Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca; Spiegel van de ziel

Ayahuasca; Spiegel van de ziel

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat een goed be/geschreven report! Maar het maakt mij eens te meer duidelijk dat ik nog lang niet klaar ben om dit te gaan doen. Met mijn verleden denk ik dat ik mezelf iets ga aandoen of zo diep wegzink van ellende/schaamte dat ik er nooit meer van los kom en het mijn dagelijks leven zal gaan beheersen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Duidelijk geschreven Drientje.
Jij hadt het ook niet makkelijk zo te lezen.
Wat lief dat jullie naar mij vroegen.
Helaas is er iets gebeurt wat ik zelfs niet eens had verwacht.
Ik was bang voor een helse trip, maar dit sloeg alles.
Ben net wakker en voel me vreemd, lekker, chakra's staan wagen wijd open, heb net wild lopen dromen en alles leek net echt.
Mijn verslag moet nog komen.
Gelukkig heb ik al een hoop opgeschreven.
Dat ga ik over 2 weken mooi uitwerken.
Suc6 verder nog met de processen :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is snel geplaatst.
Intense belevenis lijkt me zo. En idd echt super dat je het zo met je ouders kunt bespreken. Dat kan ik gelukkig ook, en daarom ben ik mijn ouders alleen nog maar meer gaan waarderen. Thumbs up voor alle ouders die iig niet bij voorbaat dit soort dingen afwijzen, of sterker nog, die het ergens wel waarderen dat hun kind dergelijke stappen onderneemt :rock:

Ik denk zeker dat het een rol speelt dat alle ayahuasca verhalen zo oprecht zijn, vanuit het hart. En of je nu wel of niet open staat voor dit soort materie, dat raakt gewoon een snaar. :)
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindgamer zei:
Duidelijk geschreven Drientje.
Jij hadt het ook niet makkelijk zo te lezen.
Wat lief dat jullie naar mij vroegen.
Helaas is er iets gebeurt wat ik zelfs niet eens had verwacht.
Ik was bang voor een helse trip, maar dit sloeg alles.
Ben net wakker en voel me vreemd, lekker, chakra's staan wagen wijd open, heb net wild lopen dromen en alles leek net echt.
Mijn verslag moet nog komen.
Gelukkig heb ik al een hoop opgeschreven.
Dat ga ik over 2 weken mooi uitwerken.
Suc6 verder nog met de processen :)
Klik om te vergroten...
Uuh dat weet ik dan weer... Maar als die Shakra's open staan kunnen andere mensen die ermee geoefend zijn jou energie stelen ofzo en daarom moet je die dingen altijd dichtzetten. Dat is in ieder geval als je mediteert.

Maar mooi verslagje zo. Fijn dat jullie er zoveel uit kunnen halen. Ik heb het 1x geprobeerd in huiselijke kring en dit alles is echt niks voor mij. Wel een goede manier om drugs zinvol te gebruiken, maar als je niet in die sjamaan enzo gelooft heeft het geen enkele zin.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Interessant report! Ik zou het op zich ook wel eens willen proberen, maar zou niet weten hoe ik er aan moet komen, want ik wil het dan wel gewoon thuis in mijn eigen kring doen. Een heel ritueel in een tipi bij een sjamaan en al dat "zweverige" er omheen met die "Grootmoeder" en engelen trekt me wat minder. Daar ben ik echt te nuchter voor denk ik. Ik geloof wel in een vorm van spiritualiteit, maar dat dat alleen vanuit een mens zelf kan komen en dat je er een aanleg voor moet hebben...
Maar goed, dat is mijn mening. :wink: Voor alle mensen die er wel in geloven en er dingen over hun leven van kunnen leren, vind ik het goed dat er zoiets bestaat. Nogmaals, ik vond het wel erg interessant om te lezen en goed verwoord!
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi report! zoals ik zondag al zei, ik ben iemand van weinig woorden, maar weet dat ik trots op je bent - viva ayahuasca!
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi reportje, Drientje! Zoals ik ze van je gewent ben. :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prachtig report geschreven Drientje. Je geeft hiermee een goede beschrijving van zo'n ceremonie. Goed om te horen dat alles goed is gegaan en dat het ook deze keer weer de moeite waard voor je was!

X
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
Interessant report! Ik zou het op zich ook wel eens willen proberen, maar zou niet weten hoe ik er aan moet komen, want ik wil het dan wel gewoon thuis in mijn eigen kring doen. Een heel ritueel in een tipi bij een sjamaan en al dat "zweverige" er omheen met die "Grootmoeder" en engelen trekt me wat minder. Daar ben ik echt te nuchter voor denk ik. Ik geloof wel in een vorm van spiritualiteit, maar dat dat alleen vanuit een mens zelf kan komen en dat je er een aanleg voor moet hebben...
Maar goed, dat is mijn mening. :wink: Voor alle mensen die er wel in geloven en er dingen over hun leven van kunnen leren, vind ik het goed dat er zoiets bestaat. Nogmaals, ik vond het wel erg interessant om te lezen en goed verwoord!
Klik om te vergroten...
Ayahuasca kun je wel thuis doen, dan heeft het alleen nooit de uitwerking die het heeft met een sjamaan.

Bezoek eens de santo daime site http://www.santodaime.nl. Deze groep geeft ook ceremonies alleen dan niet zo zweverig. Wel wordt er gezongen en gemediteerd want dat is namelijk wat de ayahuasca zijn kracht geeft. Ga alsjeblieft niet alleen experimenteren met ayahuasca. Het middel stelt je open voor alles, zowel positief als negatief. De rituelen van de sjamaan en de oproep aan de engelen om ons te beschermen zijn er niet voor niets. Die houden de kwade krachten buiten!
Heb respect voor middelen met zulke krachten!

Dank voor jullie mooie woorden!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
Prachtig report geschreven Drientje. Je geeft hiermee een goede beschrijving van zo'n ceremonie. Goed om te horen dat alles goed is gegaan en dat het ook deze keer weer de moeite waard voor je was!

X
Klik om te vergroten...
Ayahuasca is altijd de moeite waard! :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Ayahuasca is altijd de moeite waard! :grin:
Klik om te vergroten...

Je hebt me (wederom) overtuigd :)
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Viva! klinkt als een goede ervaring, succes met integreren van de lessen!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
Interessant report! Ik zou het op zich ook wel eens willen proberen, maar zou niet weten hoe ik er aan moet komen, want ik wil het dan wel gewoon thuis in mijn eigen kring doen. Een heel ritueel in een tipi bij een sjamaan en al dat "zweverige" er omheen met die "Grootmoeder" en engelen trekt me wat minder. Daar ben ik echt te nuchter voor denk ik. Ik geloof wel in een vorm van spiritualiteit, maar dat dat alleen vanuit een mens zelf kan komen en dat je er een aanleg voor moet hebben...
Maar goed, dat is mijn mening. :wink: Voor alle mensen die er wel in geloven en er dingen over hun leven van kunnen leren, vind ik het goed dat er zoiets bestaat. Nogmaals, ik vond het wel erg interessant om te lezen en goed verwoord!
Klik om te vergroten...
Drientje heeft hier ook al op gereageerd, maar laat ik ook maar even een duit in het zakje doen. :) Want ik kan me namelijk goed inleven dat als je zo'n aya-report leest dat het dan als zweverig overkomt. En weet je wat, zo'n ceremonie is ook best zweverig :grin:
Maar om het voordeel van zo'n ceremonie te ervaren hoef je niet, zoals jij suggereert, 'er voor open te staan.' Je laat het gewoon over je heen komen. Je hoeft dus niet te geloven dat er daadwerkelijk engelen rondzweven om het helende effect te ervaren. Dit klinkt voor de nuchtere geest misschien een beetje tegenstrijdig.
Maar ik persoonlijk noem bijvoorbeeld de spirit van de ayahuasca de 'x-factor van ayahuasca.' Je hoeft dus niet te geloven dat die spirit ergens high up in the sky rondzweeft. Ze proberen het onbenoembare mysterie onder woorden te brengen, en tja dan kom je al gauw uit bij termen als engelen en spirits etc... Maar iedereen heeft hier weer een ander beeld bij.

Ikzelf heb wel het idee dat die sjamaan over zekere helende kwaliteiten beschikt, hoewel zich dat niet precies laat benoemen. Maar of je hier nu wel of niet in geïnteresseerd bent, een belangrijke reden om toch aya in zo'n groep te doen is je eigen veilligheid. Zeker de eerste keer kan je compleet verrast worden door dingen die boven komen. En het is dan maar zeer de vraag hoe je hier op reageerd, getuige bv enkele verslagen op deze site. Je kunt dan dus steun ontvangen van de begeleiding.

Maar als je het alleen wilt doen. Het is gewoon legaal verkijgbaar, bijvoorbeeld bij azarius. Ik sluit niet uit dat ik het in de toekomst ook wel is zelf wil ondernemen (want dat heeft ook zo zijn voordelen), maar ik zorg er dan wel voor dat het binnen een rituele setting is waar ik steun aan kan ontlenen. Het bereiden van echte ayahuasca, dus met de liaan, is trouwens héél veel werk. Dus dat alleen al zou een reden kunnen zijn om eerst is aan zo'n ritueel deel te nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."