Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOmgaan met GHB na verslaving/misbruik

Omgaan met GHB na verslaving/misbruik

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag mensen,

Jarenlang meegelezen, hier mijn eerste post.

Huidige situatie: 3 maanden GHB verslaafd, waarvan 1 24/7
De toekomst: een zonder GHB!

Woensdag heb ik de beschikking over een flinke voorraad Baclofen 25 mg.
Na een paar mislukte stoppogingen.Nu met veel thuis studie(oa Raver met groot interesse gevolgd) bloeddrukmeter wil ik nu toch echt doorzetten.
Grootste fout die ik eerst maakte..dosissen niet stabiel houden(mijzelf nog even een leuke avond gunnen, flinke slaapdosis... Nu dan het punt dat genieten niet eens meer mogelijk is.van de GHB helse klachten en de afkick ook. Sinds een week de dosis stabiel. Eergister 2.2 elke 2 uur,nu 2.0
Nachtdienst afgebouwd naar 1 (5ml) ipv 3.
Vannacht eerste keer gewoon 24/7 2.0 morgen 1.9 braaf met bloeddrukmeter in de weer.

Waarom geen opname? Heb na een paar uitzendingen hels ander leven gekregen. sinds 2 jaar een zogeheten PTSS hond. Zij is echt mijn redding geweest. Een opname word echter door de stichting noet
niet getolereerd.

Dus ook mijn volgende punt . Als ik afgekickt ben van de GHB zal ik ook mijn oude leven terugkrijgen. Dit behelst een kluizenaars bestaan met vreselijke nachtmerries,niet te sturen slapeloosheid en alleen de deur uit met grote spanning om mijn meiske uit te laten.

Vandaar dat ik de tegenargumenten van Baclofen minder zwaar vind wegen dan de voors om het te proberen.

Mocht het werken en is de ene verslaving ingeruild voor afhankelijkheid ander pilletje...prima . .. ik vind mijn leven anders niet te vergelijken met een normaal(wat is normaal) persoon met dito kansen in hun nuchtere bestaan.

Ik heb een pracht van een dochter,goed contact met mijn ex. Ze komen 2 x per week op bezoek en elk kind verdient een niet verslaafde ouder.maar op wat zou ik een moord doen als de Baclofen wel wat ptss klachten zou verminderen.ik droom al van een uitbreiding omgang.het idee dat ze hier ook eens kan slapen . ..

Ik dwaal af.is dit het zoveelste topic hier of kan er nog een bij? Sta open voor alle reacties.

Reden waarom ik ook hoop dat Baclofen voor afkick ingezet kan worden. De beruchte GHB afkick hel is hier volop aanwezig.

T**** voel ik mij een loser zeg. Echt een junk die er met wijdopen ogen is ingetuint.
Ben ziek door de ghb,maar ook zonder.

Dit gaat een succestopic worden jongens! Met een road from hell
Ik heb drie prachtmeiden en mijzelf om hopelijk ooit weer eens trots aan te kunnen kijken.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waar ik niet uitkom..hoe zet ik die Baclofen in. Ik lees tegenstrijdige info over de fout dat een GHB addict zijn Baclofen niet hoeft op te bouwen.
De een stopt meteen met GHB, de ander combineert het(misbruik?) Ik mis een schema. Ja mensen snap ook dat als ik een kundig arts hiervoor had dit een stuk makkelijker had kunnen zijn.
De stichting van mijn hond vind een terugval of wat gebruik echt geen probleem.maar zodra er gespecialiseerde zorg bij komt kijken vinden ze de situatie niet veilig meer (de ironie imo)
L
LichtjeshemelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sunnydf zei:
Waar ik niet uitkom..hoe zet ik die Baclofen in. Ik lees tegenstrijdige info over de fout dat een GHB addict zijn Baclofen niet hoeft op te bouwen.
De een stopt meteen met GHB, de ander combineert het(misbruik?) Ik mis een schema. Ja mensen snap ook dat als ik een kundig arts hiervoor had dit een stuk makkelijker had kunnen zijn.
De stichting van mijn hond vind een terugval of wat gebruik echt geen probleem.maar zodra er gespecialiseerde zorg bij komt kijken vinden ze de situatie niet veilig meer (de ironie imo)
Klik om te vergroten...
Ik zou je aanraden advies te vragen aan je huisarts. Die heeft geheimhoudingsplicht dus niemand zal er ooit achter komen, maar hij/zij kan je wel helpen. In ieder geval heel veel succes op the road to recovery! Ik duim met je mee voor een succesverhaal.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Huisarts staat aan mijn kant maar ze durft het niet voor te schrijven.

Een lage dosering behouden moet geen probleem zijn als ze tenminste weet dat het effectief is.

Dus dat werd kiezen tussen een verwijzing specialistische zorg of elders Baclofen regelen. Ik kan mijn bevindingen dus straks ook met haar delen,maar ervaring heeft ze er niet mee om advies te geven.

Maar bedankt lichtjeshemel!
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vannacht afgebouwd naar 1.8 zonder nachtdosis
Ik zou willen zeggen succesvol. Maar helaas.
Ik had nog één strip temazepam liggen. Jaren terug van een helse benzo verslaving afgekickt. Maar nog steeds gewenning. De 1e 2 capsules lieten me helemaal opleven.voelde me lekker ontspannen en leek wel fris wakker .Na een uur nog eens 2 capsules en toen af en aan 4 uur geslapen.

Iemand tips voor de volgende nacht?
Het klassieke.. Doorbijten word je vanzelf na een paar dagen moe werkt niet. Ik blijf echt wakker tot ik na 2/3 dagen depressief word met vreemde gewaarwordingen(regen in de woonkamer,geluiden horen)
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paniek na zessen angst,hartkloppingen. Bloeddruk redelujk.pols 91. Dat lijkt normaal. Maar als die rond de 60 zit voel ik mij stabiel. Boven de 80/85 altijd paniekaanvallen of nerveus, tril als een malle. Misselijk.
Hond moet uit. Ik kan het niet. Dit is al 2 weken zo en trekt pas weg eind middag. Kan niet meer
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch weer benzo genomen en zware pijnstiller en methyl.
Trots nee..eerlijk ja

Bloeddruk en pols te hoog.wat maakt dat het afbouwen niet lukt.maar hoe dan wel .

Ik zie het als tijdelijk tot de Baclofen binnen is. Hou ik mijzelf voor de gek?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel veel sterkte kerel! Ik heb nooit ghb gebruikt dus ik kan je geen passend enkel steunen!

Sunnydf zei:
Dit gaat een succestopic worden jongens! Met een road from hell
Ik heb drie prachtmeiden en mijzelf om hopelijk ooit weer eens trots aan te kunnen kijken.
Klik om te vergroten...
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoog dosis 60-80 MG Diazepam+Baclofen en gabapentin voor slaap of (Biertjes)Drinken! als je lichtelijk vaag begint te worden... En lichaam ontwenningsverschijnselen ontkom je niet aan! Zolang verdraagzaam is. En Raver vast aardig knul maar hij heeft zichzelf erg moeilijk gemaakt om alles door elkaar mixen! Phenibut/Alcohol/GHB/Benzo's Het is eenmaal discipline tonen als je echt wilt stoppen!
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey bedankt Koffieboon,doet me echt goed.

Conjo,diazepam heb ik tot mjjn beschikking.ga het vanavond proberen
Gababentine nooit van gehoord erg interessant! Moet wel via huisarts. Welke dosis ongeveer raad je aan in combi met Baclofen en diazepam.voor hoe lang?

Heb je ook tips voor hoe ik het moet aanpakken als de Baclofen er is? Zo te lezen heb je er verstand van.

Vandaag 1500 mg Phenibut gekregen van maat die ook uit GHB verslaving komt. Heb alleen teveel waarschuwingen gelezen erover(snel verslaafd,afkick nog erger) maat heeft het 5 dagen gebruikt en was clean. 5 dagen durf ik echt niet aan.

Maargoed.het klopt voel me goed nu 3 uur na inname. Bloeddruk en pols binnen gemiddelde. Laatste dosis GHB teruggebracht naar 1.0

Wat nu,helemaal geen ghb meer zolang phenibut zijn werking doet. En wat als het is uitgewerkt? Kan ik dan blijven op 1.0 kwestie van trial and error. Of moet ik dit beschouwen als een dag g afkick vervanger?

Hoop echt op reactie. Tot nu toe al super gereageerd
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel veel succes!! Schrijf alles maar van je af hier, er zijn zoveel mensen met hopen kennis hier die je tips en raad kunnen geven..
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt Pinkie!.

De phenibut zorgde er niet helemaal voor dat g achterwege kon laten. Kon de duur wel makkelijk met een uur rekken . En had genoeg aan dosering van 1.0
Door de phenibut en eenmalig 80mg diazepam eindelijk na maanden 8 uur als een baby geslapen(let wel.heb een immense benzo tolerantie,van 100 mg tema lig ik niet om...) Die phenibut is de komende week niet voor herhaling vatbaar. Misschien nooit meer. Veels te veel horrorverhalen gelezen en het gaf mij naast het fijne effect toch ook iets geagiteerds, opgefokts. Ik herkende het heel erg van mijn uppers periode.... Wat ik dus ook nooit meer gebruik. Toch vreemd,heb zoiets niet eerder gelezen over phenibut.

Maargoed,zo:n nacht slaap geeft me toch een opluchting en motivatie. Je raakt zo verzwakt door die klote GHB en slechte nachten. Ik voel dat het mijn gezondheid even een boost hebt gegeven.

Raad het echter (de ironie weer) niemand aan..voor je het weet ben je daar aan verslaafd

Vandaag even kijken wanneer het uitwerkt en hoe de g dosering weer op te pakken.

Het voordeel van dat opgejaagde gevoel ik heb nul behoefte het te gebruiken.in dit geval was het doel(slapen!!!) Het enige om een uitzondering te maken.

Ik hoor van velen dat lyrica een must is..heb helaas ook een uitkeringkje,en nu de Baclofen en diazepam eraan komt is er niks meer over. Domper! Maar we doen het ermee ..ik waardeer jullie reacties zo. Df is fantastisch. Heb 2 maten van vroeger,geen familie alleen ex en dochter.

Dus dat ik het hier kwijt kan is goud..
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorry dat ik weer post . Zal mij ff gedeisd houden,maar er is iets heel vreemds aan de hand. Na de phenibut inname gister 13.00(1500) 20.00(500) af en toe 1.0 g genomen.

Wel geslapen op 80 mg diazepam.
Nu komt het,heb vandaag maar 2 x 1.0 genomen en nu al 4 uur niks meer..

Krijg ik straks echter een klapper?is de phenibut nu wel of niet uitgewerkt? Kan ik nu acuut stoppen met de g. Of in lage dosering doorgaan tot Baclofen binnen is

Ik hoop echt echt echt echt op advies!!!!!!!
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb gaba capsules liggen. Iemand ervaring mee. Helpt het en hoe?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik weet het niet. Ghb is het grootste gif ever. Ik ben er zovaak de mist mee in gegaan. Ik kan je alleen maar sterkte wensen. Was je maar van de pheni afgebleven, geen ervaring hiermee maar lees weinig goeds.

Bouw je de diazepam ook weer af?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Raver weet jij dit?
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb geen phenibut meer in huis,dat zit wel goed.diazepam bouw ik zeker af. Bekend met Benzoverslaving(12 jaar terug maargoed)

Na laatste post 1.9genomen en moest echt moeite doen niet in slaap te vallen.sloeg in als een bom. Geen euforie of roes maar zo moe. lichamelijk en mentaal ook geen hunkering.
Voel me ineens nuchter,saai, verveeld..tja..goed teken toch
Het kan toch niet waar zijn dat ik pats boem ben afgekickt...
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat saaie / verveeld gevoel herken ik ook. Het eieren eten is doorzetten! Ik ervaar nu hetzelfde maar ik ben al weken nuchter, en lichamelijk oké. Dát is veel waard
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Coffeecup zei:
@Raver weet jij dit?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat Raver weg is
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Coffee cup knap dat je al weken nuchter bent.wat doe je tegen dat gvoelg,gewoon accepteren? Heb je geen cravings

Viel zowaar voor het eerst in 8 jaar spontaan in slaap. Een of andere .... Besloot vuurwerk om mijn huis te gooien en als ik ergens niet tegenkan. Had adrenaline om een week door te trekken. Net 1.8 je gepakt. En ipv 80 dia 60. 1.8 was niet slim. Dit is echt geen smoes maar als ik zo in paniek raakt van die knallen kan ik echt niet helder denken . Kun je nagaan hoe geconditioneerd ik al ben.

Hopelijk blijft het wonder morgen nog bestaan,en het zou te absurd voor woorden zijn als ik lichamelijk niet meer verslaafd ben.

Wel van plan de Baclofen in te zetten.al is het maar voor de cravings en spierspanning.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."