Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb iedere nacht? Verslaving?????????

Ghb iedere nacht? Verslaving?????????

83 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
ketakoekjes zei:
Ja kom op niet in detail gaan, zit in een speed comedown :sleepy:
Klik om te vergroten...
Succes
P
PatronaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik neem wel eens GHB icm alcohol als ik niet kan slapen (vreselijke combi, iknow) maar zoals reacties hierboven, je komt niet in een diepe slaap. Je bent weg voor een paar uur en in mijn geval daarna weer klaar wakker. Plus dat je enorm snel afhankelijk er van word, neem het niet elke dag maar merk toch dat ik de dosis soms moet ophogen.
Misschien uitzoeken waarom je niet kan slapen (huisarts/psycholoog misschien?) en proberen toch nuchter je slaap te pakken. Ik kan namelijk nuchter (of dit nou zonder alcohol of drugs is) bijna niet meer slapen, en als je eenmaal in die cirkel zit is daar uit komen lastig.
Sterkte.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mij werd ghb aangesmeerd als het pilletje uit de film Limitless (pilletje waarvan je oneindig zelfverzekerd, inspiratievol en intelligent zou worden. Als je de film kent, weet je hoe dat afliep. Voor de mensen die nu nog niet verslaafd zijn, kijk die film, dit is precies hoe het eindigt als je doorslaat in ghb gebruik. Ik heb mazzel gehad dat ik toegang had tot xyrem en diazepam.ik kon om privé redenen geen verslavingszorg inschakelen. Dus ik besloot thuis af te kicken na 3 maanden ghb gebruik. Ik begon op mijn werk om 8uur smorgens en stopte met werken om 2300 uur savonds. Het voelde fantastisch. Alles ging perfect en ik had er energie voor. Ik had ogen in de kop alsof ik een hele nacht aan de speed heb gezeten. Langzamerhand heb je steeds meer nodig om op hetzelfde niveau te blijven. Na 2 weken dagelijks gebruik zat ik op 2.5 ml per 2.5 uur. Alarm klok in mijn telefoon gezet omdat ik heb uitgezocht wat ghb precies met je doet op langere termijn. Want ik begon dat uit te zoeken toen de ghb op was en ik snachts wakker werd met prikkende naaldjes in mijn huid en ik zag schimmen.ik praatte met mijn vrouw die al lang niet meer voor me stond. Zij heeft dat gezien en met mij gepraat,en we hebben direct de huisarts gebeld. Hij kon mij alleen doorverwijzen naar een kliniek. Ik dacht, is dit zo erg ?? Meer onderzoek gedaan en gestuit op de tiptap techniek of zoiets.. even te lui om t op te zoeken.langzaam elke dag afbouwen met een bloeddruk meter 30 euro incl batterijen, ik had geen geld dus deed het met AfterPay. Ik moest alles doen om te zorgen dat ik de meest gevaarlijke afkick dat er bestaat NIET kon krijgen.psychoses loop je zo op, nierfalen is zo gebeurd, en vooral als je het combineert met amphetamine, dan heb je alleen maar meer nodig, dus bouw je niet af, maar bouw je weer op in een dag of 2 .. kan je weer opnieuw beginnen met afbouwen. Hoe eerder je de keuze maakt om te stoppen, hoe beter en als je ergens last van krijgt, regel dan overdreven veel diazepam, zopiclon of wat voor benzo je ook overdag kan gebruiken, .. bouw elke dag je G af met wat jij denkt aan te kunnen. Ik bouwde het af met 0.5ml per dag omdat ik veel benzos in huis had. Kick snel af want langdurig gebruik van benzos is ook zeer verslavend en moet je ook niet ineens mee stoppen. Vergelijk GHB met heroïne, maar dan nog een stuk gevaarlijker voor je leven om coke turkey mee te stoppen. Als je t kan zonder problemen, test het uit!! Probeer eens 2 dagen zonder G te functioneren. Gaat dit probleemloos, dan heb je mazzel!! Maar je zit er niet ver van af!! Het gaat heeeeel snel! De werking wordt anders. Op een gegeven moment neem je het alleen om je tremoren tegen te gaan en om je bloeddruk normaal te houden. Ik heb een gezin waar ik verantwoordelijk voor ben, zodra je bij verslavingszorg aanklopt en er is een kind bij betrokken dan moet je het zelf doen want ze zijn verplicht melding te doen bij jeugdzorg. Daarom, benzos regelen, ghb regelen en en afbouwen.zo nemen je hersenen en je zenuwstelsel de normale functies langzamerhand over, .. doe je dit cold turkey, dan krijg je je hormonen niet meer die je nodig hebt om NIET in een psychose te raken. Ik ben er gelukkig van af.ik wil GHB nooit meer in mijn buurt hebben. Als ik niet iets op het spel had staan was ik waarschijnlijk jaren verslaafd geweest. Gelukkig is het bij 3 maanden gebleven. Ghb is net als heroïne en base een NO GO .. de rest? Nooit verslaafd aan geweest. Daarom nam ik verslaving ook niet zo serieus. Maar toen ik me ging verdiepen in GABA en GHB en je hormoonhuishouding, vond ik het heel logisch dat een ongevaarlijke drug, de meest gevaarlijke verschijnselen kan hebben op langere termijn. Sommige mensen zijn al verslaafd na 3 dagen, de ander kan na 2 maand voorzichtig proberen cold turkey te gaan met diazepam, ligt aan jezelf. Even die grens opzoeken en niet meer wappie raken van ghb, alleen nemen als medicijn tegen je afkickverschijnselen. Ik zal nog altijd af en toe wat drugs nemen, maar er is een NO GO zone. En die moet je blijven respecteren. Dankzij de ondersteuning van veel mensen op dit forum ben ik er van af. Bedankt!! Ik wil daarom ook echt waarschuwen voor ghb. Gebruik je het alleen in het weekend? Prima, zorg dat je maximaal 20 ml hebt gekocht en wees niet zo stom om een halve liter te kopen. Pas op voor GBL dealers die het sterker spul verkopen. Je hebt er de helft van nodig maar de afkick daarvan is nog veel gevaarlijker en heftiger dan van ghb. Google dat maar, anders wordt mijn verhaal wel erg lang. Any questions? Edit: sorry ik heb jouw vraag niet beantwoord. Mensen die narcolepsie hebben krijgen eerst benzos remorol om tegelijk in te nemen voor t slapen gaan. Als uiterste middel als het leven definitief en chronisch niet meer te doen is, krijgen deze patiënten xyrem. En xyrem is geen ghb zoals onze dealers dat aan ons vertrekken. Dit wordt in een laboratorium gemaakt zodat er geen bij-stoffen in zitten die ontzettend giftig zijn voor je nieren, het wordt sterk verdund om de opname geleidelijker te laten verlopen waardoor je uiteindelijk op het laatst op 0.5 ml ghb / niet te verwarren met xyrem, per 4 uur zit. Als je daarop zit kan je helemaal stoppen. Elke nacht GHB gebruiken is vragen om verslaving. Als je niet in slaap kan komen van je reguliere dosis, neem je toch nog wat bij. En dan wordt het al moeilijker om in slaap te komen. Als je echt snachts moeilijk in slaap komt, ga daarvoor naar je huisarrs, die schrijven je meestal verantwoorde medicatie voor. In mijn geval is dat mirtazapine icm zopiclon. De zopiclon is zeer gevaarlijk om ineens mee te stoppen. Daarom neem je er een mirtazapine bij zodat het slaap effect wordt versterkt. GHB zorgt dat jij je slaap problemen nog erger maakt. Uiteindelijk ga je snachts wakker worden om de 2.5 uur met prikkels over je huid. Geloof me dat is vies wakker worden en dan moet je ook nog krom van je bed stappen om er weer eentje te tappen, wachten op de inwerking, en dan komt eindelijk het gevoel van rust en kan je verder slapen. Hier ben je dus al ver heen en is er geen andere methode mogelijk dan afkick kliniek. Ambulante zorg wordt niet meer toegepast op ghb verslaafden. Als er vragen zijn, pm of spam het hier, zodat het bij iedereen duidelijk wordt dat GHB omdat het een lichaamseigen stof is juist zo gevaarlijk is. Het neemt functies over van je hersenen en je zenuwstelsel die van levensbelang zijn. Je lichaam gaat zich aanpassen op de toediening van de ghb waardoor je lichaam je nodige stofjes niet meer of veel minder gaat aanmaken. Aangezien GHB en alcohol de meeste receptoren aanspreken, is ook je hele lichaam afhankelijk geworden van de stoffen die jouw lichaam niet meer kan aanmaken omdat jij het zelf toedient in veel te hoge dosis. Verwacht niet dat je een paar dagen Normaal onder de mensen kan zijn als je stopt. De zwaarste vorm van diazepam moest ik 6 keer per dag nemen om mijn tremoren te dempen zodat ik mijn volgende ghb dosis weer kon aanpassen op de volgende dag. Het is echt geen pretje,zorg dat je (mocht je erin doorslaan) op tijd aan de bel trekt bij je meest vertrouwde vrienden, je verhaal doet en thuis blijft, bank hangen en series kijken met je tabletten. Veel bewegen en in de zon komen!! Bananen eten en koolhydraten, rood vlees etc laten staan. Veel eiwitten en vitamine preparaten aanschaffen en 45 diazepam op z'n minst. Goed voorbereid kom je er dan zelf van af. Echt alleen dan! En met een hele sterke wil.
V
VeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
GHB is zeer verslavend. Al snel moet je iedere dag pakken en dat wordt al snel om de paar uur. Als je er dan van af wil is het ook nog eens levensgevaarlijk om zo maar te stoppen, je kunt letterlijk dood gaan. afbouwen en stoppen wordt alleen onder toezicht geadviseerd, dus in een afkickkliniek. Kijktip: tycho in de GHB, daar kun je goed zien wat het spul met je doet.

Voor slaapproblemen zou ik lekker naar een arts gaan, die heeft vast een betere manier
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veer zei:
GHB is zeer verslavend. Al snel moet je iedere dag pakken en dat wordt al snel om de paar uur. Als je er dan van af wil is het ook nog eens levensgevaarlijk om zo maar te stoppen, je kunt letterlijk dood gaan. afbouwen en stoppen wordt alleen onder toezicht geadviseerd, dus in een afkickkliniek. Kijktip: tycho in de GHB, daar kun je goed zien wat het spul met je doet.

Voor slaapproblemen zou ik lekker naar een arts gaan, die heeft vast een betere manier
Klik om te vergroten...
Serieus waar wat je zegt maar dit zijn mensen die vloeibare speed combineren met ghb. Elke dag! Dat is heel wat anders dan elke nacht een tapje nemen. Ligt eraan hoeveel. Je moet er niet iedere keer van OUT gaan. Dan kom je niet in je slaapfases die je nodig hebt. Je dromen worden levensecht en ga je ook allemaal herinneren. Omg.. er is nog zoveel wat ghb met je doet...
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar uiteindelijk heb je een slaap probleem en die heb ik ook. Mag ik vragen wanneer dat probleem is ontstaan? En wat er op dat moment in je leven is veranderd?
V
VeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maicol zei:
Serieus waar wat je zegt maar dit zijn mensen die vloeibare speed combineren met ghb. Elke dag! Dat is heel wat anders dan elke nacht een tapje nemen. Ligt eraan hoeveel. Je moet er niet iedere keer van OUT gaan. Dan kom je niet in je slaapfases die je nodig hebt. Je dromen worden levensecht en ga je ook allemaal herinneren. Omg.. er is nog zoveel wat ghb met je doet...
Klik om te vergroten...


GHB is GHB, ongeacht hoe je het neemt of combineert..gewoon niet doen zeg ik, veel te link
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veer zei:
GHB is GHB, ongeacht hoe je het neemt of combineert..gewoon niet doen zeg ik, veel te link
Klik om te vergroten...
Niet mee eens want speed zorgt ervoor dat je meer ghb gaat gebruiken. En GHB zorgt er na een aantal maanden verslaafd zijn, dat je er moe van wordt en weg kan vallen, daarom neem je weer een speedje .. and so on..
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met een slaapprobleem ga je naar de huisarts, en stop je geen troep in je lichaam. De TS is wss al verslaafd aan de ghb. Press F to pay respects..

F
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Maicol Goed gedaan. Serieus, veel respect. Ik persoonlijk zou afbouwen nooit aankunnen. Hopelijk kun je van die GHB afblijven. Maar dat moet een makkie zijn met de steun van je vrouw en wetende dat jouw kinderen je nodig hebben. Geen drugs in de wereld die het waard zijn om dat op het spel te zetten.
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#11
F.E.A.R. zei:
@Maicol Goed gedaan. Serieus, veel respect. Ik persoonlijk zou afbouwen nooit aankunnen. Hopelijk kun je van die GHB afblijven. Maar dat moet een makkie zijn met de steun van je vrouw en wetende dat jouw kinderen je nodig hebben. Geen drugs in de wereld die het waard zijn om dat op het spel te zetten.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je respects, al verdient 't niet zoveel respects aangezien ik toch een lange periode littekens veroorzaakt hier. Maar waarom is afbouwen voor jou geen optie?
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Maicol zei:
Niet mee eens want speed zorgt ervoor dat je meer ghb gaat gebruiken. En GHB zorgt er na een aantal maanden verslaafd zijn, dat je er moe van wordt en weg kan vallen, daarom neem je weer een speedje .. and so on..
Klik om te vergroten...

Je kunt veel sneller lichamelijlkafhankelijk worden van GHB dan een aantal maanden, vooral bij 24/7 gebruik. In principe kun je na 10 dagen al ontwenningsverschijnselen verwachten bij het stoppen. Dit is voor iedereen anders natuurlijk.

On topic: ik zou het niet gebruiken om in slaap te vallen. Daardoor maak je er een gewoonte van en slapen is iets wat mensen elke dag nodig hebben. Dus je gaat GHB associeren met slapen, en dat lijkt me erg vervelend.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maicol zei:
Bedankt voor je respects, al verdient 't niet zoveel respects aangezien ik toch een lange periode littekens veroorzaakt hier. Maar waarom is afbouwen voor jou geen optie?
Klik om te vergroten...

Het is nooit te laat om het goed te maken. Afbouwen lukt mij simpelweg niet. Een te lange lijdensweg.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Chillax zei:
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
Klik om te vergroten...

Over het algemeen is GHB een van de zwaarste middelen om van af te kicken. Middelen die werken op GABA receptoren zijn vaak gevaarlijk om zomaar mee te stoppen. De afkickverschijnselen kunnen net zo erg als die van alcohol zijn.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Chillax zei:
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
Klik om te vergroten...

Nog even ter aanvulling, het is moeilijk om te stoppen omdat je je echt heel naar en beroerd gaat voelen. Er ontstaat lichamelijke onrust en ongemakkelijkheid, zweethandjes, snelle hartslag, spierspanning. Daarbij komt ook vaak angst, en een overweldigend gevoel waardoor simpele dingen een hele opgave lijken. Het wordt gevaarlijk als je delieren, psychoses krijgt, of een epileptische aanval. Dit gebeurt soms ook bij gebruikers die niet eens cold turkey stoppen maar aan het afbouwen zijn. Het heeft te maken met dat er te weinig GABA is of te weinig GABA receptoren zijn wanneer de drugs ontbreekt voor een goede werking van het zenuwstelsel. GABA heeft een dempende werking op zenuwcellen, dus wanneer je hier te weinig van hebt worden er te veel impulsen doorgestuurd en dit voelde voor mij ook zo. Te veel prikkels en impulsen om het te handelen, te veel informatie en de informatie die binnenkomt lijkt ook heftiger binnen te komen waardoor het heel belangrijk lijkt. Heel vermoeiend…
t
timvpkioLid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet te vergeten dat alles voor het eerst weer ongelooflijk eng is na een ghb binge, vooral om onder de mensen te komen. Vond vandaar het advies van series kijken op de bank wel een goede, zo min mogelijk prikkels. Heb vrij vaak cold turkey moeten afkicken of met minimale benzos, en dan toch naar me werk moeten nou, dan ben je zo bang voor iets wat je al jaren doet weer dat je bijna een angst aanval hebt voordat je naar binnen gaat
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb laatst in een tv documentaire iemand gezien, die G als medicijn , dus op doktersrecept, verstrekt kreeg.
Dat vind ik vreemd, gelet op wat voor stoffen er zoal in zitten....
Dat was niet voor slapeloosheid.
Waarvoor wel, dat weet ik even niet meer, maar, het kan dus.
Aan Slapeloosheid lijden is een ramp. Daarover kan ik wel meepraten. Ik liever al vele jaren aan, maar ik heb er nu een goede medicatie voor.
Want bij Insomnia, als je dit hebt, dan heb je op een gegeven moment geen psychedelica meer nodig.
Want de hallucinaties komen vanzelf...
GHB lijkt mij een wel heel verkeerde keuze.
Ik weet verder maar erg weinig van dit spul maar het lijkt me niets.
Ook ik heb de docu van meneer Tygo gezien, overigens zag deze man er zelf ook uit als een zware junk, dit verder terzijde.
Ikzelf heb als slaapmiddel 2 tot 3 bekerglazen sterke drank genomen. Een liter jenever in 2ntot 3 dagen leeg drinken, dus.
En ja, daar slaap je wel van, tenminste, dat denk je, maar ook op deze manier slapen is niet bepaald de goeie!
Want je mist dus de REM slaap.
En dus word je volledig on uitgerust wakker.
Met bevende handen. En soms een stevige koppijn.
Een wel heel slechte oplossing, dus!
Na ongeveer een jaar mijzelf voor de gek te hebben gehouden , ben ik er in één keer volledig mee gestopt. Tot de dag van vandaag toe.
Afkickverschijnselen heb ik er niet van gehad, maar, de insomnia kwam natuurlijk terug.
In volle hevigheid.
Zelfs in een kliniek voor slaaponderzoek was er niets tegen te doen. Behalve met zolpidem te beginnen, en dat dan om de dag. Nee hoor om de nacht.
Dat is natuurlijk óók een kut oplossing, want om de nacht wakker liggen, is wel zeer vervelend. Op een gegeven moment zei ik:
Dit is nu wel genoeg geweest, zo. Ik wil v aan af nu e l k e nacht die zolpidem.
Met daarbij nog promethazine.
Ik was er nu bijna, dus verder gezocht.
Het was nog steeds niet goed, totdat ik een combi van enige medicijnen d
aarbij kreeg.
En nu?
Opgelost, die insomnia goddank
En GHB proberen? Nee. Absoluut niet. .
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Ik heb laatst in een tv documentaire iemand gezien, die G als medicijn , dus op doktersrecept, verstrekt kreeg.
Dat vind ik vreemd, gelet op wat voor stoffen er zoal in zitten....
Klik om te vergroten...

Dat is niet vreemd 1 buisje doet heel ander werk dan iemand die het misbruikt.
Omdat je op dit forum zit zal je veel horror verhalen lezen. Omdat ze naar een plek zoeken voor antwoorden.
Je antwoord is hier te vinden in deze uitzending:

https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendi...s-als-medicijn-dokters-van-morgen-30-10-2018/

Legio Patria Nostra zei:
Ook ik heb de docu van meneer Tygo gezien, overigens zag deze man er zelf ook uit als een zware junk, dit verder terzijde.
Klik om te vergroten...

Haha die zag er een partijtje doorgesnoven uit.
Leek wel of hij aan de heroïne en base heeft gezeten.

Dat programma was misplaats al deze mensen waren pep en ghb en aan meerdere dingen verslaafd en nog veel meer.
Ik ken zoveel mensen die 10 jaar ghb gebruiken die er gewoon goed uit zien.
Het is vaak de combinatie van...

Ghb en Ketamine hebben ook medische doeleinde die werken.

narcolepsie
Is een ingewikkeld verhaal en het blijkt te werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De heer Tygo is zwaar verslaafd geweest aan de witte sloper.
Aangezien hij niet onbemiddeld was, ging er per dag meer dan een gram wit doorheen...
En idd. Wat een uiterlijk heeft die man.
Als je de personages uit die docu naast elkaar zou zetten, dan weet je echt niet meer, wie er nou de grootste junk van allemaal was...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."