Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia onder LSD : naar de kern van het zijn

Salvia onder LSD : naar de kern van het zijn

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo, dit soort combinaties lees ik niet vaak. Fantastisch report, goed geschreven ! Maar hoe kwam je erop om dit tijdens LSD te doen ? :) Verder kan ik je moeilijk complimenteren met zo'n onbeschrijfelijke ervaring, maar toch bedankt voor het delen!
e
edhardyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Erg goed geschreven tripreport,volgens mij heb je toch vrij goed(voor zover mogelijk)de juiste woorden kunnen vinden.
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeer mooi geschreven report, het komt zo herkenbaar over.

Luomo zei:
Als automatisch bewoog ik met armen en mijn hoofd en tot mijn grote schrik merkte ik dat ik 'iets' was.

Ondanks dat ik me wel bewust was van een lichaam, beschouwde ik dat lichaam zeker niet als zijnde ' ik'. Ik probeerde te defineren wat ik eigenlijk was, en ruimtelijk kwam ik tot te constatatie dat mijn lichaam alleen maar ' alles wat niet 'de rest' is ' kon zijn. mijn lichaam was dus zeer relatief.

Overigens, ik ben ervan overtuigd dat je als pasgeboren kind in een veel ruimere realiteit zit. naarmate je ouder wordt, stomp je steeds meer af tot je past in een vakje in een groter geheel van vakjes en je net zo kan denken en reageren als andere blokjes.

ik besefte oppeens heel plots en heel bruut dat ik gedurende mijn hele leven al vast had gezeten in een omhulsel, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik besefte dat ik de wereld altijd maar vanuit één perspectief zou kunnen zien, namelijk het mijne, en dat was zeer confronterend. het voelde alsof ik een stukje eeuwige energie was, tussen de sterren. Opeens gevangen in een glazen bokaaltje.
Klik om te vergroten...

Deze specifieke inzichten heb ik ook al eens ervaren, maar dan alleen maar al met wiet. Ik weet niet wat mij te wachten staat als ik eens een (ander) tripmiddel probeer. (Wiet is voor mij echt wel een tripmiddel op gebied van gedachten, inzichten en filosofie.)

Wat ik in jouw tripreport gelezen heb, komt me zo bekend voor, hier moet toch wel een reden voor zijn. Misschien leveren dit soort ervaring steeds inzichten en informatie over het leven, en bouwen we eigenlijk een soort encyclopedie over het leven, die steeds uitgebreider wordt. Misschien is ons levensdoel wel het vervolledigen van deze 'encyclopedie over het leven'. Wie weet...

Bedankt voor dit report te posten, het zet me weer aan het denken... :wink:
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#4
prachtig report... ongelooflijk die .. ja wat is het.. emotie, te lezen. Ik ben onder de indruk van wat je probeert te vertellen.. En misschien ook wel een beetje jaloers dat je zulke mooie inzichten hebt gekregen. :)
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Salvia Divinorum 20x Extract, gerookt in een pijpje, ondertussen onder invloef van LSD

Ik schrijf nu al 6 keer deze eerste zin opnieuw, simpelweg om het feit dat ik niet weer waar ik in godsnaam moet beginnen. Ik heb iets meegemaakt dat me tot op het diepst van mijn zijn heeft geconfronteerd met een aantal zaken die moeilijk waren om te accepteren.
Het was de tweede keer dat ik salvia rookte, de eerste keer was zo ontzettend vreemd dat ik besloot om het nog is te proberen omdat ik er geen touw aan vast kon knopen.

Ik zoog aan het pijpje, hield mijn adem in en wachtte. Salvia heeft een vreemd effect in de zin dat je niet echt merkt dat je steeds meer van het effect voelt, tot dat je oppeens 'wakker wordt' in de andere wereld.

Eerste effecten:
Oppeens gingen de gordijnen van de realiteit open en... zag ik ze zoals ze echt was, en altijd al geweest was. De hele kamer gierde rond me heen als een veel te snel draaiende molen.
Waarschijnlijk onbewust bewoog ik en merkte dat ik ergens aan vast zat, namelijk mijn eigen lichaam. Als automatisch bewoog ik met armen en mijn hoofd en tot mijn grote schrik merkte ik dat ik 'iets' was.
Aan mijn gezicht maar ook aan mn hele lichaam voelde ik trekkingen, alsof ik van binnen uit met touwen vast was gebonden aan realiteit en die touwen zich begonnen op te spannen naarmate ik me begon te bewegen in de realiteit.

Toen gebeurde er iets dat ik niet echt goed kan beschrijven. ik keek rond me heen en begon me langzaam bewust te worden dat er iets niet klopte. Ondanks dat ik me wel bewust was van een lichaam, beschouwde ik dat lichaam zeker niet als zijnde ' ik'. Ik probeerde te defineren wat ik eigenlijk was, en ruimtelijk kwam ik tot te constatatie dat mijn lichaam alleen maar ' alles wat niet 'de rest' is ' kon zijn. mijn lichaam was dus zeer relatief.
Ook werd ik voortdurend, om de seconde zeg maar, hevig geschokt door het feit dat ik uberhaupt 'bestond'. Dat was ik namelijk helemaal vergeten, de hele tijd, elke keer opnieuw tot als ik weer besefte dat ik ' iets' was. Ik werd zo in een oneindige herhaling geslingerd van ontwaken, ontwaken en ontwaken.

ondertussen keek ik passief, ik had mijn ogen open maar deed voor de rest geen enkele moeite om iets te zien. Alles 'openbaarde' zich aan mij. Natuurlijk nam de kamer allerlei vreemde kleuren en vormen aan maar dat was slechts mind-candy. Het maakte weinig uit wàt ik zag.
Weet je hoe je in sommige computerspelletjes een personnage bent, dat altijd midden in je beeldscherm blijft , terwijl de omgeving zich rond je heen beweegt? Ik had een soortgelijke ervaring: ik besefte oppeens heel plots en heel bruut dat ik gedurende mijn hele leven al vast had gezeten in een omhulsel, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik besefte dat ik de wereld altijd maar vanuit één perspectief zou kunnen zien, namelijk het mijne, en dat was zeer confronterend. het voelde alsof ik een stukje eeuwige energie was, tussen de sterren. Oppeens gevangen in een glazen bokaaltje.

Ondertussen riepen mensen mijn naam, vrienden die in de kamer zaten spraken me aan. Elke keer als ze mijn naam noemden kreeg ik een ongelooflijke bizarre 'deja vu'. Het voelde aan alsof ze mij aan het duidelijk maken waren dat ik er was, dat ik bestond, plaats innam in tijd en ruimte. Het moest een ervaring zijn uit het aller eerste begin van mijn leven. Het voelde aan alsof mijn ouders me als baby aanspraken, en ik zo bewust werd van het onderscheid tussen mij, en de rest van de dingen. Overigens, ik ben ervan overtuigd dat je als pasgeboren kind in een veel ruimere realiteit zit. naarmate je ouder wordt, stomp je steeds meer af tot je past in een vakje in een groter geheel van vakjes en je net zo kan denken en reageren als andere blokjes.

Al deze dingen waren heel moeilijk te verwerken. Het riep ook hele grote vragen in mij op. Ik wilde het uitschreeuwen, waarom bestà ik?? Deze vraag die heel cliché overkomt boorde zich in mijn geest. Ik begreep het niet, waarom was er iets als 'ik' ? En wat doe ik dan? Ik besefte dat ik op deze vraag ook nooit antwoord zou kunnen vinden, en dit sloeg me tegen de grond.

Nu werd ik bang. Had ik een deur geopend naar een wereld waar normaal alleen de gekken in zaten? Ik werd heel erg bang om gek te worden, want ik kon moeilijk het onderscheid maken tussen wat 'echt' is voor ons allemaal in het dagelijkse leven, en wat een dieper echt is.
Zijn gekken wel gek? Het moet ongelooflijk frustrerend zijn om gek te zijn. Je snapt het allemaal, volgens je eigen logica, maar andere mensen willen deze niet aannemen. Hoe kun je weten of je zelf gek bent?
Het was niet zo dat ik bang was dat de drugs niet zouden uitwerken, dat zou wel gebeuren mettertijd. Waar ik mij zorgen om maakte was, dat ik de realiteit vanuit en zodanig schokkend en anders perspectief had gezien dat dit niet meer weg zou gaan.
Het perspectief omvat ook het alledaagse perspectief, maar nog zoveel meer.
Ik wist ook dat als ik zou proberen uitleggen wat ik voelde, mensen me gek zouden verklaren.
Als je ooit 'the butterfly effect' hebt gezien weet je heel goed wat ik bedoel.

Het leek allemaal één groot complot. Alsof iedereen en alles rond me heen wist wie en waar en wat ik was behalve ikzelf.

Ik deed mijn ogen dicht, en ervoer een diepere rust. Tussen de oneindige dimensies, ruimtes, onbestaande kleuren en patronen was ik een kleine bol van energie. En wist ik dat alles wat ik ooit kon ervaren alleen het product zou zijn van mijn eigen hersens of vermogen. En toen, vergat ik alles en wist dat de enige oplossing tot alle vragen niet denken of doen is, maar gewoon 'zijn'. Meer kan je niet doen.


Hoe kijk ik er nu op terug? Mijn leven zal niet meer het zelfde zijn, ik experimenteer al een tijd met verschillende middelen en dit is waar het uiteindelijk om draait: een verruiming.
Maar ik zal niemand aanraden salvia te gebruiken. Het heeft, behalve dat het ook een 'drug' wordt genoemt, vrij weinig met andere middelen te maken. Het heeft een diepe indruk op me achtergelaten, alsof in de diepste bouwstenen van wat ik ben iets verander is.
Dat hoeft niet 'goed' of 'slecht' te zijn, de termen goed of slecht zijn hier weinig ter zake.

De reden dat ik dit report schreef was omdat ik het allemaal wel eens op een rijtje wilde zien.
Het was de zwaarste ervaring die ik ooit had, en het is eigenlijk vrij ontmoedigend erover te schrijven. Ik zal nooit de juiste woorden kunnen vinden, woorden zullen altijd maar een 'vertaling' zijn van wat er eigenlijk was.

toch bij deze,
L
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#6
edhardy zei:
Erg goed geschreven tripreport,volgens mij heb je toch vrij goed(voor zover mogelijk)de juiste woorden kunnen vinden.
Klik om te vergroten...

Nou, volgens mij niet. Over een salvia ervaring kan je wel 400 boeken schrijven en dan weten andere niet hoe het nou werkelijk was.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Héél goed geschreven, ondanks het ontbreken van woorden voor hier uitdrukking aan te geven,maar je hebt duidelijk je best gedaan! Enorm herkenbaar allemaal, een salvia trip van dat kaliber laat je wereld inderdaad schokken, en zal je nooit meer loslaten, toch niet in mijn geval. Elke keer als ik terugdenk aan mijn ervaring, ben ik nog altijd volledig overdonderd!
Het lastige eraan is het een plaats te geven in je leven, want zoals je zelf zegt de inzichten die je daar hebt opgedaan (het enkel beleven van dit perspectief, de ervaring van dat kleine bokaaltje, die pixel als het ware in die gigantische kosmos.. Hoe geef je dan nog betekenis aan je leven?) Stuff to think about :)

Je moet mijn report over salvia ook maar eens lezen, ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Het is ondertussen een jaar geleden, en heb het nog niet opnieuw gedaan, al wil ik wel, de schrik zit er wel een beetje in.. Jezelf vergeten, verliezen is niet de makkelijkste ervaring.. Je zou schrik krijgen om 'per ongeluk' een ander(lees:iemand anders zijn) leven aan te nemen zonder het te beseffen.

Al bij al blijft het een magnifieke ervaring om nooit te vergeten!

Toch nog enkele vragen:
Hoe beleefde je de LSD effecten? Of waren die volledig verdrongen?
Ga je het nog opnieuw doen? Ga je het anders aanpakken? Minder, meer, andere setting,...?

Veel succes met het plaatsen en bedankt voor zo'n mooie verwoording neer te zetten!
Groeten,
Argulas
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een report!

Ik heb salvia zelf al heel lang niet meer aangeraakt, puur omdat de vervreemding echt te intens is. Maar ik twijfel al hele lange tijd om weer eens te doen.
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Argulas zei:
Toch nog enkele vragen:
Hoe beleefde je de LSD effecten? Of waren die volledig verdrongen?
Ga je het nog opnieuw doen? Ga je het anders aanpakken? Minder, meer, andere setting,...?
Klik om te vergroten...

De LSD effecten werden volledig ondergeschikt aan de salvia. De echte, zware mindfuck was duidelijk salvia afkomstig want hij is eigenlijk best herkenbaar. In het begin van de salvia-trip had ik dan ook een heel groot deja-vu gevoel.
Wel was het veel moeilijker om tijdens de come-down van salvia logisch na te denken of de waanzin van het voorbije kwartier te plaatsen, wat dan weer LSD was. Het is moeilijk om te zeggen of ik tijdens de salvia-trip bijvoorbeeld nog meer visuelere effecten had die toe te schrijven waren aan LSD, op een gegeven moment had ik wel een gigantische ogen-flash ( overal en in alles ogen zien.. ) en dat heb ik vaak onder LSD.
Ga ik het opnieuw doen? Waarschijnlijk komt er wel een dag waarop enzovoort.. Maar voorlopig niet. Niet alleen datgene wat je beseft tijdens je verblijf in de rabbit-hole kan 'gevaarlijk' zijn, ook het feit dàt je herhaaldelijk in de rabbit-hole gaat.
Andere setting wel sowieso. We zaten nu binnen, en misschien gaf ook dat mij een 'gevangen' gevoel. Ik trip eigenlijk altijd liever buiten..

Inhale zei:
edhardy zei:
Erg goed geschreven tripreport,volgens mij heb je toch vrij goed(voor zover mogelijk)de juiste woorden kunnen vinden.
Klik om te vergroten...

Nou, volgens mij niet. Over een salvia ervaring kan je wel 400 boeken schrijven en dan weten andere niet hoe het nou werkelijk was.
Klik om te vergroten...

Jij hebt het door. Meer kan ik niet zeggen :)

Eristoff] Deze specifieke inzichten heb ik ook al eens ervaren zei:
Fantastisch report, goed geschreven ! Maar hoe kwam je erop om dit tijdens LSD te doen ?
Klik om te vergroten...

Sja :wink: Je zit gezellig te spacen met wat vrienden, iemand heeft nog wat 20X extract liggen..
Je wil toch altijd verder 'om het hoekje blijven kijken' .. Je hoopt zo uiteindelijk een waarheid te vinden. Waarom trip je überhaupt, kan ik je vragen :)




Verder, bedankt aan iedereen voor de reacties. Het doet me plezier dat ergens op deze aarbol geesten zijn die , al was het maar heel even, proberen te vatten wat ik vatte. Ik denk en verwacht niet dat dat volledig zal lukken, maar dat hoeft ook niet. We kunnen alleen maar blijven streven.
@ argulas: ik ga je report zeker lezen !

L
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het lukt me meestal niet een trip report uit te lezen omdat ze vaak te lang zijn voor mij om de hele tijd te concentreren. Deze heb ik helemaal gelezen en ik vind hem heel mooi geschreven.


Thumbs up and keep up the good work.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi report, en voor zover mogelijk goed verwoord. :)

Ik heb het zelf ook sort of meegemaakt, alleen met LSD. Het gevoel dat je op 'the edge of insanity' zit, dat je bijna op het punt staat alles te bevatten maar dat je weet dat als dat het geval zou zijn je gek zou worden, omdat je geest het gewoon niet zou kunnen bevatten.

Waarom we bestaan, wat we nou eigelijk zijn en hoe het mogelijk is dat dit allemaal überhaupt kán bestaan.. Maarja, als we alles zouden weten zou het ook zo saai worden :P
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Erg duidelijk verwoord en ook nog zeer boeiend geschreven :openmouth: Zat er helemaal in en op 1 of andere manier kán ik me voorstellen hoe het was. Dit zijn ervaringen waarvoor ik op psychedelica op 1 of andere manier vaak bang ben vantevoren. Ik heb zoiets even in een flits van 3seconde ofzo maar op paddo's gehad een keer. Het voelde, wat jij op 1 of andere manier ook beschrijft volgensmij, alsof het niet goed was om dat te zien. Alsof het niet hoorde dat je dat ervaarde.. Op die manier kan ik me er best wat van voorstellen. Ook om die reden een boeiend reportje om te lezen. Salvia kan toch echt heel sterk middeltje zijn terwijl er vaak nonchalant over gedaan wordt..
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Radeon915 zei:
Ik heb het zelf ook sort of meegemaakt, alleen met LSD. Het gevoel dat je op 'the edge of insanity' zit, dat je bijna op het punt staat alles te bevatten maar dat je weet dat als dat het geval zou zijn je gek zou worden, omdat je geest het gewoon niet zou kunnen bevatten.
Klik om te vergroten...

Dat punt vind ik ook erg herkenbaar ja.. :openmouth:
De reden dus dat ik vantevoren altijd een beetje bangig ben voor psychedelica..
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#14
TrippyShit zei:
Radeon915 zei:
Ik heb het zelf ook sort of meegemaakt, alleen met LSD. Het gevoel dat je op 'the edge of insanity' zit, dat je bijna op het punt staat alles te bevatten maar dat je weet dat als dat het geval zou zijn je gek zou worden, omdat je geest het gewoon niet zou kunnen bevatten.
Klik om te vergroten...

Dat punt vind ik ook erg herkenbaar ja.. :openmouth:
De reden dus dat ik vantevoren altijd een beetje bangig ben voor psychedelica..
Klik om te vergroten...

Hunter S. Thompson zei:
The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Klik om te vergroten...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi report, bijzondere ervaring. Zo te horen matchen de chemie van de acid en de spirit van de Salvia niet zo lekker. Misschien dat ik het ooit ook probeer.


TrippyShit zei:
Radeon915 zei:
Ik heb het zelf ook sort of meegemaakt, alleen met LSD. Het gevoel dat je op 'the edge of insanity' zit, dat je bijna op het punt staat alles te bevatten maar dat je weet dat als dat het geval zou zijn je gek zou worden, omdat je geest het gewoon niet zou kunnen bevatten.
Klik om te vergroten...

Dat punt vind ik ook erg herkenbaar ja.. :openmouth:
De reden dus dat ik vantevoren altijd een beetje bangig ben voor psychedelica..
Klik om te vergroten...

Dat is een illusie, er zit nog een heel eind tussen the edge of insanity en het alles weten en bevatten. Ik denk alleen dat de meeste mensen te snel naar dat punt willen van alles bevatten en dus zo'n vaart hebben en dan over the edge heen donderen. :P
Succes ermee.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrippTone zei:
Mooi report, bijzondere ervaring. Zo te horen matchen de chemie van de acid en de spirit van de Salvia niet zo lekker. Misschien dat ik het ooit ook probeer.


TrippyShit zei:
Radeon915 zei:
Ik heb het zelf ook sort of meegemaakt, alleen met LSD. Het gevoel dat je op 'the edge of insanity' zit, dat je bijna op het punt staat alles te bevatten maar dat je weet dat als dat het geval zou zijn je gek zou worden, omdat je geest het gewoon niet zou kunnen bevatten.
Klik om te vergroten...

Dat punt vind ik ook erg herkenbaar ja.. :openmouth:
De reden dus dat ik vantevoren altijd een beetje bangig ben voor psychedelica..
Klik om te vergroten...

Dat is een illusie, er zit nog een heel eind tussen the edge of insanity en het alles weten en bevatten. Ik denk alleen dat de meeste mensen te snel naar dat punt willen van alles bevatten en dus zo'n vaart hebben en dan over the edge heen donderen. :P
Succes ermee.
Klik om te vergroten...

Neen, die momenten ervaar ik perongeluk. Ik maak ze liever niet mee. Ze komen een beetje psyko over vind ik.. :P
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat herkenbaar zeg! Ik had een soortgelijke ervaring met salvia, maar dan veel milder (had er verder ook niks bij gebruikt, op een paar glazen alcohol na). Inderdaad dat uit je lichaam treden, beseffen dat je de wereld alleen uit je eigen perspectief ziet, dat alles subjectief en relatief is. Maar dat is voor mij juist de kern van drugs! Wie zegt dat de wereld die jij ziet wanneer je onder invloed bent minder echt is dan de 'normale' nuchtere wereld? Er zijn dieren die geen kleuren kunnen zien, maar wie zijn wij dan om te zeggen dat die kleuren er wèl zijn als andere wezens die niet kunnen ervaren? Het hele leven is één grote subjectieve ervaring, en het enige wat je kan doen is inderdaad 'zijn'. Prachtig omschreven, dit is denk ik de beste omschrijving van wat salvia met je kan doen - en wat het in ieder geval wel met mij heeft gedaan. Het is geen erg prettige drug, maar zoals je het juist zegt, maakt dat weinig uit - het gaat om het inzicht.
N
NeuroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Herkenbaar, in a way. Salvia geeft je de mogelijkheid uit te zoomen van de dagelijkse realiteit; de mogelijkheid om te aanschouwen dat we allen maar kleine energie-onderdeeltjes zijn van een veel groter roterend kosmisch wiel - ons verenigde bewustzijn.

Mooi report.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je blaast uit.... opeens, even een zwart gat van niets, alle kanten op, dan opgezogen in je eigen geest, waar alles binnenin draait en spint, de controle kamer waar al het denken plaatsvind, je lichaam verschrikkelijk ver weg, de wereld als een portret, alsof je zelfs bij vlagen in iemand anders gedaante bent gekropen, telepatische informatie uitwisseling, helemaal alleen, naief en je dacht wat te weten, maar nu lijk je hulpeloos, zo bewust maar zonder controle terwijl er 1000den uitgangen zijn, opgesloten in je eigen hut, al je herrineringen als een beeldenstroom.

Dan komt die, de slang, kruipend brengt het wezen je naar het leven, terugvriezen naar de gezamelijke pool, waarna na je echte geboorte het deurtje ervan op slot ging waardoor je niets meer wist want de collectieve wereld riep je. Hysterisch lachen, een staat van diep ongeloof over het terugvinden van wat je ooit was, zo lichtblauw, zo wonderschoon en puur. Tegerlijkertijd de waarheid van het altijd opgesloten blijven zitten in je eigen hut, ongeacht wat je tracht te ondernemen in deze gezamelijke wereld.

De groene rouw, zij weet, zij waakt.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeer herkenbaar report. Zeker dat gevoel van je eigen perspectief, een zeker gevoel van gevangen te zijn... Amai daar werd ik angstig van, het kan me nog doen rillen als ik eraan terug denk.

Ook dat dejavu gevoel heb ik fel, vooral de laatste keer, maar het is echt ontwrichtend vind ik. Het heeft me echt een paar dagen een onzeker gevoel gegeven, en ook het gevoel dat ik vastgegroeid ben aan deze realiteit terwijl dit maar eentje van de oneindig is.

Wat me enorm boeit aan salvia is precies de universaliteit van de ervaringen.Bij vele personen worden er gelijkaardige zaken ervaren. Dat geeft me ook een zeker gevoel dat de salvia ervaring meer dan echt is. Het feit dat je een inzicht krijgt in de ruimere betekenis van "zijn", de grote samenhang van zaken maakt dit voor mij een goddelijk iets. Maar niet iets wat ik vaak zal gebruiken. Het vereist heel wat moed vind ik: de moed om uzelf heel anders te ervaren, de moed om je eigen angsten aan te gaan.

Het besef dat wat wij "hier" noemen slechts een erg beperkte werkelijkheid is en dat er meer is, daar ben ik Salvia dankbaar voor en misschien is dat voor mij genoeg.

Thanks for sharing.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."