroten...

dus.... ?
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#19
als je niet snapt wat ik bedoel te zeggen dan ben je pretty fucked up in je hoofd goos.

ik vertel hier dat G supergevaarlijk kan zijn bij overdosering, dat ik voor de dood ben weggehaald. jij pikt die epileptische aanval ertussen uit en zegt: dat kan met elke drugs gebeuren. an mis je dus volledig het punt. daarbij zeg je nog eens zwaar respectloos: zeg maar dat je zusje zwaar kan overdrijven. hoe haal je het in je botte kop om zoiets te zeggen als mijn zusje dr broer schokkend op zn bed vind met een lijkenkleur? ben jij sociaal invalide ofzo?

verder geef ik aan dat ik al behoorlijk wat ervaring heb met andere drugs, en met dat spul nog nooit zoiets heb meegemaakt. om dus nógmaals in je botte kop te prenten dat je met ghb veel sneller een (fatale) overdosis kunt bewerkstelligen.

als je het nu nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer.
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#20
kwezel zei:
als je niet snapt wat ik bedoel te zeggen dan ben je pretty fucked up in je hoofd goos.

ik vertel hier dat G supergevaarlijk kan zijn bij overdosering, dat ik voor de dood ben weggehaald. jij pikt die epileptische aanval ertussen uit en zegt: dat kan met elke drugs gebeuren. an mis je dus volledig het punt. daarbij zeg je nog eens zwaar respectloos: zeg maar dat je zusje zwaar kan overdrijven. hoe haal je het in je botte kop om zoiets te zeggen als mijn zusje dr broer schokkend op zn bed vind met een lijkenkleur? ben jij sociaal invalide ofzo?

verder geef ik aan dat ik al behoorlijk wat ervaring heb met andere drugs, en met dat spul nog nooit zoiets heb meegemaakt. om dus nógmaals in je botte kop te prenten dat je met ghb veel sneller een (fatale) overdosis kunt bewerkstelligen.

als je het nu nog niet snapt dan weet ik het ook niet meer.
Klik om te vergroten...

Je hebt een punt maar door hem (ook) te gaan beledigen overtuig je hem minder snel van je standpunt.

Groeten,

Action_man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."