Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen schoolreisje met LSD en ketamine.

Een schoolreisje met LSD en ketamine.

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
omfg zei:
Dat je dat durft, op een schoolreis waar fucking veel mensen bij zijn ook.

Respect.
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

Ik heb toch nog als laatste een "don't try this at home" zinnetje aan toegevoegd. :) Het is namelijk geen fatsoenlijk voorbeeld over hoe je zou moeten trippen. Het is mijn ervaring. :)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou zo hard balen omdat ik me niet kan laten gaan op een schoolreis :tongueout: als ik trip heb ik vrijheid nodig, kunnen doen wat mijn impulsen me ingeven zonder je druk hoeven te maken over elke beslissing die je moet nemen. En natuurlijk een tripmate om tegenaan te lullen gedurdende de hele trip :stoned:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
spacelord zei:
Ik zou zo hard balen omdat ik me niet kan laten gaan op een schoolreis :tongueout: als ik trip heb ik vrijheid nodig, kunnen doen wat mijn impulsen me ingeven zonder je druk hoeven te maken over elke beslissing die je moet nemen. En natuurlijk een tripmate om tegenaan te lullen gedurdende de hele trip :stoned:
Klik om te vergroten...

Opzich hadden we vrij veel vrijheid voor. Je zou automatisch denken van niet, maar dat valt eigenlijk reuze mee. :) En ik had een tripmate bij, we deden dit met zijn tweeen. :grin: In mijn eentje was ik daar waarschijnlijk nooit aan begonnen.

@ BacingsPen: Het is ook wel eens leuk om mensen niet te ontlopen. De meeste mensen hebben schrik dat andere mensen het zouden merken. Maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Zo goed als niemand heeft het gemerkt. Een meisje van onze klas wist het, maar die vindt dat niet erg.

Voor de rest had niemand het door. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Proloog

In mei van dit jaar zijn we met school op schoolreisje geweest. Een sporttweedaagse met als bestemming de Ardennen. Op de eerste dag stond meteen een wandeling door de Ardennen op de planning. Dat leek ons perfect voor LSD. Prachtige natuur en een stralende zon.

De trip

We begonnen 's ochtends al met onze eerste zegel. Die namen we op het moment dat we de bus in zijn gestapt. Ruim een uur later, vlak voordat we aankwamen, begon de LSD zijn werk al te doen. Het plafond van de bus was bekleed met een fleurig kleurenpatroon, al de kleuren begonnen langzaam te bewegen en hun eigen leven te leiden. Prachtig gewoon ! We hebben beide het laatste kwartier van de reis naar het plafond gekeken.

Toen we eindelijk aangekomen waren, hadden we een half uur om onze spullen naar het huisje te brengen en weer terug naar de bus te lopen. Eenmaal in het huisje aangekomen besloten we om nog een zegel te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Ondertussen was het half uur al weer eventjes voorbij zonder dat wij dat beseffen. We waren veel te druk bezig met onze visuals en het huisje te verkennen. :) Uiteindelijk zijn we een kwartier te laat aangekomen bij de bus, die al helemaal vol zat. Al die mensen waren op ons aan het wachten... Dan is het extreem lastig om je normaal te gedragen en een fatsoenlijke uitleg geven aan de leerkrachten waarom we een kwartier te laat waren. Uiteindelijk was het een simpel klusje. :)

Toen we in de bus zaten besloten we om goed op de tijd te gaan letten, we konden niet nog meer van die akkefietjes gebruiken.

Eenmaal aangekomen bij de plek waar we gingen wandelen besloten we om nog maar een zegel te leggen. Zo begonnen we aan onze wandeling. En wat was het prachtig. Alles had een LSD-achtige gloed over zich heen. De bomen, het gras, de lucht, enz. We keken onze ogen uit. Op een gegeven moment had ik een heel speciale visual op de bomen. De bomen werden letterlijk uit elkaar getrokken tot op atoom niveau. Uit de takken ontstonden lijnen door de lucht, die aan het einde leken op allemaal kleine atomen. Echt een briljante visual ! :hearteyes:

Tussen de groepen naaldbomen hing een mysterieuze damp die net zichtbaar was, het water schitterde in de zon. Ik was net een klein kind, grote glimlach op mijn gezicht, lachen en genieten van alles wat ik zag. Alsof ik de eerste keer in een bos kwam. Geweldig.

De namiddag activiteiten waren tennis en trampoline springen. Ik ga daar niet te diep op in. De visuals verdwenen en ik was bijna weer nuchter. Dat lag echt aan de setting.

Toen ik weer buiten was, tegen het avondeten aan, hebben we nog een zegel bijgenomen. Niet lang daarna kwamen de visuals heel subtiel terug.

Nu hadden we tot 22u vrije tijd, tijd voor ketamine dus. De huisjes lagen aan een meer, een meer in stand gehouden door een dam. Het had zelfs een klein strandje. Daar zijn we dan ook gaan liggen met de ketamine neusspray. De zon ging bijna onder, een prachtig zicht zo aan dat water. Ik heb zelfs een tijdje, met mijn zonnebril op, in de zon gekeken. Totdat ik besefte dat het niet goed voor mijn ogen was. :P Dat was mijn eerste keer dat ik ketamine gebruikte in combinatie met LSD. Ik was bang dat de ketamine de trip omlaag ging halen, maar integendeel ! Het voegde een hele dimensie toe aan de trip.

In het begin voelde ik er niet echt veel van, dus nog maar een paar snuifjes. De waarheid was dat het gewoon pas laat insloeg. We stonden op om richting ons huisje te lopen en ik kreeg een enorme inslag. Ik weet niet meer hoe ik tot het huisje ben geraakt zonder te vallen. De hele wereld was zo vaag als het maar kon zijn. Tegelijkertijd liepen er leerkrachten rond, ik moest wel normaal doen. :) Maar zelfs dat lukte me prima. Terug in het huisje begon de ketamine weer wat af te nemen en begon ik het fijne van de combinatie in te zien. Ik was eigenlijk helemaal niet meer vaag of verward. Heel helder eigenlijk. Het stuurt de trip een totaal andere kant op, zo lang als je niet te veel gebruikt. Want dan neemt de ketamine de overhand.

We moesten nog gaan bowlen die avond, dat was echt geen aangename activiteit. Maar goed dat was snel voorbij. Terug naar het huisje en nog een zegel leggen. De laatste voor vandaag.

We zijn toen nog tot diep in de nacht door gegaan met de ketamine. Matige visuals met geweldige lachkicks. :tearsofjoy:

Slot

Uiteindelijk zijn we rond 5u 's morgens gestopt met de ketamine. Toen we hebben we nog minstens tot 6u wakker gelegen om dan een uurtje te slapen tot 7u. Toen moesten we helaas alweer op voor onze tweede dag in de Ardennen. Dat werd een nuchtere dag. :)

Waarschijnlijk had ik nog veel meer kunnen vertellen over die dag, maar het is een trip van al even geleden.

Ik hoop dat jullie het fijn vonden om het te lezen. :)

Dit is trouwens niet iets wat ik iemand zou aanraden om te doen. Je moet toch een ervaren tripper zijn, om met de verschillende situaties om te kunnen gaan.
L
LSDeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
mooi report :)

moet echt wel een leuke dag geweest zijn , op schoolreis onder de lsd :P
over de ketamine kan ik niet meespreken want heb dit zelf nog nooit gedaan , maar kan het me goed genoeg voorstellen :)
en op geen enkel moment in problemen gekomen met leerkrachten? want wou zelf eens lsd nemen op schooluitstap maar omdat ik hier iets teveel schrik voor had heb ik het maar niet gedaan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
LSDelicious zei:
mooi report :)
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

en op geen enkel moment in problemen gekomen met leerkrachten?
Klik om te vergroten...

Nee, eigenlijk niet. Er zijn wel een paar lastige situaties geweest hoor, maar ik kan makkelijk normaal doen in zo een situatie. Ik heb zelfs gesprekken gehad met leerkrachten. In het begin is dat lastig, maar als de trip eenmaal volop bezig is lukt dat prima. :)

Maar in feite verwachten ze het ook niet van mij. Ze weten niet dat ik ook maar iets gebruik, en ik heb zeer fatsoenlijk contact met de meeste leerkrachten. Een paar zie ik zelfs nu nog, nadat ik ben afgestudeerd. Dus dat helpt ook al. :)

Buiten dat zijn het ook geen mensen die het snel zouden doorhebben. We liepen daar midden in de nacht in ons t-shirt... Terwijl de rest met een jas of dikke trui liep. We hadden constant lachkicks, enz. En toch viel het niet op. :)

Nu waren ze toch wel wat gewend van mij daar op school, dus erg verbaasd waren ze nooit als ik weer iets buitengewoons deed. :grin:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk verhaal!

Wel heb ik de indruk dat het niet zo potente zegels waren? Correct me if i'm wrong. Hoeveel mics? Na 1 GOEIE zegel kan ik niet meer normaal communiceren en praten lukt niet meer. Ik zou t niet kunnen. Maar leuk dat het zo goed is gegaan! Hadden jullie geen last van irritante medeleerlingen die de hele tijd naar je kijken om te zien hoe je reageert en vragen " wat je allemaal ziet"? En hadden de leerkrachten nou echt niets door? Ik zou der zo enorm fucked up uitzien en me nog meer fucked up gedragen. Mooi reportje
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt als een erg leuke trip! Zou het zelf nooit doen, ik ontloop het liefst elk persoon die niet weet dat ik trip als ik Psychedelica heb gebruikt!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
NorthernLightBE zei:
Leuk verhaal!

Wel heb ik de indruk dat het niet zo potente zegels waren? Correct me if i'm wrong. Hoeveel mics? Na 1 GOEIE zegel kan ik niet meer normaal communiceren en praten lukt niet meer. Ik zou t niet kunnen. Maar leuk dat het zo goed is gegaan! Hadden jullie geen last van irritante medeleerlingen die de hele tijd naar je kijken om te zien hoe je reageert en vragen " wat je allemaal ziet"? En hadden de leerkrachten nou echt niets door? Ik zou der zo enorm fucked up uitzien en me nog meer fucked up gedragen. Mooi reportje
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

Ik weet niet hoeveel LSD er op de zegels zat. Ik denk tussen de 50-100 mic. Op een gegeven moment versterken de zegels de trip niet meer, het duurt alleen langer. Door het fatsoenlijk te spreiden hebben we er de hele dag plezier van gehad. En ja, ik heb een tijdje lekker hard getript. Toen we in het bos waren aan het wandelen. Daar kon dat prima. :grin:

En de trip gedroeg zich naargelang de setting. Stonden we bij een drukke groep mensen, was alles ontzettend chaotisch. Zaten we rustig in de bus, was alles rondom ons ook rustig.

De medeleerlingen wisten van niks. :) Die zouden dat toch niet begrijpen. En tegen de avond was een redelijk deel stront bezopen. Dus we vielen echt niet op hoor. :grin:

Wij waren in feite nog degene die ons gedroegen. :P

En met leerkrachten praten ben ik redelijk gewend, ik heb zelfs al paddestoelen gedaan in de klas. Nu zou ik eerder voor LSD kiezen, maar toen was ik nog alleen maar bezig met paddestoelen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
Nu hadden we tot 22u vrije tijd, tijd voor ketamine dus.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Leuk report :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Einstein zei:
Sublimo zei:
Nu hadden we tot 22u vrije tijd, tijd voor ketamine dus.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Leuk report :wink:
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

Die vrije tijd was echt een gift. :hearteyes:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat geloof ik graag :grin:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#13
Hunk? Ik dacht dat ik hier net weer n reactie op gegeven heb. Strange.
Oké, maarruh, welke regels waren dat? En zit je toevallig op KSO? Dan zou het me inderdaad niet verbazen dat ze het neit zo erg vinden/niet zien :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
NorthernLightBE zei:
Hunk? Ik dacht dat ik hier net weer n reactie op gegeven heb. Strange.
Oké, maarruh, welke regels waren dat? En zit je toevallig op KSO? Dan zou het me inderdaad niet verbazen dat ze het neit zo erg vinden/niet zien :grin:
Klik om te vergroten...

Wat was je reactie ? En over welke regels heb je het ? Gewoon de schoolregels ?

Waar ligt die KSO ?
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#15
kleine held, lsd op een tweedaagse met de klas :grin:
Mijn pupillen staan altijd op springen als ik lsd op heb, had jij hier dan geen last van?
En met hoeveel ben je aan de zegels gegaan? Ik denk niet dat ik dit zou kunnen, het gevoel dat je je moet gedragen tussen al die nuchtere mensen zou ik nooit kunnen dragen :grin:
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sterk dat jij dat kan Sublimo, voor mij zou dat echt geen goeie setting zijn denk ik. Van LSD ben ik te 'dwaas' om nog deftig in interactie te treden met leerlingen en leerkachten. Een dosis van 25ug of max 50 zou wel nog lukken maar 4,5 zegels zou me wat teveel worden. Heb vroeger ook geniale schoolreisjes gemaakt waaronder 10 dagen naar Mallorca en die waren serieus doordrenkt met alcohol :grin:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
NorthernLightBE zei:
Hunk? Ik dacht dat ik hier net weer n reactie op gegeven heb. Strange.
Oké, maarruh, welke regels waren dat? En zit je toevallig op KSO? Dan zou het me inderdaad niet verbazen dat ze het neit zo erg vinden/niet zien :grin:
Klik om te vergroten...

Wat was je reactie ? En over welke regels heb je het ? Gewoon de schoolregels ?

Waar ligt die KSO ?
Klik om te vergroten...

Ik bedoel dus welke zegels het waren, niet welke regels :tongueout:.
En KSO is een soort onderwijs in België ( Kunstonderwijs) waar echt opvallend veel LSD en Ketamine en dit soort verhalen te vinden zijn.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
picturae zei:
kleine held, lsd op een tweedaagse met de klas :grin:
Mijn pupillen staan altijd op springen als ik lsd op heb, had jij hier dan geen last van?
En met hoeveel ben je aan de zegels gegaan? Ik denk niet dat ik dit zou kunnen, het gevoel dat je je moet gedragen tussen al die nuchtere mensen zou ik nooit kunnen dragen :grin:
Klik om te vergroten...

Ik had denk ik wel grote pupillen, maar er is niemand die dat gaat nakijken. :)
We waren met tweeen. We hoeften ons ook niet de hele tijd te gedragen. Alleen op sommige punten. En eigenlijk was het best leuk om me eens te "gedragen" op LSD.

@ Berten: Ik kan mij denk ik beter gedragen als ik onder invloed ben van de LSD dan dat ik onder invloed ben van de alcohol. :P

@ NorthernLightBE: Het waren van die beertjes.

http://blotterart.com/ProductImages/dan ... -panel.jpg

Maar dat zegt natuurlijk vrij weinig over de dosis. :)

En nee, ik zat toen niet op het KSO. Ik denk dat wij een van de weinige LSD gebruikers waren daar op school.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fjieuw, zou helemaal niks voor mij zijn ... setting is echt van levensbelang voor mij tijdens een LSD-trip ... en ben het liefst omringd door (slechts enkele) medetrippers en zeker geen andere niet-trippers, of zelfs onwetenden. Ik zou gek worden ...
Elk jaar op 15 aug (jajaja, het is weer bijna zover, whoehoew) plannen mijn vriend en ik een lekkere trip tijdens de Sint-Rochusfeesten (dan is heel de stad enkel en alleen verlicht met theelichtjes :hearteyes: ) .. en daar lopen dan ook heel wat 'onwetenden' rond, en soms vormt dat geen enkel probleem, maar ik heb ook al voorgehad dat ik ONMIDDELIJK weg wil van al die 'rare' mensen. Wat dus bij jou al niet kan, je hangt toch een beetje vast in die omgeving.

Nee, ik had (tijdens het lezen van je verslag) even iets van: 'nou, dat noem ik nu eens onverantwoord trippen', maar blijkbaar kan jij hier best wel mee om ...
toch niet aan te raden aan elke tripper, denk ik dan zo ...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Irie zei:
Nee, ik had (tijdens het lezen van je verslag) even iets van: 'nou, dat noem ik nu eens onverantwoord trippen', maar blijkbaar kan jij hier best wel mee om ...
toch niet aan te raden aan elke tripper, denk ik dan zo ...
Klik om te vergroten...

Daar heb je zeker gelijk in, verantwoordelijk is het in principe niet. Maar zoals je zelf al zegt, ik kan daar mee omgaan. Voor mij is het een kwestie van grenzen verleggen. Ik heb het daar uitstekend naar mijn zin gehad, er waren wel mindere momenten hoor, maar dat wist ik van tevoren. :) Ik wist dat als ik dit zou doen ik door de leuke en minder leuke momenten heen moest. En dat was geen probleem voor mij. :)

Ik zou dit zeker niet aanraden, je moet echt weten wat je doet. Ik heb het geluk dat ik dat kan, en mijn beste kameraad kan dat ook. Samen vormen wij met dit soort dingen een geweldig duo. Dat helpt ook al hoor. Als hij het moeilijk had, was ik daar om alles even te relativeren. En omgekeerd werkt dat precies hetzelfde. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."