In de zogeheten nu nog leipheid wil ik wel eens iets kwijt over mijn manier van stoned zijn de laatste tijd.
Soort wiet: halve gram sneeuwwitje
Maaginhoud: broodje kaas 4 uur terug
Medesmoker: Jeus
Sitters ( je weet maar nooit
![:sunglasses:]()
) : welgeteld nul.
Zoals ik al zei zit ik nu nog geheel redelijk in mijn leipheid.
Vanochtend was het al duidelijk dat het een prachtige dag zou worden.
Het zonnetje scheen lekker en na wat aan mn huiswerk te hebben gedaan zocht ik een boekje.
Bij het zoeken van dit boekje stootte ik tegen een boek dat ik (hoe kon het ook anders) vergeten was in te leveren bij de bieb.
Mijn idee was dus om dat even langs de bieb te brengen.
Na een busreisje kwam ik bij de bieb aan waar Jeus op me wachtte.
Ik vroeg: zullen we een jointje roken?
waarop hij zei: moet nog veel shit voor school doen.
waarop ik zei: ach we komen wel iemand tegen, wordt m toch wel.
Waarop wij 10 stappen verder 2 knaken tegenkwamen waar we een dikke joint mee rookten.
Kortom, nu al een prachtige dag.
Eenmaal stoned wat snoep te hebben gehaald liepen Jeus en ik door het centrum, de twee knapen al achter ons gelaten.
Na een tijdje te hebben gelopen, zonder wat te zeggen zei Jeus ineens:
Wat zijn er toch veel mensen, en ze zijn allemaal verschillend.
Waarop ik me realiseerde dat dat ook echt zo was. Er liepen zoveel mensen om ons heen die we nog nooit gezien hadden. Zij hadden allemaal een verhaal achter zich en een leven.
Ik dacht verder en bedacht me dat al deze mensen konden lopen, praten, bewegen en denken.
Toen kwam er het punt dat ik dacht: Als al deze mensen kunnen denken, doen ze dat nu misschien ook wel.
wacht, als alle mensen die hier liepen niet praatten, dan waren ze aan het denken. dat kon niet anders. Iedereen om me heen die niet praatte, was gewoon aan het denken. AL DIE MENSEN! wow. bizar.
Toen we in de Albert Heijn bij de snoepafdeling al ons geld stonden te tellen (ik weet niet meer of dat voor of na dat van net was) kwamen we er ook maar niet uit. ik had €1.10 en Jeus had € 3.40.
toen ik iets van €0.45 cent had gekocht en joris iets van €1.56 wisten we niet meer hoeveel we over hadden om nog een zak met winegums te halen.
Wow. bij de overgang naar het liedje Biological van Air op mn muziekprogramma realiseer ik me pas dat dit voor mij allemaal erg space en bijzonder klinkt. terwijl het voor jullie vast normaal is (tenzij jullie niet ook stoned zijn).
Maar laat mij dan nu nog even doorgaan, aangezien dit liedje zo chill is.
Want wat ik ook nog even kwijt wou, dat is mijn rare manier van denken de laatste maanden wanneer ik stoned ben.
In stonedheid-stadium 2 en 3 is het het makkelijkst, wenselijkst, een meest gangbaar.
(stonedheid-stadium 1 = beetje licht.
stonedheid-stadium 2 = stoned
stonedheid-stadium 3 = knetterstoned, ver weg
stonedheid-stadium 4 = waardeloos)
Maar dan is het dus het makkelijkst. voor mij dan. Ik zit bijvoorbeeld alleen in de bus en er komt 1 klein gedachtenspinseltje naar boven. van deze ene gedachte, die nog niet eens uit een halve seconde bestaat, bouwt zich een web uit van allerlei gedachten. Mijn hersenen verzinnen een verhaal om dat ene stukje gedachte dat steeds verder en verder en verder gaat. Dit maar in een paar seconden maar ik zou er zo een boek over kunnen schrijven.
Ik heb wel even een voorbeeldje dat ik nog weet van vanmiddag:
Jeus zei zoiets als: nou Anne als ik later een kindje zou hebben zou het heus wel buiten mogen spelen.
Waarop mijn gedachten zich als volgt uitplozen:
..Later heb ik ook kinderen..We wonen in Amsterdam in een huisje.. met een balkonnetje hoor.. en ook een tuintje.. Op dat balkonnetje kunnen ze spelen..En nee ik zet er geen wietplanten op..Alhoewel, als het balkonnetje in een goede ligging is gebouwd..Kunnen er best twee plantjes op hoor.. Of in de tuin.. Straks sta ik met een kindje op mn arm in de kamer.. Gaat de deurbel ineens.. Staat de politie voor de deur.. 'Mag ik wel even uw tuin bekijken mevrouw?'..Ik snel naar achter..Kind nog op de arm..Snel de tuin in.. Wietplantjes over de heg, even naar de buren.. De politie kan toch niet op twee plekken tegelijk zijn.. Snel weer naar binnen .....
Dat was nog maar een kort verhaaltje wat zich zo in een paar seconden in mijn hoofd afspeelt.
Weet niet of iemand hier misschien nog iemand ervaring mee heeft. Misschien komt het wel doordat ik mn hoofd heb uitgeput tijdens een xtc tripje laatst. Nog nooit heb ik zoveel van vroeger naar boven gehaald en alles. Misschien ligt het daar nog wat aan.
Ik ben benieuwd wat ik hier allemaal van denk als ik het weer nalees.
Bedankt voor jullie aandacht , mijn tosti is klaar.