Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGBL doen ja of nee??

GBL doen ja of nee??

27 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#1
gbl is heel goed te doen. wel mixen met een vol glas water anders staat je bek vol blaren.
bij matig gebruik is het niet echt schadelijk hoor.
ik doe meestal 1.5 a 2 gram gbl
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
ml zal je wel bedoelen in plaats van gram.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kijk hier heb ik wat aan!!1 Wat zijn de effecten van GBL? Wat moet/kan ik verwachten na het innemen ervan? Hoelang duurt het voor ik er wat van voel? Als ik na bv. een uurtje nog niets voel na het innemen van 1.5ml, kan ik dan een beetje bij nemen? Zo ja hoeveel dan, zonder dat ik "out"ga???

Graag weer reacties van de kenners. :wave:

I love ya all!!!! :hearteyes:

"Kennis is macht"
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#4
neen, ik bedoel gram.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#5
effecten van gbl zijn dezelfde als die van ghb, en die kan je zelf opzoeken
duurt ongeveer 10-15 minuten voor je het voelt.
normaal zul je van 1.5 g wel iets voelen. als je na een halfuur nog niets voelt (op een relatief lege maag dan) neem dan 0.5-1g bij
zolang je blijft rechtstaan of in beweging blijft zul je van deze dosis niet outgaan. als je ergens neerzit is er wel altijd kans dat je ff met je ogen knippert en dat er 2u gepasseerd is :P
dat outgaan is niet erg hoor. je word vanzelf weer wakker en je beseft zelfs niet dat je geslapen hebt. voor ultieme schevigheid: 3 à 3.5 g gbl ineens nemen en blijven rechtstaan en tegen de slaap vechten :mrgreen:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
davie zei:
:wave: Tot voor kort was ik eigenlijk niet bekend met gbl. Eigenlijk heeft het dezelfde werking als ghb alleen wel schadelijker. Maar ja de meeste drugs zijn schadelijk.

Om eens te proberen is het best mogelijk, dus om te kijken of ghb je iets lijkt. Als je het vaker wil proberen dan kan je beter voor ghb gaan.

Alleen ghb is niet altijd goed. Soms is het niet juist gemaakt waardoor het ook giftig is. Als je gbl verdunt met water dan heb je eigenlijk hetzelfde alleen doordat er geen reactie heeft plaats gevonden zal de werking ervan verdwijnen. Noah dient te worden gebruikt, alleen vaak kiezen mensen ervoor om gootsteenontstopper te gebruiken voor de Noah terwijl gootsteenonst. voor 99,9% uit noah bestaat en de rest zijn eigenlijk giftige stoffen. Dat ghb hebt betekend niet dat het goed is. ghb is niet moeilijk te maken, maar denk er zeker niet te makkelijk over.

Ik pak meestal 1ml gbl. Bij ghb is dat max. 3,5ml. 1e keer en daarna 2 tot 2½ ml.

De prijs is ook niet duur, want een grammetje coke kost ook € 40. Voor hetzelfde geld kan je een leuke avond hebben met een aantal vrienden en dan is nog niet alles op. Stel het bevalt je niet dan heb je ook niet veel geld weggegooid.

Het is absoluut geen party drugs, maar wel lekker om thuis te gebruiken. Let op met doseren, want anders word je misselijk of ga je out.

Hopelijk heb je er iets aan! :grin:
Klik om te vergroten...

Ik vind het wel degelijk een party drugs
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#7
voor 99,9% uit noah bestaat en de rest zijn eigenlijk giftige stoffen. Dat ghb hebt betekend niet dat het goed is. ghb is niet moeilijk te maken, maar denk er zeker niet te makkelijk over.
Klik om te vergroten...

Tja, maar de verontreiniging van je GHB is dan echt te verwaarlozen vind ik hoor. Dit is echt niet schadelijk voor je , mits je geen liter per week gebruikt ofzo :)
Trouwens noah van kruidvat is 100% :hearteyes:

Verder zijn veel speculaties over schadelijkheid van GBL ongegrond.
In smartshops is nadat GHB verboden was een tijdlang GBL verkocht. GBL wordt in het lichaam omgezet in GHB. GBL is een van de twee chemische bestanddelen van GHB. De effecten van GBL en GHB lijken sterk op elkaar.
GBL mag op dit moment ook niet meer verkocht worden in smartshops. Dat komt omdat in de flesjes GBL die daar verkocht werden ook minieme hoeveelheden GHB

GBL is een scheikundige afkorting voor de stof Gamma Butyro Lacton. GBL is de werkzame stof in GHB. Toen de overheid de verkoop van GHB verbood zag het de stof GBL echter over het hoofd. Wanneer GHB in het lichaam komt wordt het namelijk gescheiden in twee stoffen, namelijk GBL en CO2.

GBL is bijna net zo niet giftig als GHB. Bij sommige mensen (met een eenzijdig dieet) treed er bloedverzuring op bij dagelijks gebruik, dat is voor zover ik weet het enige. Allerlei studies wijzen op de non toxicity van GBL... ratten gaan er zelfs langer van leven.

:wave:
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk hier heb ik dus iets aan!!!!!!
Ik heb net het flesje binnen dus zal binnenkort wel mijn ervaring op schrijven. (als ik er nog ben tenminste :) )

Groetjes van een happy Angie :wave:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel plezier Angie. :wave:

@ BoriZ Welkom en goede info trouwens.
a
angie123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ratten er langer van leven moeten bepaalde mensen dat dan ook maar eens gaan gebruiken!!! Alhoewel?? En om het nu iedere dag te gaan gebruiken, dacht ik niet!!! Maar goeie info!

Davie bedankt voor je reactie en je hoort ervan!!! :wave:
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel ghb-ghb is er dan bij de ratten toe gediend ?
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#12
You're welcome! Ik kwam toch al regelmatig op dit forum terecht dus dacht, laat ik ook maar een accountje aanmaken! :mrgreen:
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flugeltje zei:
Hoeveel ghb-ghb is er dan bij de ratten toe gediend ?
Klik om te vergroten...
haha ja idd, dat is niet vermeld in de bron waar ik het vandaan heb, maar als je nagaat dat van gbl 1,5 tot 2ml bij een mens al voldoet zal dit net meer dan een druppeltje wezen :grin:
D
DuisterPersoontjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
^_^ zei:
Ik heb net wat pure gbl genomen ongeveer 2,3 ml. Normaal neem ik 4 a 4,5 ml ghb. Ghb is normaal 40a50% ligt aan de sterkte natuurlijk, verdunning etc. GBL is 2x zo sterk de PH schijnt nogal laag te zijn.

Het smaakt gewoon ranzig, werkt wel gewoon goed. Zou het mengen met genoeg drinken is het niet zo agressief in je maag :wink:
Klik om te vergroten...

Mee eens.. je kan het ook beter gewoon in een drankje gooien dat serieus ontiegelijk zoet is:P

van GBL werd ik draaierig of dronkeheidsgevoel (wat hardstikke tof was:) en je voelt je zoo relaxed
N
NatjuhLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flugeltje zei:
Gbl is sterker dan ghb. Het effect bijna hetzelfde
GBL is slechter voor je lichaam dan ghb
Klik om te vergroten...

Per ongeluk een slokgbl ingeslikt ik dacht dat dit citroen spa was ik ben meteen met koud water gaan spoelen en kotsen. Wa nu gak nu dood?k kan ni mr tegoei slikken
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je moet 1/3 gbl nemen ten opzichte van wat je met ghb doet.
Even makkelijk :
3ml ghb => 1ml gbl

En alsjeblieft als je weggeeft of uit deelt,
Zet met een dikke stift gbl erop.

Heb het helaas de afgelopen 2 maanden echt serieus te vaak fout zien gaan.
Laat het ook puur.
En mix het niet voor met weet ik veel ranja
Laat ze die ontzettend gore gbl smaak maar proeven.
Gbl is mega goedkoop maar tis echt link spul.
En er zijn er meerdere in omloop.
Ik raad je echt aan een zuurtest (ph) te doen.
Want een serieuse goede slok bij foute gbl.
En je kn echt direct naar de seh.

Ik zou echt ff de moeite doen het om te zetten.
Is ff werk.
Maar echt je wilt niet mee maken,
Dat je met je maat of vriendin naar het ziekenhuis moet.
Dat de familie word gebeld jij erbij zit.
En er wird gezegd houden jullie er alsjeblieft rekening mee dat hij waarschijnlijk hersendood is/word.
En het nog maar de vraag is of diegene ooit nog ze ogen opent.
Ik schiet nu weer vol,
Nu ik zijn moeder weer ter aarde zie storten van verdriet.

Nu zullen jullie denken joh liefhebbertje heel kut maar waarom vertel je dit....
Hij heeft town naar 2 x tot zich genomen gbl
En vlak daarna was het paniek.

En ja het kan aan bog veel meer liggen.
Maar ik spreek het liever uit.
Dan dat ik me mond houd.
En morgwn een vervelend bericht lees in dit topic


*edit*
Oepsie niet gezien dat dit topic al zo oud is
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mij hebben ze ook zo gehad , ik dacht dat het GHB was maar nee hoor.
Ik kreeg dus ook GBL binnen van een "maat" en ik moest onmiddelijk naar huis vertrekken voor ik out zou gaan want dat ging sowiezo gebeuren, ik begon helemaal weg te draaien en over te geven, het werd ook met momenten zwart voor mijn ogen en ik heb geen flauw idee meer hoe ik ben thuis geraakt uit eigen beweging maar het was blijkbaar nog net gelukt.
Ik kom in mijn kot, laat me op bed vallen en ben out gegaan.
Heb gelezen dat ik er gerust in had kunnen blijven dus voor mij nee dank je ik moet deze vieze rotzooi echt niet meer hebben, ook geen GHB.
Ik ben veel gewend maar dit was echt niet plezant meer, niks voor mij dus :P
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herinner me dat ik ooit eens gbl gebruikt had en de dag erna last van m'n keel. GHB van maken lijkt me beter
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#19
@missWappie GBL is één van de substanties waar GHB van gemaakt wordt. Het is over het algemeen niet de bedoeling om GBL te gebruiken, dat kan zeer schadelijk zijn. Het wordt niet expliciet afgeraden in de informatie op dit subforum (de vastgepinde post over het verminderen van risico's), maar ik wil dat bij deze alsnog doen. Het doseren van GHB is al zeer tricky, dus het doseren van GBL is extreem tricky. Gewoon maar niet doen dus.

Dit staat erover op het subforum:
Tegenwoordig wordt vaak GBL verkocht in plaats van het moeilijker verkrijgbare GHB. Het lichaam zet GBL om in GHB. Alhoewel het dus om stoffen met hetzelfde effect gaat, is er wel een belangrijk verschil tussen GHB en GBL. GBL is als vloeistof vaak minstens dubbel zo sterk als GHB-vloeistof. De hierboven genoemde doseringen van GHB moeten dus bij GBL worden gehalveerd!
Dit maakt het doseren van GBL nog moeilijker dan het doseren van GHB. Maar dat niet alleen. Pure GBL is een bijtende stof (lacton). GBL kan extra schadelijk zijn voor het lichaam (slokdarm, maag enzovoort). Men maakt daarom vaak GHB van GBL door het te laten reageren met zuiveringszout (drogist) of gootsteenontstopper (bouwmarkt), NAOH. Het gaat hierbij (GBL, gootsteenontstopper) vaak om industriële producten waaraan niet dezelfde veiligheidseisen worden gesteld als bij voedingsmiddelen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb beiden gebruikt, GHB + GBL. En moet zeggen dat ik geen verschil merkte.
Ik verdunde het altijd met veel water, minstens 2 glazen water.

Beter is denk ik om gewoon helemaal te laten staan en gewoon enkel GHB te nemen.
Want het heeft geen enkel voordeel, en misschien wel (hele grote) nadelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."