Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia onder LSD : naar de kern van het zijn

Salvia onder LSD : naar de kern van het zijn

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeer mooi geschreven report, het komt zo herkenbaar over.

Luomo zei:
Als automatisch bewoog ik met armen en mijn hoofd en tot mijn grote schrik merkte ik dat ik 'iets' was.

Ondanks dat ik me wel bewust was van een lichaam, beschouwde ik dat lichaam zeker niet als zijnde ' ik'. Ik probeerde te defineren wat ik eigenlijk was, en ruimtelijk kwam ik tot te constatatie dat mijn lichaam alleen maar ' alles wat niet 'de rest' is ' kon zijn. mijn lichaam was dus zeer relatief.

Overigens, ik ben ervan overtuigd dat je als pasgeboren kind in een veel ruimere realiteit zit. naarmate je ouder wordt, stomp je steeds meer af tot je past in een vakje in een groter geheel van vakjes en je net zo kan denken en reageren als andere blokjes.

ik besefte oppeens heel plots en heel bruut dat ik gedurende mijn hele leven al vast had gezeten in een omhulsel, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik besefte dat ik de wereld altijd maar vanuit één perspectief zou kunnen zien, namelijk het mijne, en dat was zeer confronterend. het voelde alsof ik een stukje eeuwige energie was, tussen de sterren. Opeens gevangen in een glazen bokaaltje.
Klik om te vergroten...

Deze specifieke inzichten heb ik ook al eens ervaren, maar dan alleen maar al met wiet. Ik weet niet wat mij te wachten staat als ik eens een (ander) tripmiddel probeer. (Wiet is voor mij echt wel een tripmiddel op gebied van gedachten, inzichten en filosofie.)

Wat ik in jouw tripreport gelezen heb, komt me zo bekend voor, hier moet toch wel een reden voor zijn. Misschien leveren dit soort ervaring steeds inzichten en informatie over het leven, en bouwen we eigenlijk een soort encyclopedie over het leven, die steeds uitgebreider wordt. Misschien is ons levensdoel wel het vervolledigen van deze 'encyclopedie over het leven'. Wie weet...

Bedankt voor dit report te posten, het zet me weer aan het denken... :wink:
P
PaikeaLid
01-01-2024, 00:00
#2
prachtig report... ongelooflijk die .. ja wat is het.. emotie, te lezen. Ik ben onder de indruk van wat je probeert te vertellen.. En misschien ook wel een beetje jaloers dat je zulke mooie inzichten hebt gekregen. :)
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
edhardy zei:
Erg goed geschreven tripreport,volgens mij heb je toch vrij goed(voor zover mogelijk)de juiste woorden kunnen vinden.
Klik om te vergroten...

Nou, volgens mij niet. Over een salvia ervaring kan je wel 400 boeken schrijven en dan weten andere niet hoe het nou werkelijk was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."