Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb iedere nacht? Verslaving?????????

Ghb iedere nacht? Verslaving?????????

83 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzoboss zei:
Kan ik ghb iedere nacht gebruiken zonder lichaamelijk afhabelink te worden????
Klik om te vergroten...

Nee. Of ja, alles kan. Maar de kans is zeer klein, ik zou het maar niet uitproberen. Tolerantie gaat als een speer. Dit is nu echt een horrormiddel om verslaafd aan te raken, dacht dat het ook wel behoorlijke common sense was dat het dus niet erg handig is om dit soort satanisch spul dagelijks naar binnen te gaan slobberen.

Waarom zou je überhaupt iedere nacht GHB willen gebruiken?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Nee. Of ja, alles kan. Maar de kans is zeer klein, ik zou het maar niet uitproberen. Tolerantie gaat als een speer. Dit is nu echt een horrormiddel om verslaafd aan te raken, dacht dat het ook wel behoorlijke common sense was dat het dus niet erg handig is om dit soort satanisch spul dagelijks naar binnen te gaan slobberen.

Waarom zou je überhaupt iedere nacht GHB willen gebruiken?
Klik om te vergroten...

Om te slapen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Benzoboss zei:
Om te slapen
Klik om te vergroten...

Dat gaat je op termijn weinig opleveren behalve verslaving, GHB heeft naast een verdovende werking na een paar uur ook een oppeppende werking zoals @Zonnetje citeert hierboven, je slaapkwaliteit zal uiteindelijk niet goed zijn doordat je steeds wakker wordt. Op den duur ook getimed omdat je een nieuwe dosis moet nemen...
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maicol zei:
Bedankt voor je respects, al verdient 't niet zoveel respects aangezien ik toch een lange periode littekens veroorzaakt hier. Maar waarom is afbouwen voor jou geen optie?
Klik om te vergroten...

Het is nooit te laat om het goed te maken. Afbouwen lukt mij simpelweg niet. Een te lange lijdensweg.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Chillax zei:
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
Klik om te vergroten...

Over het algemeen is GHB een van de zwaarste middelen om van af te kicken. Middelen die werken op GABA receptoren zijn vaak gevaarlijk om zomaar mee te stoppen. De afkickverschijnselen kunnen net zo erg als die van alcohol zijn.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Chillax zei:
Waarom is het afkicken van GHB eigenlijk zo moeilijk en gevaarlijk? Ze werken op de GABA receptoren net als alcohol, maar daar ben je lang niet zo snel aan verslaafd en zijn de afkickverschijnselen volgens mij ook minder
Klik om te vergroten...

Nog even ter aanvulling, het is moeilijk om te stoppen omdat je je echt heel naar en beroerd gaat voelen. Er ontstaat lichamelijke onrust en ongemakkelijkheid, zweethandjes, snelle hartslag, spierspanning. Daarbij komt ook vaak angst, en een overweldigend gevoel waardoor simpele dingen een hele opgave lijken. Het wordt gevaarlijk als je delieren, psychoses krijgt, of een epileptische aanval. Dit gebeurt soms ook bij gebruikers die niet eens cold turkey stoppen maar aan het afbouwen zijn. Het heeft te maken met dat er te weinig GABA is of te weinig GABA receptoren zijn wanneer de drugs ontbreekt voor een goede werking van het zenuwstelsel. GABA heeft een dempende werking op zenuwcellen, dus wanneer je hier te weinig van hebt worden er te veel impulsen doorgestuurd en dit voelde voor mij ook zo. Te veel prikkels en impulsen om het te handelen, te veel informatie en de informatie die binnenkomt lijkt ook heftiger binnen te komen waardoor het heel belangrijk lijkt. Heel vermoeiend…
t
timvpkioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet te vergeten dat alles voor het eerst weer ongelooflijk eng is na een ghb binge, vooral om onder de mensen te komen. Vond vandaar het advies van series kijken op de bank wel een goede, zo min mogelijk prikkels. Heb vrij vaak cold turkey moeten afkicken of met minimale benzos, en dan toch naar me werk moeten nou, dan ben je zo bang voor iets wat je al jaren doet weer dat je bijna een angst aanval hebt voordat je naar binnen gaat
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb laatst in een tv documentaire iemand gezien, die G als medicijn , dus op doktersrecept, verstrekt kreeg.
Dat vind ik vreemd, gelet op wat voor stoffen er zoal in zitten....
Dat was niet voor slapeloosheid.
Waarvoor wel, dat weet ik even niet meer, maar, het kan dus.
Aan Slapeloosheid lijden is een ramp. Daarover kan ik wel meepraten. Ik liever al vele jaren aan, maar ik heb er nu een goede medicatie voor.
Want bij Insomnia, als je dit hebt, dan heb je op een gegeven moment geen psychedelica meer nodig.
Want de hallucinaties komen vanzelf...
GHB lijkt mij een wel heel verkeerde keuze.
Ik weet verder maar erg weinig van dit spul maar het lijkt me niets.
Ook ik heb de docu van meneer Tygo gezien, overigens zag deze man er zelf ook uit als een zware junk, dit verder terzijde.
Ikzelf heb als slaapmiddel 2 tot 3 bekerglazen sterke drank genomen. Een liter jenever in 2ntot 3 dagen leeg drinken, dus.
En ja, daar slaap je wel van, tenminste, dat denk je, maar ook op deze manier slapen is niet bepaald de goeie!
Want je mist dus de REM slaap.
En dus word je volledig on uitgerust wakker.
Met bevende handen. En soms een stevige koppijn.
Een wel heel slechte oplossing, dus!
Na ongeveer een jaar mijzelf voor de gek te hebben gehouden , ben ik er in één keer volledig mee gestopt. Tot de dag van vandaag toe.
Afkickverschijnselen heb ik er niet van gehad, maar, de insomnia kwam natuurlijk terug.
In volle hevigheid.
Zelfs in een kliniek voor slaaponderzoek was er niets tegen te doen. Behalve met zolpidem te beginnen, en dat dan om de dag. Nee hoor om de nacht.
Dat is natuurlijk óók een kut oplossing, want om de nacht wakker liggen, is wel zeer vervelend. Op een gegeven moment zei ik:
Dit is nu wel genoeg geweest, zo. Ik wil v aan af nu e l k e nacht die zolpidem.
Met daarbij nog promethazine.
Ik was er nu bijna, dus verder gezocht.
Het was nog steeds niet goed, totdat ik een combi van enige medicijnen d
aarbij kreeg.
En nu?
Opgelost, die insomnia goddank
En GHB proberen? Nee. Absoluut niet. .
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Ik heb laatst in een tv documentaire iemand gezien, die G als medicijn , dus op doktersrecept, verstrekt kreeg.
Dat vind ik vreemd, gelet op wat voor stoffen er zoal in zitten....
Klik om te vergroten...

Dat is niet vreemd 1 buisje doet heel ander werk dan iemand die het misbruikt.
Omdat je op dit forum zit zal je veel horror verhalen lezen. Omdat ze naar een plek zoeken voor antwoorden.
Je antwoord is hier te vinden in deze uitzending:

https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendi...s-als-medicijn-dokters-van-morgen-30-10-2018/

Legio Patria Nostra zei:
Ook ik heb de docu van meneer Tygo gezien, overigens zag deze man er zelf ook uit als een zware junk, dit verder terzijde.
Klik om te vergroten...

Haha die zag er een partijtje doorgesnoven uit.
Leek wel of hij aan de heroïne en base heeft gezeten.

Dat programma was misplaats al deze mensen waren pep en ghb en aan meerdere dingen verslaafd en nog veel meer.
Ik ken zoveel mensen die 10 jaar ghb gebruiken die er gewoon goed uit zien.
Het is vaak de combinatie van...

Ghb en Ketamine hebben ook medische doeleinde die werken.

narcolepsie
Is een ingewikkeld verhaal en het blijkt te werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
De heer Tygo is zwaar verslaafd geweest aan de witte sloper.
Aangezien hij niet onbemiddeld was, ging er per dag meer dan een gram wit doorheen...
En idd. Wat een uiterlijk heeft die man.
Als je de personages uit die docu naast elkaar zou zetten, dan weet je echt niet meer, wie er nou de grootste junk van allemaal was...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hij deed ook net of het allemaal nieuw voor hem was.
Gasten in het programma die vertelde dat ze geen drugs gebruikte maar bewogen alsof ze elke dag Crystal meth op hadden...

Het programma had moeten heten:

Tygo in zijn vertrouwde drugswereldje :tonguewink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
En dan nog de wel zeer aparte wijze van zijn kostuum!
Echt a la clochard .
Zeer toepasselijk....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een haat jegens Tygo. Iets te herkenbaar allemaal zeker?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Gangang
Gefrustreerd volk moet toch iets hebben om tegenaan te schoppen...

Hij zat ooit aan de drugs! (nota bene op een drugsforum lol), hij ziet er raar uit! Hij kleed zich raar!

Mja, t is mijn look ook niet, maar iedereen moet maar zelf weten wat die aantrekt en wat ie met zijn haar doet, en met drugs denk ik er precies hetzelfde over.
Overigens vond ik die Tygo er gewoon nuchter uit zien, en mensen die 24/7 aan de GHB zitten waren toch echt nieuw voor hem.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey grote vriend heb je weer eens zin.
Gefrustreerd folk?
Omdat we een lolletje maken over dat programma?
Hij zag er ook niet uit, zonde was een goede acteur.
Die ganggang heb ik op negeer functie want die kwam als nieuwkomer meteen met reacties die bij jou aansluiten. Toevallig nu weer. En was op de hoogte van een hele hoop dingrn waar een nieuwkomer niks van af zou weten 1+1=2 dus..

Ga nou niet weer met mij beginnen.
Las dat je eindelijk wat vrienden had gemaakt en nu niet meer elke keer alleen thuis op de bank alleen zit te gebruiken.
Ik ben blij voor je en ga niet meer op je zitten haten ben die fase al voorbij.
En wie weet heeeel misschien vind je ook nog eens een vriendin.
Maar ja dan moet je wel aan je zelf werken.
Maar je kan het kom op!
Zo lang alleen lijkt me verschikkelijk!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Hey grote vriend heb je weer eens zin.
Gefrustreerd folk?
Omdat we een lolletje maken over dat programma?
Hij zag er ook niet uit, zonde was een goede acteur.
Die ganggang heb ik op negeer functie want die kwam als nieuwkomer meteen met reacties die bij jou aansluiten. Toevallig nu weer. En was op de hoogte van een hele hoop dingrn waar een nieuwkomer niks van af zou weten 1+1=2 dus..

Ga nou niet weer met mij beginnen.
Las dat je eindelijk wat vrienden had gemaakt en nu niet meer elke keer alleen thuis op de bank alleen zit te gebruiken.
Ik ben blij voor je en ga niet meer op je zitten haten ben die fase al voorbij.
En wie weet heeeel misschien vind je ook nog eens een vriendin.
Maar ja dan moet je wel aan je zelf werken.
Maar je kan het kom op!
Zo lang alleen lijkt me verschikkelijk!
Klik om te vergroten...
Dit klinkt wel aardig gefrustreerd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Ganggang
Best wel lol
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ghehehe dat is het enige wat je hebt te zeggen?
Best wel lol :tearsofjoy::sob:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tja, je maakt het me wel heel gemakkelijk, iedereen kan zien aan je reactie dat je enorm gefrustreerd bent dus ik hoef er niks meer aan toe te voegen lol :tonguewink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."