#1
Helemaal mee eens. Op 1 ervaring kun je niet het hele onderwerp therapie wegzetten @Legio Patria Nostra.
Goed om te horen man! Wees sterk en blijf positief. Iedereen maakt fouten, wat je ervan leert en hoe je eruit komt bepaalt hoe sterk je als persoon bent.
Ik ben niet bekend met het beleid van Brijder. Is het geen optie om daar de baclofen en Lyrica af te bouwen? Het zou zonde zijn als deze medicijnen goed werken, maar dat je weer GHB moet gaan nemen om aan de regels van Brijder te voldoen. Ben je nog van plan om het uit te proberen?
En ja, iedere oud GHB verslaafde kan bevestigen dat op een gegeven moment het leuke eraf is. Ik heb in totaal 5-6 jaar GHB gebruikt waarvan de laatste 2 jaar problematisch. Telkens binges van 1-2 weken. Dan stopte ik een week of iets langer en begon ik weer. Mijn gebruik ontspoorde in korte tijd totaal. Na 5 dagen moest ik al 15ml nemen om 1-2 uur te kunnen slapen. Ik was altijd helemaal kapot na een week en de GHB werkte nog maar amper.
Vaak cold turkey gestopt, maar de laatste paar keer met hulp van baclofen en Lyrica. Ik had dus constant terugvallen, ondanks dat ik mezelf elke keer beloofde te gaan stoppen. Je hersenen vergeten snel hoe slecht het is, maar vergeten moeilijk hoe lekker het ooit was. Naast GHB heb ik zware afkickverschijnselen gehad van phenibut, benzodiazepines en zelfs baclofen omdat ik niet afbouwde. Deze middelen gebruikte ik maanden 24/7. Ik heb veel fouten moeten maken, voor ik wist hoe ik op een veilige manier clean kon worden en vooral clean kan blijven.
Je moet doelen in het leven hebben. Die kunnen heel concreet zijn, maar ook heel abstract. Bijvoorbeeld trainen voor een marathon. Of een goede familieman worden. En inderdaad, een drug/medicijn zonder nadelen bestaat niet. Je moet moedig genoeg worden zodat het niet nodig is.
Makkelijk is het niet! Maar daarom is het extra heerlijk als het lukt.
Je hebt destijds gewoon niet de juiste therapie gekregen. En daarom sta je er nu niet meer voor open, wat logisch is. Maar ik vind het jammer dat je dit altijd opbrengt hier zodra het over therapie gaat. Want de therapie is ondertussen zo hard gegroeid en er hebben zo veel mensen baat bij. Je moet alleen therapie vinden wat bij jou past, en dat kan soms wel even duren.
Maar wel pittig man benzo's /phenibut /GHB . Heb vaker gehoord dat benzo's veer langer en pijnlijker is dan GHB ontwenning .