Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheb een probleem

heb een probleem

44 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja goed zo, de ene verslaving vervangen door de volgende.

lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk!
Klik om te vergroten...
En terecht.
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Ja goed zo, de ene verslaving vervangen door de volgende.

lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk!
Klik om te vergroten...
En terecht.
Klik om te vergroten...

Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
lunatic zei:
Beste moraalridder, die alcohol raak je niet zomaar verslaafd aan. Dat heeft wel meer tijd nodig. Ik red het wel met een kratje tegen de afkick verschijnselen.
GHB is erg hardnekkig, maar als je weet hoe het moet is eraf komen geen probleem!
Klik om te vergroten...
Moraalridder mn reet, gezond verstand noemen we dat. Mevrouw laat zelf al blijken dat ze een verslavingsgevoelig karakter heeft en dan ga jij haar de easy way out aanraden door middel van het volgende roesmiddel. Een bezoekje bij de plastisch chirurg is een beter idee want het enige dat zij nodig heeft is de ballen om te stoppen.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#4
lunatic zei:
Wat doet iedereen hier toch moeilijk! Een ghb-verslaafde kan je niet vergelijken met een alcoholist! Mensen kunnen gewoon goed functioneren met ghb.
Klik om te vergroten...
Tuurlijk! Je hebt helemaal gelijk! Geloof je dat echt zelf wat je hier nu schrijft? Jij denkt dat je gewoon goed functioneert, dat is hem nou net het probleem. Je bent gewoon de hele dag verdoofd en omdat je dat de hele dag bent, besef je het niet meer, het voelt als normaal.

Een van mijn ooms was zwaar alcoholist: was eeuwig onder invloed en volstrekt "normaal". Pas als hij te weinig alcohol dronk (en hij dronk extreem veel) kreeg hij ontwenningsverschijnselen. Net als bij GHB. Ik zie er maar weinig verschil tussen.

Ik lees hier bij voortduring op dit forum van ghb-gebruikers die met grote regelmaat even nokkie gaan...dat functioneert allemaal prima ja.

Gewoonikke doet er verstandig aan te stoppen met die rommel en wel nu. In het belang van je kind. Die verdient een moeder die nuchter is en echte emoties kan tonen.

Je kunt hier vast wel afbouwschema's vinden op dit forum hoe je dat snel en verantwoord kunt doen. Ik heb me er zelf niet in verdiept. Cold Turkey schijnt alleen niet zo gezond te zijn, dat is mij wel duidelijk.

Gewoon doen! Heel veel sterkte!
:wave:
f
fatsoen1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sarori, dat is een groot verschil .... Met een ghb verslaving kan je perfect functioneren in de maatschapij
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zet dat perfect maar tussen aanhalingstekens Flugeltje.

GHB is gewoon een verdovend middel. Als je lichaam zich erop heeft ingesteld, kunt je er wel mee functioneren ja. Maar het blijft een beetje triest als iemand zijn/haar dag niet meer door kan komen (of niet meer in slaap kan vallen) zonder om de zoveel uur een smerig goedje uit een buisje te drinken. Dan ben je gewoon zwaar verslaafd.

Dat wilde ik ermee zeggen.

De vergelijking die ik met alcohol maakte blijft gewoon intact. Mijn oom had een café en dronk dagelijks zo'n 60 glazen bier...dronken was hij er nooit van, hij liep recht en sprak helder. Als je niet beter wist dan merkte je niets aan hem. Maar o jee als hij even geen drank binnen handbereik had: dan begon hij te waggelen en met dubbele tong te spreken, iets wat ik pas ga doen als ik juist teveel gedronken heb.

Als mijn oom naar de verjaardag van zijn moeder (mijn oma) ging, moest mijn vader ervoor zorgen dat er een krat bier achter in zijn auto stond, zodat hij zogenaamd even een ommetje kon maken omdat het te warm zou zijn binnen.....hij kreeg dan gewoon ontwenningsverschijnselen en had dus drank nodig... :confused:

Datzelfde patrooon zie ik bij iemand die iedere dag GHB nodig heeft om te functioneren.

No offence verder, maar wie dat normaal vindt verklaar ik voor gek :)
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is mij gelukt om na 12 jaar speedverslaving er 2 maanden geleden cold turkey mee te stoppen. Om dit makkelijker te maken, nam ik een paar weken elke dag wat GHB. Na een paar weken was die GHB ook niet meer nodig en ben ik daar ook cold turkey mee gestopt. Nu gebruik ik dus niks meer, hooguit soms wat GHB in het weekend, puur in recreatieve vorm. Wat ik maar wil zeggen is dat het dus echt wel goed kan komen, wilskracht is the magic word. Succes!!
a
andiseLid
01-01-2024, 00:00
#9
afkicken van een zware ghb verslaving is levens gevaarlijk kan diverse klachten en zelfs de dood tot gevolg hebben een zware verslaving is 100 tot 150 ml per 24 uur
neem altijd contact op een een versalvingszorg instelling in de buurt weten zei niet hoe te handelen laten ze dan bellen naar VNN of NOVADIC KENTRON die weten wat ze moeten doen
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
CHIASME zei:
haal wat pep?



dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.
Klik om te vergroten...

hallo wilde even zeggen dat ik geen pep nodig heb om alert te zijn!
das de ene verslaving naar de andere inruilen!
en daarbij komt dat ik daar al helemaal niet wijzer van word!
functioneer gewoon goed!
g
gewoonikkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Bij een GHB verslaving zonder betrokkenheid van andere middelen, is verwaarlozing van het leven en de gezondheidaspecten die daar bij horen NIET aan de orde! Het gaat je niet om de craving indien je eenmaal verslaafd bent, maar je gebruikt om in een levendig vaarwater te blijven. Aanvankelijk begin je vaak vanwege de socialiteit en begaandheid met anderen, de rust en omdat het (echt bijna) geen na effecten heeft.

Je blijft je heel bewust van hoe belangrijk het maatschappelijke allemaal is, contact met vrienden-familie en hun welzijn (GHB blijft heel sterk empatisch!), zorgzaamheid en je verantwoordelijkheden.

Je psyche en lichaam wordt niet uit z'n lood geslagen door het doorgebruiken zelf, het maakt je eerder nadenkend met openheid. Maar het is de schaamte en de zucht van het altijd om de zoveel uur iets moeten nemen om niet fysiek en geestelijk vast te lopen.

Elke keer dat je een GHB dosis neemt om je withdrawals te dempen, voel je ook de vitaliteit van het leven en de bereidheid om daarvoor te blijven vechten. Je blijft gewoon je dagelijkse routine draaien. Je wordt wel wat bedwelmd, maar niet zozeer lui en apathisch zoals met wiet, alcohol, cocaine of opiaten. Je houd prikkelingen om wat van het leven te maken want ondanks je als een draad aan de fles zit, blijft deze je ook de bright side of life showen. Je blijft eerlijk met jezelf, je wilt gewoon als GHB verslaafde serieus worden genomen en niet in het rijtje worden geplaats van elke drugsverslaafde.
Klik om te vergroten...

bedankt voor je berichtje vroeg me af hoe je aan de theorien komt maar het klopt allemaal wel!
zat het te lezen en vroeg me af of je het weet omdat het dicht in je omgeving is gebeurd met vrienden/famillie of of je uit zelf ervaaring spreekt!
weet niet wat het is maar das wel wat er dagenlijks 1 miljoen x door mijn gedachten gaat!
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu lees ik het ook, ja goeie tekst, atropa.
Het is denk ik ook best een probleem dat mensen zich snel schamen om naar een verslavingszorg te gaan. Niemand wil de stempel "junk" in zijn medisch dosier. Het is ook vervelend, want je arts gaat dan met alles rekening houden wat hij voorschrijft bij andere kwalen in de toekomst. Bijvoorbeeld pijnstillers of benzo's, krijg je per keer maar een beetje mee.
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#13
idd ga na de dokter vraag om iets rustgevens.
en kick zo langzaam af,
ben ook zwaar verslaafd geweest, het helpt egt
als er iets is, kun je t me vragen :)
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#14
als je 10 tot 15 gram per dag hebt gebruikt is het wel bagger speed geweest
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#15
en gewoon afbouwen en dan stoppen niks moeilijks aan is mij ook gelukt
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je niet zo heel lang gebruikt, enkele maanden ofzo, dan kan je met diazepam in een paar dagen van de ghb af komen. Is mij ook gelukt. Zonder depressie erna, ik voelde me kiplekker.
J
J89Lid
01-01-2024, 00:00
#17
thesuger zei:
en gewoon afbouwen en dan stoppen niks moeilijks aan is mij ook gelukt
Klik om te vergroten...
dit verschilt natuurlijk heel erg per persoon he
en er zijn vele factoren die daar ook in meegerekend moeten worden.
de conclusie trekken; er is niks moeilijks aan, slaat nergens op..
j
junkieghbLid
01-01-2024, 00:00
#18
fatsoen1 zei:
jij hebt inderdaad een probleem. Als je een speedverslaving inlevert voor een ghb verslaving heb je klaarblijkelijk behoefte altijd in een roes te verkeren. Daar is niet eenvoudig vanaf te komen tenzij je jezelf heel lang kut wilt voelen
Klik om te vergroten...

O ja, dit is hele constructief advies! Das is echt de motivatie die ze nodig heeft. Gewoon stoppen is echt niet zo makkelijk. Zeker niet als je lichamelijk en geestelijk verslaafd ben.
Gewoonikke, ik snap precies waar je doorheen gaat, want ik zit er ook midden in. Heb al een project van verslavingszorg doorlopen (14 weken groepshterapie, 2 uur per week) en ik begin nu pas echt te begrijpen hoe een verslaving in elkaar zit. Ik ben nog steeds lichamelijk verslaafd, maar ben er geestelijk wel klaar mee. Sta nu op de wachtlijst voor de detox. Ik heb de afgelopen maanden geleerd WAAROM ik verslaafd ben (want verslaving heeft altijd een onderliggende reden). Pas als je je problemen (de redenen waarom je ben gaan gebruiken) aanpakt, kan je echt afkicken. Je moet dus echt zo snel mogelijk je aanmelden bij je plaatselijke verslavingszorg. Je hoeft echt niet zo snel bang te zijn dat je je kindje kwijtraakt. Als jij laat zien dat je er alles aan doet om van je verslaving af te komen, zal niemand je je kindje weghalen.

Succes
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallo, fatsoen1 heeft gewoon gelijk; de ene verslaving inruilen voor een andere is dom. Ga nou niet zeggen dat het goed is als je van een verslaving afwil en je doet iets waardoor je verslaafd blijft. Het goedje maakt niet uit.

En het is geen motivatie die ze wel of niet nodig zou hebben maar een nuttige waarschuwing. 'Gewoon stoppen' heeft ie het niet over he, alleen jij.

Maar ja, als je 14 wkn x 2u = 28u groepstherapie nodig hebt gehad om te begrijpen hoe een verslaving in elkaar steekt . . en dan nog niet doorhebben dat je het ene niet moet inruilen voor het andere . . Bij Spuiten & Slikken gaat het nog sneller . .

Elke rukker snapt toch dat het ietsje dieper gaat dan alleen het willen van het stofje. Of ben je niet lang genoeg verslaafd? Of te lang misschien?

Pardon, maar werd ff pissig van je 'slimme' gelul. Je denkt dat je eindelijk en als enige het wiel uitgevonden hebt ofzo en dat projecteer je even op iemand die een nuttig advies geeft.

:wave:



*.exe
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#20
gewoonikke zei:
CHIASME zei:
haal wat pep?



dan ben je iig scherp als je de luier moet verschonen.
Klik om te vergroten...

mijn reaktie is hier op:
ben altijd scherp en allert!

weet altijd wat te doen en hoe te reageren!
en speed pak ik zelden!
vanwegen mijn verleden met speed!
ben daar echt vreselijk verslaaft aan geweest na het jaren lang intenzief en veel te veel gebruikt te hebben!
dag in en dag uit!
ben daar ook alleen zonder eenige hulp van afgekickt!
gebruikte speed zo'n 3 a 4 jaar waarvan 2 jaar vloeibaar 10 tot 15 gram op een dag!
dus weet ook wel wat afkicken in houd!
en heb dat in iedergeveal al wel onder controlen!
kan dat zonder probleem af en toe doen!
had tot mijn verdriet niet voorzien wat GHB voor een verslavende en moeilijke afkick heeft!
als ik dat van te vooren had voorzien had ik het nooit zo ver laten komen!
want afkicken van de GHB is een hel!
met speed ook wel maar anders!
had dan ook na 2 of 2 en een half jaar geen drugs meer gebruikt te hebben
nog steeds de gevolgen psygise en ligaamelijk gevolgen van de speed!
ben dan ook echt bang!
voor alles!
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het nu met je?
Ben je inmiddels al aan het afbouwen of heb je contact gezocht met aan arts?
Ik zou het langzaam afbouwen als ik jou was en juist geen benzo's/alcohol of andere middelen gebruiken om de afkick te dempen. Dan blijf je namelijk nog steeds dezelfde receptoren in je hersenen bezetten. Gewoon steeds een klein beetje minder nemen op een dag en niet in 1 keer stoppen. Dat is gevaarlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."