Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDood door GHB

Dood door GHB

68 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haar lichaam kon de zeer zware detox, die GHB nu eenmaal met zich meebrengt, niet aan.
Klik om te vergroten...

JE KUNT NIET DETOXEN ZOALS MET CRACK EN HEROINE! COLD TURKEY IS NOOIT, HOE DAN OOK NOOIT EEN OPTIE!

Ik vindt het zeer schokkend dat zelfs sommige academici hier veelal niet van op de hoogte zijn.

Elke afkick van welk middel dan ook is een schokje vergeleken met de aardbeving en terreur die door je heenstroomt bij GHB afkicks.

Ben zelf extreem verslaafd geweest, 12 dosissen per dag minimaal. Echte hallucinaties, bizarre doodsangst, extreem zweten, zo stijf staan dan je niet eens je hand kunt bewegen, spierwit en zuurstof gebrek zijn slecht enkele effecten die kunnen optreden bij cold turkey stoppen.

Maar het allerbelangrijkste, het hartsignaal stopt volledig en ik betwijfel of een medisch instrument dit kan overnemen.

Heel subtiel aftapen is de ENIGE methode om er ongeschonden uit te komen. Als je dit bewerkstelligd, zul je er niets aan overhouden.

Ik zou graag eens met doktoren spreken over m'n ervaringen en het verschijnsel tot in de detail voorleggen.

Verwar GHB verslaafden niet zoals met opiaat verslaafden die trek hebben! Nee, ze moeten om hun lichaam draaiende te houden! Veel van hen kunnen zich niet uitdrukken vanwege het gebrek aan medische kennis en het verschijnsel GHB verslaving.

Maar instinctief voelen ze dat ze nodig hebben, en niet voor het geestelijke effect!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Atropa zei:
Verwar GHB verslaafden niet zoals met opiaat verslaafden die trek hebben! Nee, ze moeten om hun lichaam draaiende te houden!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik vind dit wel een goede uitspraak.

GHB komt van nature in het lichaam voor: in de nieren, de hersenen, het spierweefsel en het 'bruine vetweefsel', terwijl elke andere drugs geen lichaamseigenstof is.

Er zijn zelf wetenschapers die nog steeds onderzoeken of GHB een neurotransmitter is. Daarnaast bevordert het afgifte van groeihormoon, serotonine en cortisol.

Door het gebruik ervan, krijg je meer GHB in je lichaam. Stoppen werkt dan ook alleen maar door af te bouwen en je lichaam weer te laten wennen om het zelf aan te maken.

Indien je voor een korte periode veel hebt gebruikt en je pas net lichamelijk verslaafd bent, dan zou je nog wel cold turky kunnen stoppen. Je bent dan wel 1 week ziek of zo, maar dan is het nog wel te overzien. Maar voor mensen die langdurig elke dag hebben gebruikt cold turky stoppen dodelijk.

Ineens stoppen kan je lichaam dan niet aan. GHB heeft echt veel invloed op je hersenen, zenuwen, bloedsomloop en je hart enz.

Het is idd erg jammer dat er nog veel te weinig over bekend is.
C
CyanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou zeggen voor de experts, dienen een klacht in voor de medische fout en laat de familie van de slachtoffer een fikse schadevergoeding eisen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flugeltje zei:
Dood door ghb of dood door behandeling ......... Juist

Verder ga ik hier niets over zeggen, anders ga ik hier hevige reacties uitlokken.
Klik om te vergroten...

@atropa: + 10000000000

ff geqoute van mezelf.

De dood van het arme meisje door ghb zou triest zijn, maar dood door de behandeling vind ik nog triester :(
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#5
raar dat die persoon is overleden, artsen moet toch weten dat je niet cold turkey kan stoppen met hevig GHB gebruikt..
T
ToukLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste zuster,

Allereerst moet mij even van het hart: wat mogen de patienten die door jou verzorgd worden, zich gelukkig prijzen! Je moet wel heel erg veel van mensen houden om in je vrije tijd, de moeite te willen nemen, om mensen te behoeden voor het gevaar van GHB (drugsgebruik). Daarnaast deel ik de mening dat het fijn zou zijn om meer mensen als jij op het forum te hebben, ik hoop dan ook dat je wilt reageren. Met vriendelijk groet, Touk
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, vind ik ook. Ik vind je verhaal veel te vaag
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel. Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.

Er staan genoeg positieve verhalen over GHB hier en een topic als dit kan nooit kwaad in mijn ogen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel. Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.

Er staan genoeg positieve verhalen over GHB hier en een topic als dit kan nooit kwaad in mijn ogen.
Klik om te vergroten...

Dat is nou net de mop, ghb wordt overschat. Al die verhalen over die rape toestanden heeft ghb nauwelijks niets te maken, er zijn heus niet zoveel ghb dodden als je denkt.

Je moet ghb al zwaar gaan misbruiken om een verslaving uit te lokken.
P
PMSLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het spijt me voor de dood van je zoon, maar probeer aub nog steeds de zaken nuchter te bekijken(het is wrsch verschrikkelijk moeilijk, ik heb geen familielid verloren dus ik weet niet hoe het is) dan in een woede rage te zitten en doemscenario's verzint om ghb in een slecht daglicht te zetten. Genoeg mensen die gelukkig kunnen leven met ghb gebruik. Waarom zou je dat van hun afpakken ?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Ze wilt erop wijzen dat GHB erg onderschat wordt hoe slecht het daadwerkelijk is, en dat veel mensen dit niet weten, en veel mensen hierdoor de dood vinden.
Klik om te vergroten...
Alweer fout, er zijn veel minder ghb-doden dan word gedacht, met dank aan eenzijdige berichtgeving in de media.
A
AliLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ali zei:
Niemand, maar dan ook niemand wil ik iets afpakken...zo jij het stelt, maar ik weet ook wat het kan aanrichten bij verslaving, wat o zo makkelijk kan gebeuren. Mijn kind heeft hier tegen gevochten, maar verloren. Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
Klik om te vergroten...

Zijn lichaam was niet te kapot, zijn lichaam hield op met functioneren omdat hij geen ghb voor handen had.

Nog eens gecondoleerd met het verliezen van je zoon
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ali zei:
Zijn lichaam was al TE veel kapot gemaakt door GHB. Afkicken met behulp van Benzo's mocht niet meer baten. Helaas!!!
Klik om te vergroten...

Benzo's zijn enkel actief op GABA-A en NIET op GABA-B.

Verder is acetylcholine een zeer belangrijke neurotransmitter die het hartsignaal geeft en ik twijfel of benzo's die activiteit opvangen
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#15
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.
Klik om te vergroten...
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#16
033Amnesia zei:
DreamWeaver zei:
033Amnesia zei:
Die arme zuster probeert niets meer dan een paar onwetende tienertjes (ok ik ben zelf ook een tiener :P ) van een GHB verslaving (of zelfs dood) af te houden, of het nou verzonnen is of niet.

Haar punt is niet dat GHB slecht is. Elke drug is slecht en dat weten wijzelf ook wel.
Klik om te vergroten...
Dingding, fout antwoord, u gaat niet door voor de koelkast. Drugs zijn alleen slecht voor je als je er niet mee om kan gaan.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Doe dat eens voor sporadisch gebruik van ghb en lsd
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
Klik om te vergroten...

Uit onderzoeken op proefdieren en mensen is vooralsnog gebleken dat xtc geen meetbare schade toebrengt aan je lichaam als je er verstandig mee om gaat. Dit houdt in: laten testen, 1 a 2 mg mdma per kg lichaamsgewicht, niet vaker dan 1 keer in de 6 weken, voldoende rust en drinken (maar niet meer dan 2 glazen water of isotone drankjes per uur), en geen petje (ivm oververhitting van je hoofd).
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flugeltje zei:
Doe dat eens voor sporadisch gebruik van ghb en lsd
Klik om te vergroten...
alcohol (lees een 2-3 glaasjes op een avond) en benzo's.
Lijkt me dat speed ook niet echt schadelijk is als je het maar heel sporadisch gebruikt en dan maar 1 avond
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
033Amnesia zei:
Drugs zijn alleen slecht als je er niet mee om kan gaan? Haha dat moet een grap zijn. 'er niet mee om kunnen gaan' bedoel jij dus er misbruik van maken? (bijna) Elke drug is gewoon slecht voor je lichaam. Ik neem bv 1x in de 1,5 maand XTC, ik vind dat ik hier goed mee om kan gaan. Doen die keren dat ik XTC doe dan geen schade? Ik kan van zo'n beetje elke drug wel iets quoten waarvoor het slecht is op een (of meerdere) organen. Ik kan ook goed met drugs omgaan maar dat zegt niet dat het niet slecht voor je is, bijna elke drug heeft wel een negatief effect op je lichaam, dat weet jij vast ook wel.

"Drugs is alleen schadelijk als je er niet mee om kan gaan"

Dingding, fout antwoord.
Klik om te vergroten...

Ik zal het even toelichten:
Alles wat je doet op een dag is standaard ongezond. Van ademen krijg je kanker maar daar stop je ook niet mee, toch? Drugs gebruiken is qua fysieke belasting niet zo gek veel erger dan de koffie bij je ontbijt of die snickers voor de TV. Het probleem met dope is dus niet dat het intrinsiek slecht voor je is, maar dat je slechter voor jezelf zorgt als je van de kaart bent. Je eet onregelmatiger, je slaapt minder en onregelmatiger, qua lichaamsbeweging ben je anders bezig en je gedrag veranderd. DIT is hetgene dat de meeste schade aanricht!
Er bestaat dus een manier van verantwoord drugsgebruik. Zelfs een drug als amfetamine hoeft niet schadelijk te zijn als je gewoon goed voor jezelf blijft zorgen. Dit houd in dat je niks aan je ritme moet veranderen en bijvoorbeeld gewoon goed blijft eten ook al heb je geen eetlust van de pep.
Met heroïne, wat hier toch wel als 'zwaarste' drug word beschouwd, is het goed mogelijk om 100 te worden. Als je geld zat hebt om je verslaving te bekostigen en je hebt de discipline om goed voor je lichaam te blijven zorgen is er niks aan het handje.

Zo en nu jij weer :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."