Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeranderingen na enkele maanden recreatief gebruik

Veranderingen na enkele maanden recreatief gebruik

18 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gebruik sinds iets meer als een half jaar recreactief GHB max 1 x per week 1 avond, meerdere doseringen op 1 avond om te stappen.

Wat me laatste tijd heel erg opvalt is dat de effecten echt aan het veranderen zijn, ondanks dat in theorie gewenning of afkick verschijnselen miniem zouden moet zijn ervaar ik toch onderstaande dingen.

*Totaal niet meer kunnen slapen, eerst lag ik 1 of 2 uur wakker en viel in slaap nu sla ik gewoon een hele nacht over. Heb last van angst en koudzweet in de nachten.

*Pupillen worden groot en ogen staan en wijd open tijdens gebruik, de eerste maanden zag niemand of je iets "op" had nu vragen steeds meer mensen of je iets gebruikt hebt.

*Effect lijkt iets minder plezierig te worden, het werkt zeker nog wel maar niet meer of de fijne en super heldere manier als eerst. Eerst nam het totaal al me angsten weg en was het als alcohol terwijl je wist wat je deed. Nu ben je wel los en voel je je beter maar de totale rem lijkt eraf te zijn. Hoger doseren doet niks en resulteert in duizeligeid.

*steeds vaker de neiging bij te pakken, terwijl ik altijd precies op de klok doseer en met een spuitje exact een soort schema aanhoud wat altijd prima leek te werken.

Zijn er nog meer mensen die dit ervaren ondanks dat ze niet dagelijks of heel regelmatig gebruiken ? Zit er aan te denken even 2 maanden niks te doen en dan hopelijk de "magie" van ghb weer terug te vinden heb beetje het gevoel dat me receptoren niet meer zo "pakken" als eerst.
b
bengeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
opportunity zei:
Gebruik sinds iets meer als een half jaar recreactief GHB max 1 x per week 1 avond, meedere doseringen om te stappen.

Wat me laatste tijd heel erg opvalt is dat de effecten echt aan het veranderen zijn, ondanks dat in theorie gewenning of afkick verschijnselen miniem zouden moet zijn ervaar ik toch onderstaande dingen.

**Pupillen wTotaal niet meer kunnen slapen, eerst lag ik 1 of 2 uur wakker en viel in slaap nu sla ik gewoon een hele nacht over. Heb last van angst en koudzweet in de nachten.

orden groot en ogen staan en wijd open tijdens gebruik, de eerste maanden zag niemand of je iets "op" had nu vragen steeds meer mensen of je iets gebruikt hebt.

*Effect lijkt iets minder plezierig te worden, het werkt zeker nog wel maar niet meer of de fijne en super heldere manier als eerst. Eerst nam het totaal al me angsten weg en was het als alcohol terwijl je wist wat je deed. Nu ben je wel los en voel je je beter maar de totale rem lijkt eraf te zijn. Hoger doseren doet niks en resulteert in duizeligeid.

*steeds vaker de neiging bij te pakken, terwijl ik altijd precies op de klok doseer en met een spuitje exact een soort schema aanhoud wat altijd prima leek te werken.

Zijn er nog meer mensen die dit ervaren ondanks dat ze niet dagelijks of heel regelmatig gebruiken ? Zit er aan te denken even 2 maanden niks te doen en dan hopelijk de "magie" van ghb weer terug te vinden heb beetje het gevoel dat me receptoren niet meer zo "pakken" als eerst.
Klik om te vergroten...



beste dit lijkt psies op mijn verhaal
als je zo door gaat dan beland je in een gat waar je moeilijk uitkomt
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
opportunity zei:
Wat me laatste tijd heel erg opvalt is dat de effecten echt aan het veranderen zijn, ondanks dat in theorie gewenning of afkick verschijnselen miniem zouden moet zijn ervaar ik toch onderstaande dingen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het helemaal niet vreemd dat je dit ervaart. Als ik elk weekend drink, bouw ik ook een 'soort van tolerantie' op.

opportunity zei:
Zit er aan te denken even 2 maanden niks te doen en dan hopelijk de "magie" van ghb weer terug te vinden heb beetje het gevoel dat me receptoren niet meer zo "pakken" als eerst.
Klik om te vergroten...

Dat had ik sowieso gedaan, ja.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat er veranderingen optreden is inderdaad normaal. Dit is wel het moment om aan de rem te trekken voor jezelf, want als je hiermee door gaat zul je zeer aannemelijk in het diepe vallen. Dan ben je verder van huis. Dus stop ermee .... en het beste is dit om met prof hulp te doen, want afbouw van ghb is gevaarlijk
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
en het beste is dit om met prof hulp te doen, want afbouw van ghb is gevaarlijk
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens in dit geval. Het gebruik is nog zo weinig dat het niet gevaarlijk is. Het wordt pas gevaarlijk bij dagelijks gebruik.
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan ga ik even een stop inlassen van minimaal 4 weken en kijken of met 1 x per 2 weken het beter gaat. Al lees ik toch op veel forums dat de "kater"" gewoon steeds heftiger wordt dit zou te maken hebben met glutamate opbouw in je lichaam.

Merkte gisteren gewoon echt goed dat het niet slapen en vooral het angtig gevoel vrij heftig waren en meer aanwezig als eerder,vandaag voel het al stuk beter.

Wel appart, had namelijk atijd het beeld dat je met gebruik van 1 avond per week geen gewenning zou krijgen.
G
Geiser SosaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het beste is om 4 uur voordat je gaat slapen echt geen G meer te nemen. Vind je t gek dat je bijna niet slaapt?
ghb is een verdovend middel, geen slaapmiddel!
zodra de verdoving is uitgewerkt word je wakker.. en zie dan je hartslag maar eens op een natuurlijke manier omlaag te krijgen zodat je kunt slapen
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan zal het daar ook mee te maken hebben, gebruik het namelijk nooit thuis (alleen aan het begin om te kijken hoe ik erop reageerde) en alleen als ik op stap ga, dan is het dus altijd ook voor ik ga slapen. Neem vaak me laatste doseringen bv om 3 uur en ga om 5 uur me bed in (slaap dan voor geen meter maar heb nooit genomen om te slapen omdat ik daar altijd van las dat het verslaving stimuleert)

Heb tevens veel gelezen dat bijpakken ook funest is voor de werking en gewenning omdat je, je receptoren lange tijd bezet houd en nooit even rust geeft. Zit er nu aan te denken langere tussen me doseringen te laten en dan niet om het 1 of 1,5 uur bij te pakken maar bv om de 3 uur een hogere dosis uiteraard probeerd ik dat eerst op 1 avond thuis voor ik het in "de kroeg" gebruik en teveel neem, wat me tot nu toe nog nooit is overkomen trouwens aangezien ik altijd met spuitjes en tijden werk.
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb besloten wat ik nog had weg te gooien en ghb te laten voor wat het is, merkte dat ik er psychologisch toch soms door de week echt "zin" in kreeg en het komt nu toch meer en meer na voren op diverse forums dat de verslaving eraan makkelijk plaats vind, dan dat ze een jaar terug dachten.
Nu al weer enkele weken geleden dat ik het gebruikt heb.
Het was in mijn ogen een van de meest fijne en vooral makkelijk te gebruiken drugs. Vooral de eerste maanden had ik het gevoel eindelijk te gevonden te hebben wat perfect was en het wegblijven van katers maakte uitgaan zoveel beter. Echter als ik terugdenk veranderde de werking heel langzaam. Zo kan ik me goed voorstellen dat zelf bij sporadisch gebruik er een verslaving insluipt. Hier even een opsomming van de verschillen.

Begin periode:

+Je bent de persoon die je altijd zou willen zijn, je doet alles vanuit je hart maar zonder de negatieve gevoelens en gedachte erbij , je voelt passie drive en ambitie en hebt overal zin in. Dit is voor mij veruit het meest positieve effect.
+Eerste weken had niemand in de gaten dat je iets op had, ogen waren vrij normaal en je zag weinig aan me. Ook andere mensen vroegen nooit of je iets gebruikt had.
+Je voelt je zo zelfverzekerd dat vrouwen versieren, of zelf muziek luisteren ineens super intens is en je kan puur opgaan in het moment wederom zonder iets van twijfel.
+Je kan je normaal gedragen, je kan gewoon een normaal gesprek voeren gaat geen onzin uitslaan en ben juist extra scherp en alert in je gesprekken.
+Ik vind het verhaal van outgaan zwaar overdreven, werkte altijd met een spuitje en het verhaal dat 1 ml het verschil maakt tussen nok en fijn heb ik nooit ervaren, ben in de 10 talen keren gebruik nooit out gegaan merkte vaak als ik net teveel nam dat ik duizelig werd en misselijk.
+Volgende dag voel je je top en heb je zin om veel te doen.

Veranderingen na enkele maanden 1 avond in de week gebruik

-Steeds meer blijven ook je negatieve gedachte aanwezig. Deze zijn niet meer helemaal weg dit werd steeds erger het positieve was er wel maar ook je negatieve emoties bleef je voelen. Je hebt de neiging meer te nemen om dat gevoel terug te krijgen maar dit resulteert in duizeligheid.
-Niet kunnen slapen na meerdere doseringen op een avond, lag eerst wel 1 of 2 uurtjes wakker langzaam kon ik na 1 avond gebruik gewoon de hele nacht niet meer slapen.
-Koudzweet als je niet bijnam of het uitwerkte. Dit was een van de bijwerkingen die ik het beste merkte, soms ijskoud aanvoelen en toch zweten.
-Angstig voelen de dagen na gebruik en heletijd beetje bang zijn. (op dat soort moment spookt gebruiken door je hoofd om dat gevoel weg te krijgen)
-Zeer duidelijk zichtbaar dat je wat op hebt, pupillen wijd open en rare blik in je gezicht.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ opportunity: Een goed geschreven stukje tekst over hoe makkelijk je van sporadisch GHB gebruik, overstapt naar een GHB verslaving.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
@ opportunity: Een goed geschreven stukje tekst over hoe makkelijk je van sporadisch GHB gebruik, overstapt naar een GHB verslaving.
Klik om te vergroten...

Gaat er nu nergens een belletje rinkelen?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Chris Pontius zei:
Sublimo zei:
@ opportunity: Een goed geschreven stukje tekst over hoe makkelijk je van sporadisch GHB gebruik, overstapt naar een GHB verslaving.
Klik om te vergroten...

Gaat er nu nergens een belletje rinkelen?
Klik om te vergroten...

Daar had ik dit verhaal niet voor nodig, ik begrijp al waarom GHB zo verslavend kan zijn.
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt, het effect van ghb als het nog goed "pakt"'is zo ongelofelijk goed en fijn dat je eigenlijk altijd zo zou willen voelen. Dat is gelijk ook het gevaar. Dat heb ik bv waneer ik dronken ben totaal niet, ik zou daar niet goed op kunnen werken of denken. Terwijl met ghb op juist alles beter gaat. Al je contacten en problemen los je op met heel heldere en zuivere gedachte en je uit je emoties zonder iets van twijfel. Ik merkte dat waneer ik met me moeder belde voor ik uitging en wat op had, dat ze helemaal gelukkig was om te horen hoe goed het met me ging en precies wist te zeggen wat ze wou horen. Je voelt je de meeste perfecte versie vanjezelf wanneer het nog echt goed werkt.

Het bovenstaane gevoel ga je naar mate je het langer gebruikt steeds meer missen en daar blijf je naar opzoek, daardoor word normaal dingen doen of uitgan al snel saai en verlang je steeds sneller weer na de persoon die je bent met een paar ml naar binnnen. Heb zelf op het juiste moment aan de rem getrokken omdat ik merkte dat er dingen veranderde maar kan me goed voorstellen dat hoop mensen beginnen in het weekend dan een keer als ze zenuwachtig zijn voor een date dan een keer als een vriend langskomt etc etc etc. Ik denk dat verslaving zo makkelijk erin sluipt omdat het TE goed werkt en de angsten steeds heftiger zijn als rebound.
S
SylvesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iedere recreatieve gebruiker die zichzelf onder controle denkt te hebben zou dit verhaal moeten lezen. Precies om deze redenen ben ik er ook mee gestopt. Het is onzin dat 1x per week gebruiken niet leidt tot afkickverschijnselen. Vooral in de angstige momenten de dagen na gebruik herken ik mezelf goed. Wij zijn gelukkig verstandig genoeg om op tijd de dreigende verslaving aan te zien komen, waar anderen er in mee worden gezogen.
o
opportunityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Van het weekend weer keer 1 avond gebruikt na ruim +- 10 weken niet.

Ik verwachte het al, omdat ik al op bluelight had gelezen dat wanneer je eenmaal in een bepaalde fase van gebruik heb gezeten de rebound en angsten zeer snel terug komen en je niet weer vanaf 0 kan beginnen. Je lichaam lijkt dus te "onthouden" wat je in het verleden gebruikt heb.

Begin me vanaf nu weer beter te voelen maar heb me 2 dagen heel angstig gevoeld en had veel drang om weer te pakken om dat gevoel weg te krijgen. Avond zelf was het effect aan het begin goed en leek weer zoals aan het begin maar toen ik ging bijpakken sloeg weer vrij snel om naar meer speedy effect op me pupillen en dus ook een heftige rebound op me lichaam.

ik wil niet weten hoe weten hoe rot en angstig mensen zich voelen die echt dag in dag uit gebruikt hebben en dan stoppen.
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze zomer ging me dat eerst wel goed af. Alleen gebruiken als ik ergends naar toe moet waar ik totaal geen zin in heb. Maar dat trekt zich dan aardig in de lengte en er komen steets meer dingen waar ik geen zin in heb. Kreeg al zweethanden, hartkloppingen en trillen, slapen ging wel, maar ik moest wel afbouwen. Na 2 maanden pauze probeerde ik een andere manier van gebruik. Gewoon 3 weken iedere dag aan een stuk door, savonds na 6 uur niets meer.

Nu ging dat heel snel. De eerste 2 weken een super vrolijk mens, waarbij ik me ook in mijn gedrag in moet houden, want te vrolijk en praterig valt op. Na 2 weken begon ik wild uit de ogen te kijken, begon dingen op mijzelf te betrekken, gauw op de teentjes getrapt, een verandering van alle waarnemingen. Tijd om te stoppen en dat is vandaag.......... :(

Om 18 uur niet nog de laatste dop, maar groente, aardappels en een stukje vlees. Hopenlijk gaat de vlieger op en moet ik niet afbouwen. En weet niet of ik mij dit verbeeld, als wel laat me ajb in die waan, maar 3 liter water drinken helpt mij echt naast gezond eten.

Linke soep is het en super gevaarlijk en toch om de 2 maand gebruiken hé..... :wave:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flameon zei:
en het beste is dit om met prof hulp te doen, want afbouw van ghb is gevaarlijk
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij niet met maximaal 1 x per week gebruik toch? :confused:

Maargoed, wees de verslaving voor zou ik zeggen! :)
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Iris zei:
Deze zomer ging me dat eerst wel goed af. Alleen gebruiken als ik ergends naar toe moet waar ik totaal geen zin in heb. Maar dat trekt zich dan aardig in de lengte en er komen steets meer dingen waar ik geen zin in heb. Kreeg al zweethanden, hartkloppingen en trillen, slapen ging wel, maar ik moest wel afbouwen. Na 2 maanden pauze probeerde ik een andere manier van gebruik. Gewoon 3 weken iedere dag aan een stuk door, savonds na 6 uur niets meer.

Nu ging dat heel snel. De eerste 2 weken een super vrolijk mens, waarbij ik me ook in mijn gedrag in moet houden, want te vrolijk en praterig valt op. Na 2 weken begon ik wild uit de ogen te kijken, begon dingen op mijzelf te betrekken, gauw op de teentjes getrapt, een verandering van alle waarnemingen. Tijd om te stoppen en dat is vandaag.......... :(

Om 18 uur niet nog de laatste dop, maar groente, aardappels en een stukje vlees. Hopenlijk gaat de vlieger op en moet ik niet afbouwen. En weet niet of ik mij dit verbeeld, als wel laat me ajb in die waan, maar 3 liter water drinken helpt mij echt naast gezond eten.

Linke soep is het en super gevaarlijk en toch om de 2 maand gebruiken hé..... :wave:
Klik om te vergroten...


Heel veel succes!

Erg goed topic dit trouwens over hoe die gewenning erin sluipt..
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#19
De gewenning van ''niet gebruiken'' sluipt er ook in..... :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."