Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca – Mijn derde oog

Ayahuasca – Mijn derde oog

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als wederom een geslaagde avond. :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben blij voor je dat je gevonden hebt wat je zocht. Alhoewel het in het begin niet heel duidelijk was.. Ayahuasca werkt elke keer weer op een andere manier, een manier die wij mensen soms niet meteen snappen. Maargoed, mooi report op naar de volgende! :wink: :hearteyes:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer: Zaterdag 7 juni
Waar: Askawan
Omgeving: Grote Tipi met een kampvuur
Wie: Dumpy, Adrenochroom, Kapitein X, Drientje, 13 anderen
Wat: 2 kopjes Ayahuasca, 2 trekjes Sante Maria
Ervaring: 1 keer Ayahuasca, allerlei tripmiddelen

Op de ochtend van de Ayahuasca ceremonie werd ik al op tijd wakker. De vorige keer dat ik Ayahuasca had gedronken had ik die dag gevast. Deze keer wilde ik wat eten omdat de ceremonie nu 2 of 3 uur later zou begonnen. Het werd wel iets gezonds, aardbeien. De hele ochtend was ik rusteloos, aan het wachten tot we weg konden gaan. Alle spullen die we mee moesten nemen hadden we al snel ingepakt. Voor mij is Ayahuasca wel echt iets bijzonders en wilde die dag eigenlijk alleen maar dingen doen die in teken stonden van Ayahuasca, een film kijken voelde niet echt goed, een spelletje spelen ook niet. Niets eigenlijk. Een uur voordat we vertrokken begonnen Dumpy en ik elkaar te reinigen. Hierna vertrokken we maar, op een gegeven moment lukt het wachten gewoon niet mee en moet je maar gewoon gaan.

Op centraal station kwamen we al snel Kapitein X tegen die met de hele slimme opmerking kwam of de bussen wel reden. We moesten een Conexxion bus hebben, dus die reed niet, gelukkig had hij een alternatieve route! Toen we hier achter waren gekomen kwam Drientje aanlopen en nog iets later ook Adrenochroom met een vriend van hem die ik al kende van een Dubstep feestje :)

In de trein hebben we uitgebreid over allerlei drugservaringen gepraat en zoals Drientje ook al in haar report schreef. Mensen kijken daar heel erg van op en weten niet goed wat ze ervan moeten denken. Na de trein pakten we de tram, en vanaf daar hebben we gelopen. We hadden ergens een verkeerde afslag genomen, met het gevolg dat we een half uur tot drie kwartier hebben gelopen! Ik had slippertjes aan, dus mijn voeten waren het daar niet helemaal mee eens, maargoed…

Eenmaal daar aangekomen werd ik weer overvallen door een heerlijke sfeer! Rust, liefde en iets mysterieus. Pas als je er bent geweest begrijp je wat ik bedoel. Echt heerlijk, een thuis gevoel! We waren heel nieuwsgierig naar de tipi en daar stond hij dan! Echt supergroot! 20 mensen konden er op een matras in een cirkel liggen met in het midden een vuurtje en een tempeltje (zie report Drientje). De tipi was echt groter dan ik had verwacht. Hij had misschien wel een diameter van 8 of 10 meter!

Ik kwam een paar mensen van de vorige ceremonie tegen. Dat had ik eigenlijk niet verwacht, maar vond het wel echt heel erg leuk om een paar bekenden te zien. Daar praat je toch wat makkelijker mee Maar de helft van de groep was toch nieuw voor me. Er kwamen ook 3 mannen, echt van die typische Amsterdamse mannen, van die mensen die op de camping het hoogste woord hebben, inclusief snelle zonnebril!

Na een tijdje te hebben gewacht konden we de tipi in. Dumpy en ik zochten een plekje dichtbij het kampvuur uit. De tabakspijp ging weer langs om de kring te openen. Iedereen vertelde zijn of haar naam en vertelde waarom hij/zij kwam, wat ze hoopte of wat ze verwachtten. Ik hoopte deze keer spiritueler te worden. Ik voel heel weinig en zie ook nooit wat bijzonders, met het gevolg dat ik heel moeilijk kan geloven in de dingen die ik niet zie Deze pijp bracht alle mensen echt samen en we werden hierdoor een groep mensen die samen iets gingen doen. We waren geen losse individuen meer.

Hierna werden de kopjes Ayahuasca uitgedeeld. Bij iedereen werd gekeken hoeveel hij/zij moest krijgen. De een kreeg een klein laagje de ander een volle kop. Vanaf dat ik mijn kopje had leeggedronken had ik het gevoel dat ik moest kotsen. Alleen het lukte maar niet. Ik had echt zo’n prop in mijn keel. Na een kwartier had ik me erbij neergelegd dat het niet lukte om te kotsen en ging ik liggen om me op mijn trip te kunnen concentreren. Almasto(sjamaan) Had een muziekje met klankschalen opgezet. Hierdoor kreeg ik echt gigantische steken in mijn hoofd. Het voelde alsof mijn hersenen werden samengeknepen. Boven allebei mijn oren waren pijnpunten en ook in mijn voorhoofd had ik er erg veel last van. Nadat dit was gebeurd, was mijn trip eigenlijk weer bijna over. Ik voelde me wel goed maar was niet blij. Ik wilde namelijk een zwaardere trip dan de vorige keer! Was ik soms niet gevoelig voor Ayahuasca?

Daarom heb ik nog een kopje Ayahuasca genomen. Alleen veranderde er niet zo heel veel. Dumpy kon echt alleen maar lachen en daardoor voelde ik mij ook weer goed. Hij pakte me vast en gaf me een dikke knuffel. Zo hebben we een tijd gezeten en naar het vuur gekeken. Dit was heel mooi om naar te kijken. Het was op dat moment ook mooi om naar iedereen te kijken. Hoe iedereen bezig was met zijn/haar trip. Als iemand het moeilijk had, probeerde ik mijn positieve energie daarheen te sturen.
Ik was wel blij, maar het zat me toch nog steeds dwars dat er niets was gebeurd bij mijn trip. Ik heb altijd rustige trips en nu wilde ik een keer een zwaardere trip, kreeg ik hem niet! :confused:

Om me heen hadden verschillende mensen het zwaar. 1 jongen heeft de hele avond over zitten geven en zijn neus zitten snuiten. Hij heeft er volgens mij echt een halve rol wc-papier gebruikt. Naderhand hoorde ik dat hij veel drugs gebruikte en dat hij heel veel moeite had gedaan om even niets te gebruiken. Dat kwam er waarschijnlijk op deze manier uit.
Een andere jongen had heel erg moeilijk. Daar zat een sterke entiteit in. Hij had zichzelf niet meer in de hand en was bang dat hij niet meer normaal kon worden. Hij ging samen met 1 van de helpers naar buiten, eenmaal buiten aangekomen begon hij om zijn moeder te roepen. Dit duurde niet heel lang, maar hij is wel de hele nacht bezig geweest om dat ding uit hem te krijgen. Ik heb gehoord dat hij in vreemde talen aan het praten was en dat die entiteit hem even helemaal overnam. Ik ben echt heel blij dat ik dat niet heb hoeven zien!

Er was een vrouw die naar Ayahuasca was gekomen om haar ziekte te genezen. Die had het ook erg zwaar. De sjamaan heeft haar volgens mij 2 keer gehealt. 1 van de helpers kon ook healen en heeft dit volgens mij ook heel veel gedaan. De dag erna hoorde ik dat de vrouw zich weer een stuk beter voelde. Ik weet niet of ze helemaal beter was, maar het ging in ieder geval beter!

Eén van de Amsterdammers was op een gegeven moment zo blij dat hij niet meer stil kon liggen en ging staan. Hij had echt een grote lach op zijn gezicht en barste van de energie. Hij kon ook niet stil staan en wiebelde daarom gigantisch op zijn op zijn benen. Hij heeft volgens mij echt een uur met een lach op zijn gezicht voor het vuur gestaan. ‘Dit stond niet in de Bijsluiter’ Zei hij. Ik heb daar echt heel erg om moeten lachen. Toen ik die mannen naderhand sprak, bleek dat ze echt niets van Ayahuasca af wisten en dachten, we doen dat wel even!

Ik vond het heel bijzonder hoe de sjamaan aanvoelde wat goed om op elk moment te doen. Daarin zag ik ook een heel verschil met vorige keer. Hij liep nu ook langs met coca-bladeren voor de mensen die wel eens coke hadden gebruikt. Dit waren originele cocabladeren, dus onbewerkt, met nog de ‘spirit’van de plant erin. Het was de bedoeling dat je aan deze ‘spirit’ vroeg of alles wat coke had gedaan in je hersenen kon weghalen.
Na de coca-bladeren liep hij met een tak, met heel veel bladeren langs iedereen en reinigde hij je hiermee, tenminste, ik dacht dat het reinigen was. Dat voelde ook weer heel bijzonder en fijn aan.

Halverwege de nacht was er de mogelijkheid om Santa Maria(bevruchte wiet) te roken. Dit was wel even lekker. Hierna heb ik even lekker half-geslapen. Toen ik bijna sliep hoorde ik: De soep is bijna klaar! Dus bleef ik wakker! De soep was de vorige keer zoooo lekker! Deze keer was de soep iets minder lekker, maar nog steeds superlekker met het Turkse brood!

Hierna heb ik echt heerlijk geslapen. De volgende ochtend hoopte ik blij wakker te worden. Dit gebeurde helaas niet. Ik was nog steeds teleurgesteld in Ayahuasca. Waarom had ik nou niets meegemaakt? Hierdoor heb ik niet echt kunnen genieten van het ontbijt en van het afsluiten van de kring met de tabakspijp. Tijdens het afsluiten kreeg ik weer die hoofdpijn en ben ik naar de Sjamaan toegegaan om te vragen of hij wist wat het was en of hij het weg kon halen. Na een korte uitleg van de pijn vertelde hij me dat mijn derde oog was geopend!
Hij heeft me hierna gehealt, waarna de pijn bijna weg was. Hij vertelde me dat dit heel positief was. Dit was precies wat ik aan Ayahuasca had gevraagd!!!

Voor mensen die niet zo goed weten wat het derde oog inhoud, heb ik een kleine beschrijving gevonden:
Deze chakra bevind zich tussen de wenkbrauwen en wordt ook wel het derde oog genoemd. De kleur is indigo. Het heeft met zelfbewustzijn, wijsheid, hoger bewustzijn, helderziendheid, inzicht, visualisatie en praktisch denken te maken.

Kleurbetekenis:
Voor kalmte en concentratie.
Een traditionele kleur voor genezing;
het stimuleert gedachten en concentratie.
Gebruikt om complicaties van astma te verlichten, als slaapmiddel en
om angst te verminderen.

Chakra werking:
Veranderd de negatieve kijk op de realiteit naar positief.
Bevorderd alle genezingen.
Klik om te vergroten...
Hierna kon ik pas blij zijn en genieten van de Ayahuasca afterglow. Mijn geestelijke lach was er niet meer af te halen en ik maakte lachend de wc’s schoon. Ook nu knuffelde we iedereen bij het weggaan. Wat een heerlijk gevoel is dat! ‘

Weer in Utrecht aangekomen gingen Dumpy en ik naar het bos toe. In het bos is een open veld met hoog gras. We legden onze slaapzakken hierin en zaten heerlijk tussen het gras. Na te kletsen en te genieten van de broodjes die we hadden meegenomen. Wat hadden we trouwens een geluk met het lekkere weer!!! :grin:

Die avonds spraken we af met Adrenochroom, Pythregius en Safiertje om hun alle verhalen te vertellen. Lekker in een parkje nagenietend met je vrienden, een beter einde kan bijna niet toch?  :hearteyes:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een mooi report weer Yvet :grin: Heb je toch gekregen wat je graag wilde! Ik kijk echt uit naar onze gezamelijke sessie! Zie je vanmiddag :)
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tnx!!!
Op naar de 26e, ik ben benieuwd wat er dan uit zal komen!
Spannend! :hearteyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wederom een mooi tripreport over ayahuasca!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geweldig spul he, ook brilliant in haar manier van geven wat je nodig hebt! :grin: Geweldig reportje Yvet! :)
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nice report, ik ben benieuwd naar die Sjamaan.. :wave:
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan moet je ook gewoon komen!!! haha

Kom je de 26e ook naar de ceremonie???
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het kriebelt nu toch ook wel weer bij mij, zal ik ook maar komen de 26e? Wat een fijn resultaat meis! Zo zie je maar weer ayahuasca works in strange ways!

Edit, heb net een mail gestuurd, wie weet zie ik jullie de 26e weer! Eerder mag natuurlijk ook, keertje wat drinken ergens in Utrecht....

X
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#11
ALs er nog plek is gewoon doen!!!

Kwaad kan het toch niet!! :hearteyes:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind dit zulke mooie tripreports!!

Alleen het feit dat je er van gaat kotsen (tenminste de meesten) en dat je met mensen zit die je niet kent vind ik een minpuntje. Vooral die laatste is voor mij een rede om dit niet zo snel te doen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
PurpleFlower zei:
Ik vind dit zulke mooie tripreports!!

Alleen het feit dat je er van gaat kotsen (tenminste de meesten) en dat je met mensen zit die je niet kent vind ik een minpuntje. Vooral die laatste is voor mij een rede om dit niet zo snel te doen.
Klik om te vergroten...
Zodra je de ceremonie begonnen bent zijn het geen vreemden meer, zoals je in mijn report kunt lezen voelt het aan als familie, je bent verbonden op een hoger niveau, en dat voelt heel fijn...

X
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Drientje zei:
PurpleFlower zei:
Ik vind dit zulke mooie tripreports!!

Alleen het feit dat je er van gaat kotsen (tenminste de meesten) en dat je met mensen zit die je niet kent vind ik een minpuntje. Vooral die laatste is voor mij een rede om dit niet zo snel te doen.
Klik om te vergroten...
Zodra je de ceremonie begonnen bent zijn het geen vreemden meer, zoals je in mijn report kunt lezen voelt het aan als familie, je bent verbonden op een hoger niveau, en dat voelt heel fijn...

X
Klik om te vergroten...

Dat las ik drientje idd (ja ik vind ook jou report helemaal geweldig! maar goed om nou bij ieder report hetzelfde neer te zetten :wink:), het is ook niet zo dat ik dat niet geloof, ik moet mezelf ervan overtuigen dat het ook echt zo is. Ik word van geen enkele drug socialer tegen vreemden of voel me meer verbonden met vreemden (vrienden daarintegen!) vandaar dat dat een beetje mijn angst is. Dat ik nou juist diegene ben die daardoor bad ga. Hmm is dat logisch?
B
Beyond IllusionLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat las ik drientje idd (ja ik vind ook jou report helemaal geweldig! maar goed om nou bij ieder report hetzelfde neer te zetten :wink:), het is ook niet zo dat ik dat niet geloof, ik moet mezelf ervan overtuigen dat het ook echt zo is. Ik word van geen enkele drug socialer tegen vreemden of voel me meer verbonden met vreemden (vrienden daarintegen!) vandaar dat dat een beetje mijn angst is. Dat ik nou juist diegene ben die daardoor bad ga. Hmm is dat logisch?
Klik om te vergroten...

Hoi Purple Flower

Ik snap best dat je het eng vind om te gaan kotsen of wat dan ook. Dat vond ik de eerste keer dat ik ernaartoe ging ook heel eng en maakte me er echt gigantisch druk om! Maar weet je wat nou het stomme is, als je er bent is dat kotsen iets wat erbij hoort en niet echt iets waar je je zorgen om maakt. Maargoed dat is echt heel lastig in te beelden als je er niet bent geweest.

Er gaat trouwens niemand bad, het kan wel heel heftig zijn. En deze ervaring kan zeker eng zijn, maar als je zo'n ervaring krijg, kun je deze wel aan. Ayahuasca geeft je alleen wat je aan kan, iets wat je kunt overwinnen. En als het in je eentje niet lukt, dan helpt de sjamaan je erbij, en de helpers.

Iedereen denkt altijd aan het kotsen en dat je een heftige ervaring kan krijgen. Klopt, maar denk ook eens aan wat je ervoor terug krijg. De mooie ervaring het gelukkige gevoel achteraf. De fijne sfeer, je bewustwoording van jezelf.... Daar heb je toch vast wel 1 keertje kotsen voor over? Soms moet je iets minder leuks doen om er iets heel moois voor terug te krijgen!
Denk maar aan tentamens.. je moet er veel voor leren en je moet daardoor leuke dingen missen, maar als je een voldoende krijg, denk je toch ook: fijn dat ik zo goed heb geleerd?

Ik bedoel het niet aanvallend, maar meer van hoe je het anders zou kunnen bekijken :wink:
P
PurpleFlowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank je wel voor de uitleg Beyond! Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor! Ik vorm natuurlijk ook alleen maar de beelden van jou trip vanuit mijn ervaringen en inbeeldingsvermogen. En als ik er dan voor mezelf bijneem dat ik al niet zo makkelijk met vreemden in het algemeen omga en dat ik bijna angstig ben voor het kotsen, dan kan het zijn dat ik het compleet verkeerd interpeteer.
Vind ik ook niet zo erg, anders had ik gewoon mijn mond moeten houden. Maar ik ben er dan toch nieuwschierig naar :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beyond Illusion was eerst ook niet zo goed met vreemde mensen he? Na haar eerste keer ayahuasca ging dat ineens een stuk beter. Misschien moet je het gewoon maar eens doen, veel slechter kun je er niet van worden!

X
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey, ik heb nog een vraagje over de ceremonie: hoe meten ze eigenlijk hoeveel ayahuasca iedereen krijgt? Zit daar een 'logisch' systeem in zoals het afmeten op gewicht of geestelijke status? Of is er een meer spirituele aanpak? Ik zou het leuk vinden om dit te weten =)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kun je lezen in mijn report....

X
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi report! Toch wel apart dat dezelfde ayahuasca zo verschillende werkingen bij mensen hebben. Toch goed om te horen dat je er toch met een goed gevoel bent weggegaan. Hoe sta je tegenover een volgende sessie egenlijk?

Peace&Love! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."