Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja, ik zag het te laat. Heb hier vroeger wel eens eentje geschreven. Zal hem verplaatsen. Bedankt."
"Hier dan een ervaring van mij die ik wel vaker uit probeer maar waar ik wel steeds dezelfde intensiteit bij bereik. Vroeger heb ik lange tijd gerookt maar dat doe ik al een paar jaar niet meer. Ik ben toen gestopt doordat ik mij meer en meer in esoterie/filosofie ging verdiepen en de vraag "Wie ben ik?" een centrale vraag werd die enkel versterkt werd en leek mij te confronteren met een toestand waarin de ervaring een antwoord werd. Sinds dien rook ik zeer sporadisch en is er een onderscheid in de manier waarop ik rook. Er is het sociale/amusement roken en het roken waar ik kies te verkennen en begrijpen wat er gebeurt, het meditatieve roken (zoals ik dat heet). Hetgeen wat ik doe als ik meditatief ga roken is: Eerst mezelf tot rust brengen zonder enige interactie van entertainment (geen TV, Boek, Muziek..), dan mezelf de vragen stellen "wie ben ik", "waar ben ik", "wat is realiteit"... en mezelf inpraten dat er niets mis kan gaan en dat alles elke keer weer goed komt (je gaat niet gek worden). Dan rook ik een grotere hoeveelheid puur en ga ik rustig zitten (ik ben ook volledig nuchter als ik dit doe). Het volgende wat er komt is altijd een moeilijke en heel diepgaande ervaring waar ik mezelf uiteindelijk in een onrustige situatie bevind. Het begint altijd rustig en daar denk ik ook altijd dat het zo wel gaat blijven maar dat is niet zo. Eens ik mezelf rustig neer zet, mijn ogen sluit en mij de vragen stel die belangrijk zijn word alles overweldigend en verlies ik mezelf compleet. Het is een gevoel wat ik ken maar nooit kan bereiken in een gewone toestand, het is ook meest pure maar toch metaal pijnlijke ervaring die ik ken. Het is daar dat ik pas werkelijk de aanwezigheid van mijn eigen ego voel en hoe moeilijk het is deze los te laten. De ruimte waar ik mezelf in bevind wordt compleet anders en voelt ook zeer drukkend. Mensen ervaren en schrijven ook meestal over deze ervaring, deze verlichtingen als iets positief maar het lijkt mij juist niet zo. Het lijkt mij meer dat geluk tevens als ongeluk gebonden is aan het ego. Het los laten van dit ego lijkt mij dan ook iets wat buiten de emotie staat en buiten het mens zijn zelve. Dat men niet meer vast houdt aan alles wat mens is maar deze volledig los laat en verdwijnt in het niets, het niets dat onbeschrijfbaar en onvatbaar is voor het ego. Er is bij mezelf ook nooit plaats voor maatschappelijke problemen, deze zijn ver verwijdert daarvan. Hopelijk draag ik aan iemands anders ervaring bij."
"soldiermoney zei: Ik kan me wel vinden in je manier van denken. Het is alleen moeilijk om op nu, als nuchtere, op dezelfde lijn van denken te komen als jij hebt beschreven. Klik om te vergroten... Dan moet ik heel mijn leven wel stoned zijn, want deze manier van denken zijn de bouwstenen van mijn leven. Maar ik begrijp jou standpunt, je moet conformeren in een samenleving om mee te kunnen draaien. Maar waar jij het meedraaien als een nuchter iets ziet is het eerder niet het werkelijke nuchter zijn omdat je zo ver weg van de werkelijkheid zit, door conditionering en indoctrinatie. Dat is ook vaak de sensatie die zeer sterk krijg met psychedelische drugs, deze sensatie/inzicht had ik voordien ook wel, maar met hulpmiddelen gaat het veel harder. Dan pas kan ik werkelijk de vraag begrijpen en vasthouden; “Wat the fuck ben ik” en “Wat the fuck doe ik hier”. De theo is fijn, net als de hans maar minder rationeel duimpje zei: Het lijkt mij dan ook op het verkeerde subforum geplaatst te zijn. Natuurlijke empatheogenen lijkt mij toepasselijker. Klik om te vergroten... Ja, dat lijkt mij nu ook exuzeer duimpje zei: Ik ben het meer met uniek dan met echt eens. Het lijkt me sterk dat alles wat je tijdens je trip mee maakt echt is. Al is 'echt' natuurlijk een abstract begrip. Klik om te vergroten... De hallucinatie zelf lijkt mij ook wel vaker af te hangen van wie je bent en wat je verwacht. Maar het idee dat je hallucineert en dat je zo ver weg van de werkelijkheid bent, maakt het duidelijk dat wat je in de werkelijkheid ziet ook manipuleerbaar is. Als je dan ooit een diepgaande trip hebt die voorbij het hallucineren gaat, ervaar je iets dat nooit anders mogelijk zou geweest zijn. Het is niet meer “iets” of “niets” (de taal is hier een slecht hulpmiddel, en te beperkt) het wordt eerder een “Het” en dan weet je wel dat het een plaats is waar je kan “zijn”. Maar zoals je zegt zijn woorden te subjectief voor het werkelijke objectieve te bespreken, andere filosofen hebben zich hier al kapot over geschreven."
"duimpje zei: Na nadere uitleg ben ik het met je eens. Niet dat ik bij mijn, tot nu toe enige, truffeltrip zo diep ben gegaan. Toch kan ik wel begrijpen wat je zegt. Ik had wel het gevoel van besef van een groter geheel. Het heeft mijn visie: er is niks 'hogers' aan het wankelen gebracht. Ook vond ik woorden veel te bindend. Klik om te vergroten... De meeste mensen willen dit “zelf”, “leven”, “maatschappij” op een rationele manier verdedigen en daarbij ook hun waarde laten zien dat ze in dit leven bezitten. Daarom ook bij de meeste waarmee ik spreek komt het uit op een psychologische theorie, of ergens een soort van verklaring die dit gedrag verklaren. Daar gaat het in feite helemaal niet om, dat is enkel het deel van het “spel”, “onze ego” dat we spelen om maar de waarde in ons leven te behouden, hiermee bedoel ik hetgeen wat onze maatschappij drijft, onze cultuur. Maar het gaat om het werkelijke, het geen naar waar we op zoek gaan als alles weg valt of als we in een utopie zouden leven. Dit word vaak fout of niet begrepen omdat de mens hier geen tijd voor heeft of geen tijd voor maakt maar deze in materialistische aspect van het leven steken."
"leppeh zei: Het keurslijf van de moderne samenleving drukt op eenieder... Zelf ben ik ook nog verre van vrij Klik om te vergroten... Het drukt inderdaad zwaar door, zo zwaar dat jou het werkelijke omgeving lijkt en het enige wat je kan doen is volgen. Maar persoonlijk vind ik da je hier een schild voor kan ontwikkelen en eindelijk eens keuzes gaat maken die van belang zijn, die in jou richting gaan naar waar jij werkelijk naartoe wil gaan. Enkel dan pas kan je vrij worden. Dan kan je eerlijk en liefdevol gaan leven zonder dat ze jou misbruiken omdat je sterk genoeg bent om vrij te zijn, wie je werkelijk bent. En niet de persoon te zijn wat ze van jou verwachten omdat de vingers naar jou wijzen. Zelf ben ik ook nog niet zo, maar ik weet dat het zaadje al is geplant, het proces is al van start. Het moet enkel nog groeien en een stevige stengel krijgen zodat ze mij niet meer kunnen breken."
"leppeh zei: Je er van bewustzijn is natuurlijk de eerste stap. Overeenkomst met het boeddhisme? Klik om te vergroten... Overeenkomst met alles waarin ik waarheid zie, los van het hele concept dat een religie inhoud. Zelf ben ik niet zo een voorstander waar men zich neerlegt met één religuese stroming maar alles eens bekijkt en overal zo zijn waarheiden uithalen. Vaak hebben deze ook dezelfde oorsprong maar zijn het enkel vertakingen van de uiteindelijke bron. Of ebruiken ze een meer dochmatische aanpak, voor controle op te eisen. Ik zeg maar alles komt voort uit persoonlijke ervaring en niet uit één specifieke stroming waar ik volledig achter sta of me bezig ben, dus ook Boedisme."
"commisarisfrankie zei: Wat een prachtig stukje tekst. Pas nu, na het zes maal te lezen, dringt het helemaal tot me door. Je hebt een mooie visie over het leven en je hebt ze mooi verwoord. Deze zal ik, vanaf heden, dan ook in mijn achterhoofd houden. Klik om te vergroten... Bedankt, ik apprecieer het zeer dat mijn tekst jou op die manier aanspreekt. Het is altijd leuk mensen horen zeggen dat ze weten waar het over gaat, het is ook tenslotte de essentie van het leven. Hopelijk komen we allemaal op een punt waar we waarheid gaan zoeken. “Dat we liever zoeken dan TV kijken”"
"Sublimo zei: Prachtig stukje tekst, het spreekt mij enorm aan, vooral het gedeelte van het pad volgen. Ik heb vaak de indruk dat de meeste mensen inderdaad maar gewoon het pad volgen en hun leven leven zoals het verwacht wordt van hun, zoals het is opgelegd is door de maatschappij. Nog maar weinig mensen respecteren het leven, en nog weiniger mensen weten nog hoe ze zelfstandig moeten nadenken. Het lijkt wel alsof al die innerlijke waarheid verloren is geraakt. Blij dat er nog iemand bestaat die in dezelfde richting denkt Klik om te vergroten... Dank je wel, er zijn wel meerdere mensen die in deze richting denken en deze manier van leven ook werkelijk toepassen. Ik denk waarom je deze mensen niet vaak tegen komt is voornamelijk omdat ze zichzelf minder met technologie zoals het internet bezig houden en hun ideeën vaker voor zichzelf houden dan ze over de hele wereld te verspreiden. Laten we zeggen dat ze meer aan zichzelf werken en geen nood meer aan bevestiging hebben. Er zijn wel meerdere schrijvers waarin ik deze manier van "werkelijk leven" beschreven wordt en ook heel goed overeenstemt bij elkaar. Voor degene die gedesinteresseerd zijn: - Amit Goswami - Terence Mckenna - Osho Meerdere esoterische en alternatieve schrijvers maar ook vaak gerespecteerde wetenschappers die niet meer in het strikte en deterministische geloven. Natuurlijk ben ik het ook niet eens met alle uitspraken dat ze doen (misschien ben ik daar ook niet klaar voor of misschien hebben ze het gewoon fout). Je kan altijd zien aan wijze waarop iemand schrijft wat hun doel is (opdringen of delen). Ik zou dolblij zijn moest ik omgeven zijn door zulke mensen maar dat is bij mezelf ook niet het geval, voel me eerder een eenzaat (hoewel ik zeer veel vrienden heb). Toch vind ik dat door alle tegenslagen en emotionele pijnigingen die in mijn (en ieders) leven voor komen, er geweest zijn voor mijn ontwikkeling. En dus moet ik mijn weg in het leven zoeken met veel vallen en opstaan om te komen tot zulk echt persoon, ook al ben ik er niet door omgeven. leppeh zei: Ik heb het allemaal nog een keer gelezen, en hoewel je veel abstracte ideeën hebt opgeschreven denk ik je in ieder geval grotendeels te begrijpen. Ik ben het alleen niet overal over eens met je, vooral de vraag over realiteit kan je mijns inziens niet zo stellig beantwoorden als jij dat doet, simpelweg omdat je als deel van het systeem geen objectief overzicht hebt. Zelfs een DMT trip zorgt er niet voor dat je dit perspectief verliest. Klik om te vergroten... Zoals ik al vaker zei is dit een zeer moeilijke en in feite onmogelijke discussie. Niet alleen zitten we hier met het probleem dat ik of niemand anders ooit heeft literair omschreven waar ik werkelijk om spreek. Maar het enkel omschreven heeft met de middelen en ervaringen die hij bezit. Net zoals een persoon een nieuwe kleur zou ontdekken, eentje door niemand gekend en enkel door zichzelf gezien zal de persoon hier geen omschrijving over kunnen geven en zal ook vaak niemand hem begrijpen, nog geloven of steunen. Platland is hier een mooi voorbeeld van: http://www.gutenberg.org/etext/97 Toch, als ik trip reports of spirituele/filosofische/wijze -ervaringen lees herken ik vaak hetgeen waarover ik spreek en hetgeen dat verder dan onze nauwe perceptie van realiteit gaat. Iets waar ik ook heel mijn leven naar toe probeer te gaan en dat iets heeft dan ook helemaal niets meer met de maatschappij te maken maar met je leven, de echte essentie, de waarheid, het diepere. Duffeh zei: Correct me if I'm wrong maar de main gedachte die ik hier uit kan plukken: "reject the mainstream"? Klik om te vergroten... Zeker en vast hoef je nooit en raad ik ook niemand aan om als een kudde schapen de rest te volgen. Ik zou altijd zeggen wees jezelf, weet je niet wie je bent: zoek dan, wees creatief en blijf je heel je leven ontwikkelen. Maar ik zeg niet "Fuck the system" of "Laat alles vallen" maar "Help het systeem dan" en "Zorg dat je alles hebt wat je wil". Ps: Hoewel ik ook nog steeds een zoekende ben en zeer ver van perfect, schrijf ik dit enkel om te delen en zeker niet om te overtuigen."
"trojan.exe zei: idd terence Mckenna had zeer interessante theorieen ontwikkeld over "drugs", sjamanisme, 2012,aliens,wereldproblematiek enz enz...onderwerpen waarover hij bovendien zeer boeiend kon vertellen. Deze man horen spreken is bijna een trip ansich voor mensen die hem nog niet kennen check maar eens wat youtube filmpjes en geluidsfragmenten van hem. Eeuwig zonde dat de beste man zo jong is heengegaan! dat boek is als ik me niet vergis echter geschreven door Strassman Klik om te vergroten... Daar heb je gelijk, Weet niet hoe ik daar bij kom (ze gelijken). Maar hij heeft Food of the Gods geschreven waar ook DMT wordt onderzocht. Nog iets vermelden: Ik sluit me aan met zijn transcendente manier van denken maar niet met al zijn theorieën. Er is een verschillen tussen de filosofie van iemand en zijn vaak hypothetische theorieën."
"trojan.exe zei: Popsa zei: Niet echt een trip repport, maar deze zijn altijd te onduidelijk om te toesten wat ik werkelijk ervaar, dit gaat beter door te schrijven wat ik er over denk Het is onze culturele driver Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Ja, hij is een persoon waarbij ik me zo goed als volledig bij kan aansluiten. Buiten dat hij elke dag moet moet roken... Moest ik elke dag roken zou ik mezelf niet juist voelen. Maar ieder persoon is anders en hij heeft ook geluk dat hij de tijd en de inzet heeft om tot zo een leven te komen en ook in alle rust verder te zetten (tot zijn dood). Hij heeft ook een aantal zeer interessante boeken en theorieën geschreven. (DMT: the spirit molecule)"