Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOmgaan met GHB na verslaving/misbruik

Omgaan met GHB na verslaving/misbruik

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geen phenibut meer in huis,dat zit wel goed.diazepam bouw ik zeker af. Bekend met Benzoverslaving(12 jaar terug maargoed)

Na laatste post 1.9genomen en moest echt moeite doen niet in slaap te vallen.sloeg in als een bom. Geen euforie of roes maar zo moe. lichamelijk en mentaal ook geen hunkering.
Voel me ineens nuchter,saai, verveeld..tja..goed teken toch
Het kan toch niet waar zijn dat ik pats boem ben afgekickt...
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat saaie / verveeld gevoel herken ik ook. Het eieren eten is doorzetten! Ik ervaar nu hetzelfde maar ik ben al weken nuchter, en lichamelijk oké. Dát is veel waard
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Coffeecup zei:
@Raver weet jij dit?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat Raver weg is
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Coffee cup knap dat je al weken nuchter bent.wat doe je tegen dat gvoelg,gewoon accepteren? Heb je geen cravings

Viel zowaar voor het eerst in 8 jaar spontaan in slaap. Een of andere .... Besloot vuurwerk om mijn huis te gooien en als ik ergens niet tegenkan. Had adrenaline om een week door te trekken. Net 1.8 je gepakt. En ipv 80 dia 60. 1.8 was niet slim. Dit is echt geen smoes maar als ik zo in paniek raakt van die knallen kan ik echt niet helder denken . Kun je nagaan hoe geconditioneerd ik al ben.

Hopelijk blijft het wonder morgen nog bestaan,en het zou te absurd voor woorden zijn als ik lichamelijk niet meer verslaafd ben.

Wel van plan de Baclofen in te zetten.al is het maar voor de cravings en spierspanning.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben er met de laatste diazepammetjes van af gekomen. Ik had ook last van de bekende afkick. Ik ben nu dik drie weken diazepam-vrij. De baclofen wilde ik als onderhoud dosis slikken maar het werkt bij mij niet. Dia alleen was gelukkig voldoende, al had ik vermoedelijk ook benzo tolerantie. Zeker had / heb ik craving, maar ze zijn er niet continue. Gewoon veel afleiding hebben, huis schilderen bijvoorbeeld, werken en de drukke alledaagse dingetjes.verder ook geen g in huis hebben, want er zullen momenten zijn dat ik al lang die fles had gepakt
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou coffeecup,het is echt niet te geloven maar ik ben (iig lichamelijk) compleet afgekickt van de g!
Na een eenmalig phenibutdagje en 2 nachten flinke dosis diazepam(1e nacht 80 vannacht 60) heb ik geen enkele craving(moet er niet aan denken) en klachten.
Ben me er wel van bewust dat die diazepam natuurlijk nog flink zijn werk doet .Al is het maar voor de spanningen die ik altijd ervaar.

Ik twijfel of nog een nacht diazepam of acuut stoppen. De Baclofen ga ik wel proberen.

Ik sta er nog steeds van te kijken hoe ik in die hele hel ineens toevallig soepel ben afgekickt



Maar die gewenning hè...wat jij zegt.. s ochtends ff een gtje om op te starten. Elke twee uur dat wekkertje....moet echt nog wennen. Overvalt me een beetje de vrijheid en eerlijk...de saaiheid
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik merk dat er heel veel topics zoals deze zijn.
Zou de titel veranderd mogen worden naar: Omgaan met GHB na verslaving/misbruik

Of moet ik een nieuw topic aanmaken?

Want laten we eerlijk zijn. 1 x afkicken en nooit meer van je leven aan de G.Is natuurlijk het ideaalscenario. Maar zo gaat het nu een maal niet bij iedereen. Dan maar open en eerlijk met tips, herkenning, steun, en kom..af en toe een veeg uit de pan
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi

Heb je Gaba liggen of Gabapentine?
En dan hoef je jezelf niet helemaal vol te gooien met benzodiazepines.
Het het zorgt ervoor dat het alle overweldige prikkels weg haalt en dat je goed kan slapen.
Ik zelf gebruik de capsules van de 400mg.
En dan maximaal 20mg diazepam.
Leuke dromen krijg je ervan.
Je kan het de dagen erna ook goed gebruiken voor het slapen gaan.
Maar als je meer dan een week van de g af bent dan kan je weer minder goed ervan slapen.

Baclofen is een wonderspul in de afkick tegen ghb.
Maar om een craving tegen te gaan met weer een andere drugs daar geloof ik weer niet niet in.
Want dan moet je het dagelijks nemen.

Als je dan echt op het punt staat om weer GHB te kopen koop dan een fles rode wijn of andere alcohol en drink een paar glazen.
Dan is de kans klein dat je daarna nog een fles GHB gaat kopen.

Ik bouw mijn g af tot 2ml per 2/3 uur als je langer verslaafd bent is het beter om af te bouwen naar 1ml.
Dan stop ik cold turkey en
ga ik over op baclofen en de medicijnen.
Ik neem 3 uur na mijn laatste buisje 40mg baclofen en ongeveer 20mg diazepam. Die baclofen neem ik na 4/5/6 uur weer als die afkick weer begint.
Voor het slapen weer 20mg diazepam en 40mg baclofen en 400mg Gabapentine.

De volgende dag probeer ik die baclofen al te minderen maar kijk hoe ik me voel. Gaat het niet lekker vul ik heb toch weer aan.

Die benzodiazepines is voor iedereen anders hoeveel je neemt want dat ligt natuurlijk aan je tolerantie.

Die Gabapentine is ook geestelijk fijn bij de afkick van GHB. Je kan er dus goed van slapen en houd je geestelijk onder controle.

Ik zelf heb GHB goed onder controle nu.
De afkick ook. Help mensen om me heen die te ver zijn gegaan en heb geen complicatie gehad meer.

Als het niet lukt of dingen gaan fout kan je me altijd een bericht sturen en kan je proberen te helpen.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt man.
Heb gaba capsules liggen.. is dat een groot verschil met gabapentine?

En hoe lang duurt t bij jou voor je G weer goed valt nadat je even ben gestopt?

Merk dat ik prima maat kan houden. Maar mis mijn opstart Gtje

Jarenlang gedaan zonder problemsn, Ad en benzo's konden de deur uit. Maar uiteraard doet het eigenlijk niks meer.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gaba is meer een suplement.
Gabapentine is een medicijn.
Als je stopt met GHB dan kan je slecht slapen omdat je een overvloed van dopamine krijgt en als je dan te lang wakker blijft kan je dus een delier/psychose krijgen in die afkick.

GHB heeft te maken met de overdrachtsstof dopamine. GHB zou in eerste instantie de afgifte van dopamine remmen. In de fase hierna zou de opgeslagen dopamine weer versneld worden afgegeven waardoor je alert wordt (Bron: CAM rapport).

Dus daardoor blijf je wakker die Gabapentine remt die dopamine weer en dan kan je weer tot rust komen zoals ze hierboven noemen dat je alert wordt.

Baclofen werkt op de Gaba-B wat GHB ook doet maar op een andere manier maar dat zorgt er wel voor dat Baclofen een deel van die GHB overneemt en de trillingen weg haalt en die afkick minder gevaarlijk/draagelijk maakt. Baclofen is niet lichamelijk verslavend dus daar kan je dan zo mee stoppen.

Die benzodiazepines gebruik ik (Diazepam iig) voor de hartkloppingen en de bloeddruk.

Zo heb je ze alles gedekt.

Ik ben dus in het verleden de fout in te om lichamelijk verslaafd verslaafd te raken in ongeveer 6 weken tijd met zelfs pauzes ertussen. Nooit jaren lang.
Eigenlijk een beetje jou verhaal.
Daarna 7 maanden geen drugs gebruikt, ook geen andere drugs.
Maar al gebruik ik nu 3 dagen 24/7 krijg ik meteen die afkick gevoelens dus je lichaam blijft het onthouden wat er is gebeurd en pakt het zo weer op waar je was gebleven. Best wel apart!
Hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar ik doseer hoog als ik gebruik.

Maar dat is niet zo erg dat gevoel, als ik maar 3 dagen gebruik dat is zo op te lossen met 2 dagen Baclofen en diazepam. En het is ook geen lichamelijke verslaving het is gewoon dat gevoel.

Ik kies dus bewust om even lekker aan de GHB te gaan en zorg dat ik alles in huis heb voor die dagen erna, net als je weet dat je zwaar gaat drinken en een kater kan verwachten.
Maar val je elke keer terug in weken lang gebruik of zelfs maanden lang gebruik dan moet je er gewoon mee stoppen want dan kan je er gewoon niet mee omgaan en verpest het je hele leven.
En dan speel je gevaarlijke spelletjes
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#11
pinkie zei:
Ik denk dat Raver weg is
Klik om te vergroten...
:cheerpompom::cheerpompom::nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup::cheerpompom::cheerpompom:
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mag ik ook even iets fantastisch posten.
Mijn ex gaat komende week 2 weken op vakantie(EU) of ik 2 nachtjes langs wil komen.

Gaat dan met vliegtuig (opluchting..dus g meenemen is uitgesloten) en dan samen met mijn kleine meid en trouwe metgezel op de kamer. Ex is nog zo lief dus ook om vrijwillig op bank te liggen.

Motivatie!!!!!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Conjo zei:
:cheerpompom::cheerpompom::nevergonnagiveyouup::nevergonnagiveyouup::cheerpompom::cheerpompom:
Klik om te vergroten...

Die was gewoon online vandaag...
Dus..
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rebell, je zegt dat je weleens 3 dagen 24/7 doet.stoort die nacht je dan niet,kan je die doseringen niet aanpassen?

Herken het wel wat je schrijft.weekend drugs,daarna juiste maatregelen en zonder schade door met dagelijks leven. Heb dat vroeger gedaan met truffels,lsd. Gouden herinneringen.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag heb ik eindelijk de beschikking over Baclofen. Niet meer 24/7 gebruikt maar toch wel weer 3/4 keer per dag...zucht

Ik kwam er nog mee weg ook. Effect was minimaal, maar toch lekker de ontspanning. Maar gister was daar ineens ontwenningsklachten..en nu waarschijnlijk door de late dosis al 2 uur misselijk in bed.

Het is zo genieten om zonder g de deur uit te hoeven. Normaal kunnen slapen. Maar de kleurloosheid van het bestaan,Jezus is dat wennen. De ene dosering daar kom je mee weg. De volgende heeft de G je alweer in xijn greep,daar komen dan weer de trillende handjes

Dus nu een g tje genomen, kroon mijzelf tot loser van de dag en maar wachten op de Baclofen
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sunnydf zei:
Rebell, je zegt dat je weleens 3 dagen 24/7 doet.stoort die nacht je dan niet,kan je die doseringen niet aanpassen?
Klik om te vergroten...

Ja zeker wel dat hij die nacht stoort.. elke 3 uur schrik ik wakker dan is die G uitgewerkt en word die dopamine versneld afgegeven. En moet ik bijnemen om verder te slapen.

Koop ook wel eens 100ml en doe het met zijn 2e dan is het in 1 dag op en dat is eigenlijk het beste.
Een dag goede sex en genieten en dan klaar.

Sunnydf zei:
Gaat dan met vliegtuig (opluchting..dus g meenemen is uitgesloten) en dan samen met mijn kleine meid en trouwe metgezel op de kamer. Ex is nog zo lief dus ook om vrijwillig op bank te liggen.

Motivatie!!!!!
Klik om te vergroten...

Veel plezier :praying2:
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is iddd beter man. In gelukkigere tijden ook met vrienden nachten met g gehad ..dat is toch hemels.

Weet jij waarom je Baclofen niet met GHB kan combineren,ben het niet van plan, maar word je dan ziek of slaat die dat extra in?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik wel weet is je neemt het een of het andere.
Denk ook niet dat het verstandig is om dat samen tegelijk te nemen.
Ik heb daar wel eens over gelezen.
Maar sommige dingen, hoe het precies werkt en waarom, weten ze in de wetenschap soms ook nog niet. Of misschien wel als je die onderzoeken maar blijft lezen.

Het is meer een manier om die Gaba-B op te vangen wanneer de GHB is uitgewerkt.
Die baclofen bouw je makkelijk af en is niet verslavend.

Zo zie ik het.
En ben van mening dat ze eindelijk moeten herkennen dat werkt en dokters het dan makkelijker kunnen uitschrijven.
S
SunnydfLid
01-01-2024, 00:00
#19
En baclofen voor de nacht of benzo's ipv GHB in zo'n 3 dagen ' marathon'?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor het slapen doe ik 20mg diazepam en baclofen (dosis ligt aan de dag hoeveel). En dus die 400mg Gabapentine zodat ik niet wakker word.

Maar onder het ghb gebruik zelf, neem ik niks van dat. Mix het niet pas na de 3 dagen begin ik met medicijnen.

Dan word ik wel eens wakker om en nieuwe dosis te nemen maar het is niet anders.
Die Diazepam heeft zo een lange halfwaarde dat ik dat niet ga nemen.
Want dan ben je de volgende dag die 2 aan het mixen en dat wil ik niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."