Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb iedere nacht? Verslaving?????????

Ghb iedere nacht? Verslaving?????????

83 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
En dan nog de wel zeer aparte wijze van zijn kostuum!
Echt a la clochard .
Zeer toepasselijk....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een haat jegens Tygo. Iets te herkenbaar allemaal zeker?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Gangang
Gefrustreerd volk moet toch iets hebben om tegenaan te schoppen...

Hij zat ooit aan de drugs! (nota bene op een drugsforum lol), hij ziet er raar uit! Hij kleed zich raar!

Mja, t is mijn look ook niet, maar iedereen moet maar zelf weten wat die aantrekt en wat ie met zijn haar doet, en met drugs denk ik er precies hetzelfde over.
Overigens vond ik die Tygo er gewoon nuchter uit zien, en mensen die 24/7 aan de GHB zitten waren toch echt nieuw voor hem.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey grote vriend heb je weer eens zin.
Gefrustreerd folk?
Omdat we een lolletje maken over dat programma?
Hij zag er ook niet uit, zonde was een goede acteur.
Die ganggang heb ik op negeer functie want die kwam als nieuwkomer meteen met reacties die bij jou aansluiten. Toevallig nu weer. En was op de hoogte van een hele hoop dingrn waar een nieuwkomer niks van af zou weten 1+1=2 dus..

Ga nou niet weer met mij beginnen.
Las dat je eindelijk wat vrienden had gemaakt en nu niet meer elke keer alleen thuis op de bank alleen zit te gebruiken.
Ik ben blij voor je en ga niet meer op je zitten haten ben die fase al voorbij.
En wie weet heeeel misschien vind je ook nog eens een vriendin.
Maar ja dan moet je wel aan je zelf werken.
Maar je kan het kom op!
Zo lang alleen lijkt me verschikkelijk!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Revolutionair zei:
Hey grote vriend heb je weer eens zin.
Gefrustreerd folk?
Omdat we een lolletje maken over dat programma?
Hij zag er ook niet uit, zonde was een goede acteur.
Die ganggang heb ik op negeer functie want die kwam als nieuwkomer meteen met reacties die bij jou aansluiten. Toevallig nu weer. En was op de hoogte van een hele hoop dingrn waar een nieuwkomer niks van af zou weten 1+1=2 dus..

Ga nou niet weer met mij beginnen.
Las dat je eindelijk wat vrienden had gemaakt en nu niet meer elke keer alleen thuis op de bank alleen zit te gebruiken.
Ik ben blij voor je en ga niet meer op je zitten haten ben die fase al voorbij.
En wie weet heeeel misschien vind je ook nog eens een vriendin.
Maar ja dan moet je wel aan je zelf werken.
Maar je kan het kom op!
Zo lang alleen lijkt me verschikkelijk!
Klik om te vergroten...
Dit klinkt wel aardig gefrustreerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Ganggang
Best wel lol
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan ik ghb iedere nacht gebruiken zonder lichaamelijk afhabelink te worden????
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
These findings may explain the paradoxical mix of sedative and stimulatory properties of GHB as well as the so-called "rebound" effect reported by individuals using GHB as a sleeping agent wherein they awake suddenly after several hours of GHB-induced deep sleep. Over time, the concentration of GHB in the system decreases below the threshold for significant GABAB receptor activation and activates predominantly the GHB receptor, leading to wakefulness.

GHB is moderately physically and psychologically addictive. The frequent use of GHB can cause withdrawal symptoms similar to those caused by other depressants such as alcohol and benzodiazepines if abruptly discontinued.[31][32]These symptoms seem to depend on the dosage and the length of time the drug was used for. Light to moderate users often experience anxiety, insomnia, sleep-related problems, and tremors whereas heavy use can cause severe withdrawal symptoms like delirium, psychosis, and hallucinations.[33][30]

Although there have been reported fatalities due to GHB withdrawal, reports are inconclusive and further research is needed.[34]

Tolerance will develop to the sedative-hypnotic effects within several weeks of continuous use. After cessation, the tolerance returns to baseline in 7 - 14 days. Withdrawal symptoms or rebound symptoms may occur after ceasing usage abruptly following a few weeks or longer of steady dosing, and may necessitate a gradual dose reduction. GHB presents cross-tolerance with 1,4-Butanediol and GBL, since these act as prodrugsfor GHB. Cross-tolerance with alcohol and baclofen has been shown in rats.[35][36]

Als slaap middel dus niet echt geschikt volgens dat eerste stukje. Beetje zoals je met alcohol dus eigenlijk ook niet beter slaapt.

Daarnaast ontwikkel je hoogstwaarschijnlijk tolerantie wanneer je het elke nacht gebruikt en ga je steeds meer nodig hebben hetzelfde effect te bereiken. Vervolgens wordt je dan uiteindelijk ook lichamelijk verslaafd.

https://psychonautwiki.org/wiki/GHB
Lees dat maar eens goed door.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benzoboss zei:
Kan ik ghb iedere nacht gebruiken zonder lichaamelijk afhabelink te worden????
Klik om te vergroten...

Nee. Of ja, alles kan. Maar de kans is zeer klein, ik zou het maar niet uitproberen. Tolerantie gaat als een speer. Dit is nu echt een horrormiddel om verslaafd aan te raken, dacht dat het ook wel behoorlijke common sense was dat het dus niet erg handig is om dit soort satanisch spul dagelijks naar binnen te gaan slobberen.

Waarom zou je überhaupt iedere nacht GHB willen gebruiken?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Nee. Of ja, alles kan. Maar de kans is zeer klein, ik zou het maar niet uitproberen. Tolerantie gaat als een speer. Dit is nu echt een horrormiddel om verslaafd aan te raken, dacht dat het ook wel behoorlijke common sense was dat het dus niet erg handig is om dit soort satanisch spul dagelijks naar binnen te gaan slobberen.

Waarom zou je überhaupt iedere nacht GHB willen gebruiken?
Klik om te vergroten...

Om te slapen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
Om te slapen
Klik om te vergroten...

Dat gaat je op termijn weinig opleveren behalve verslaving, GHB heeft naast een verdovende werking na een paar uur ook een oppeppende werking zoals @Zonnetje citeert hierboven, je slaapkwaliteit zal uiteindelijk niet goed zijn doordat je steeds wakker wordt. Op den duur ook getimed omdat je een nieuwe dosis moet nemen...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Om te slapen
Klik om te vergroten...
Ik las elders dat je dosering 20ml is en dan lijkt het me dat je 'om out te gaan' bedoelt, en niet 'om te slapen'.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Benzoboss
Dat heb je zelf gepost in het topic 'wat gebruik je op dit moment'. Overigens ga je van 10ml GHB in een keer ook out.

Ik ben nog nooit misselijk geweest na GHB gebruik, maar ik heb dan ook nog nooit dagelijks aan de GHB gezeten.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Dat gaat je op termijn weinig opleveren behalve verslaving, GHB heeft naast een verdovende werking na een paar uur ook een oppeppende werking zoals @Zonnetje citeert hierboven, je slaapkwaliteit zal uiteindelijk niet goed zijn doordat je steeds wakker wordt. Op den duur ook getimed omdat je een nieuwe dosis moet nemen...
Klik om te vergroten...

Dat dus.

Gebruik GHB niet als slaapmiddel.
Ten eerste zoals gezegd omdat het verslavend is maar vooral niet omdat het je niet tot de benodigde slaapfases brengt.
Je mist op een gegeven moment de belangrijke slaapfases.
Je hebt diverse slaapfases. GHB helpt je misschien te slapen maar je krijgt te maken met tolerantie en op den duur kun je alleen nog maar slapen met GHB en je gaat de cruciale slaapfases dan missen, hetgeen uiteindelijk resulteerd in psychische klachten.
En dan ben je verder van huis!
Kijk ermee uit.
Ga naar de huisarts als je slaapproblemen hebt, maar ga echt niet ghb gebruiken uit eigen motivatie om te kunnen slapen. Je naait jezelf echt een oor aan als je dat doet!
Niet doen!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Ik las elders dat je dosering 20ml is en dan lijkt het me dat je 'om out te gaan' bedoelt, en niet 'om te slapen'.
Klik om te vergroten...

Waar heb je dat gelezen lel?
En ik heb het verdunt met water lol dus die 20 is eigelijk maar 10ml.
En hey is vrij slap spul tbh
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Is het normaal dat ik in de ochtend een beetje misselijk Ben?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zal ook wel geen sterke g zijn Dan he?
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Vergeet niet dat GHB verslaving erger is dan heroïneverslaving, zal het niet proberen hoor.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Benzoboss
Wat is volgens jou nu nog de reden om het te gebruiken?

Kan in iedergeval verklappen dat de nadelen zowel op korte termijn als lange termijn niet de voordelen overstijgen. Voordelen op lange termijn zijn er zeker niet.

Mocht je op dezelfde dosis blijven gebruiken zul je zien dat de voordelen langzaam onmerkbaar worden. En je juist slecht gaat voelen als je het niet meer neemt of helemaal niet meer kunt slapen zonder.

Zelfs voor een mild middel zoals Melatonine dient dit niet continu over een langere tijd worden gebruikt om maar fatsoenlijk te kunnen slapen. En zo geldt dit eigen voor alle stoffen die je tijdelijk kunnen helpen om in slaap te vallen.

Niet om het een of ander maar met die bovenstaande reactie van je. Stel je een beetje de vraag of je wel echt wat met deze informatie wilt gaan doen.

Vind zelf nicotine al tering verslavend. Laat staan wat ik mij dan bij G moet voorstellen.
In iedergeval succes! :grimacing:
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Slik toch gewoon 10mg melatonine en dan lig je ook hoor. En als dat echt niet werkt probeer je maar wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."