Nee valt wel mee... ik heb zelf gewoon een hekel aan mensen die zo lekker binnen zitten te gapen als ze voorbij lopen... dus vandaar de rolluiken in de avonduren dicht, vooral aangezien wij geen gordijnen hebben. En ja wat is er nu lekkerder dan in je huispakje of juist geen huispakje aan, op de bank voor de tv of door je huiskamer te paraderen
![:blush:]()
Daarnaast met de hete zomerdagen, geven die rolluiken ook nog extra isolatie.... overal waar ik kom, in welk dorp dan ook, hebben veel mensen hun rolluiken dicht als ze niet thuis zijn, bijvoorbeeld als ze op vakantie zijn. Bescherming van de ramen etc. Dit was in mijn vorige woonplaatsen aan de andere kant van Brabant/Limburg ook al overal zo. Dus echt niet alleen hier op Theike
Hier in het dorp is niet echt veel te doen qua uitgaansgelegenheden. Maar een paar kroegen, maar ook niet echt druk of tot laat open. Dus ook niet veel last van zatlappen die tegen je raam aan staan te bonken of tegen je voordeur aan staan te urineren.
Dit was in Fijnaart wel anders haha daar stond met de carnaval menige kontafdrukken en pis en kotsvlekken op of onder je raam.... Helaas geen rolluikens daar.
Het bevalt me erg goed hier. De mensen zijn recht voor hun raap. Echt erg direct. Je hoeft vaak niet te gokken wat iemand nu bedoeld of denkt. Ze schamen zich niet. Ja je hebt hier meerdere lagen van society net zoals overal. Van hoog geblondeerde jonge en soms te oude tantes met tijgerprint legging aan of te korte latex rokjes en te veel aan gouden sieraden om, tot zeee harde werkers, maar net zo goed ook elite mensen. Doordeweeks hier de gewone dagelijkse auto voor de deur maar op zondag komen de dikke chique wagens op de stoep te staan. De stoepjes worden schoon gehouden (bij ons en vast wel een aantal anderen wat minder) maar bijna overal de mooie glanzende en glinsterende dakpannetjes.
Al met al zoveel andere leuke noemenswaardigheden hier, dan alleen maar een drugs bolwerk waar de rolluiken zogenaamd altijd dicht zijn volgens meneer Tygo en de NPO...