Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAcuut hulp gezocht zware slaap deprivatie !!

Acuut hulp gezocht zware slaap deprivatie !!

54 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Helemaal mee eens. Op 1 ervaring kun je niet het hele onderwerp therapie wegzetten @Legio Patria Nostra.
F.E.A.R. zei:
Goed om te horen man! Wees sterk en blijf positief. Iedereen maakt fouten, wat je ervan leert en hoe je eruit komt bepaalt hoe sterk je als persoon bent.

Ik ben niet bekend met het beleid van Brijder. Is het geen optie om daar de baclofen en Lyrica af te bouwen? Het zou zonde zijn als deze medicijnen goed werken, maar dat je weer GHB moet gaan nemen om aan de regels van Brijder te voldoen. Ben je nog van plan om het uit te proberen?

En ja, iedere oud GHB verslaafde kan bevestigen dat op een gegeven moment het leuke eraf is. Ik heb in totaal 5-6 jaar GHB gebruikt waarvan de laatste 2 jaar problematisch. Telkens binges van 1-2 weken. Dan stopte ik een week of iets langer en begon ik weer. Mijn gebruik ontspoorde in korte tijd totaal. Na 5 dagen moest ik al 15ml nemen om 1-2 uur te kunnen slapen. Ik was altijd helemaal kapot na een week en de GHB werkte nog maar amper.

Vaak cold turkey gestopt, maar de laatste paar keer met hulp van baclofen en Lyrica. Ik had dus constant terugvallen, ondanks dat ik mezelf elke keer beloofde te gaan stoppen. Je hersenen vergeten snel hoe slecht het is, maar vergeten moeilijk hoe lekker het ooit was. Naast GHB heb ik zware afkickverschijnselen gehad van phenibut, benzodiazepines en zelfs baclofen omdat ik niet afbouwde. Deze middelen gebruikte ik maanden 24/7. Ik heb veel fouten moeten maken, voor ik wist hoe ik op een veilige manier clean kon worden en vooral clean kan blijven.

Je moet doelen in het leven hebben. Die kunnen heel concreet zijn, maar ook heel abstract. Bijvoorbeeld trainen voor een marathon. Of een goede familieman worden. En inderdaad, een drug/medicijn zonder nadelen bestaat niet. Je moet moedig genoeg worden zodat het niet nodig is.

Makkelijk is het niet! Maar daarom is het extra heerlijk als het lukt.
Klik om te vergroten...


Je hebt destijds gewoon niet de juiste therapie gekregen. En daarom sta je er nu niet meer voor open, wat logisch is. Maar ik vind het jammer dat je dit altijd opbrengt hier zodra het over therapie gaat. Want de therapie is ondertussen zo hard gegroeid en er hebben zo veel mensen baat bij. Je moet alleen therapie vinden wat bij jou past, en dat kan soms wel even duren.
Klik om te vergroten...

Maar wel pittig man benzo's /phenibut /GHB . Heb vaker gehoord dat benzo's veer langer en pijnlijker is dan GHB ontwenning .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij werkt de GHB permanent niet meer sinds ik een keer speed er bij had genomen .
Ik slaap niet meer , er is wat vreemds aan de hand iets wat niet hoort te kunnen .ik heb ook constant strak gevoel op me borstkast ook met de g . Ook ontwenning uit zich bij mij druk op me borst alleen dit heel heel vreemd .
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hou vol!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Coffeecup zei:
Succes met de intake! Laat je even weten hoe het was?
Klik om te vergroten...
Jo ja binnen enkele weken opname , moet nu stabiel doseren en registreren etc . Ik weet nu ook wat het dus was dat ik niet kon slapen meer . Ik was bijna een week vergeten me mirtazapine in te nemen, ik gebruik al jaren 30mg . Had dus ontwenning hiervan , totaal niet bij stil gestaan door verwardheid. Nu werkt de g weer normaal opzich . Heb wel de meest gekke dromen niet normaal . Ook werd ik dus wakker gister middag en stikte ik leek wel in kots , maar ik moest helemaal niet kotsen . Direct huisarts gebeld want dacht dat ik epileptische aanval had of iets , maar was waarschijnlijk maagzuur reflux . Kon bijna geen adem halen voor paar seconden :(
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Qua drank kan ik zeggen, dat het toch wel enige tijd geduurd heeft, vóórdat ik pas echt kon zeggen: ik ben er nu echt vanaf.
En zelfs nu nog, als het zeer warm zonnig weer is, en ik word dorstig, dat zelfs na alle ellende van wat ik met die drank heb doorgemaakt, ik op deze momenten vette cravings krijg naar een glas koud bier.
Jazeker.
Maar ook cola is op deze momenten goed, maar als je zowat uitgedroogd bent en er wordt een glas bier van precies de goede temperatuur, nou, dat is echt heel, heel moeilijk. Ja.
Klik om te vergroten...
Ja moeilijk zeker als het mooi weer begint te worden . Drink je dan echt helemaal 0 meer ? Ik moet zeggen dat ik nooit van alcohol hield maar sinds ik nu lange tijd GHB gebruik begint me trek in alcohol op een vage manier te versterken .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, ik drink helemaal 0,000 meer waar ook maar een klein beetje alcohol in zit.
Ook van die toetjes, waarin alcohol verwerkt is, neem ik niets.
Alleen zó kan ik het volhouden.

Mocht ik toch een biertje nemen, dan is er géén houden meer aan, en is het eerste glas er een teveel en een kratje te weinig.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je bent heel erg in paniek. En paniek leidt tot een lichamelijke reactie zoals hoge bloeddruk, versnelde hartslag en slapeloosheid.

Ik ben ooit eens midden in mijn afkickperiode met zware hartkloppingen bij de huisarts beland. De arts was heel ontspannen en begripvol waardoor ik me veilig voelde. Toen ze mijn bloeddruk ging opnemen zakte deze spontaan en was ik weer oke. De dagen erna kreeg ik wederom af en toe paniekaanvallen, maar ik kon mezelf er telkens uit krijgen. Diep ademen, over mijn armen en benen wrijven, mezelf moed inpraten.

Je zit in een kut situatie. Maar probeer desondanks positief te blijven en te ontspannen. Vertel jezelf dat je dom bent geweest maar dat alles goed gaat komen. En ga zeker niet het hele internet afstruinen om uit te zoeken wat je mankeert.

Er is nu niks belangrijker dan weer gezond worden. Je baan, school, wat dan ook moet wachten. Zeg al je verplichtingen af ook al heeft dit nare gevolgen. Zorg ervoor dat je in een veilige omgeving bent en vertel je geliefden wat er aan de hand is.

—

Heb je al geprobeerd helemaal over te gaan op Lyrica en Baclofen?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#8
F.E.A.R. zei:
Je bent heel erg in paniek. En paniek leidt tot een lichamelijke reactie zoals hoge bloeddruk, versnelde hartslag en slapeloosheid.

Ik ben ooit eens midden in mijn afkickperiode met zware hartkloppingen bij de huisarts beland. De arts was heel ontspannen en begripvol waardoor ik me veilig voelde. Toen ze mijn bloeddruk ging opnemen zakte deze spontaan en was ik weer oke. De dagen erna kreeg ik wederom af en toe paniekaanvallen, maar ik kon mezelf er telkens uit krijgen. Diep ademen, over mijn armen en benen wrijven, mezelf moed inpraten.

Je zit in een kut situatie. Maar probeer desondanks positief te blijven en te ontspannen. Vertel jezelf dat je dom bent geweest maar dat alles goed gaat komen. En ga zeker niet het hele internet afstruinen om uit te zoeken wat je mankeert.

Er is nu niks belangrijker dan weer gezond worden. Je baan, school, wat dan ook moet wachten. Zeg al je verplichtingen af ook al heeft dit nare gevolgen. Zorg ervoor dat je in een veilige omgeving bent en vertel je geliefden wat er aan de hand is.

—

Heb je al geprobeerd helemaal over te gaan op Lyrica en Baclofen?
Klik om te vergroten...
Ik heb lyrica en baclofen , maar de brijder wilt dit niet want je moet stabiel doseren . Wel weet ik nu dat het steeds meer moeite met slapen ook komt door aanhoudende patroon van 24/7 gebruik . Had wat Reddit post gelezen ghb . Kijk ik kan wel lyrica doen maar als ik daarna terug val heeft dit ook geen zin . Lyrica moet je ook weer afbouwen etc , in detox doen ze het veilig met GHB wat ik denk dat beter is voor je brein chemistry . Benzo's etc verneuk je weer andere gaba receptoren en misschien raak je daar ook sneller afhankelijk van omdat je al GHB verslaafd bent , ik heb geen idee hoe deze dingen werken . Ik weet wel dat 20mg valium vrij weinig effect had op me en met baclofen moet ik 60mg gebruiken per 4 uur om geen trillingen te ervaren maar kun je alsnog niet slapen omdat alleen baclofen slapeloosheid veroorzaakt boven op je g rebound/afkick . Daarom schijnt lyrica veel belangrijker te zijn dan baclofen , met lyrica kun je 10/20mg baclo nemen als het goed is . Ik wil dit wel proberen om 24 uur of 48 uur van de g af te zijn om tolerantie en effect van de g te verbeteren !
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
F.E.A.R. zei:
Je bent heel erg in paniek. En paniek leidt tot een lichamelijke reactie zoals hoge bloeddruk, versnelde hartslag en slapeloosheid.

Ik ben ooit eens midden in mijn afkickperiode met zware hartkloppingen bij de huisarts beland. De arts was heel ontspannen en begripvol waardoor ik me veilig voelde. Toen ze mijn bloeddruk ging opnemen zakte deze spontaan en was ik weer oke. De dagen erna kreeg ik wederom af en toe paniekaanvallen, maar ik kon mezelf er telkens uit krijgen. Diep ademen, over mijn armen en benen wrijven, mezelf moed inpraten.

Je zit in een kut situatie. Maar probeer desondanks positief te blijven en te ontspannen. Vertel jezelf dat je dom bent geweest maar dat alles goed gaat komen. En ga zeker niet het hele internet afstruinen om uit te zoeken wat je mankeert.

Er is nu niks belangrijker dan weer gezond worden. Je baan, school, wat dan ook moet wachten. Zeg al je verplichtingen af ook al heeft dit nare gevolgen. Zorg ervoor dat je in een veilige omgeving bent en vertel je geliefden wat er aan de hand is.

—

Heb je al geprobeerd helemaal over te gaan op Lyrica en Baclofen?
Klik om te vergroten...
Overigens was mijn bloeddruk te hoog terwijl ik op 20mg valium /30mg baclofen /normale dosis GHB zat , dus niet te hoog in ontwenning wat natuurlijk dan logisch is dat ie te hoog is .
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij zei ik j3 dat 2 weken geleden al dat je slechte slape daarvankomt
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleuny zei:
Overigens was mijn bloeddruk te hoog terwijl ik op 20mg valium /30mg baclofen /normale dosis GHB zat , dus niet te hoog in ontwenning wat natuurlijk dan logisch is dat ie te hoog is .
Klik om te vergroten...
Je bloeddruk zal een periode hoog zijn ondanks de medicijnen. Je hoeft absoluut niet te verwachten dat het leven vrolijk doorgaat wanneer je overgaat op baclofen en Lyrica. Maar zoals het op mij overkomt is GHB blijven slikken een absolute hel. Het is zeker het proberen waar om 24-48 uur lang te proberen te switchen. GHB afkick piekt na 24 uur dus je weet snel genoeg of de Lyrica en baclofen werkt.

Overigens kun je hier best hoge doseringen van nemen. Ik vind het naar om je exacte doseringen op te geven dus probeer vooral uit wat voor jou werkt. Met als uitgangspunt een zo laag mogelijke dosis om ieder geval een beetje comfortabel te zijn. Dat kan best 2x per dag 200-300mg Lyrica zijn en 40-50mg baclofen iedere 4 uur.

Met zowel phenibut als GHB zat ik op een gegeven moment in een onhoudbare situatie. Zo kreeg ik van phenibut 4-6 uur na inname als afkickverschijnselen. En zelfs hoge doseringen deden niks meer voor mijn slaap. Alsof elke receptor in mijn hersenen was afgebrand. Ik moest wel switchen naar baclofen/Lyrica omdat afbouwen onmogelijk zou zijn.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#12
F.E.A.R. zei:
Je bloeddruk zal een periode hoog zijn ondanks de medicijnen. Je hoeft absoluut niet te verwachten dat het leven vrolijk doorgaat wanneer je overgaat op baclofen en Lyrica. Maar zoals het op mij overkomt is GHB blijven slikken een absolute hel. Het is zeker het proberen waar om 24-48 uur lang te proberen te switchen. GHB afkick piekt na 24 uur dus je weet snel genoeg of de Lyrica en baclofen werkt.

Overigens kun je hier best hoge doseringen van nemen. Ik vind het naar om je exacte doseringen op te geven dus probeer vooral uit wat voor jou werkt. Met als uitgangspunt een zo laag mogelijke dosis om ieder geval een beetje comfortabel te zijn. Dat kan best 2x per dag 200-300mg Lyrica zijn en 40-50mg baclofen iedere 4 uur.

Met zowel phenibut als GHB zat ik op een gegeven moment in een onhoudbare situatie. Zo kreeg ik van phenibut 4-6 uur na inname als afkickverschijnselen. En zelfs hoge doseringen deden niks meer voor mijn slaap. Alsof elke receptor in mijn hersenen was afgebrand. Ik moest wel switchen naar baclofen/Lyrica omdat afbouwen onmogelijk zou zijn.
Klik om te vergroten...
Hey man bedankt voor je reactie fear .
Jouw informatie is altijd zeer waardevol voor mij . Dus het is wel normaal dat bloeddruk hoger is ook op de GHB? Ik merk nu dus ook hogere rust hartslag 70/75 , met dat bloeddruk maak ik me zorgen omdat , stel me bloeddruk is nu al op de GHB 160 bijvoorbeeld , als je dan afgebouwd word neem ik aan dat ie zal stijgen , wat doen ze dan daar in zo een detox? Dadelijk kunnen ze mij niet afbouwen ivm te hoge bloeddruk al dit soort dingen dwalen door mijn hoofd . Ik heb van mezelf een behoorlijke angst stoornis en altijd geobsedeerd met hartslag etc . Normaal was mijn rust hartslag heerlijk 50/55 en gezond , nu op de GHB loop ik trap op en vliegt ie al over de 100 , laat staan hardlopen of fitness.ik neem aan dat ik niet de enigste kan zijn met dit probleem . Ik wil graag een aantal uren van de GHB af , het schijnt dat je op lyrica dan kunt slapen (300mg) en 20mg baclofen . Maar is dit gevaarlijk? Ben bang voor delier shit enzo of hartstilstand of merk je dit vanzelf wel? Al kan ik 6/8 uur slapen en doe ik pauze van 12 uur ben ik al tevreden . Dit constant aanhoudend doseren doet rare dingen , voel me helemaal fried in gaar .Ik had laatst 0.3 lorazepam er bij genomen was toen wel stuk rustiger en rustige hartslag , maar ook dit is weer gevaarlijk ik combi met g .
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pleuny zei:
Hey man bedankt voor je reactie fear .
Jouw informatie is altijd zeer waardevol voor mij . Dus het is wel normaal dat bloeddruk hoger is ook op de GHB? Ik merk nu dus ook hogere rust hartslag 70/75 , met dat bloeddruk maak ik me zorgen omdat , stel me bloeddruk is nu al op de GHB 160 bijvoorbeeld , als je dan afgebouwd word neem ik aan dat ie zal stijgen , wat doen ze dan daar in zo een detox? Dadelijk kunnen ze mij niet afbouwen ivm te hoge bloeddruk al dit soort dingen dwalen door mijn hoofd . Ik heb van mezelf een behoorlijke angst stoornis en altijd geobsedeerd met hartslag etc . Normaal was mijn rust hartslag heerlijk 50/55 en gezond , nu op de GHB loop ik trap op en vliegt ie al over de 100 , laat staan hardlopen of fitness.ik neem aan dat ik niet de enigste kan zijn met dit probleem . Ik wil graag een aantal uren van de GHB af , het schijnt dat je op lyrica dan kunt slapen (300mg) en 20mg baclofen . Maar is dit gevaarlijk? Ben bang voor delier shit enzo of hartstilstand of merk je dit vanzelf wel? Al kan ik 6/8 uur slapen en doe ik pauze van 12 uur ben ik al tevreden . Dit constant aanhoudend doseren doet rare dingen , voel me helemaal fried in gaar .Ik had laatst 0.3 lorazepam er bij genomen was toen wel stuk rustiger en rustige hartslag , maar ook dit is weer gevaarlijk ik combi met g .
Klik om te vergroten...

Hee pleuny! Allereerst super vervelend voor je ik ben er zelf ook geweest en weet hoe het voelt. Diazepam en lorazepam zijn allebei benzodiazepinen en gaan over de zelfde receptor in je hersenen. Het enigste verschil is dat lorazepam een hogere piek en dal veroorzaakt in je bloed dan diazepam, omdat het sneller in en uitwerkt.

Ik heb zelf een afkick gedaan met snachts lorazepam en als ik wakker werd in de ochtend diazepam. slapen is nogal waardevol in je afkick. Ik gebruikte nog wel iets meer ook 2mg lorazepam en 30mg diazepam.

Lorazepam staat inderdaad bekend als angstonderdrukker.

Succes nog even en voor je het weet heb je een ghb vrij leven
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pleuny zei:
Hey man bedankt voor je reactie fear .
Jouw informatie is altijd zeer waardevol voor mij . Dus het is wel normaal dat bloeddruk hoger is ook op de GHB? Ik merk nu dus ook hogere rust hartslag 70/75 , met dat bloeddruk maak ik me zorgen omdat , stel me bloeddruk is nu al op de GHB 160 bijvoorbeeld , als je dan afgebouwd word neem ik aan dat ie zal stijgen , wat doen ze dan daar in zo een detox? Dadelijk kunnen ze mij niet afbouwen ivm te hoge bloeddruk al dit soort dingen dwalen door mijn hoofd . Ik heb van mezelf een behoorlijke angst stoornis en altijd geobsedeerd met hartslag etc . Normaal was mijn rust hartslag heerlijk 50/55 en gezond , nu op de GHB loop ik trap op en vliegt ie al over de 100 , laat staan hardlopen of fitness.ik neem aan dat ik niet de enigste kan zijn met dit probleem . Ik wil graag een aantal uren van de GHB af , het schijnt dat je op lyrica dan kunt slapen (300mg) en 20mg baclofen . Maar is dit gevaarlijk? Ben bang voor delier shit enzo of hartstilstand of merk je dit vanzelf wel? Al kan ik 6/8 uur slapen en doe ik pauze van 12 uur ben ik al tevreden . Dit constant aanhoudend doseren doet rare dingen , voel me helemaal fried in gaar .Ik had laatst 0.3 lorazepam er bij genomen was toen wel stuk rustiger en rustige hartslag , maar ook dit is weer gevaarlijk ik combi met g .
Klik om te vergroten...
De hoge bloeddruk en hartslag is zeker normaal in jouw toestand, ondanks het GHB gebruik. Allereerst zul je ook enorm veel vocht vasthouden door de hoeveelheid natrium die je binnen krijgt van de GHB. Dit verhoogt de bloeddruk aanzienlijk. En je conditie is ook ver te zoeken in zulke toestanden waardoor je hartslag zo omschiet.

Afbouwen lukt altijd in die kliniek, maak je geen zorgen. En er is ook andere medicatie beschikbaar om de bloeddruk te verlagen.

Mocht je besluiten om lyrica uit te proberen, doe dit dan in de ochtend zodat je gedurende de dag kan ondervinden of het voor je werkt. Je wilt niet zenuwachtig en onzeker hierover je bed in stappen, want dan kun je slapen vergeten.

Neem je laatste dosis GHB in ‘s morgens, een uur later Lyrica + baclofen. In de loop van de dag kun je telkens baclofen bijnemen als je voelt dat het nodig is. Als het werkt hoeft je dus geen GHB meer te nemen. Je zult zeker niet plots een delier krijgen of hartstilstand. De staat van je hart heb je vanzelf door. En een delier ontstaat pas richting de piek van de GHB ontwenning. Met baclofen en Lyrica ondervang je beide.

Neem vervolgens een uur voor je wilt slapen nog een keer Lyrica en ga dan lekker liggen. Hopelijk (ik ga er vanuit) heb je dan een dag zonder GHB gehad waarna je met een fijn gevoel je bed in kan. Een kleine dosis benzo kun je eventueel erbij nemen om te kunnen slapen.

Maar neem van mij aan. Juist doordat je gaat letten op je hartslag en omdat je constant bezorgd bent nemen de klachten toe. Probeer ondanks de situatie relaxed te blijven. Een lichaam is zo ongelofelijk sterk en veerkrachtig, het komt echt wel goed. Houd jezelf bezig overdag. Drink heel veel water om een beetje van het vocht af te komen wat je vasthoudt. Eet gezond. En maak je vooral niet te druk. Ook slaap moet je niet forceren. Zorg dat je lekker ligt en verwacht er niks van. Luister niet naar je hartslag. Dan val je wss vanzelf in slaap voor wat uurtjes.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
F.E.A.R. zei:
De hoge bloeddruk en hartslag is zeker normaal in jouw toestand, ondanks het GHB gebruik. Allereerst zul je ook enorm veel vocht vasthouden door de hoeveelheid natrium die je binnen krijgt van de GHB. Dit verhoogt de bloeddruk aanzienlijk. En je conditie is ook ver te zoeken in zulke toestanden waardoor je hartslag zo omschiet.

Afbouwen lukt altijd in die kliniek, maak je geen zorgen. En er is ook andere medicatie beschikbaar om de bloeddruk te verlagen.

Mocht je besluiten om lyrica uit te proberen, doe dit dan in de ochtend zodat je gedurende de dag kan ondervinden of het voor je werkt. Je wilt niet zenuwachtig en onzeker hierover je bed in stappen, want dan kun je slapen vergeten.

Neem je laatste dosis GHB in ‘s morgens, een uur later Lyrica + baclofen. In de loop van de dag kun je telkens baclofen bijnemen als je voelt dat het nodig is. Als het werkt hoeft je dus geen GHB meer te nemen. Je zult zeker niet plots een delier krijgen of hartstilstand. De staat van je hart heb je vanzelf door. En een delier ontstaat pas richting de piek van de GHB ontwenning. Met baclofen en Lyrica ondervang je beide.

Neem vervolgens een uur voor je wilt slapen nog een keer Lyrica en ga dan lekker liggen. Hopelijk (ik ga er vanuit) heb je dan een dag zonder GHB gehad waarna je met een fijn gevoel je bed in kan. Een kleine dosis benzo kun je eventueel erbij nemen om te kunnen slapen.

Maar neem van mij aan. Juist doordat je gaat letten op je hartslag en omdat je constant bezorgd bent nemen de klachten toe. Probeer ondanks de situatie relaxed te blijven. Een lichaam is zo ongelofelijk sterk en veerkrachtig, het komt echt wel goed. Houd jezelf bezig overdag. Drink heel veel water om een beetje van het vocht af te komen wat je vasthoudt. Eet gezond. En maak je vooral niet te druk. Ook slaap moet je niet forceren. Zorg dat je lekker ligt en verwacht er niks van. Luister niet naar je hartslag. Dan val je wss vanzelf in slaap voor wat uurtjes.
Klik om te vergroten...
Joo fear , zeer bedankt weer voor je reactie voel me stuk prettiger sinds jij gereageerd hebt ,Ik ga dit proberen . Ik moet wel urine controle doen bij de breider ik had even snel opgezocht weet niet wat voor soort urine controle ze doen maar als het goed is testen ze niet voor lyrica, aangezien dit geen narcotisch middel is.Hier zouden ze dan specifiek voor moeten testen ,Baclofen mocht ik ook niet gebruiken maar een keer doen ze niet zo moeilijk verder over.Zolang het maar niet standaard elke dag is want dan duurt opname langer i.v.m lichamelijke afhankelijkheid van andere middelen .klopt het overigens dat GHB met 24/7 gebruik na x aantal tijd gewoon psysisch nul effect nog heeft ? Ik zit namelijk in mindfuck hiermee het hele anti depressiva effect en launch effect is nu 100% weg en neem het puur om geen ontwenning te krijgen . Had niet verwacht dat dit met enkele weken 24/7 zou gebeuren maar ik zat er wel ook al aan voor maanden daarvoor alleen niet 24/7. Daarom wil ik die pauzes doen want ja ik hoopte dat ik hem ergens zou Chille tot de detox ,maar nu ben ik zwaar depressief en helpt g 0.0 nog. Wat ik dan wel niet snap is waarom de terug val van ghb zo hoog licht , want weet bijna zeker dat na een detox die magic er totaal niet meer zit. Ik las op Reddit mensen die na half jaar of zelfs jaar nog steeds zeiden dat het totaal niet chill meer was . Hoe heb jij dit ervaren of ben je er nooit meer op terug gevallen sinds je er mee gestopt was? Jij zat 2 jaar 24/7 als ik het goed begreep? Wel knap dat je dit zelf hebt gedaan zeker als je ook nog afhankelijk was van phenibut , lijkt me aardig pittig ouwe!

Greetz
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb er ook vaak lang aangezeten. Zelfs als ik 3-4 maanden nuchter was en ik wilde het weer proberen was het de eerste drie keer lekker, daarna had de verslaving mij weer in zijn greep. Ik voelde er 0 van, niks. Enige wat ik voelde was geen ontwenning. En een chill gevoel zeker niet. Kijk wel uit de komende dagen met de hitte. Het is onvoorspelbaar spul, voor het zelfde geldt krijg je dan wel het hamertje tik effect
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Coffeecup zei:
Ik heb er ook vaak lang aangezeten. Zelfs als ik 3-4 maanden nuchter was en ik wilde het weer proberen was het de eerste drie keer lekker, daarna had de verslaving mij weer in zijn greep. Ik voelde er 0 van, niks. Enige wat ik voelde was geen ontwenning. En een chill gevoel zeker niet. Kijk wel uit de komende dagen met de hitte. Het is onvoorspelbaar spul, voor het zelfde geldt krijg je dan wel het hamertje tik effect
Klik om te vergroten...
Maar kwam dit omdat het chill was en je hierdoor weer 24/7 ging gebruiken en je dan weer na tijd niks meer voelt ? Wat een kut drug toch eigenlijk he. Dat ik 24/7 ging gebruiken kwam voornamelijk door de irritante dysphoria rebound die kwam als het uitwerkte . 2 uurtjes chill daarna kut zooi , daarom is deze drug nutteloos , te kort effect te lange nasleep en anders om dat te voorkomen moet je 24/7 gebruiken en dan raak je lichamelijk afhankelijk:( als GHB nou gewoon geen rebound had en geen afhankelijkheid was het het allerbeste geweest maar helaas bestaat dat niet . Daarom is nuchter je chill voelen het allerbelangrijkste dit ben ik me wel gaan beseffen .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pleuny zei:
Joo fear , zeer bedankt weer voor je reactie voel me stuk prettiger sinds jij gereageerd hebt ,Ik ga dit proberen . Ik moet wel urine controle doen bij de breider ik had even snel opgezocht weet niet wat voor soort urine controle ze doen maar als het goed is testen ze niet voor lyrica, aangezien dit geen narcotisch middel is.Hier zouden ze dan specifiek voor moeten testen ,Baclofen mocht ik ook niet gebruiken maar een keer doen ze niet zo moeilijk verder over.Zolang het maar niet standaard elke dag is want dan duurt opname langer i.v.m lichamelijke afhankelijkheid van andere middelen .klopt het overigens dat GHB met 24/7 gebruik na x aantal tijd gewoon psysisch nul effect nog heeft ? Ik zit namelijk in mindfuck hiermee het hele anti depressiva effect en launch effect is nu 100% weg en neem het puur om geen ontwenning te krijgen . Had niet verwacht dat dit met enkele weken 24/7 zou gebeuren maar ik zat er wel ook al aan voor maanden daarvoor alleen niet 24/7. Daarom wil ik die pauzes doen want ja ik hoopte dat ik hem ergens zou Chille tot de detox ,maar nu ben ik zwaar depressief en helpt g 0.0 nog. Wat ik dan wel niet snap is waarom de terug val van ghb zo hoog licht , want weet bijna zeker dat na een detox die magic er totaal niet meer zit. Ik las op Reddit mensen die na half jaar of zelfs jaar nog steeds zeiden dat het totaal niet chill meer was . Hoe heb jij dit ervaren of ben je er nooit meer op terug gevallen sinds je er mee gestopt was? Jij zat 2 jaar 24/7 als ik het goed begreep? Wel knap dat je dit zelf hebt gedaan zeker als je ook nog afhankelijk was van phenibut , lijkt me aardig pittig ouwe!

Greetz
Klik om te vergroten...
Goed om te horen man! Wees sterk en blijf positief. Iedereen maakt fouten, wat je ervan leert en hoe je eruit komt bepaalt hoe sterk je als persoon bent.

Ik ben niet bekend met het beleid van Brijder. Is het geen optie om daar de baclofen en Lyrica af te bouwen? Het zou zonde zijn als deze medicijnen goed werken, maar dat je weer GHB moet gaan nemen om aan de regels van Brijder te voldoen. Ben je nog van plan om het uit te proberen?

En ja, iedere oud GHB verslaafde kan bevestigen dat op een gegeven moment het leuke eraf is. Ik heb in totaal 5-6 jaar GHB gebruikt waarvan de laatste 2 jaar problematisch. Telkens binges van 1-2 weken. Dan stopte ik een week of iets langer en begon ik weer. Mijn gebruik ontspoorde in korte tijd totaal. Na 5 dagen moest ik al 15ml nemen om 1-2 uur te kunnen slapen. Ik was altijd helemaal kapot na een week en de GHB werkte nog maar amper.

Vaak cold turkey gestopt, maar de laatste paar keer met hulp van baclofen en Lyrica. Ik had dus constant terugvallen, ondanks dat ik mezelf elke keer beloofde te gaan stoppen. Je hersenen vergeten snel hoe slecht het is, maar vergeten moeilijk hoe lekker het ooit was. Naast GHB heb ik zware afkickverschijnselen gehad van phenibut, benzodiazepines en zelfs baclofen omdat ik niet afbouwde. Deze middelen gebruikte ik maanden 24/7. Ik heb veel fouten moeten maken, voor ik wist hoe ik op een veilige manier clean kon worden en vooral clean kan blijven.

Je moet doelen in het leven hebben. Die kunnen heel concreet zijn, maar ook heel abstract. Bijvoorbeeld trainen voor een marathon. Of een goede familieman worden. En inderdaad, een drug/medicijn zonder nadelen bestaat niet. Je moet moedig genoeg worden zodat het niet nodig is.

Makkelijk is het niet! Maar daarom is het extra heerlijk als het lukt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Hier wordt een goed punt genoemd.
Namelijk: hoe zorg ik ervoor, dat ik een spoedgeval word.
Allereerst : wil je dat echt?
Want als het dan uiteindelijk zover is, realiseer je dan wél, dat je een heleboel vrijheid wordt ontnomen, en. Veel belangrijker nog, het kan later tegen je gebruikt worden!
En het aller belangrijkste is dit:
Ga je er beter van worden?
Toen ik met trauma behandeling begon, en ooit een boom moest tekenen, vervolgens in een groepsgesprek moest beargumenteren waarom de muur niet zwart, niet wit, maar gebroken wit was, toen heb ik de handdoek in de ring geworpen en ben opgestapt.
En dat...was dat.
Zoiets doe ik dus écht noooooit meer.
Klik om te vergroten...

Je schetst hier nu wel een heel eenzijdig en vertekend beeld van traumabegeleiding en psychiatrische hulp in het algemeen. Dat bestaat echt niet alleen uit bomen tekenen en de kleuren van muren analyseren.

@Pleuny: ik hoop dat je snel de juiste hulp hebt. Mooi dat je iets hebt gehad aan de reacties in dit topic. Veel sterkte!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
Je schetst hier nu wel een heel eenzijdig en vertekend beeld van traumabegeleiding en psychiatrische hulp in het algemeen. Dat bestaat echt niet alleen uit bomen tekenen en de kleuren van muren analyseren.

@Pleuny: ik hoop dat je snel de juiste hulp hebt. Mooi dat je iets hebt gehad aan de reacties in dit topic. Veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Op 1 ervaring kun je niet het hele onderwerp therapie wegzetten @Legio Patria Nostra.

Je hebt destijds gewoon niet de juiste therapie gekregen. En daarom sta je er nu niet meer voor open, wat logisch is. Maar ik vind het jammer dat je dit altijd opbrengt hier zodra het over therapie gaat. Want de therapie is ondertussen zo hard gegroeid en er hebben zo veel mensen baat bij. Je moet alleen therapie vinden wat bij jou past, en dat kan soms wel even duren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."