Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverdosis, of de normale slaapkick?

Overdosis, of de normale slaapkick?

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mensen.

Gister heb ik me kapot zorgen gemaakt. We waren aan het chillen bij een vriend, waar iedereen hard zuipt en blowt. Iedereen was nogal naar de klote. Ik had ook een halve gram cocaine gehaald, waarvan ik een vriend ook nog 2 lijntjes ofzo heb gegeven.

Diezelfde vriend kocht die avond voor 10 euro van iemand GHB. Hij zou het doorverkopen. Maar hij 'wou toch eerst testen wat voor shit die verkoopt', dus nam hij iets van 3/8 van de GHB. Het zat in een AA flesje. Na een uur ofzo voelde hij nog niks (van de GHB, hijzelf was wel stomdronken/stoned), toen nam hij de rest ook nog in 1x. Achteraf bleek dit niet slim te zijn. Hij gaf na een tijd aan dat ie het steeds harder begon te voelen, en z'n ogen zagen er echt fucking eng uit. Na een tijd zat ie levenloos voor zich uit te staren en zei niks meer, sliep. We kregen geen beweging in hem, elke x als we lang schudde werd ie heel ff wakker, zei: DONDER OP en viel weer in slaap.

Hij zat er zo levenloos bij..we waren echt bang en wouden nog bijna 't ziekenhuis bellen. We probeerde hem te laten drinken, maar elke x als we hem bleven schudden (dat ie een beetje wakker was), weigerde die hoe dan ook te drinken en viel in slaap. Later begon die te kotsen. Uiteindelijk na een paar uur het helemaal zat te zijn bleven we hem schudden en probeerde hem uit te leggen dat ie echt wakker moest blijven en moest drinken. Dit heeft verder veel moeite gekost maar toen die eenmaal wakker was legde we hem 't een beetje uit wat er gebeurd was, hij dronk toen eindelijk wat en heeft daarna nog erg veel gekotst.

Was dit gewoon die slaap'klap' die je van GHB krijgt, of werd 'ie mss nooit meer wakker als wij 't niet hadden gedaan? Hij had echt een erge combinatie van veel drank en wiet, een beetje coke, en eerste x (volgens mij dus wel veel) GHB.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#2
GHB met alcohol is echt een levensgevaarlijke combi. Als iemand knockout gaat van de G is het belangrijk om zijn ademhaling en pols te controleren. Je kan de persoon het beste op zijn zij leggen en zorgen dat als hij overgeeft dat er geen braaksel in de longen terecht komt en diegene stikt (meest voorkomende doodsoorzaak met GHB) daarom is het ook niet noodzakelijk om hem water te geven omdat dat ook in de longen terecht kan komen.

Je kan natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen en 112 bellen, zeker als die gozer zo'n combinatie van drugs in zn lichaam heeft.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een heel AA flesje?... Lees eerst eens hoe je GHB moet doseren en dan zal je vraag direct opgelost zijn... :rolleyes:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ivoos zei:
Een heel AA flesje?... Lees eerst eens hoe je GHB moet doseren en dan zal je vraag direct opgelost zijn... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Voor 10 euro aan GHB, en dan een heel AA flesje krijgen? ik denk dat het geen héél AA flesje was. :P
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zeg je coño, die Joran van der Sloot methode wordt nog populair.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een heel AA flesje had die zeker niet overleeft, dat is 330 ml. Hoeveelste deel van het flesje zat ongeveer vol?
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het was versneden met water of iets dergelijks :confused: :wink:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een heel AA flesje? Waar heb ik gezegd een heel AA flesje :confused:

Diezelfde vriend kocht die avond voor 10 euro van iemand GHB. Hij zou het doorverkopen. Maar hij 'wou toch eerst testen wat voor shit die verkoopt', dus nam hij iets van 3/8 van de GHB. Het zat in een AA flesje.
Klik om te vergroten...

Het zat IN een AA flesje.. hoeveel ml, hoe sterk de GHB was, wat dan ook weet ik niet..
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt hem niet redden door hem proberen wakker te houden.
Eens in een narcose weet je niks meer van de buitenwereld, dan ben je buiten je bewustzijn
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flugeltje zei:
Eens in een narcose weet je niks meer van de buitenwereld, dan ben je buiten je bewustzijn
Klik om te vergroten...

Yup, weet je erna helemaal nix meer van als ze je wakker hebben gemaakt / gehouden. Spreek uit meerdere ervaringen... Voor zo ver mensen me die verteld hebben aangezien ik ze niet onthouden heb
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#11
033Amnesia zei:
Hey mensen.

Gister heb ik me kapot zorgen gemaakt. We waren aan het chillen bij een vriend, waar iedereen hard zuipt en blowt. Iedereen was nogal naar de klote. Ik had ook een halve gram cocaine gehaald, waarvan ik een vriend ook nog 2 lijntjes ofzo heb gegeven.

Diezelfde vriend kocht die avond voor 10 euro van iemand GHB. Hij zou het doorverkopen. Maar hij 'wou toch eerst testen wat voor shit die verkoopt', dus nam hij iets van 3/8 van de GHB. Het zat in een AA flesje. Na een uur ofzo voelde hij nog niks (van de GHB, hijzelf was wel stomdronken/stoned), toen nam hij de rest ook nog in 1x. Achteraf bleek dit niet slim te zijn. Hij gaf na een tijd aan dat ie het steeds harder begon te voelen, en z'n ogen zagen er echt fucking eng uit. Na een tijd zat ie levenloos voor zich uit te staren en zei niks meer, sliep. We kregen geen beweging in hem, elke x als we lang schudde werd ie heel ff wakker, zei: DONDER OP en viel weer in slaap.

Hij zat er zo levenloos bij..we waren echt bang en wouden nog bijna 't ziekenhuis bellen. We probeerde hem te laten drinken, maar elke x als we hem bleven schudden (dat ie een beetje wakker was), weigerde die hoe dan ook te drinken en viel in slaap. Later begon die te kotsen. Uiteindelijk na een paar uur het helemaal zat te zijn bleven we hem schudden en probeerde hem uit te leggen dat ie echt wakker moest blijven en moest drinken. Dit heeft verder veel moeite gekost maar toen die eenmaal wakker was legde we hem 't een beetje uit wat er gebeurd was, hij dronk toen eindelijk wat en heeft daarna nog erg veel gekotst.

Was dit gewoon die slaap'klap' die je van GHB krijgt, of werd 'ie mss nooit meer wakker als wij 't niet hadden gedaan? Hij had echt een erge combinatie van veel drank en wiet, een beetje coke, en eerste x (volgens mij dus wel veel) GHB.
Klik om te vergroten...

het lijkt me toch alsof er niets aan de hand was
zolang hij wakker word elke keer
en als iemand nok gaat en je weet dat ie er geen alcohol bij heeft genuttigd laat maar slape word wel wakker
heb laatst 3 uur zwaar nok gelege zonder alcohol
word je wakker niets aan de hand
terug nuchter wel maarja
als je eens begint blijf je nipjes bijneme eh komt wel bekend voor voor de meeste zeker:d
alleen bij het uitgaan gebruik ik zoveel minder dat ik zeker nooit nok ga
gewoon wat tipsy
dan ghb weg
en dan wat biertjes kalm aan
:tongueout:
als ik het bij vriende thuis gebruik is die eerste flugel er snel aan
:d
net zoals ik natuurlijk;d
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De grote fout die velen doen is te frequent dosseren, niet de hoeveelheid die ze per keer gebruiken
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De grote fout die velen doen is te frequent dosseren, niet de hoeveelheid die ze per keer gebruiken
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flugeltje zei:
De grote fout die velen doen is te frequent dosseren, niet de hoeveelheid die ze per keer gebruiken
Klik om te vergroten...

Frequent doseren zorgt ervoor dat je de lichamelijke verslaving krijgt.

In een keer een grote hoeveelheid G kan leiden tot coma en zelfs de dood.

Beide fouten worden gemaakt. Waarbij ik denk dat het tweede toch vaker voor komt, zeker in combinatie met alcohol.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
action_man zei:
Flugeltje zei:
De grote fout die velen doen is te frequent dosseren, niet de hoeveelheid die ze per keer gebruiken
Klik om te vergroten...

Frequent doseren zorgt ervoor dat je de lichamelijke verslaving krijgt.

In een keer een grote hoeveelheid G kan leiden tot coma en zelfs de dood.

Beide fouten worden gemaakt. Waarbij ik denk dat het tweede toch vaker voor komt, zeker in combinatie met alcohol.
Klik om te vergroten...



Hoeveelheid speelt een rol voor lichaamlijke verslaving.
x = 10*n
en x = 5*z

als z = n / 2
dan is x de schuldige niet maar de frequentie


De toediening van GHB heeft dosisgerelateerde effecten op de dopamineafgifte in het striatum en in de cortex: lage doseringen remmen de afgifte, hoge doseringen stimuleren deze juist.

Belangrijk bij de behandeling van GHB-intoxicaties is het besef dat het grootste deel van de patiënten binnen 6 h na binnenkomst op een eerstehulpafdeling vrijwel volledig hersteld is. Indien er geen ernstige complicaties optreden en de patiënt binnen 6 h volledig bij bewustzijn is, kan hij het ziekenhuis verlaten. Indien na 6 h geen herstel is opgetreden, moet gedacht worden aan de aanwezigheid van andere middelen.

Niet-intentionele overdoseringen met GHB worden nu regelmatig gezien. In Amsterdam werden zo'n 50 patiënten per ambulance naar de spoedeisende hulp van een ziekenhuis vervoerd in verband met een mogelijke GHB-intoxicatie maar met geen enkele dode tot gevolg.
Tot op heden zijn er nog niet veel doden van ghb gevallen, en dit dat nog meestal in combi met alcohol
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar ik denk dat een hoop mensen die tijdens t uitgaan per ongeluk outgaan met ghb door hun eigen fout op de EHBO gewoon zeggen dat iemand anders iets in hun drankje heeft gegooid....

Zou ik ook zeggen als ze rare vragen stellen :rolleyes:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gast, ik vroeg me af waar de zin bleef dat hij overleden was. 3/8 van een AA flesje? :openmouth:

Hij is echt door het oog v/d naald gegaan zo te horen, een hartinfarct was logischer geweest.

Van G in een coma toestand kun je wanneer de waardes in je bloed weer zakken buitengewoon agressief en verward reageren. Je gaat toch in godsnaam van een drug waar je de materie niet van kent op gevoel doseren met jezelf als proefkonijn? :confused:

Maar ik denk dat een hoop mensen die tijdens t uitgaan per ongeluk outgaan met ghb door hun eigen fout op de EHBO gewoon zeggen dat iemand anders iets in hun drankje heeft gegooid....

Zou ik ook zeggen als ze rare vragen stellen
Klik om te vergroten...

En daar komen die zogenaamde verhalen ook vandaan, neem lekker je eigen verantwoordelijkheid in plaats van de positie van G in de hoek te drukken! Veel verhalen van 'G in het drankje' is door de mensen zelf bewust bij zichzelf toegediend, zelf bewust maar zonder vakkundigheid.
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
Ik zeg je coño, die Joran van der Sloot methode wordt nog populair.
Klik om te vergroten...


Vies, vies, het is viessss Patrick. Geef me die jonko. Coño. Waar is die boot als je hem nodig hebt.
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Atropa zei:
Gast, ik vroeg me af waar de zin bleef dat hij overleden was. 3/8 van een AA flesje? :openmouth:

Hij is echt door het oog v/d naald gegaan zo te horen, een hartinfarct was logischer geweest.
Klik om te vergroten...

nooit gehoord van verdunning?? der kan zoveel water bij de originele hoeveeleheid ghb zijn toegevoegd als men wil.

IN de productie van ghb onstaat er een samenstelling van 50% ghb en 50% H2O , dus meestal ga je niet sterker tegenkomen (tenzij de producent de ghb heeft opgeconcetreerd door verdampen) meestal echter zul je ghb in een lagere concentratie tegenkomen;..
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flugeltje zei:
action_man zei:
Flugeltje zei:
De grote fout die velen doen is te frequent dosseren, niet de hoeveelheid die ze per keer gebruiken
Klik om te vergroten...

Frequent doseren zorgt ervoor dat je de lichamelijke verslaving krijgt.

In een keer een grote hoeveelheid G kan leiden tot coma en zelfs de dood.

Beide fouten worden gemaakt. Waarbij ik denk dat het tweede toch vaker voor komt, zeker in combinatie met alcohol.
Klik om te vergroten...



Hoeveelheid speelt een rol voor lichaamlijke verslaving.
x = 10*n
en x = 5*z

als z = n / 2
dan is x de schuldige niet maar de frequentie


De toediening van GHB heeft dosisgerelateerde effecten op de dopamineafgifte in het striatum en in de cortex: lage doseringen remmen de afgifte, hoge doseringen stimuleren deze juist.

Belangrijk bij de behandeling van GHB-intoxicaties is het besef dat het grootste deel van de patiënten binnen 6 h na binnenkomst op een eerstehulpafdeling vrijwel volledig hersteld is. Indien er geen ernstige complicaties optreden en de patiënt binnen 6 h volledig bij bewustzijn is, kan hij het ziekenhuis verlaten. Indien na 6 h geen herstel is opgetreden, moet gedacht worden aan de aanwezigheid van andere middelen.

Niet-intentionele overdoseringen met GHB worden nu regelmatig gezien. In Amsterdam werden zo'n 50 patiënten per ambulance naar de spoedeisende hulp van een ziekenhuis vervoerd in verband met een mogelijke GHB-intoxicatie maar met geen enkele dode tot gevolg.
Tot op heden zijn er nog niet veel doden van ghb gevallen, en dit dat nog meestal in combi met alcohol
Klik om te vergroten...

bron?
als hoge doseringe ghb dopamine vrijkomst bevordere ga je niet nok hè
het blokkeert de dopamine vrijkomst
en als het uitgewerkt is komt er ineens heel veel dopamine vrij
daardoor dat je na ontwake fit bent en ook wel agressief kan worde

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."