Mijn tip: ga door die klote periode heen, hoe lang het ook duurt. Het komt daarna echt goed, geloof me. Maar kap met die g! Ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt...
Ik heb 6 jaar ghb gebruikt en ik was 24/7 verslaafd. Wel tussendoor gestopt met de wel bekende afkickverschijnselen, een paar weken clean en dan daarna toch weer gaan gebruiken. En zo ging dat maar door. Totdat ik in 2009 mijn dieptepunt had bereikt. Helemaal van god los en ik leefde op het randje ... Ik gebruikte toen ook nog eens speed en coke erbij. Ik had wel al eerder hulp gehad, in 2008 zat ik 3 maanden bij Mirage (kliniek gebasseerd op de 12 stappen). Maar ik had nog allerlei deurtjes open staan en was er nog niet klaar voor. Ik kickte toen vaak op eigen initiatief af, de huisarts wist weinig van GHB, zo ook het ziekenhuis en zelfs Brijder. De pammetjes kreeg ik heel erg makkelijk op recept en die gingen er in als snoepjes. Hoe bedoel je fout ... Het is een wonder dat het goed ging, op een paar dingen na dan ... In september 2009 was het zover en heb ik 3 weken detox gedaan. Daarna begon mijn behandeling van een jaar bij Brijder. Kliniek genaamd 'de Emiliehoeve'. Misschien ooit van gehoord? Het heeft mij echt onwijs geholpen en ik ben er erg door veranderd. Anders leren denken en doen. Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost, maar ik ben nog steeds clean! Ik kan nu zelfs nuchter naar party's gaan en het onwijs naar mijn zin hebben. Ik ging 16 jaar lang naar party's met pilletjes op. Het heeft mijn kijk op het gebruik onwijs veranderd. Ik leefde er maar op los, impulsief en doelloos. En nu heb ik doelen voor ogen. Ik doe een opleiding (ik heb tijdens de middelbare school geen diploma gehaald, omdat ik een opstandige puber was) en nu ga ik voor het eerst mijn MBO diploma halen. Ik ben echt serieus dankbaar voor de hulp die op tijd kwam en dat ik kon breken met mijn oude leven en slechte gewoontes.
Ik kan nog veel meer vertellen, heb een hoop meegemaakt
![:wink:]()
Dus als je vragen heb, stel ze gerust. Als ik kan helpen, doe ik dat graag. Ik ben er nog lang niet hoor, want de verslaving ligt zo op de loer ... Bij tegenslagen of gewoon als je het even helemaal zat ben, is de verleiding groot om naar middelen te grijpen. Maar dat is niet de oplossing van de problemen ...
Groetjes Jaime