Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT: korte samenvatting

DMT: korte samenvatting

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LepelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi verhaal :)

Ik ga binnenkort zelf aan de DMT, maar ik weet nu al dat je gelijk hebt.
Het doet mij erg aan Plato denken, met zijn muur met schaduwen en alle mensen die daarna kijken, terwijl dat maar schimmen zijn van het echte leven.
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Het is onze culturele driver
Klik om te vergroten...

beetje geinspireerd door Terence Mckenna? [youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9c8an2XZ3MU&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#3
trojan.exe zei:
Popsa zei:
Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk :wink:

Het is onze culturele driver
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Ja, hij is een persoon waarbij ik me zo goed als volledig bij kan aansluiten. Buiten dat hij elke dag moet moet roken... Moest ik elke dag roken zou ik mezelf niet juist voelen. Maar ieder persoon is anders en hij heeft ook geluk dat hij de tijd en de inzet heeft om tot zo een leven te komen en ook in alle rust verder te zetten (tot zijn dood).

Hij heeft ook een aantal zeer interessante boeken en theorieën geschreven. (DMT: the spirit molecule)
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#4
idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen.
Deze man horen spreken is bijna een trip ansich :wink: voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem.
Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan!


dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.
Klik om te vergroten...

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?
P
PopsaLid
01-01-2024, 00:00
#6
trojan.exe zei:
Popsa zei:
Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën.
Klik om te vergroten...

bedoel je dan dat je er niet bij aansluit omdat je er een andere mening over hebt of omdat je er (nog) geen oordeel over hebt?

en kun je voorbeelden noemen van Mckenna's theorieeen waar je je niet in kan vinden?
Klik om te vergroten...

Dingen waar ik mij bij aansluit en volledig mee eens kan zijn
(één van de weinige moderne personen waar ik dat bij kan)

Als hij spreekt over zijn ervaringen met psychedelische drugs en sjamanisme.
Hoe hij denkt over het cultureel systeem (wat ook in mijn tekst terug komt).
Ergens heb ik ook eens een clipje gezien over taal waar hij deze als misleidend omschrijft (iets waar ik zelf ook op gestuit ben en meerdere filosofen deze mening delen).
Dat niemand werkelijk en volledig kan vatten wat er gebeurd....

Er zullen er wel meerdere zijn maar ik kijk,luister en lees naar zo veel dat ik ze niet allemaal uit elkaar kan houden. Als hij spreekt, spreekt hij niet om te overtuigen maar om mee te delen, hij dringt niet op en sluit niets uit. Elke keer als ik naar hem luister voelt het alsof ik mij volledig moet wijten aan het bestuderen van het "spirituele/abstracte/esoterische" en dieper in mezelf moet kijken.

Dingen waar ik het niet volledig mee eens ben (speculatie):
Als hij spreekt over aliens.
Hij heeft ook ergens een theorie over frequenties en I-ching waarin hij zegt dat elke grote gebeurtenis een hogere frequentie geeft op zijn grafiek en dat we in 2012 op nul zouden komen. (heb het opgezocht: Time wave zero, novelty theorie)
En hier zullen er ook nog wel meerdere zijn...

Toch een zekere aanrader om te bestuderen.

Bedankt voor de interesse,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."