Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetamines/Cocaine

Amfetamines/Cocaine

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan met speed beter altijd gewoon steeds hele kleine lijntjes leggen, met tussenpozen van een half uur, zodat je het gevoel langzaam op kan laten komen. Zeker als ie goed getest is! Denk daarbij aan zuiverheden vanaf 55%-60%. Dan maar liever even geen "lekkere peprush", bijnemen kan je altijd nog. Voor je het weet neem je idd misschien toch wat te veel van het goede en ga je gewoon te hard. Ook al zal een gezond hart er niet zo snel zomaar van stoppen, uuuuurenlang wakker zijn met een opgejaagd hart en de verhoogde bloeddruk die daar tengevolge bij komt kijken, is ook echt geen pretje!
Speed kan gewoon echt een hele sterke (onverwachte) uitwerking op je hebben en dus zou je in principe, met slechts een klein mespuntje, al gemakkelijk uit de voeten kunnen komen voor een goed aantal uurtjes speedplezier. Mits de kwaliteit ook daar toereikend voor is! Als je al van te voren de percentages van je speed te horen hebt gekregen, kun je je daar tenminste al wat op anticiperen. Het is daarom belangrijk om hier iig altijd even bij je leverancier naar te informeren, voordat je het spul met (iets te) veel enthousiasme door je lichaamssappen laat pompen....
Tevens zal ook nog altijd je eigen algehele gesteldheid een vrij grote rol kunnen spelen, bij hoe het uiteindelijk nou allemaal daadwerkelijk voor je uit zal vallen!! Aangezien je je hier alleen niet altijd meteen een correct beeld van kan vormen, kun je dus maar beter, ten alle tijden, het zekere voor het onzekere nemen: liever eerst maar wat aan de weinige kant proberen, dan weet je tenminste wel zeker dat je niet zo snel voor een onaangename verrassing komt te staan! Zeker bij de beginners komen deze welbekende inschattingsfoutjes regelmatig voor. Ook zie je het vaak misgaan bij verstokte cokesnuivers die voor de verandering eens speed proberen. Zij hebben dan, vanuit hun coke-gewoonte, de ongewilde neiging om de veel sterkere werking van speed te onderschatten en leggen dus ook "cokelijnen" i.p.v. speedpuntjes, met als gevolg dat ze natuurlijk veel te strak gaan staan. Dan zie je bij de "inmiddels wat meer ervaren" speedgebruikers, vooral nog wel eens de overmoedige "missertjes" en schieten ze met doseren "per ongeluk een klein beetje uit". Dit komt helaas ook voornamelijk, omdat er op de "speedmarkt" nou eenmaal ontzettend veel met de zuiverheid wordt gerotzooid en hierdoor zijn er dus gelijktijdig verschillende soorten speed in omloop, waarbij grote verschillen in de kwaliteit zijn waar te nemen. Alleen zal je van te voren - met slechts de waarneming vanuit je eigen zintuigen - niks zinnigs over die kwaliteit kunnen zeggen. De kleur, geur en smaak zeggen nog altijd echt helemaal niets!! Alleen een testcentrum kan je uiteindelijk pas echt met een vrije zekerheid vertellen, of je baggerpep of knalpep hebt. Mocht je daar, om wat voor reden dan ook, niet langs kunnen of willen gaan, dan is het gewoon erg verstandig om iig altijd in je achterhoofd te houden, dat je geplande, gezellige pepnachtje, opeens kan omslaan in een "persoonlijk drama" van 48 uur of meer. Dus Nogmaals: blijf je lekker steeds aan die lage dosis houden, dan kun je een hoop plezier uit je speed halen. Combineer het ook gewoon zeker niet met andere (stimulerende) middelen, deze kunnen elkaars werking weer onplezierig opheffen!!!
S
SpacyKLid
01-01-2024, 00:00
#2
Doorvallers werken voor zover ik weet nog steeds mee aan het effect, :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien dan wel zo aardig dat ik dan om jou ga lachen vanwege je uren durende zoektocht naar een snuifbuis....
Hahahahahhahaha
ha
ha
hahahahaha
ha
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind het wel leuk om af en toe een post te maken over mijn ervaringen jaren geleden.

Zo heb ik ook een keer een hele avond zo strak gestaan van de pep/sos combo dat ik gewoon blauwe plekken op me armen had, het begon een keer op een avond bij een kammeraad, ik was eerst lekker thuis aan het chillen tot deze kammeraad mij belde, hij had er over dat hij heel veen pep had geregeld en dat we wel bij hem konden zitten omdat ze ouwelui het huis uit waren.

Dus ik afspreken dat ik die avond ook wel zou komen, ik 3 kammeraden hier uit de buurt opgebeld en zijn we tegen 1900 naar deze kammeraad gegaan om lekker strak te staan van de speed en lekker rondwandelen, zo gaat dat, maargoed toen wij daar aankwamen zagen ik en mijn kammeraden dat deze maat een zak van 25gram speed had geregeld voor on 7én , we hebben dat versneden op een krat bier en dat was echt een ongelovelijke bult.

Wij dat spul snuifen natuurlijk, helemaal gek met zen allen en zo strak als een deur zoals het hoort, wij lekker bij deze kammeraad binnen ziten maar dat hielden we niet vol dus zijn we maar buiten gaan lopen, hele wandelingen gemaakt, rare masker opgedaan, mensen uitgelachen etc, was opzich wel geing niet zon belevenis als met paddos/salvia oid.

Na het lekkkere wandelen zijn we weer naar deze kammeraad zijn huis gegaan en nog lekker wat lopen te hakken op hardcore, want daar houden we van als we zo strak als een deur staan.

Na enige uren verstreken te zijn en een heleboel witte korsten binnen in de neus, en zo hard gaan als een stuiterbal, hadden we het meeste van deze 25 gram speed al opgesnoven en vonden ik en 2 kammeraden dat we er wat bij weg zouden moeten halen omdat al die stofzuigers alles opsnoven (per half uur weer lijntje).

Toen er niet meer zoveel over wat leek het een kammeraad van mij goed op wat cocaine te kopen van de lokale nachtapotheker, zo gezegd zo gedaan en een half uurtje later komt die kammeraad er aan met een brok coke van 8 gram a 300 euro, wij dat spul met een hamer kapot slaan en daar met ze allen nog van snuifen, op het laatst van de avond stonden we zo strak uit dat we door het ene neusgat speed aan het snuifen waren en door het andere cocaine, dat hebben we nog een paar uur vol gehouden met wat monopoly en computergames.

Op het einde van de avond/begin ochtend ging het niet meer zo goed met mij, mijn elebogen/knokkels/vingers/tenen/knieen waren zo paars/blauw als het maar kan, wat mij iig niet gezond lijkt, overal koude rillingen over mijn lichaam heen, zelfs als ik er nu nog aan terug denk, het zweet kwam mij onder de armen vandaan, lippen zo rood alsof er lippestipt op zat en een gezicht zo lijk als het maar kan met pikzwarte extreem grote pupillen, ik was echt helemaal parra en het zweet kwam mij toen ook onder de oksels weg.

Kammeraad mij een handdoek gegeven om het zweet op te ruimen, en ik heb zo nog een uur volgehouden met zware hartkloppingen en rare schaduwen, en dat was echt niet cool want ik stond zo stijf als het maar kan.

Het is niet echt een trip-avontuur wat natuurlijk altijd lekker lees, ik vind dat ik beter mensen kan waarshuwen deze combo dus niet in deze mate te gebruiken, het is echt niet goed voor je lichaam en soms als ik aan die avond denk (zoals nu) gaan de rillingen nog over me gezicht.

Had dodelijk kunnen aflopen natuurlijk, zo voelde het namelijk ook.

Peace!
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#5
best heftig :grin: heb zelf ook wel eens een doorzak avondje gehad met vrienden die teveel druks over hadden!

dus de hele nacht aan de pep en MDMA gezeten, 2 nachten door. Daarna ook van die rare schaduwen op de muur en brilletjes zien enzo..

zo'n doorzakavondje is nooit gepland hè, ben je eens van plan om vroeg te gaan slapen :stoned:
maar 8 gram coke dat heb ik nog nooit bij elkaar gezien haha!! ff 300 euro aan drux in je handen :hearteyes:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je ong 25gr speed opsnuift met zn 7-en en daarna nog 8 gram coke opmaakt denk ik niet dat het zozeer de combo is die slecht is. (goed is het zeker niet natuurlijk) Maar gewoon veels te veel, toch 2-3 gram pep per persoon (weet niet hoeveel pep er is overgebleven) En als je daarna ook nog met een coke kater zit is het niet heel gek dat je para word. Maargoed, bedankt voor het delen van je ervaring en hoop voor je dat je niet meer zulke acties zult maken :wink:
n
nielsnielsLid
01-01-2024, 00:00
#7
ha
hahaha
ha ha
ha
ahahahhahahahah
haha
ha
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
schaduwen zien valt me dan nog mee zeg,.,. ik zag laatst allemaal doorzichtige mensen lopen buiten en in de bosjes zag ik 2 robots die ligt gaven en toen kwamen ze naar voren en werd alles eromheen zwart, maar ik kon dit op de een of andere manier sturen,, als ik bleef staren dan kwam dat gekke met die robots:P,., maarjah,, kvond het welk vet,, trippen op poeder/slaapgebrek!!
,, maar nu niet meer zo ver zien te krijgen
:wave:
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#9
das leuk avondje vind ik,zo'n keiharde avond die niet gepland was die vergeet je niet zo snel
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat het niet per definitie alleen aan de combo op zichzelf gelegen heeft, maar dat het simpelweg vooral toe te wijzen is, aan de onverantwoorde hoeveelheden bij het combineren van deze twee drugs in zijn totaliteit... Ik ken mensen- inclusief mijzelf - die ook ooit wel eens vaker een cocktail van speed en coke hebben genomen. Wij namen toen bij allebei de drugs een dosis die ons wel "verantwoord" of "acceptabel" leek en zijn door deze combinaties te nemen, nou niet 1x in zo'n levensbedreigende situatie terecht gekomen als jij. Of het uberhaupt plezierige combi's waren en of het nu nog een keer voor herhaling vatbaar zou zijn, is weer een heel ander verhaal, maar we hebben het sowieso wel vrij makkelijk weten te overleven hoor. Ik persoonlijk ben iig nu wel helemaal klaar met mijn "experimenten" omtrent deze combi, want hoewel ze dan bij mij nou niet bepaald bijna fataal zijn afgelopen, erg fijn vond ik ze nou ook weer niet... :kots: Wat dat betreft kan ik het dus wel in het algemeen afraden om speed en coke in combinatie met elkaar te gebruiken!

Dan nog een ander punt: door coke zit vaak speed versneden! Dan heb je overigens wel echt fucked-up kutcoke, maar op een paar extra risico's en vervelende bijwerkingen na, is deze combi bij een lagere dosis niet direct levensbedreigend lijkt mij, want anders zouden dealers die speed ook echt niet zo vaak vaak als (goedkoop) versnijdingsmiddel door hun coke heen mengen.....
Jij hebt gewoon duidelijk een overdosis van beide drugs genomen en dat is je dus bijna nog fataal geworden ook. Je mag dus vooral echt heel erg van geluk spreken nu! Gelukkig zie je dat zelf tenminste ook in, het lijkt me inderdaad ook echt vreselijk wat jij hebt meegemaakt.... Dapper dan ook dat je dit verhaal zo open hebt verteld aan ons! Al krijg ik er nou weer niet echt de indruk bij, dat je je ook daadwerkelijk wel bewust bent van het gevaar van de absurde hoeveelheid drugs die je toen genomen hebt en het feit dat waarschijnlijk ook juist dit aspect uit je verhaal, er bijna voor heeft gezorgd dat je dit nu niet eens meer kon navertellen.... :rolleyes:

Anyway, laat het dan maar alsjeblieft ook een waarschuwing zijn voor evt andere drugs(mis)bruikers hier, die zich in jouw verhaal ergens denken te herkennen (ik mag toch eigenlijk hopen van niet)...
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit had ik gisteren dus, om 5 uur 's nachts neem ik wat teveel pep, gevolg is dat ik tot 13:00 's middags dacht dat de kans er in kon zitten dat mijn hart er mee ging kappen. tot 15:00 in bed gelegen meer zweten dan slapen en nu ben ik nog onder invloed want mijn knie hobbelt nog en mijn knokkels zijn paars alleen mijn pupillen zijn weer 2 uur normaal nu..

Was weer een wijze les, hopelijk is de brakheid te verdragen morgen..

edit, dit is wel sick eigenlijk.. ben nu al meer dan 26uur onder invloed. strak kan ik niet zeggen nu want zo lekker voel ik me ook weer niet.. nacht overgeslagen, kan amper wat eten.. ik hoop dat t nog eens uit gaat werken voor 24:00 dan kan ik me slaap nog inhalen..
x
x_VorteX_xLid
01-01-2024, 00:00
#12
lol dus als je heel gierig wilt doen moet je het witte wat je eruit snuit gewoon weer opsnuiven :tearsofjoy:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
raging_bull zei:
Dit had ik gisteren dus, om 5 uur 's nachts neem ik wat teveel pep, gevolg is dat ik tot 13:00 's middags dacht dat de kans er in kon zitten dat mijn hart er mee ging kappen. tot 15:00 in bed gelegen meer zweten dan slapen en nu ben ik nog onder invloed want mijn knie hobbelt nog en mijn knokkels zijn paars alleen mijn pupillen zijn weer 2 uur normaal nu..

Was weer een wijze les, hopelijk is de brakheid te verdragen morgen..

edit, dit is wel sick eigenlijk.. ben nu al meer dan 26uur onder invloed. strak kan ik niet zeggen nu want zo lekker voel ik me ook weer niet.. nacht overgeslagen, kan amper wat eten.. ik hoop dat t nog eens uit gaat werken voor 24:00 dan kan ik me slaap nog inhalen..
Klik om te vergroten...

Ik noem die staat "vercrackt". Nog flink onder invloed, te lang doorgegaan maar totaal niet meer lekker, half para, hartkloppingen, etc.
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#14
op t moment geen kloppingen meer, ik had het gistere ook alleen onverdraaglijk als ik ging liggen als ik ging zitten staan of lopen was het goed te doen maar wel ff schrikken toch.. Heb van 5 uur tot 13 uur rondgelopen en gezeten en de tijd vloog voorbij kan me amper voorstellen dat ik zo lang alleen maar bezig ben geweest met in en uit ademen en een lekker positie vinden om in te hangen..

Maar was ook me eigen schuld.. ik neem nog ff lekker veel bij op een moment dat t nie meer kan eigenlijk.. volgende keer gewoon binnen t half uur de juiste dosering en dan er vanaf blijven de rest van de avond.

Druppel net wat zout water in me neus, en daar stonden die dikke zwarte pupillen weer.. This een vieze drug op deze manier.. die pupillen staat me nie echt aan.. op de sos valt da wel mee bij mij maar dit is echt opvallend. sowieso omdat me andere oog een kunstoog is en die pupil veranderd dus niet mee. ziet er vaag uit
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm, ja dat bijnemen ben ik t dan niet echt mee eens want dan zal het altijd nog 8 uur doorwerken na de laatste inname.. En te weinig in het begin is weer snel uitgewerkt..

Volgend weekend ga ik hem zuiveren alvorens ik ga gebruiken en sowieso was het al niet slim om de hele zaterdag niks te eten.. Had geen honger al heel de dag niet wat gesnoept meer niet.. En sinds vanochtend kreeg ik met moeite een broodje weg en voelde me gelijk een stuk beter.
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik voel me soms al te strak na een blikje redbull (van den aldi dan nog wel)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
raging_bull zei:
Hmm, ja dat bijnemen ben ik t dan niet echt mee eens want dan zal het altijd nog 8 uur doorwerken na de laatste inname.. En te weinig in het begin is weer snel uitgewerkt..

Volgend weekend ga ik hem zuiveren alvorens ik ga gebruiken en sowieso was het al niet slim om de hele zaterdag niks te eten.. Had geen honger al heel de dag niet wat gesnoept meer niet.. En sinds vanochtend kreeg ik met moeite een broodje weg en voelde me gelijk een stuk beter.
Klik om te vergroten...

Als blijkt dat je matige pep hebt, zal deze sowieso een stuk korter werken dan acht uur. Als je begint met een klein beetje en je neemt een half uur later nog wat, dan maakt dat ene half uurtje ook niet echt uit, want je zit nog helemaal aan het begin en je hebt op dat moment toch al voor jezelf besloten om iig nog acht uur door te gaan. Je neemt ook alleen bij, als je na dat half uurtje nog niks, of maar heel licht, iets van de eerste dosis voelt. Bij goede pep moet een lage dosis namelijk al voldoende zijn om het goed te voelen, dus dan ga je niet weer bijnemen na een half uur lijkt me.

Van zuiveren krijg je sterker spul, begin dus dan zeker met een klein beetje, je hoeft er in principe ook niet van bij te nemen, want daar kan je wel een tijdje lekker op door hoor!
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speed door de neus is niet zo'n goed plan vind ik nu eigenlijk.. ik drop voortaan alleen bommetjes want er blijven restjes achter die je de volgende dag niet in je system wil hebben..

Goed he, na de eerste keer een dikke statement voor mezelf ! :grin: Sta nu nog te spacen eigenlijk.. kan wel slapen opzich maar er zat deze dag toch stiekem nog wat vast wat mijn pupillen deed groeien. das nie goed op een maandag dat je moet werken en mensen je zien spacen..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
raging_bull zei:
Speed door de neus is niet zo'n goed plan vind ik nu eigenlijk.. ik drop voortaan alleen bommetjes want er blijven restjes achter die je de volgende dag niet in je system wil hebben..

Goed he, na de eerste keer een dikke statement voor mezelf ! :grin: Sta nu nog te spacen eigenlijk.. kan wel slapen opzich maar er zat deze dag toch stiekem nog wat vast wat mijn pupillen deed groeien. das nie goed op een maandag dat je moet werken en mensen je zien spacen..
Klik om te vergroten...

Yeah right... :rolleyes: Weet jij uberhaupt wel hoe drugs werken in je lichaam?
S
SpacyKLid
01-01-2024, 00:00
#20
25 gram, das niet niks.
wel een style avond gehad als ik dat zo lees, op het einde na dan natuurlijk.
... enneh, brok coke.. (L) whooo

Ik heb laatst pep afgezworen, maar als ik dan zo buiten ben met wat mensen en er valt niks aan te komen, dan heb ik toch zoiets van "kijk of dat er iemand pep weet" je kent het wel, maar de laatste keer dat ik het had gebruikt had ik van 11 uur savonds gesnoven, en 6 uur smorgens pakte ik me laatste lijn, toen kreeg ik ONTIEGELIJKE maagzuur, ik had nog nooit maagzuur gehad van te voren dus wist niet wat me overkwam ik dacht ik moet kotsten, wat een misselijk gevoel is dat zeg..
Maar daardoor heb ik pep eeen beetje afgezworen dus, iemand hier hetzelfde meegemaakt ooit?
en ook schrok ik me rot van de pepbult, bahhh :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."