Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT: korte samenvatting

DMT: korte samenvatting

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vet man! :)

Het wordt duidelijker en duidelijker, we zijn maar een zelfgeprojecteerde illusie van ons zelf..
Heel de wereld leeft in deze illusie, het creëert persoonlijkheid, iets wat nodig is voor een economie enz..

Goed dat er mensen beseffen dat het anders is. :stoned:
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#2
trojan.exe zei:
idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen.
Deze man horen spreken is bijna een trip ansich :wink: voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem.
Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan!


dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman
Klik om te vergroten...

Daar heb je gelijk, Weet niet hoe ik daar bij kom (ze gelijken).
Maar hij heeft Food of the Gods geschreven waar ook DMT wordt onderzocht.

Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën. Er is een verschillen tussen de filosofie van iemand en zijn vaak hypothetische theorieën. :wink:
L
LepelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi verhaal :)

Ik ga binnenkort zelf aan de DMT, maar ik weet nu al dat je gelijk hebt.
Het doet mij erg aan Plato denken, met zijn muur met schaduwen en alle mensen die daarna kijken, terwijl dat maar schimmen zijn van het echte leven.
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Het is onze culturele driver
Klik om te vergroten...

beetje geinspireerd door Terence Mckenna? [youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#5
trojan.exe zei:
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Het is onze culturele driver
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Ja, hij is een persoon waarbij ik me zo goed als volledig bij kan aansluiten. Buiten dat hij elke dag moet moet roken... Moest ik elke dag roken zou ik mezelf niet juist voelen. Maar ieder persoon is anders en hij heeft ook geluk dat hij de tijd en de inzet heeft om tot zo een leven te komen en ook in alle rust verder te zetten (tot zijn dood).

Hij heeft ook een aantal zeer interessante boeken en theorieën geschreven. (DMT: the spirit molecule)
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#6
idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen.
Deze man horen spreken is bijna een trip ansich :wink: voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem.
Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan!


dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.
Klik om te vergroten...

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#8
trojan.exe zei:
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.
Klik om te vergroten...

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?
Klik om te vergroten...

Dingen waar ik mij bij aansluit en volledig mee eens kan zijn
(één van de weinige moderne personen waar ik dat bij kan)

Als hij spreekt over zijn ervaringen met psychedelische drugs en sjamanisme.
Hoe hij denkt over het cultureel systeem (wat ook in mijn tekst terug komt).
Ergens heb ik ook eens een clipje gezien over taal waar hij deze als misleidend omschrijft (iets waar ik zelf ook op gestuit ben en meerdere filosofen deze mening delen).
Dat niemand werkelijk en volledig kan vatten wat er gebeurd....

Er zullen er wel meerdere zijn maar ik kijk,luister en lees naar zo veel dat ik ze niet allemaal uit elkaar kan houden. Als hij spreekt, spreekt hij niet om te overtuigen maar om mee te delen, hij dringt niet op en sluit niets uit. Elke keer als ik naar hem luister voelt het alsof ik mij volledig moet wijten aan het bestuderen van het "spirituele/abstracte/esoterische" en dieper in mezelf moet kijken.

Dingen waar ik het niet volledig mee eens ben (speculatie):
Als hij spreekt over aliens.
Hij heeft ook ergens een theorie over frequenties en I-ching waarin hij zegt dat elke grote gebeurtenis een hogere frequentie geeft op zijn grafiek en dat we in 2012 op nul zouden komen. (heb het opgezocht: Time wave zero, novelty theorie)
En hier zullen er ook nog wel meerdere zijn...

Toch een zekere aanrader om te bestuderen.

Bedankt voor de interesse,
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Wij zijn zoals de kleine verkenner die enkel op zijn pad gevestigd blijft, die van zijn pad een spoor heeft gemaakt en enkel zijn energie kan behouden als hij verbonden blijft met het spoor.

Iets wat ik op jonge leeftijd heb geleerd, waar ik zelfs een afkeer van heb gekregen is op dit spoor te blijven. Dit spoor dat saai en lineair, driedimensionaal, vlak, dit spoor waar ik gevestigd moet blijven (normaal, zoals het hoort). Ik net zoals iedereen is niet verbonden met een spoor dat men moet volgen.

Het is onze culturele driver en zolang deze zich behoud tot het dogmatische besturingssysteem bestaat er niets anders, het is een geslote en beperkte broncode. Dit cultureel systeem behoud ons verkenner te worden want men moet eerst vechten tegen het systeem dat men gewoon is, men moet anders leren werken, men moet diep in de ontoegankelijke broncode van het leven gaan kijken, onze cultuur dat het leven is geworden.

Het is nooit prettig los te laten of het accepteren van verandering. Er zijn middelen die het systeem pijnigen, die het systeem iets geven wat buiten hun vermogen ligt. Dit gebeurt extreem en direct met het gebruiken van DMT, de wandellaar gaat niet enkel van het pad af maar word diep in het bos gekatapulteerd. Een plaats waar hij zelf nog niet kon van dromen, laat staan denken.

Heel ons cultureel systeem word weggegooid, het is zo een klein deeltje van de keten. Wat we zien is een groter geheel, een te groot geheel voor het meteen te begrijpen. We denken dat we dood zijn, enkel alleen al omdat we dingen zien die nooit in ons systeem kunnen voor komen. We voelen dit pijnlijk aan omdat we het individu verliezen, omdat we ons ego los laten, en de totale controle kwijt raken.

Alleen al deze ervaring wijst erop dat we ons beperken, we beperken ons tot wat we weten, tot wat voor ons kan en zolang we dit doen komt er niets meer.

We krijgen angst, maar te gelijkertijd weten we, wat we daar zien of meemaken het meest unieke en echte is wat we ooit hebben mee gemaakt.

Zelf moesten we onszelf hier sceptisch voor opstellen, en moest het een verschijnsel zijn, een epifenomeen dat we enkel zelf creëren in onze hersenen, zelfs dan nog bewijst het ons iets, en laat het ons dingen zien waarvan we dachten dat het nooit mogelijk was, of dat het ooit kan zijn, de andere kant vanwaar we ons nu bevinden.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit doet mij denken aan een uitspraak van volgens mij Theo Maas:

' in het leven volg je bepaalde paden. In de supermarkt, in je straat, in je huis, maar ook in de
manier van denken. Met een psychedelisch middel kun je een keer een ander pad volgen. Iets
wat onvoorstelbaar is, iets wat je aangenaam verrast. '

Mooi beschreven hoe je de maatschappij ziet. Ik kan me wel vinden in je manier van denken. Het is alleen moeilijk om op nu, als nuchtere, op dezelfde lijn van denken te komen als jij hebt beschreven.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:
Klik om te vergroten...
Het lijkt mij dan ook op het verkeerde subforum geplaatst te zijn. Natuurlijke empatheogenen lijkt mij toepasselijker.

Popsa zei:
Alleen al deze ervaring wijst erop dat we ons beperken, we beperken ons tot wat we weten, tot wat voor ons kan en zolang we dit doen komt er niets meer.

We krijgen angst, maar te gelijkertijd weten we, wat we daar zien of meemaken het meest unieke en echte is wat we ooit hebben mee gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik ben het meer met uniek dan met echt eens. Het lijkt me sterk dat alles wat je tijdens je trip mee maakt echt is. Al is 'echt' natuurlijk een abstract begrip.
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#12
soldiermoney zei:
Ik kan me wel vinden in je manier van denken. Het is alleen moeilijk om op nu, als nuchtere, op dezelfde lijn van denken te komen als jij hebt beschreven.
Klik om te vergroten...
Dan moet ik heel mijn leven wel stoned zijn, want deze manier van denken zijn de bouwstenen van mijn leven. Maar ik begrijp jou standpunt, je moet conformeren in een samenleving om mee te kunnen draaien.

Maar waar jij het meedraaien als een nuchter iets ziet is het eerder niet het werkelijke nuchter zijn omdat je zo ver weg van de werkelijkheid zit, door conditionering en indoctrinatie.

Dat is ook vaak de sensatie die zeer sterk krijg met psychedelische drugs, deze sensatie/inzicht had ik voordien ook wel, maar met hulpmiddelen gaat het veel harder. Dan pas kan ik werkelijk de vraag begrijpen en vasthouden; “Wat the fuck ben ik” en “Wat the fuck doe ik hier”.

De theo is fijn, net als de hans maar minder rationeel :xtc:

duimpje zei:
Het lijkt mij dan ook op het verkeerde subforum geplaatst te zijn. Natuurlijke empatheogenen lijkt mij toepasselijker.
Klik om te vergroten...
Ja, dat lijkt mij nu ook :grin: exuzeer

duimpje zei:
Ik ben het meer met uniek dan met echt eens. Het lijkt me sterk dat alles wat je tijdens je trip mee maakt echt is. Al is 'echt' natuurlijk een abstract begrip.
Klik om te vergroten...
De hallucinatie zelf lijkt mij ook wel vaker af te hangen van wie je bent en wat je verwacht.

Maar het idee dat je hallucineert en dat je zo ver weg van de werkelijkheid bent, maakt het duidelijk dat wat je in de werkelijkheid ziet ook manipuleerbaar is.

Als je dan ooit een diepgaande trip hebt die voorbij het hallucineren gaat, ervaar je iets dat nooit anders mogelijk zou geweest zijn. Het is niet meer “iets” of “niets” (de taal is hier een slecht hulpmiddel, en te beperkt) het wordt eerder een “Het” en dan weet je wel dat het een plaats is waar je kan “zijn”.

Maar zoals je zegt zijn woorden te subjectief voor het werkelijke objectieve te bespreken, andere filosofen hebben zich hier al kapot over geschreven.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na nadere uitleg ben ik het met je eens.
Niet dat ik bij mijn, tot nu toe enige, truffeltrip zo diep ben gegaan. Toch kan ik wel begrijpen wat je zegt. Ik had wel het gevoel van besef van een groter geheel. Het heeft mijn visie: er is niks 'hogers' aan het wankelen gebracht. Ook vond ik woorden veel te bindend.
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#14
duimpje zei:
Na nadere uitleg ben ik het met je eens.
Niet dat ik bij mijn, tot nu toe enige, truffeltrip zo diep ben gegaan. Toch kan ik wel begrijpen wat je zegt. Ik had wel het gevoel van besef van een groter geheel. Het heeft mijn visie: er is niks 'hogers' aan het wankelen gebracht. Ook vond ik woorden veel te bindend.
Klik om te vergroten...

De meeste mensen willen dit “zelf”, “leven”, “maatschappij” op een rationele manier verdedigen en daarbij ook hun waarde laten zien dat ze in dit leven bezitten. Daarom ook bij de meeste waarmee ik spreek komt het uit op een psychologische theorie, of ergens een soort van verklaring die dit gedrag verklaren.

Daar gaat het in feite helemaal niet om, dat is enkel het deel van het “spel”, “onze ego” dat we spelen om maar de waarde in ons leven te behouden, hiermee bedoel ik hetgeen wat onze maatschappij drijft, onze cultuur.

Maar het gaat om het werkelijke, het geen naar waar we op zoek gaan als alles weg valt of als we in een utopie zouden leven. Dit word vaak fout of niet begrepen omdat de mens hier geen tijd voor heeft of geen tijd voor maakt maar deze in materialistische aspect van het leven steken.
D
DuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb me in mijn eerste truffeltrip die ik hier ook ergens tussen de tripreports heb staan, heb ik mij dus koning te rijk gevoeld! ik ging dus echt als een boeddha zitten (kleermakerszit) en chill een joint roken als anderen erom vragen was het helemaal goed want ik wou gewoon delen want ik voelde mij: de koning te rijk! en hun hadden enorme lol maar nu ik dit lees zit ik daar weer aan te denken en het komt gewoon erop neer van haat op egoisme, gij zult delen & wie goed doet, goed ontmoet.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het keurslijf van de moderne samenleving drukt op eenieder... Zelf ben ik ook nog verre van vrij :)
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#17
leppeh zei:
Het keurslijf van de moderne samenleving drukt op eenieder... Zelf ben ik ook nog verre van vrij :)
Klik om te vergroten...

Het drukt inderdaad zwaar door, zo zwaar dat jou het werkelijke omgeving lijkt en het enige wat je kan doen is volgen.

Maar persoonlijk vind ik da je hier een schild voor kan ontwikkelen en eindelijk eens keuzes gaat maken die van belang zijn, die in jou richting gaan naar waar jij werkelijk naartoe wil gaan. Enkel dan pas kan je vrij worden. Dan kan je eerlijk en liefdevol gaan leven zonder dat ze jou misbruiken omdat je sterk genoeg bent om vrij te zijn, wie je werkelijk bent. En niet de persoon te zijn wat ze van jou verwachten omdat de vingers naar jou wijzen.

Zelf ben ik ook nog niet zo, maar ik weet dat het zaadje al is geplant, het proces is al van start. Het moet enkel nog groeien en een stevige stengel krijgen zodat ze mij niet meer kunnen breken. :mrgreen:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je er van bewustzijn is natuurlijk de eerste stap. Overeenkomst met het boeddhisme? :)
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#19
leppeh zei:
Je er van bewustzijn is natuurlijk de eerste stap. Overeenkomst met het boeddhisme? :)
Klik om te vergroten...

Overeenkomst met alles waarin ik waarheid zie, los van het hele concept dat een religie inhoud.

Zelf ben ik niet zo een voorstander waar men zich neerlegt met één religuese stroming maar alles eens bekijkt en overal zo zijn waarheiden uithalen.

Vaak hebben deze ook dezelfde oorsprong maar zijn het enkel vertakingen van de uiteindelijke bron. Of ebruiken ze een meer dochmatische aanpak, voor controle op te eisen.

Ik zeg maar alles komt voort uit persoonlijke ervaring en niet uit één specifieke stroming waar ik volledig achter sta of me bezig ben, dus ook Boedisme.
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb een maandje geleden ongeveer sootgelijke ervaring gehad maar dan met mdma
had voor het eerst idee dat ik zonder vooroordelen, de wereld 'nuchter' kon zien zonder alle ervaringen, en ideeen waarmee je je leven geconfronteerd word.
ben me sinds dan ook wat meer beginnen verdiepen in spiritualiteit enzo, het voelt als een nieuw stuk van mn leven aan, die begonnen is . :) + het idee, dat alles nu mogelijk is

Maar persoonlijk vind ik da je hier een schild voor kan ontwikkelen en eindelijk eens keuzes gaat maken die van belang zijn, die in jou richting gaan naar waar jij werkelijk naartoe wil gaan. Enkel dan pas kan je vrij worden. Dan kan je eerlijk en liefdevol gaan leven zonder dat ze jou misbruiken omdat je sterk genoeg bent om vrij te zijn, wie je werkelijk bent. En niet de persoon te zijn wat ze van jou verwachten omdat de vingers naar jou wijzen.
Klik om te vergroten...

mooi gezegd :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."