Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoel van GHB?

Gevoel van GHB?

83 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat hing er soms een naar sfeertje hier op DF in the old days. Onrespectvolle aso reacties in die oude posts. Gelukkig is het hier nu niet meer zo. :)
L
LibertadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Wat hing er soms een naar sfeertje hier op DF in the old days. Onrespectvolle aso reacties in die oude posts. Gelukkig is het hier nu niet meer zo. :)
Klik om te vergroten...

Nou inderdaad. Owee owee als je een andere mening of beleving had dan de opper gebruiker. Dan zwaaide er wat.
L
LibertadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Nou, dat is nu ook weer niet helemaal waar. Er zijn drugs die vanwege hun aard weinig verslavingspotentieel hebben.

GHB valt daar allesbehalve onder en is zeer verslavend, maar dat was jaren geleden nog niet zo algemeen bekend als nu. Tegenwoordig is dit voor de meesten wel duidelijk hoor, er wordt genoeg voor gewaarschuwd.

@Prison ik zie het probleem niet zo. Degene die die reactie plaatste wordt zeer duidelijk gecorrigeerd. Daarbij, we hebben het hier over een topic van een ruime veertien jaar geleden...
Klik om te vergroten...

Oké ik ging iets te kort door de bocht, maar ik probeerde maar aan te tonen hoeveel er kan veranderen in een paar jaar tijd. Van absoluut niet verslavend naar misschien wel de gevaarlijkste drug van Allemaal (na methamphetamine)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Libertad zei:
Oké ik ging iets te kort door de bocht, maar ik probeerde maar aan te tonen hoeveel er kan veranderen in een paar jaar tijd. Van absoluut niet verslavend naar misschien wel de gevaarlijkste drug van Allemaal (na methamphetamine)
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar ja, de tijd dat GHB als een relatief onschuldige drug werd gezien is gelukkig voorbij!
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel erg duizelig, het beeld vind ik nogal vergelijkbaar met dat van een hoge dosering ketamine.
Ik voel me heel erg dronken, maar tegelijkertijd scherp. Over het algemeen een enorm fijn en prettig gevoel. Extreem lust opwekkend. Vaag, afwezig.
Ik heb het nu een keer of 5 gebruikt, en 1x GBL geprobeerd. Alle keren enorm misselijk ervan geworden uiteindelijk en overgegeven. Aan de ene kant heel erg jammer omdat het effect zelf echt heel prettig is, maar aan de andere kant wel weer positief ivm de verslavingskans.
R
RavageeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had hoge verwachtingen van ghb...

Werd er beetje duizelig van, traag, voelde me wel wat happy en anders ofzo. Werd ook totaal niet geil ervan, na een start dosering van 3ML elke 20 minuten ongeveer 1ML bijgenomen. En uiteindelijk had ik 1 oog half open en 1 dicht en ben ik heerlijk in slaap gevallen.

Drugs waarbij je duizelig word zoals dit en bv ketamine is niks voor mij, snap al helemaal niet dat mensen ervan houden dat dizzy effect. Voor mij iniedergeval geen 2e keer meer. Wou dit nooit proberen omdat iedereen zegt dat het heel verslavend is, nou niks van gemerkt.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#7
schranziewanzie zei:
PharmaPhreeK zei:
Met wiet is het mij ook overkomen, eerst dacht ik dat je er niet verslaaft aan kon raken, en ik was ook zeker niet van plan om verslaaft te raken, maar binnen 2 jaar was ik toch 4 keer per dag aant blowen, hartstikke verslaaft. Heeft me veel moeite gekost om ervan af te komen, en ik moet er nu nog steeds mee oppassen, ook al blow ik heel af en toe.
Met GHB kan het ook zo gaan alleen afkiken van het spul is verschrikkelijk veel erger dan bij wiet.

Pas er gewoon mee op dat is denk ik wat ik wil zeggen. Als je tenminste bewust bent dat verslaving kan optreden, wordt deze verslavingsgevaar voor jezelf minder.
Klik om te vergroten...
ik rookte al 5 jaar iedere dag
en d8 ook dat ik echt nooit van mijn leven er mee zou kunnen stoppen
maar als je met zo een instelling probeert te stoppen lukt het ook gewoon niet.
het zit echt allemaal maar in uw koppie
stoppen is een fluitje van een cent.
je moet er alleen maar de volle 100% achter staan.
ben ondertussen met weed 5 a 6 weken gestopt en heb er nog niet meer eens goesting in.
en zo is da just hetzelfde met hard drugs.
ben je eenmaal voorbij de lichamelijke afkick dan is het gewoon karakter en doorzettingsvermogen tonen.
en je gaat u er alleen maar beter en beter door voelen met de tijd
tis nu wel makkelijker gezegd dan gedaan.
maar gaan doet het zeker
de enige reden waarom ik nog HD pak is simpel omdat ik eig nog geen goesting heb voor ermee te stoppen.
ben nog ma 20 en ga nog veel te veel op stap en enz.
die tijd komt nog wel voor mij.
twijfel ik geen sec aan.
Klik om te vergroten...


Hoe graag ik ook zou willen dat je gelijk had, ben ik over het deel dat je zegt over roken (nicotine dus) heel erg oneens.
Zelf heb ik een tijd ook elke dag meerdere keren per dag geblowt en dit jaren volgehouden. Daarnaast gebruikte ik elke vrijdag en zaterdag speed en heb dit ook ca. zon jaar gedaan.
Op en duur ben ik hiermee gestopt omdat ik mezelf wel heel erg triest vond. Dat is gelukt.
Eerlijk gezegd vind ik mezelf nog veel triester omdat ik verslaafd ben aan roken. Roken is een drug die je gebruikt om je net zo te voelen als mensen die niet roken. Het slaat dus echt helemaal nergens op, en je hebt er letterlijk niets aan.
En toch, ondanks dat ik me dat realiseer en ik zooooooooo graag wil stoppen, ik zo graag van die kutnicotine af wil, is dat het enige wat gewoon maar niet lukt.
Het is zon klote rotzooi, elke keer wanneer ik stop, elke keer weer, na ca. drie maanden knapt er iets in mn hoofd wanneer ik direct weer met de volle hap begin. En dat heb ik met speed, xtc, wiet en hasj nog nooit gehad...
Maar echt het feit dat je met roken makkelijker kunt stoppen dan met HD daar ben ik het dus echt keihard mee oneens, want dat is in mijn opinie echt, maar dan ook echt niet waar...





-
I
Iam2DopeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou ok dan.... niet voor Olifanten ... :mrgreen:
Maar de strekking is dat het dus wel degelijk verslavend kan zijn en dat er dus nog steeds mensen mixen met alcohol en dat is unfuckingbelieveable :angry:
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#9
wel nog een grappig verhaaltje :) :P
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
vrienden van mij vonden het een chemisch zat zijn hehe
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke even voor de duidelijkheid. GHB IS WEL LICHAMELIJK EN GEESTELIJK VERSLAVEN! Ontwenningsverschijnselen kunnen heel naar zijn. alle middelen die aanslaan op de GABA receptor complex zijn lichamelijk verslaven ( GHB,benzo`s, alcohol, barbituraten)

Ik hoef je niet eens bronnen te geven. Tiep maar eens verslaving en GHB in Google.

De energie die je ervan krijgt komt doordat het spul een dopamine receptor blocker is. Hierdoor komt steeds meer en meer dopamine in de synaptische spleet, en als het uitgewerkt is kan het gaan binden aan de receptor----> energie
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
GHB is toch niet lichamelijk verslavend?
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel dus. Abrupt stoppen na een heftige verslaving kan heel gevaarlijk zijn.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jullie snappen het volgens mij niet helemaal. Als je het spul een paar keer in de week gebruikt zal je er heus niet aan verslaaft worden. Pas bij een paar keer per dag en dit iedere dag, wordt verslavingsgevaar reeel.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
ook niet helemaal waar , pas na een paar jaar gebruik kun je verslaafd raken

'GHB is lichamelijk en geestelijk verslavend. In de verslavingszorg worden nog niet veel GHB verslaafden behandeld. De verslaving aan GHB lijkt het meest op een verslaving aan alcohol. Het is niet bekend hoe groot de kans is dat je verslaafd raakt aan GHB. Het ontwikkelen van een lichamelijke verslaving duurt bij dit soort verdovende stoffen vaak enkele jaren. GHB is in Nederland nog een relatieve nieuwkomer. Over enkele jaren kunnen wij de vraag beter beantwoorden hoe groot de verslavingskans is.'

van drugsinfo site
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#16
dude, als jij vanaf nu iedere 3 uur GHB zou nemen heb je grote kans dat je over een aantal weken goed verslaaft bent. Dat het bij de meeste mensen jaren duurt is omdat niemand meteen van plan is om het zovaak te doen.
Lees maar ervarigen met GHB op erowid. Het gaat bijna alleen maar over verslaving.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ok, misschien is het idd lichamelijk verslavand.. ALS JE ELKE DAG OM DE DRIE UUR DOSEERT.

Kom op zeg :)
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat zou bekan onmogelijk zijn.

Ten eerste:het kost veel geld.
Ten tweede:je kunt er van in slaap vallen,en dan slaag je wel wat over.
Ten derde:Je kunt het beu worden.



Of je bent gewoon een domme junky die om de 3 uur wat vloeie pakt en en als gevolg een gewoonte wordt en zo er niet meer van af kunt blijven,en zo lichaamelijk en geestelijk verslaafd wordt.


En ik denk niet dat er veel mensen gaan zijn die het elke dag om de 3 uur het gaan gebruiken he.

Het zou maar erg zijn :rolleyes:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#19
flash kieke zei:
Dat zou bekan onmogelijk zijn.

Ten eerste:het kost veel geld.
Ten tweede:je kunt er van in slaap vallen,en dan slaag je wel wat over.
Ten derde:Je kunt het beu worden.



Of je bent gewoon een domme junky die om de 3 uur wat vloeie pakt en en als gevolg een gewoonte wordt en zo er niet meer van af kunt blijven,en zo lichaamelijk en geestelijk verslaafd wordt.


En ik denk niet dat er veel mensen gaan zijn die het elke dag om de 3 uur het gaan gebruiken he.

Het zou maar erg zijn :rolleyes:
Klik om te vergroten...
alle nu
een ganse dag door onder invloed van vloei zijn
wa wil een mens nog meer hebben :mrgreen: :wink: :rolleyes: :openmouth:
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#20
Met wiet is het mij ook overkomen, eerst dacht ik dat je er niet verslaaft aan kon raken, en ik was ook zeker niet van plan om verslaaft te raken, maar binnen 2 jaar was ik toch 4 keer per dag aant blowen, hartstikke verslaaft. Heeft me veel moeite gekost om ervan af te komen, en ik moet er nu nog steeds mee oppassen, ook al blow ik heel af en toe.
Met GHB kan het ook zo gaan alleen afkiken van het spul is verschrikkelijk veel erger dan bij wiet.

Pas er gewoon mee op dat is denk ik wat ik wil zeggen. Als je tenminste bewust bent dat verslaving kan optreden, wordt deze verslavingsgevaar voor jezelf minder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."