Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Je wakker wordt met je kleren aan, je niets herinnert van de vorige nacht en je van je vrienden te horen krijgt dat ze je in de kelder gevonden hebben terwijl je tegen de muur aan het zeiken was."
"deze deed het voor mij tijdens mijn vorige trip Rockwell - Underpass [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4m9VdVoWWrs[/youtube] maar nuchter gaat die ook al diep"
"Ik heb mijn truffels nu 6 dagen laten drogen en het lijkt erop dat ze goed droog zijn. Nu is mijn vraag: Hoe bewaar je truffels nadat ze gedroogd zijn? Ik heb hierover al verschillende zaken gelezen zoals in de koelkast, in de vriezer of gewoon op kamertemperatuur in het doosje bewaren. Wat lijkt jullie het beste? (De uitbater van de smartshop adviseerde me om ze niet in te vriezen.)"
"Tigg zei: Met mijn paddo's doe ik het volgende. Ze drogen eerst anderhalf tot twee dagen onder de wind van een ventilator. Dan zijn ze behoorlijk droog maar nog niet helemaal. Ik leg ze dan in een grote diepvriesbak. Hierin heb ik onderin wat vochtvreter gedaan (dit zijn vochtabsorberende korrels die de lucht droog maken. Hierop ligt een stukje karton dan keukenpapier en dan de paddo's. Zo zorg ik dat ze 100% droog worden, en nadat ze droog zijn ook in een droge omgeving bewaar. De reden dat voedsel bij voorkeur op een koude temperatuur bewaard wordt is dat bacteriën en schimmels zich dan minder snel verspreiden. Maar omdat er geen vocht meer in je truffels te vinden is, is er dus ook geen koeling meer nodig. Om deze reden maakt de bewaartemperatuur dus niet uit. Waar je ze in doet is ook niet zo van belang, het voordeel van mijn methode is dat deze het laatste beetje vocht uit de truffels zal onttrekken. Als jij er zeker van bent dat je truffels goed droog zijn dan kan je ze gewoon in een bakje of doosje doen. Overigens, bij paddo's is het zo dat ze goed droog zijn als ze knakken als je ze breekt, ze zijn dan echt hard. Check even of dat bij je truffels ook zo is. Klik om te vergroten... Oke, bedankt voor de reactie. Zonet één van de grotere truffels gebroken en ik hoorde hem knakken. Voor de zekerheid zal ik ze nog één dag laten drogen en dan gaan ze een doosje in op kamertemperatuur."
"[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CfB70r9DrHE&feature=related[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8Vb8vZfRNi4[/youtube]"
"Hallo iedereen, Een paar weken geleden heb ik mezelf een kweekset paddo's aangeschaft. Nu zijn mijn eerste paddestoelen vorige week vrijdag uitgekomen en intussen zijn ze 3 Ã 4 centimeter groot. Ik verwacht dan ook dat ik ze vrijdag kan oogsten. Nu is mijn probleem dat ik vrijdagavond vertrek naar huis en pas zondagavond terug op mijn studentenkamer ben, dat betekent dus dat ik mijn bak twee dagen moet soaken. Weet iemand of dit kwaad kan of maakt het niet zoveel uit? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen."
"Space Invader zei: Waarom soak je die bak niet gewoon als je terug komt? Klik om te vergroten... Omdat ik hier al heb gelezen dat je de bak direct moet soaken en dat je hem niet zomaar een paar dagen in de koelkast kan zetten. Ik weet niet dat dit waar is maar ik neem het toch voor waar aan. Of denk jij dat het wel zou moeten lukken?"
"Delcasa88 zei: ja, NIET 2 dagen soaken, dat is overkill en komt je set niet ten goede. Ik zou lekker plukken, terug zetten en op zondag soaken. Ik heb hier een eigen (cocos turf) cake liggen waar 3 flushes vanaf waren gekomen en die heb ik vervolgens ruim een maand uit laten drogen Heb het voor de gein laast weer ff 12u gesoaked en nog geen 10 uur later zat er overal weer nieuw mycelium en zelfs al pins na een paar dagen Dacht dat het wel uitgestoven zou zijn, maar ik verbaas me steeds weer dat het best wel sterk is en vrij veel kan hebben! Klik om te vergroten... Dus de bak gewoon 2 dagen in de zak laten staan kan geen kwaad? Misschien gaat het toch niet zo'n probleem zijn aangezien ik deze morgen wakker werd en ze ongeveer verdubbeld waren in lengte Dus ik denk erover om ze eventueel donderdag al te plukken of zou dit nog te vroeg zijn?"
"je je vuile was in de kelder gooit ipv in de wasmand je bij de minste pijn in je linkerarm denkt dat je een hartaanval gaat krijgen"
"endor zei: commisarisfrankie zei: je je vuile was in de kelder gooit ipv in de wasmand Klik om te vergroten... Ik rook geen wiet meer , en dat doe ik al heel mijn leven Klik om te vergroten... Dan is het misschien bij jou al geconditioneerd? :P Zelf heb ik het voornamelijk als ik de dag ervoor veel geblowd heb"