#1
Je kan met speed beter altijd gewoon steeds hele kleine lijntjes leggen, met tussenpozen van een half uur, zodat je het gevoel langzaam op kan laten komen. Zeker als ie goed getest is! Denk daarbij aan zuiverheden vanaf 55%-60%. Dan maar liever even geen "lekkere peprush", bijnemen kan je altijd nog. Voor je het weet neem je idd misschien toch wat te veel van het goede en ga je gewoon te hard. Ook al zal een gezond hart er niet zo snel zomaar van stoppen, uuuuurenlang wakker zijn met een opgejaagd hart en de verhoogde bloeddruk die daar tengevolge bij komt kijken, is ook echt geen pretje!
Speed kan gewoon echt een hele sterke (onverwachte) uitwerking op je hebben en dus zou je in principe, met slechts een klein mespuntje, al gemakkelijk uit de voeten kunnen komen voor een goed aantal uurtjes speedplezier. Mits de kwaliteit ook daar toereikend voor is! Als je al van te voren de percentages van je speed te horen hebt gekregen, kun je je daar tenminste al wat op anticiperen. Het is daarom belangrijk om hier iig altijd even bij je leverancier naar te informeren, voordat je het spul met (iets te) veel enthousiasme door je lichaamssappen laat pompen....
Tevens zal ook nog altijd je eigen algehele gesteldheid een vrij grote rol kunnen spelen, bij hoe het uiteindelijk nou allemaal daadwerkelijk voor je uit zal vallen!! Aangezien je je hier alleen niet altijd meteen een correct beeld van kan vormen, kun je dus maar beter, ten alle tijden, het zekere voor het onzekere nemen: liever eerst maar wat aan de weinige kant proberen, dan weet je tenminste wel zeker dat je niet zo snel voor een onaangename verrassing komt te staan! Zeker bij de beginners komen deze welbekende inschattingsfoutjes regelmatig voor. Ook zie je het vaak misgaan bij verstokte cokesnuivers die voor de verandering eens speed proberen. Zij hebben dan, vanuit hun coke-gewoonte, de ongewilde neiging om de veel sterkere werking van speed te onderschatten en leggen dus ook "cokelijnen" i.p.v. speedpuntjes, met als gevolg dat ze natuurlijk veel te strak gaan staan. Dan zie je bij de "inmiddels wat meer ervaren" speedgebruikers, vooral nog wel eens de overmoedige "missertjes" en schieten ze met doseren "per ongeluk een klein beetje uit". Dit komt helaas ook voornamelijk, omdat er op de "speedmarkt" nou eenmaal ontzettend veel met de zuiverheid wordt gerotzooid en hierdoor zijn er dus gelijktijdig verschillende soorten speed in omloop, waarbij grote verschillen in de kwaliteit zijn waar te nemen. Alleen zal je van te voren - met slechts de waarneming vanuit je eigen zintuigen - niks zinnigs over die kwaliteit kunnen zeggen. De kleur, geur en smaak zeggen nog altijd echt helemaal niets!! Alleen een testcentrum kan je uiteindelijk pas echt met een vrije zekerheid vertellen, of je baggerpep of knalpep hebt. Mocht je daar, om wat voor reden dan ook, niet langs kunnen of willen gaan, dan is het gewoon erg verstandig om iig altijd in je achterhoofd te houden, dat je geplande, gezellige pepnachtje, opeens kan omslaan in een "persoonlijk drama" van 48 uur of meer. Dus Nogmaals: blijf je lekker steeds aan die lage dosis houden, dan kun je een hoop plezier uit je speed halen. Combineer het ook gewoon zeker niet met andere (stimulerende) middelen, deze kunnen elkaars werking weer onplezierig opheffen!!!
Speed kan gewoon echt een hele sterke (onverwachte) uitwerking op je hebben en dus zou je in principe, met slechts een klein mespuntje, al gemakkelijk uit de voeten kunnen komen voor een goed aantal uurtjes speedplezier. Mits de kwaliteit ook daar toereikend voor is! Als je al van te voren de percentages van je speed te horen hebt gekregen, kun je je daar tenminste al wat op anticiperen. Het is daarom belangrijk om hier iig altijd even bij je leverancier naar te informeren, voordat je het spul met (iets te) veel enthousiasme door je lichaamssappen laat pompen....
Tevens zal ook nog altijd je eigen algehele gesteldheid een vrij grote rol kunnen spelen, bij hoe het uiteindelijk nou allemaal daadwerkelijk voor je uit zal vallen!! Aangezien je je hier alleen niet altijd meteen een correct beeld van kan vormen, kun je dus maar beter, ten alle tijden, het zekere voor het onzekere nemen: liever eerst maar wat aan de weinige kant proberen, dan weet je tenminste wel zeker dat je niet zo snel voor een onaangename verrassing komt te staan! Zeker bij de beginners komen deze welbekende inschattingsfoutjes regelmatig voor. Ook zie je het vaak misgaan bij verstokte cokesnuivers die voor de verandering eens speed proberen. Zij hebben dan, vanuit hun coke-gewoonte, de ongewilde neiging om de veel sterkere werking van speed te onderschatten en leggen dus ook "cokelijnen" i.p.v. speedpuntjes, met als gevolg dat ze natuurlijk veel te strak gaan staan. Dan zie je bij de "inmiddels wat meer ervaren" speedgebruikers, vooral nog wel eens de overmoedige "missertjes" en schieten ze met doseren "per ongeluk een klein beetje uit". Dit komt helaas ook voornamelijk, omdat er op de "speedmarkt" nou eenmaal ontzettend veel met de zuiverheid wordt gerotzooid en hierdoor zijn er dus gelijktijdig verschillende soorten speed in omloop, waarbij grote verschillen in de kwaliteit zijn waar te nemen. Alleen zal je van te voren - met slechts de waarneming vanuit je eigen zintuigen - niks zinnigs over die kwaliteit kunnen zeggen. De kleur, geur en smaak zeggen nog altijd echt helemaal niets!! Alleen een testcentrum kan je uiteindelijk pas echt met een vrije zekerheid vertellen, of je baggerpep of knalpep hebt. Mocht je daar, om wat voor reden dan ook, niet langs kunnen of willen gaan, dan is het gewoon erg verstandig om iig altijd in je achterhoofd te houden, dat je geplande, gezellige pepnachtje, opeens kan omslaan in een "persoonlijk drama" van 48 uur of meer. Dus Nogmaals: blijf je lekker steeds aan die lage dosis houden, dan kun je een hoop plezier uit je speed halen. Combineer het ook gewoon zeker niet met andere (stimulerende) middelen, deze kunnen elkaars werking weer onplezierig opheffen!!!

Wat dat betreft kan ik het dus wel in het algemeen afraden om speed en coke in combinatie met elkaar te gebruiken!