Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAvondje met alcohol en purple haze (best lang..)

Avondje met alcohol en purple haze (best lang..)

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op het feest:
Een vriendin en ik hadden een feest van iemand die wij beide kenden. We besloten om samen te gaan. Het was een BBQ, want het was nog zomer. Eenmaal aangekomen begon het feest. Overal waar je keek waren mensen. Het was zó druk. Dat vond ik wel fijn, zo kon ik af en toe even wegsneaken om iets anders te doen.
Een kratje Heineken stond er op de tafel. We keken elkaar aan en we pakten beide een een flesje.
Pratend met andere mensen gingen er zo al een stuk of 6/7 flesjes bier doorheen maar voor mij was het nog niet genoeg. Wel even genoeg van bier, maar deze avond begon pas.
We liepen naar een schuurtje en daar stond nog meer drank. En, er stonden meer mensen die dat idee hadden.
Rode wijn, witte wijn, Baileys, Smirnhof, Passoa en Whiskey. Alles was er te vinden. "Witte wijn is lekker man!" zei die vriendin tegen mij. Ik had het nog nooit gehad dus ik besloot maar te gaan drinken. Het smaakte naar frisdrank, vond ik. En zo werd het ook gedronken...het ene glaasje na de andere en de fles Smirnhof was ook op geraakt door ons.
Ik was van het padje geraakt. Later kwam er een andere vriendin bij, en zij had een lekkere joint. Ik twijfelde en ik schrok er zelf van. Ik twijfelde nooit bij een jointje. Waarom nu wel? "Aaaah kom op! Dat is gezellig, gaan we even ergens zitten op een bankje en dan roken we even wat."
"Ja is goed." zei ik en ik liep mee. Lopen ging me niet al te best af, ik slingerde alle kanten op. Eenmaal aangekomen begonnen we te hijsen. "Wat is dit voor weed?" vroeg ik met mijn zatte kop.
"Oh, gewoon een vijfje volgens mij." zei ze, maar ze maakte een vreemde indruk. Ik lette er niet op en ging verder met mijn avond.
Nu was ik dus knetter stoned, én ladderzat. Wel vijf keer heb ik wijn over de mensen gegooid en ik heb heel vele rare dingen verteld. Toch vermaakte ik me wel. Die vriendin van mij en ik liepen weer naar binnen, het schuurtje in. "Baileys! Oooh dat is gewoon chocolademelk volgens mij." zei ze tegen mij. "Echt?" vroeg ik en pakte al een glas. Ik had nog nóóit Baileys gedronken en wist niet wat het was. En gek genoeg, met mijn stomme hoofd geloofde ik haar ook nog. Ik pakte een glas en schonk Baileys in. Het was lekker.
Met de fles aan mijn mond bleef ik doorgieten. Tot iemand van het feest mij zag. Een meisje. Een jaar of 25. "Hee, even kalm aan man!" zei ze en pakte de fles af. Zo, de meeste drank was nu op dus het was tijd om even iets anders te gaan doen. Een rondje lopen, als dat nog lukte.

Buiten op de stoep:
Ik ben op de stoep gaan liggen en heb alleen maar lopen roepen. Wat ik zei, ik weet het niet meer, maar het was heel gek. Opstaan ging niet meer maar ik had een gevoel van ultiem geluk.
De lantaarnpaal begon te bewegen, gek genoeg was ik niet bang, maar vond ik het hartstikke grappig. Ik kon niet meer stoppen met lachen.
Die vriendin van mij lag er ook bij, hoe gek dat ook mag klinken, en haar vriend ook. Allemaal stoned en dronken.
Er kwam een man aan. Op een fiets. Ik zag hem voor een vrachtwagen aan. Misschien geloven jullie het niet, maar het was zo....en het was heel eng, ik weet niet waarom ik dat zag, en hoe en wat er gebeurde, maar het was heel eng.
"Kijk die vrachtwagen! Zie je hem?" gilde ik lachend, terwijl ik eigenlijk hartstikke bang was. Niemand zag hem, ze lachten alleen maar heel hard mee.
Vanaf dat moment ben ik het meeste kwijt. Daar op dat feest waren ook zwarte stukken. Ik weet er niks meer van.
Later kwam een hele goede vriend van mij. Hij hielp mij overeind en zette me op een krukje.
Ik heb heel hard gehuild. Waarom weet ik niet, en wat ik heb gezegd weet ik ook niet. Toen ik het een paar dagen daarna aan hem vroeg, zei hij dat ik heel veel heb geroepen, zoals: "Ik wil niemand kwetsen." "Ik wil dat mensen trots op me kunnen zijn, en dat kunnen ze nooit." "Ik wil je geen pijn doen." "Het spijt me zo."
Dat soort dingen...
Later heeft hij me naar huis gebracht, en van die terug weg weet ik ook niks meer. Hoe we zijn gefietst, hoe ik achterop zat, en waarom ik er niet ben afgevallen, geen ideééé.
Het was, ondanks dat sommige dingen wel heel erg eng en vreemd waren, de avond van mijn leven.
Ik heb me laten gaan, en ik heb hele rare dingen gedaan en meegemaakt. En ik ben ook heel veel dingen kwijt, zwarte gaten, maar het was geweldig. Misschien verklaar je me voor gek omdat ik dit leuk vond, maar echt...het was de moeite waard.
Ohja, toen ik dronken was heb ik geld moeten geven voor dat 'vijfje'. We rookte met zijn 3 en ik heb wel 7 euro moeten neertellen...
En die vriendin van mij ook....
Nu kan je denken: "Misschien heeft ze een vijfje gehaald en derest van het geld zelf gehouden."
Nee, dat heeft ze niet gedaan. De vriend van die vriendin van mij heeft het gehaald en heeft later toegegeven dat het Purple Haze was.
Ergens vind ik het heel erg dat ze ons, we zijn pas 16, dat hebben gegeven...en zij maar zeggen dat het een vijfje was...
De dagen daarna was iedereen boos op dat meisje. "Hoe kan je hun dat nou geven?"
:)
Dat doet ze dus ook niet meer, maar toch, ze heeft me de avond van me leven gegeven :)
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm, fijn dat je je vermaakt hebt. Wel dom dat je dingen drinkt waarvan je geen idee hebt wat er in zit qua percentage.

Maargoed, omdat je zo veel van purple haze houdt:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5hSW67ySCio&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5hSW67ySCio&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind een aantal dingen van je verhaal wel redelijk herkenbaar.
Met op de stoep liggen enzo, lang geleden, maar heb ook zo'n dingen gedaan.

Maar ik snap niet wat nou het probleem is met purple haze en die vriendin?
Het is toch niet erg.. Was 't normale wiet geweest had je ook wel wat gevoeld en ivm alcohol krijg je daar zo of zo rare (grappige) resultaten van. Purple haze is dan wel heftig, maar om er nou boos over te worden, nouja.

Zeker grappig report omdat die feesten in de zomer anyway de shit zijn. :rock:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties!

Pikachu: Hahaha. Wat een filmpje.

Kigh: Nee, boos is het woord niet. Het is alleen... zij is 20 en wij waren net 16.
Dan ligt het anders toch? Bovendien had ik nog NOOIT iets van die soort gerookt. Alleen maar gewoon wiet.
Nee boos was het niet. :)
En op die straat liggen ja, ik heb er ook een filmpje van. Als ik hem nu nog zie, dan zie ik sommige stukjes en dan denk ik: "Ik zie nu een filmpje, maar ik weet niet eens meer dat ik dat gedaan heb.."
Dat vind ik trouwens best eng, die zwarte gaten. Maarja :wink:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meer mensen..? :flushed:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha extisi, ik vermoed eigenlijk dat de meeste mensen je dan alleen maar gaan vertellen hoe onverantwoordelijk je bezig was.

Maar het is inderdaad vervelend als niemand reageert op een report waar jij een half uur tijd in hebt zitten. Anyway, better luck next time.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pikachu zei:
Haha extisi, ik vermoed eigenlijk dat de meeste mensen je dan alleen maar gaan vertellen hoe onverantwoordelijk je bezig was.

Maar het is inderdaad vervelend als niemand reageert op een report waar jij een half uur tijd in hebt zitten. Anyway, better luck next time.
Klik om te vergroten...
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#8
FYI: Echte purple haze bestaat niet eens meer. Waarschijnlijk gewoon een standard haze'je wat jouw tere tienerlichaampje niet aankon..
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#9
De avond van je leven terwijl je lag te kutzat lag te huilen omdat niemand trots op je kon zijn?
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#10
honingolie zei:
FYI: Echte purple haze bestaat niet eens meer. Waarschijnlijk gewoon een standard haze'je wat jouw tere tienerlichaampje niet aankon..
Klik om te vergroten...

Dit is nou de 2e keer dat ik dat lees, 1x op wietforum (van iemand die ze zelf mee naar nederland heeft genomen, naar eigen zeggen) en van jou.
Heb je hier bewijs/argumenten/iets voor?

Want ik WIL ooit in mijn leven echte purple haze roken, en JA, het is alleen vanwege hendrix' song. :stoned:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Honingolie werkt in een smartshop/coffeeshop. Hij zal het wel weten.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toen dat nummer werd gemaakt in 1966 bestond de wietsoort purple haze nog niet eens.. :wink:

Het is een originele haze waarin een paarse pheno voorkwam.. Die is destijds door een amerikaan genaamd Sam The Skunkman gekruist. Dezelfde man die in Nederland de 'witte' soortjes heeft geintroduceerd, de Skunk #1. Deze haze bloeit zo lang dat hij commercieel totaal niet aantrekkelijk is, dus als een shop purple haze verkoopt is het gewoon een soort die paars kleurt en mogelijk wat sativa invloeden heeft.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kigh schreef:
Want ik WIL ooit in mijn leven echte purple haze roken, en JA, het is alleen vanwege hendrix' song. :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik ook! Ben niet eens zo dol op wiet maar vanwege dat nummer wil ik toch purple haze roken! :)
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Extisi zei:
Bedankt voor de reacties!

Pikachu: Hahaha. Wat een filmpje.

Kigh: Nee, boos is het woord niet. Het is alleen... zij is 20 en wij waren net 16.
Dan ligt het anders toch? Bovendien had ik nog NOOIT iets van die soort gerookt. Alleen maar gewoon wiet.
Nee boos was het niet. :)
En op die straat liggen ja, ik heb er ook een filmpje van. Als ik hem nu nog zie, dan zie ik sommige stukjes en dan denk ik: "Ik zie nu een filmpje, maar ik weet niet eens meer dat ik dat gedaan heb.."
Dat vind ik trouwens best eng, die zwarte gaten. Maarja :wink:
Klik om te vergroten...
ni lachen me jimi hendrix e :d DAS CULTUUR E VOOR WIE HET NOG NIET WIST :rock: :rock: WOODSTOCK '69 en die shit ma ni echt zo de rock op die emo ier naast :rock: , meer zo psychedelic e zoals we het graag hebben :) tzou zo nog een joint in zn bek moeten zitten

en purple haze is niet noodzakelijk zwaardere wiet en je had al wiet geprobeerd, waarom zeg je dan ik vind het grof dat iemand mij dat durft geven? jij neemt het toch aan? En het deel van 14 euro voor een "vijfje" versta ik echt niet, jij en je vriendin hebben dus elk 7 euro gegeven voor een "vijfje" purple haze? hoeveel gram dan?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#15
purple haze bestaat idd niet meer, wel vele paarse varianten maar zijn meestal niet zo sterk
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nounou mensen.
Wat een haat aan mij zeg. Over hoe ik bezig was. Doe is lief!
Peace! :wave:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha, Extisi het is wel duidelijk dat jij nog heel jong nadenkt!
Je bent 16, je hersenen zijn nog niet volgroeid, dat is ook wel duidelijk te zien aan de manier waarop jij dit verhaal schrijft.
Zwarte gaten zijn bizar. hersencellen die niet werken.
Niet lullig bedoelt maar volgens mij ben je niet al te slim.
Ik concludeer uit jou verhaal dat je het een fijne ervaring vond?!
Je gebruikt ook al de nodige XTC op zijn tijd, dat zou ook te maken kunnen hebben met die zwarte gaten.
En het is normaal om gebeurtenissen te vergeten als je een avondje hebt gezopen en geblowd en shit maar als je het dan terugziet op een filmpje en je hebt echt totaal geen besef dat jij dat hebt gedaan dan heb je je hersenen al sterk verkracht meid. 16 Jaar!
Het is duidelijk dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
Zoiezo laat die XTC nog een paar jaar liggen. Echt waar.

Leer je grenzen kennen.
En niet dat je na zo'n verhaal zoiets hebt van "Dat was leuk en voor herhaling vatbaar"
Maar je moet dan zoiets hebben van "Dat was echt kut, Ik had geen controle meer over mezelf. FF rustig aan doen maar"

Gebruik drugs voor de gezelligheid en niet om een "ander" persoon te worden. Want ik heb idee dat dat bij jou het geval is.

Hoevaak heb jij al XTC gebruikt?

Bij XTC heb ik het idee dat de tijd ontiegelijk snel gaat.
Ik vroeg een keer aan iemand de tijd in me XTC trip. Ze zei toen dat het 23:15 was.
Naar mijn gevoel 5 Minuten later keer ik op mijn mobiel voor de tijd.
Het was toen 00:25 (Ik schok toen zo erg, want ik wist zeker dat het 5 minuten later was... hooguit 10.) Hieruit kun je wel concluderen hoe KK slecht dit voor je hersenen is.
Herinneringen worden gewoon gewist. Eigenlijk is dit best ZIEK.
Houd hier rekening mee.
Je stopt het echt allemaal zelf in je mik hoor.
Ik was van plan NOOIT XTC te nemen. Ik was hier zo zeker van.
Toen dacht ik met een Koninginnedag waarom ook niet 1 keertje.
Als je eenmaal 1 x XTC op hebt weet je op dat moment gewoon: dit blijft niet bij deze ene keer!
Maarja. Dan is het dus al te laat.
Daarom is het beter om gewoon te wachten tot MINIMAAL je 18e.

Ik wil je niet beledigen ofzo, maar dit is gewoon hoe het is.
Ga een keer in gesprek met jezelf door middel van een spiegel en stel jezelf confronterende vragen.
Dan snap je wat ik bedoel.
F
FactionLeaderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi report, dit soort reports lees ik eigenlijk liever dan dignen over visuals enzo, gewoon een verslag van een feest. :P

Et verslag zelf is misschien een beetje vreemd, je roept allerlei dingen en ligt op de stoep enzo, ik zou me eerder schamen de dag erop dan dat ik het leuk vond. Maar goed toch leuk om een keer meegemaakt te hebben? =o

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."